Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3254
Blir 20 om kort tid, og vurderer om jeg skal søke om å få kjøre taxi noen kvelder i mnd.

Har hørt at man trenger legeattest og blålapp man får av politiet for å få lov til dette.
Men, må man ha plettfri vandel, eller ser de litt mellom fingrene om det jeg har fått på rullebladet overhode ikke har noe med om jeg er skikket til å kjøre taxi eller ikke?

Noen som har erfaringer med dette?
Reiser ikke til politiet og spør om det er 100% sikkert at jeg ikke kan.
Spørs hva som står på vandelen din det.

Er det f.eks tyveri, overgrep, vold o.l, så kan du bare glemme taxi livet.
Hva om man har ruskjøring på rullebladet? Er det noen mulighet da?
har grovt underslag på rullebladet, ble dømt under den strengeste paragrafen som fins i loverket og har kjørt i 12 år , det er ingen problem, men det var over 5år gammelt når jeg fikk blålappen første gang, legeattesten er enkle greier, bare test av hørsel og syn og blodtrykk...
Etter min egen erfaring med å få kjøreseddel er de jævlig streng, men er vel sikkert forskjell mellom politidistriktene
Har hørt at Oslotaxi tar imot folk som er dømt for vold og tyveri fordi de trenger alltid folk? Har ingen sikker kilde og det er bare et rykte fra en kompis.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Har hørt at Oslotaxi tar imot folk som er dømt for vold og tyveri fordi de trenger alltid folk? Har ingen sikker kilde og det er bare et rykte fra en kompis.
Vis hele sitatet...
Politiet behandler og utsteder kjøresedler, så Oslo Taxi har ingenting de skulle ha sagt i den prosessen.
Sitat av LeChuck Vis innlegg
Politiet behandler og utsteder kjøresedler, så Oslo Taxi har ingenting de skulle ha sagt i den prosessen.
Vis hele sitatet...
sant nok, og tror de ser mere hardt ned på det med vold og antastelser,Kan bare si for min egen del at jeg har satt min ære i at det aldri har manglet ei krone til de bileierne jeg har kjørt for, og alle har kommet seg trygt hjem alltid
Rota meg borti noe drit for et par år siden, så ble dømt som medskyldig i tyveri av en gammel drit bil.
Fikk 5000 i bot, så var ikke så gale straff, derfor jeg lurer på om det er håp eller ikke.
Det er alltid håp, skal du se!
trur jeg ska gå fint, kollegan min har vært bura inne to ganger for fartsovertredelser, og 2 ganger for fyllekjøring, og en gang for kjøring uten lappen, og en haug av småtyveri når han var smågutt, og fikk blålappen uten problem, ska sies at de sakene var over 10år da men. som sagt tror jeg de ser mere hardt på ned på grov vold og seksualforbrytelser.
Kjørelæreren min har fyllekjøring på rullebladet.

Kan han bli kjørelærer etter fyllekjørings, så kan nok du bli taxisjåfør etter litt tyverier. Tror jeg da.
Tror de alle fleste kan bli taxisjåfører, såfremt det aktuelle du har på rullebladet er >5 år gammelt.
Jeg søkte selv, men fikk ikke kjøreseddel. Har ennå et år igjen før denne 5-års grensa går ut, så får helle prøve igjen da. Har vært litt bajas i mine yngre dager, med kjøring uten lappen, og noen legemsfornærmelser.