Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1644
Noen andre som blir klin gærne av å høre folk tygge, svelge osv? Blir ofte jævlig forbanna pga dette og må ha på musikk, skru opp tven drithøyt etc eller gå fra matbordet og ta noen minutter fordi jeg faktisk ikke holder ut
Opp til 20% av befolkningen lider av noe som heter Misofoni som er det du beskriver.

Misofoni er definert som en unormal og sterk reaksjon på lyder som kommer utenfra. Eksempel på vanlige triggerlyder er andre menneskers smatting, tygging, pust og snufsing. Reaksjonen kan være fysisk eller følelsesmessig, og kan lede til at man kjenner seg satt ut, hjelpeløs eller fastlåst i situasjonen.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ikke så mye med normale folk som spiser normalt. Smatting og slafsing gir meg derimot lyst til å myrde en jævel.
Sitat av robhol Vis innlegg
Ikke så mye med normale folk som spiser normalt. Smatting og slafsing gir meg derimot lyst til å myrde en jævel.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jeg helt enig i men jeg reagerer på alle spiselyder synes det er helt jævlig og blir så sur noen gqnger at jeg kunne slått gjennom veggen
Nå har jeg ikke for vane å spise med folk som ter seg som ville dyr rundt matbordet så overdreven slafsing og smatting kan jeg ikke huske å ha opplevd. Normale spiselyder derimot finner jeg veldig behagelig og det gir meg en indre glede, spesielt om det er jeg som har lagd maten og jeg ser og hører at de rundt bordet nyter. Spiserlyder av normal karakter er for meg lyden av samhold og vennskap.
Jeg klarer det ikke jeg heller. Jeg holder ofte ørene mine under middagen som får de andre til å tenke at jeg er frekk.. visste ikke dette var så vanlig.
Jeg syntes det er ille men ikke like ille som folk som spiser med munnen åpen hva faen er galt med dere det har prosjektilpotensiale for helvete
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Jeg elsker mouth sounds asmr og ser mye på foreksempel Frivolousfox ASMR
Og liker godt spise videoene hun lager

Men i virkeligheten så tåler jeg det en del mindre

Jeg tåler liksom litt smatting selvfølgelig men er det liksom sånn at personen har kjeften åpen og lager enormt mye lyd så sier jeg ifra fordi det er jævlig ekkelt
Sitat av supranaut Vis innlegg
Jeg syntes det er ille men ikke like ille som folk som spiser med munnen åpen hva faen er galt med dere det har prosjektilpotensiale for helvete
Vis hele sitatet...
Dette.

Ikke bare under et måltid, men generelt også, når jeg ser folk sitte på telefonen med haka nedi gulvet så blir jeg bare trist på deres vegne.

Du blir kjekkere (tykkere hals, definerte kjeveben, mindre nese) og du sover bedre når du puster med nesen og tygger maten din med munnen igjen.
Litt lyd blir det når man spiser. Folk som slafser og tygger med åpen munn og snakker med munnen full av mat derimot, det er både ekkelt og irriterende!
Jeg er 75% kronisk tett i nesa. Kan ikke noe for det. Enten smattes det eller så pustes og peses det.
Det gjør meg så sint og frustrert at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, får lyst til å bare begynne å pælme ting rundt meg for å få det til å stoppe.

Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Jeg er 75% kronisk tett i nesa. Kan ikke noe for det. Enten smattes det eller så pustes og peses det.
Vis hele sitatet...
Pusting og pesing er å foretrekke faktisk. Men hvis det er ubehagelig å puste sånn så kan det løses enkelt med at man spiser separat.
Folk som tygger tyggis med kjeften åpen, jesus faen så plagsomt.Får lyst til å trekke alle tenna på de så bare gummene er igjen. Håper de _alltid_ har en stein i skoen, og ett utslett i rævva de ikke blir kvitt.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Jeg syntes det er ille men ikke like ille som folk som spiser med munnen åpen hva faen er galt med dere det har prosjektilpotensiale for helvete
Vis hele sitatet...
Jeg får alltid kjeft for at jeg spiser Potetgull med åpen munn. Deal with it

Jeg syns høy pusting er verre. Det er naturen som prøver å si at du burde ta noen grep.
Pleide å plage meg veldig når jeg var liten gutt. Kunne bli voldelig. Blitt mer tolerant med årene
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg får alltid kjeft for at jeg spiser Potetgull med åpen munn. Deal with it
Vis hele sitatet...
Hverken du eller Majao får komme på potetgullpartyet mitt!

Derfor sitter jeg her alene
Kjenner meg veldig igjen i det. Det er ikke så ofte jeg hører det heldigvis. F.eks lunsj på jobb og middagsbordet hjemme går helt fint.

Men stillhet + spising/drikking = mareritt. Utrolig ubehagelig og jeg kjenner meg veldig igjen i denne Misofoni diagnosen. Det blir nesten en slags fight or fight reaksjon på det. Weird af
Sist endret av Source; 27. desember 2023 kl. 23:53.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Hverken du eller Majao får komme på potetgullpartyet mitt!

Derfor sitter jeg her alene
Vis hele sitatet...
Dipp demper knasingen
Sitat av supranaut Vis innlegg
Hverken du eller Majao får komme på potetgullpartyet mitt!

Derfor sitter jeg her alene
Vis hele sitatet...
Heey, jeg hører deg gjennom veggen!!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg liker ikke å tenke på meg selv som en voldelig person, men potetgull med åpen kjeft er en flott måte å bli druknet i dippen på.
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg liker ikke å tenke på meg selv som en voldelig person, men potetgull med åpen kjeft er en flott måte å bli druknet i dippen på.
Vis hele sitatet...
Forstyrrer du meg når jeg spiser Potetgull og dipp så er du ferdig.
Slapper best av når alle spiser i naturlig stil rundt bordet. Smatting, slufsing, gomling. Alt godt og for hver ekstra person rundt bordet som er avslappet, blir det bedre!

Blir derimot veldig ukomfortabel av å spise med folk som sitter med rett rygg og "fine" spise vaner, faktisk!!
Sist endret av colakork; 28. desember 2023 kl. 20:06.