Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 16418
fant litt pinex forte, det var gjemt så jeg antar at det ikke er noe vanlig greier, hva er det og kan man ruse seg på det? det står A L 500/30

vet jeg sikkert kan finne det et annet sted, men liker å høre det fra mine landsmenn, hehe
Sist endret av ragnarnilsen34; 29. november 2011 kl. 15:27.
Pinex forte inneholder paracet og kodein. Kodein er det du kan ruse deg på siden det omdannes til morfin i vevet ditt. Spørs hvor mye tabletter du har. Uansett vil jeg ikke anbefale å svelge tablettene hele, siden paracet i store mengder er noe levern din ikke er glad i. Man må "vanne ut" kodein, men husker ikke riktig ord for dette. Kan heller ikke trikset, men det kan sikkert andre hjelpe deg med.
Sist endret av mo3; 29. november 2011 kl. 15:30.
fant trikset, har 1, går det på kroppsvekt, den kodeinen?
Du har én tablett? Da vil du ikke få noe rus med mindre jeg kjører en placebo på deg, og sier at du kommer til å få tidenes tripp av den ene tabletten.
Sist endret av mo3; 29. november 2011 kl. 15:32.
pft, lol. de ble utskrevet til faren min, han har allerede vert gjennom 1 bosk så jeg, hvor lenge kommer han til å ha dette?
Er jo sterke smertestillende, som kan gies ut etter operasjoner eller når du har vært hos tannlegen feks. Er ikke noe du går på evig vil jeg tro.
okei ty
Med null toleranse ovenfor kodein så får man en liten, men fremdeles merkbar godfølelse av 1 PF.

Hadde ikke giddet å bruke CWE (cold water extraction) på 1 tablett.
er ikke noe vits og kjøre en cwe på bare en tablett, bør helst ha 3 -4 for å få mest effekt.
nei, kan skaffe 4? men forklar denne CWE prosesse please '
Knuser tablettene til pulver --> løser de opp i vann --> lar vannet stå i et kjøleskap/fryser til paraceten skiller seg og ligger i bunn av beholderen --> heller det gjennom et par kaffefiltre --> paraceten ligger igjen i filteret og Kodeinet er i vesken under.

Men du trenger strengt tatt ikke gjøre dette med bare tre-fire piller, så lenge du ikke har tenkt til å gjøre det ofte...
Sitat av tw@t Vis innlegg
Knuser tablettene til pulver --> løser de opp i vann --> lar vannet stå i et kjøleskap/fryser til paraceten skiller seg og ligger i bunn av beholderen --> heller det gjennom et par kaffefiltre --> paraceten ligger igjen i filteret og Kodeinet er i vesken under.

Men du trenger strengt tatt ikke gjøre dette med bare tre-fire piller, så lenge du ikke har tenkt til å gjøre det ofte...
Vis hele sitatet...
eh, mener du at 3-4 piller piller er lite eller mye? må det stå i et kjøleskap eller kan det henge utenfor vinduet?
3-4 piller à 30mg blir rett over 100mg kodein, som tilsvarer en relativt mild dose. Siden du vil ekstrahere paracetamolen regner jeg med at du vil skåne leveren, men de to grammene med paracetamol er ikke skadelig, med mindre du gjør det hver dag...

Det med temperaturen kommer ann på hvor kaldt det er der du bor, men kjøleskapstemperatur (rundt 4 grader) skal funke fint.

Link til Kodein: http://www.erowid.org/pharms/codeine/codeine.shtml
det står 500/30 betyr ikke det 500mg paracetamol og 30mg kodein?
Sitat av ragnarnilsen34 Vis innlegg
det står 500/30 betyr ikke det 500mg paracetamol og 30mg kodein?
Vis hele sitatet...
Jo? Var det ikke det jeg sa?
åja, sorry, tenkte ikke over at det stod gram, hehe, men man skal jo maks ta 3g og får å være ærlig føler jeg meg ukomfertabel bare av 2
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Pinex = 500mg Paracetamol.
Pinex Forte = 500mg Paracetamol + 30mg Kodein (derav 500/30).

Søk litt rundt på forumet så finner du ekstraherings metoder, evt om du ikke har noe imot engelsk står det perfekte guiden her: http://www.erowid.org/pharms/codeine/codeine_faq.shtml

Du ekstraherer altså Kodeinen fra tablettene, så du skal få i deg misnt mulig av Paracetamol da dette er farlig for levra di.


