Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 910
Mista iphone 14 min i vasken, tok den ut umiddelbart og slo den av, men det står på nett at jeg må vente 24 timer med å slå den på for at elektronikken ikke skal kortsluttes. Jeg har ikke 24 timer. Jeg MÅ ha telefonen helst nå med en gang, har jobb hvor jeg er 100% avhengig av telefon, i tillegg til at folk ringer meg relativt ofte, så må ha den brukbar iløpet av kvelden, noe tips??
Blubb blubb blubb. Neida.
Legg telefonen i en skål med (tørr, ukokt) ris.
Hvilken modell er det? De nyeste skal jo tåle det der.
Kilde, hvor leste du det?

Jeg leser at phone 14 har ip68 standard.


Den synlige skjermflaten er mindre. iPhone 14 Pro og iPhone 14 Pro Max er testet under kontrollerte laboratorieforhold og har en rangering for sprut-, vann- og støvbestandighet på IP68 i henhold til IEC-standard 60529 (maksimal dybde på 6 meter i opptil 30 minutter).
Hvis det er meg du spør om kilde har jeg bare gjort det selv på anbefaling av andre med eldre iPhoner tidligere. Jeg antar risen suger til seg fukten. Kanskje noen smarte kan forklare. Jeg drikker med begge hender nå. Glad i dere alle.
Sist endret av supranaut; 25. desember 2023 kl. 20:56.
Den opplevde vel ikke maksimal dybde på 6 meter i opptil 30 minutter? En kjapp dupp på 30 sekv og under en meter burde da være langt innafor. Jeg har tenkt at min er relativt vanntett hvertfall lol
Sitat av supranaut Vis innlegg
Hvis det er meg du spør om kilde har jeg bare gjort det selv på anbefaling av andre med eldre iPhoner tidligere. Jeg antar risen suger til seg fukten. Kanskje noen smarte kan forklare. Jeg drikker med begge hender nå. Glad i dere alle.
Vis hele sitatet...
Nei, etterspurte kilde fra TS. Jeg burde spesifisert det.

Mulig han bruker sosialnytt og andre tullesider som informasjonskanalen sin.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Nei, etterspurte kilde fra TS. Jeg burde spesifisert det.

Mulig han bruker sosialnytt og andre tullesider som informasjonskanalen sin.
Vis hele sitatet...
Haha nei jeg googla legit «what to do id you dropped Phone in sink» og sa sto at heg ABSOLUTT IKKE MÅTTE SLÅ DEN PÅ ELLER LADE DEN. Men så Googla jeg litt mer og da kom jo jeg også frem til at telefonen min skal være vanntett i mer enn noen sekunder så forstår liksom ikke hvorfor det er så «must» å ikke lade den eller bruke den. Det var fra Apple sine sider btw.
Du kan ikke flytte SIM-kortet over i en reservetelefon du har liggende?
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Haha nei jeg googla legit «what to do id you dropped Phone in sink» og sa sto at heg ABSOLUTT IKKE MÅTTE SLÅ DEN PÅ ELLER LADE DEN. Men så Googla jeg litt mer og da kom jo jeg også frem til at telefonen min skal være vanntett i mer enn noen sekunder så forstår liksom ikke hvorfor det er så «must» å ikke lade den eller bruke den. Det var fra Apple sine sider btw.
Vis hele sitatet...
Fordi det finnes 5000 forskjellige mobiltelefoner der ute og alle er ikke vanntette.

Derfor er det mye bedre om du googler den spesifikke modellen enn veldig generelt.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Blubb blubb blubb. Neida.
Legg telefonen i en skål med (tørr, ukokt) ris.
Vis hele sitatet...
Nei, det er tidenes seigeste myte som ikke gjør noe fornuftig.

Greia med risen er at den tiltrekker seg ikke vann fuktighet annet enn det som risen er i kontakt med.

Hvis det er iphone har man ikke så mange fornuftige valg.

For å ta det verste ville jeg brukt isopropanol og luft. Og enten lagt den på varme varmekabler. Altså satt opp tempen på vk så gulvet blir ganske varmt. 5-8 grader høyere enn normal temp eller lagt den i sko og kanskje brukt skotørker.

Hvis man kan ta ut batteriet så har jeg ofte hatt god erfaring med steikeovn og 50 grader på varmluft i noen timer men hadde ikke satset på det hvis man ikke kan ta ut batteri og forøvrig vært veldig forsiktig med skotørker

Men ris har null effekt annet enn det som er utenpå telefonen

Videre så hadde jeg ikke stolt på ipklassifiseringene fordi eksempelvis ladekontakter og andre åpninger ikke er laget for å være vanntett så telefonen er ikke mer vanntett enn sprutsikker
Sist endret av 420master; 25. desember 2023 kl. 22:57.
Jeg stoler på det du sier assa; MEN DET FUNKA
Plasserte den også bak/oppå en panelovn, glemte å nevne
Sist endret av supranaut; 25. desember 2023 kl. 23:02.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Jeg stoler på det du sier assa; MEN DET FUNKA
Plasserte den også bak/oppå en panelovn, glemte å nevne
Vis hele sitatet...
Da har panelovnen gjort jobben sin. Men risen gjorde ikke det, dobbeltsjekket med en servicetekniker med litt mer fartstid enn meg og uavhengig av om telefonen har montert batteri i tlf vil varmluft i steikeovnen på 50-70 grader fungere bra. Hvis den er veldig våt inni kan det kjøres flere omganger men vil fremdeles tro at det er greit å ta den ut innimellom for å kjøle seg ned og husk på å stek på begge sider

Det er heller ikke sånn at en væskeskade slår ut med en gang, eller i det hele tatt
Sist endret av 420master; 25. desember 2023 kl. 23:41.
Jeg som trodde det var risen! Ris til egen bak; hvor smaken er som: delt
Supranaut! Poster du en gang til har du like mange poster som kp! Man kan tenke seg at det betyr at hver eneste innlegg du har postet har truffet en person i sjelen. Eller at du hetset noen så hardt at du fikk 373 kp på den ene posten.


Man kan si så mangt, takk for at du bringer oppmerksomhet til det, jeg liker selv å tenke at folk finner mer verdi i det jeg skriver enn KP som gies. Det er jo stort sett en håndfull mennesker som gir meg KP. Du er en av dem. Tror det har litt å gjøre med at det jeg poster er en fin smørje av gode råd og gonoré.. takk til deg, hvertfall. Du kunne fått betalt for å ta vare på sånne som meg!
Sist endret av supranaut; 26. desember 2023 kl. 00:31.
Helsparker en landmine i fleisen din

Jeg får faktisk betalt for det! Det er ganske chill jobb så lenge dere tar medsa deres.
Sist endret av Astro Man; 26. desember 2023 kl. 00:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Helsparker en landmine i fleisen din
Vis hele sitatet...
Bare så alle vet det er jeg på førstenavnsbasis med denne mannen
Sitat av supranaut Vis innlegg
Bare så alle vet det er jeg på førstenavnsbasis med denne mannen
Vis hele sitatet...
Skryter av å kjenne Astro. Det er forståelig
Hahahah du er en ekte solstråle
Ris. Ikke kokt så klart