Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3744
Jeg er inne i en periode med høyt trykk på jobben, som vil vare i cirka en måneds tid til, og som krever mye av min mentale kapasitet.

Er det noen her inne som har erfaringer med bruk av lovlige, antatt prestasjonsfremmende midler, som f.eks ginseng, rosenrot og sånt?
Finnes det noe lovlig som er verdt penga når man trenger noe som virkelig fungerer? Noen som har noen erfaringer å komme med?

Trener og får nok søvn, men det er ikke helt nok. Ikke ute etter å holde meg våken som med kaffe, men å rett og slett føle meg mer opplagt gjennom hele dagen....Innser at dette er et shot in the dark :P

Kan legge til at for min del er en pakke med et-eller-annet verdt 200kr selv hvis jeg bare får opptil 25% økning av overskudd av det.

protein pulver? mener og huske at en kompis av meg sa det funket hviss du anstrenger deg mye. mulig det funket bare til trening da...

kofein pulver? bland 100-300 mg pulver i et glass med vann(er ikke sikker på lovligheten men...)
I min erfaring er det sånn at hvis man tar noe som gir økt energi på jobb, så blir det alltid slik at man får mindre energi i dagene som kommer etterpå. Hvor lenge man kan holde ut med slikt økt press, varierer fra person til person.

Har ikke prøvd all verden, det skal sies. Red bull fikk jeg mer energi av, men er dumt for tenna og kroppen generelt. Følte at jeg ble ukonsentrert, men mer energisk.

Ginseng-saft kjøpte jeg engang, slik man bare tar en liten skje av hver morgen. Merket ingen forskjell whatsoever.

Kjøpte sånne efedrin-piller i sverige en gang, de gav energi, men fant fort ut at man ble fryktelig sliten etter en ukes bruk.. så de endte i søpla. De er jo ulovlige nå også. Glad jeg slutta med det tullet.

Det jeg har funnet ut etter mange år med fysisk jobb er at å ha med seg en halvliterflaske vann som man fyller hele dagen er det aller beste. Og å spise mat.

EDIT: Det er èn ting til som funker, hvis man jobber alene og med noe som ikke krever så veldig mye konsentrasjon (fysisk jobb), og det er musikk på øret. Energisk musikk, som rock'n roll.
Sist endret av Taurean; 31. oktober 2011 kl. 21:58.
Har positiv erfaring med ginseng fra helsekost, smaker skit. Men funker. Anbefaler ikke bruk over lengre tid, men for en periode er det ok. Etter ca 6 uker fikk jeg skjelvinger og hjerteklapp, da sluttet jeg å bruke det fast. Men når jeg trenger overskudd så er det en god løsning for meg.
Sist endret av Suzanne elita; 31. oktober 2011 kl. 21:56.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Drikk vann.
Vis hele sitatet...
Har for høy toleranse når det gjelder vann... inndrukket på vann for lengesiden.
Sitat av Titi Suru Vis innlegg
Jeg er inne i en periode med høyt trykk på jobben, som vil vare i cirka en måneds tid til, og som krever mye av min mentale kapasitet.

Er det noen her inne som har erfaringer med bruk av lovlige, antatt prestasjonsfremmende midler, som f.eks ginseng, rosenrot og sånt?
Finnes det noe lovlig som er verdt penga når man trenger noe som virkelig fungerer? Noen som har noen erfaringer å komme med?

Trener og får nok søvn, men det er ikke helt nok. Ikke ute etter å holde meg våken som med kaffe, men å rett og slett føle meg mer opplagt gjennom hele dagen....Innser at dette er et shot in the dark :P

Kan legge til at for min del er en pakke med et-eller-annet verdt 200kr selv hvis jeg bare får opptil 25% økning av overskudd av det.

Vis hele sitatet...
Tilfeldigvis har jeg nettopp begynt med rosenrot!
Fungerer på en måte, og på en annen måte ikke.

Energien blir "flyttet" til formiddagen, så blir jeg utrolig sliten etter jobb / skole og legger meg for å sove. Jeg har imidlertid gjort sånn at jeg kun sover i to timer da, sånn at det ikke er noe problem å legge meg igjen om natta. Men når jeg våkner igjen fra luren jeg tar etter skole / jobb, er jeg plutselig full av energi.

Og la meg nevne, Rosenrot hjelper på visse andre ting som gjør dama di litt mer fornøyd
Takker for svar folkens!
Kjøp deg KREATIN MALAT fra star neutrition tar vanliogvis 10 kg på en arm (biceps - manualer) med kreatin tar 13 kg.

Gir deg et utrolig overskudd med energi
Sitat av Titi Suru Vis innlegg
Har for høy toleranse når det gjelder vann... inndrukket på vann for lengesiden.
Vis hele sitatet...
Sikker? Folk flest drikker altfor lite vann, man blir faktisk mer opplagt om man får i seg nok veske.

Ellers så skal proteiner være bra for konsentrasjonen..
speed,bjeffguff,yo

men ingen egyptiske pund..kun dollar dt gårI
Nux Vomica.
LES GRUNDIG FØR DU GÅR VIDERE.

Vil gi deg energi, økt mental styrke og økte sanser.

Nux vomica seeds have been used as a stimulant and nootropic for hundreds of years. They've even been used in sports as a performance enhancer. They are somewhat toxic and have fallen into disfavor in the medical community but are still commonly used in Asia and India in herbal preparation. They are very potent and therefore dangerous if not used properly.
Vis hele sitatet...
Bruker selv 100-200mg daglig i perioder hvor jeg jobber intensivt.

*Edit, kjøp inn masse C-Vitamin samt Kava Kava om du velger å teste ut Nux Vomica. Begge deler fungerer som motgift mot strychnine forgiftning. Men du skal være ganske uansvarlig med doseringen om du skal merke noen av de svært ubehagelige bivirkningene som følger ved uansvarlig høye doseringer.
Sist endret av skytouch; 3. november 2011 kl. 21:07.