Ellers ønsker jeg deg lykke til, anbefaler deg og ekstrahere minst 5 til og begynne med, noe under det er bare waste av pillene. Holder du deg over 100mg hvertfall så ser du frem til en deilig avslappende kveld med en veldig deilig kropps følelse (eufori), du blir varm og mange bekymringer forsvinner, pleier og sitter og smile og drømme meg bort i PC skjermen f.eks på de, eller legge seg på sofaen for og bli der i timesvis og bare kjenne på den digge følelsen.
Sorry at jeg må være han som sier ifra, men vær så snill; du er 15 år gammel. Finn på noe annet enn å ekstrahere kodein fra PF og ruse deg.
Sist endret av apocalypse; 30. november 2011 kl. 19:10.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Sorry at jeg må være han som sier ifra, men vær så snill; du er 15 år gammel. Finn på noe annet enn å ekstrahere kodein fra PF og ruse deg.
Vis hele sitatet...
trenger ikke å si sorry, bare hyggelig at noen sier ifra, men dette er ikke noe jeg "driver" med, jeg bare utforsker litt, og har eeeekstrem stor selvkontroll når det kommer til slikt
Sitat av ragnarnilsen34 Vis innlegg
trenger ikke å si sorry, bare hyggelig at noen sier ifra, men dette er ikke noe jeg "driver" med, jeg bare utforsker litt, og har eeeekstrem stor selvkontroll når det kommer til slikt
Vis hele sitatet...
Ikke undervurder opiater min venn.
Sitat av ragnarnilsen34 Vis innlegg
trenger ikke å si sorry, bare hyggelig at noen sier ifra, men dette er ikke noe jeg "driver" med, jeg bare utforsker litt, og har eeeekstrem stor selvkontroll når det kommer til slikt
Vis hele sitatet...
Har lyst til å kommentere denne jeg også. Kodein metaboliseres til morfin i kroppen din. Morfin er den litt kjipere fetteren til heroin. Bare så du vet hva du ruser deg på...
Sitat av ragnarnilsen34 Vis innlegg
trenger ikke å si sorry, bare hyggelig at noen sier ifra, men dette er ikke noe jeg "driver" med, jeg bare utforsker litt, og har eeeekstrem stor selvkontroll når det kommer til slikt
Vis hele sitatet...
Den naive tankegangen tror jeg alle har hatt i starten av sin "karriere".
Jeg prøvde CWE metoden forrige helg med 6 piller først så 3 til, og jeg fikk ingen stor effekt. Jeg merket bare at jeg var veldig chill. Første gangs bruk pleier man ikke få noen stor effekt, men når du først får effekt er det visstnok ganske bra. Skal kanskje prøve igjen til helga hvis jeg får tak i noen. Men det er ingen vits i å kjøre CWE på en pille, pluss det smaker dritt, men det går jo ned så det er bare å skylle ned med litt brus etterpå.

Jeg skal ikke si hva du skal og ikke skal gjøre, men siden du er 15 år ville jeg ikke prøvd meg på slike ting enda. Hold deg til weed til du blir litt eldre og ser ting fra en annen vinkel. Kodeine blir man veldig, veldig fort altfor glad i.
Sist endret av StickyIckyWeed; 8. desember 2011 kl. 14:18.
Eller, om du har selvkontrollen til det: Hold deg unna rusmiddler .. føler at det blir litt feil av meg og ta en slik tale, men rusmiddler begynte som en fin ting - men har siden blitt en kjip ting!
( Begynte dog. og ruse meg av feil grunner, men det sier jo ikke at det er riktig og ruse seg av nysjerrighet)
Sitat av StickyIckyWeed Vis innlegg
Jeg prøvde CWE metoden forrige helg med 6 piller først så 3 til, og jeg fikk ingen stor effekt. Jeg merket bare at jeg var veldig chill. Første gangs bruk pleier man ikke få noen stor effekt, men når du først får effekt er det visstnok ganske bra. Skal kanskje prøve igjen til helga hvis jeg får tak i noen. Men det er ingen vits i å kjøre CWE på en pille, pluss det smaker dritt, men det går jo ned så det er bare å skylle ned med litt brus etterpå.

Jeg skal ikke si hva du skal og ikke skal gjøre, men siden du er 15 år ville jeg ikke prøvd meg på slike ting enda. Hold deg til weed til du blir litt eldre og ser ting fra en annen vinkel. Kodeine blir man veldig, veldig fort altfor glad i.
Vis hele sitatet...
Jeg har lyst å kommentere akkurat det du sier her med når man får god effekt av kodein. For 2 år siden spiste jeg 6-8 paralgin forte, ja jeg vet farlig for leveren, men ikke dødelig da. Men den gangen merket jeg ikke så veldig mye, jeg begynte å klø noe sykt og jeg var som du sier bare chill.

Men her om dagen tokk jeg 2.5 pinex forte for smerter i magen. Jeg fikk en mye bedre følelse enn det jeg kan huske fra sist gang. Veldig glad og koste meg ordentlig. Deilig varm følelse og nesten ingen bekymringer eller smerter.

