Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 8138
Grunnet et kraftig lungevirus har jeg fått utskrevet 20 tabletter kodein. Siden dette omdannes til morfin i kroppen lurer jeg på hvor mange tabletter som kan inntas før dosen blir dødelig? Alle svar er til hjelp (:
Har du fått piller med kodein som virkestoff, eller rent kodein(om det finnes)?

Om du har fått piller med kodein i. For eksempel paralgin forte, så burde du ekstrahere det først om du hadde tenkt og ruse deg på det. Står hvordan HER

Vil uansett anbefale deg til og bruke dem som de ble foreskrevet.
Sitat av murloc Vis innlegg
Har du fått piller med kodein som virkestoff, eller rent kodein(om det finnes)?

Om du har fått piller med kodein i. For eksempel paralgin forte, så burde du ekstrahere det først om du hadde tenkt og ruse deg på det. Står hvordan HER

Vil uansett anbefale deg til og bruke dem som de ble foreskrevet.
Vis hele sitatet...
Jeg har fått rent kodein, og tanken var ikke å ruse meg på det, men å finne ut hvor mange piller man må ta for å få en dødelig overdose.
Sitat av Gigapuddi Vis innlegg
Jeg har fått rent kodein, og tanken var ikke å ruse meg på det, men å finne ut hvor mange piller man må ta for å få en dødelig overdose.
Vis hele sitatet...
For starters: Hva heter tablettene og hvor mye kodein inneholder hver enkelt?
Sitat av Gigapuddi Vis innlegg
Jeg har fått rent kodein, og tanken var ikke å ruse meg på det, men å finne ut hvor mange piller man må ta for å få en dødelig overdose.
Vis hele sitatet...
Jeg må nesten få lov til og spørre hvorfor du lurer på dette!
Sitat av felix_poker Vis innlegg
For starters: Hva heter tablettene og hvor mye kodein inneholder hver enkelt?
Vis hele sitatet...
Tablettene heter "Kodein" og det er 25 mg tilsammen, fordelt på 20 tabletter.

murloc: Jeg har ingen planer om å ta noen overdose, dette er bare ren nysgjerrighet. Ble litt overrasket at legen skrev ut ren kodein til noe så lite som et virus
Sitat av Gigapuddi Vis innlegg
Tablettene heter "Kodein" og det er 25 mg tilsammen, fordelt på 20 tabletter.
Vis hele sitatet...
Enten er dette en dårlig formulering, eller så har du misforstått. Det er garantert ikke 1,25 mg. per tablett. Felleskatalogen sier også 25 mg. per tablett. Videre står det at:
Sitat av Felleskatalogen
Overdosering/Forgiftning: Letal dose for voksne er 0,5-1,5 g (20-60 tabletter).
Vis hele sitatet...
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Enten er dette en dårlig formulering, eller så har du misforstått. Det er garantert ikke 1,25 mg. per tablett. Felleskatalogen sier også 25 mg. per tablett. Videre står det at:
Vis hele sitatet...
Da var det nok bare jeg som misforstod.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Gigapuddi Vis innlegg
Jeg har fått rent kodein....
Vis hele sitatet...
Heldiggrisen Der har du mye kos i en blisterpakke gitt