Men du som er 15 burde holde deg unna slikt som dette. Ja du kan godt si att du har god selvkontroll, men dette er ikke alkohol eller hasj. Dette er som nevnt før her noe som blir omdannet til morfin i leveren din. Og morfin er også som nevnt den lure lille fettern til heroin. Veien er kortere enn du tror til att du skifter ut kodein med sterkere saker.

Men ærlig talt så trur jeg dette går bra. Er heldigvis ikke så altfor lett for deg og skaffe så mange av disse tablettene og enda mer styr å skaffe sterkere opiater. Fult mulig og anskaffe seg slike ting for en 15-åring, men jeg er med på den att du bare skal eksperimentere litt. Bare ikke legg deg opp i rusen for mye, legg hele opplevelsen bak deg neste morgen.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg har lyst å kommentere akkurat det du sier her med når man får god effekt av kodein. For 2 år siden spiste jeg 6-8 paralgin forte, ja jeg vet farlig for leveren, men ikke dødelig da. Men den gangen merket jeg ikke så veldig mye, jeg begynte å klø noe sykt og jeg var som du sier bare chill.

Men her om dagen tokk jeg 2.5 pinex forte for smerter i magen. Jeg fikk en mye bedre følelse enn det jeg kan huske fra sist gang. Veldig glad og koste meg ordentlig. Deilig varm følelse og nesten ingen bekymringer eller smerter.

Men du som er 15 burde holde deg unna slikt som dette. Ja du kan godt si att du har god selvkontroll, men dette er ikke alkohol eller hasj. Dette er som nevnt før her noe som blir omdannet til morfin i leveren din. Og morfin er også som nevnt den lure lille fettern til heroin. Veien er kortere enn du tror til att du skifter ut kodein med sterkere saker.

Men ærlig talt så trur jeg dette går bra. Er heldigvis ikke så altfor lett for deg og skaffe så mange av disse tablettene og enda mer styr å skaffe sterkere opiater. Fult mulig og anskaffe seg slike ting for en 15-åring, men jeg er med på den att du bare skal eksperimentere litt. Bare ikke legg deg opp i rusen for mye, legg hele opplevelsen bak deg neste morgen.
Vis hele sitatet...

KP for det! beste svar jeg har lest, hehe! (ny bruker)
men er det å være hykler å si nei til å prøve ritalin en gang, men jevnlig røyke hasj? noen av mine "venner" røyker hasj, men så fort jeg tillbyr dem noe i pilleform sier de "nei, skal ikke bli noe knarker" og er da ikke dette litt rart? til og med det største dopinghuet i klassen vil ikke ta imot noe i pilleform.
Sitat av jegeroveralt Vis innlegg
KP for det! beste svar jeg har lest, hehe! (ny bruker)
men er det å være hykler å si nei til å prøve ritalin en gang, men jevnlig røyke hasj? noen av mine "venner" røyker hasj, men så fort jeg tillbyr dem noe i pilleform sier de "nei, skal ikke bli noe knarker" og er da ikke dette litt rart? til og med det største dopinghuet i klassen vil ikke ta imot noe i pilleform.
Vis hele sitatet...
Det var veldig off topic, men om de har mere lyst til å røyke hasj enn å ta ritalin så synes jeg ikke du skal prakke det på dem..
nei, ikke ritalin, piller generelt, de vil ikke prøve LSD, hvem vil ikke det, ingen av dem har noe dårlig oppvekst, lever et generelt happy-life og det er mindre skadelig, det bare virker som om de har fordommer til alt med piller :/ men ja,blir litt off-topic
Sitat av jegeroveralt Vis innlegg
nei, ikke ritalin, piller generelt, de vil ikke prøve LSD, hvem vil ikke det, ingen av dem har noe dårlig oppvekst, lever et generelt happy-life og det er mindre skadelig, det bare virker som om de har fordommer til alt med piller :/ men ja,blir litt off-topic
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke det er hykleri. Det handler om att de har masse informasjon om cannabis, men ikke disse pillene, lsd og sopp osv. De som har vært i "gamet" en stund er veldig vandt med å få denne kommentaren i fleisen hele tiden; "Ikke begynn å spis piller, da blir du narkoman" osv.

Ritalin kan man faktisk bli fysiskavhengig av. Det kan man på sett og hvis bli av cannabis også, men på en litt annen måte.

Du kan på en vennlig måte spørre om de vil teste, men der stopper det. Blir det nei, så sier du greit og lar saken ligge. Handler om å akseptere andres meninger og behov.
Vet ikke om det er bare meg, men personlig så skjønner jeg ikke hvordan du kan bli avhengi av PF(kodein i mindre doser). Man opplever jo ikke samme rus neste dag, fordi toleransen bygger seg opp, derfor blir det vanskelig å oppleve den samme rusen som man får av kodein når man prøver det de første gangene.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Vet ikke om det er bare meg, men personlig så skjønner jeg ikke hvordan du kan bli avhengi av PF(kodein i mindre doser). Man opplever jo ikke samme rus neste dag, fordi toleransen bygger seg opp, derfor blir det vanskelig å oppleve den samme rusen som man får av kodein når man prøver det de første gangene.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare å gå opp i dose, og så er man i gang.
Men ekstraherer man ikke kodein'en ut av tablettene og fortsetter å øke dosene blir det altfor farlig. Men ekstraherer man, kan man som Afasar sier, lett bli avhengig av kodein, uten særlig fysiske skader. De kommer etter noen år med misbruk.
litt off-topic, men hva ville dere definere som avhengig? det er jo at du "må" ha det, men hvis du f.eks spør litt desperat rundt omkring en kveld etter noe, vill dere sett på han som avhengig? jeg f.eks vil si at en som er avhengig er en som låner penger her og der og drar lange steder samme om han må gå dit for å få det. noen andre som deler denne anken, hehe?
Sitat av jegeroveralt Vis innlegg
litt off-topic, men hva ville dere definere som avhengig? det er jo at du "må" ha det, men hvis du f.eks spør litt desperat rundt omkring en kveld etter noe, vill dere sett på han som avhengig? jeg f.eks vil si at en som er avhengig er en som låner penger her og der og drar lange steder samme om han må gå dit for å få det. noen andre som deler denne anken, hehe?
Vis hele sitatet...
Det du beskriver her ville jeg kallt psykisk avhengig,all in your head. Fysisk avhengig derimot er når en person må ha et stoff for og overleve. Mye mulig jeg tar helt feil her,så heller ta deg en runde på google
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Afasar Vis innlegg
Det er jo bare å gå opp i dose, og så er man i gang.
Vis hele sitatet...
Har prøvd det, men for fortsatt ikke samme type rus som for eks hvis jeg venter i en måned.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Har prøvd det, men for fortsatt ikke samme type rus som for eks hvis jeg venter i en måned.
Vis hele sitatet...
Dette gjelder jo de fleste rusmidler i større eller mindre grad.
Sist endret av JayHova; 8. januar 2012 kl. 22:16.
Kjør på med rundt 4 stk om du skal ruse deg. Har gjort det noen ganger, og det er så absolutt behagelig. Klarer å jobbe mye bedre på skolen osv etter å ha poppet noen også.
Sitat av Tigern86 Vis innlegg
Enig med denne
[I
][/i]


Anbefaler ingen å begynne med PF.. Er den største inngangen til rusmissbruk..
Jeg begynte meg PF mor menssmerter da jeg var 14år, og har fått store mengder.
For meg (og mange andre) så blir man uvel av PF grunnet kodein.. Blir kvalm, får kløe, føler seg tung i hode, varm i korppen. Siden jeg er så "innspist" pleier jeg å ta 3stk kombinert med ibux 600 mot smerter. Tar du flere enn 4-5 blir nok de fleste bare uvel og føler seg kvalm, brekninger osv..
IKKE eksperimenter med dette stoffet.. Det er farlig!
Ingen vits å si meg imot
, har medisinkurt, kan mye om medisin da jeg er utdannet sykepleier, samt fortid med misbruk av medikamenter.
Bare tull å prøve ut, hold dere heller unna slikt, det ødelegger bare for fremtiden, skal ingenting til før man blir avhengi..
Bruk kun A og B-preparater i korte perioder om lege anbefaler det utifra individuelle problemer.
- Folk er dessverre alt for opptatt av rus for tiden, om alle skal eksperimentere osv, hovdan blir da verden? :s Man ødelegger for seg selv, og andre rundt seg.
Om man allikevel skulle prøve ut ting, blir man tollerant, og da søker man sterkere medisiner, som kan føre til at du sitter med sprøyta i hånda før du vet ordet av det..
Ta til dere noen kloke ord fra ei med erfaring, men kommet meg ut av f**nskapet
Vis hele sitatet...
OT : Det er ikke kodeinet som gjør deg kvalm , det er Paracetamolen. Du som er utdannet sykepleier og greier burde vell vist dette ?
Det er derfor han spør om CWE.

Moralprekener er unødvendige, les reglene.
Argumentet ditt er ugyldig. Det at du har utdanning som sykepleier betyr ikke nødvendigvis at du vet noe særlig om dette emnet her, noe du viser når du sier at det er kodeinet i Pinex Forte. Du har heller ingen fakta som støtter argumentet ditt.

On-Topic :
Står masse på Erowid om dette. Selv om det er på engelsk så burde det meste som står der være lett forståelig , selv for en 15-åring.
Sist endret av Smile; 11. januar 2012 kl. 05:45.