Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1130
Hello freaks.

Jeg skal lære opp en liten gruppe med mennesker om hvordan man søker etter og fjerner virus/spyware/etc...
Jeg skal ha et lite lukka nettverk, og trenger å infisere maskinene slik at deltakerene på best mulig måte skal få testa ut dette.

Så.. Er det noen som har noen tips til meg her? Jeg trenger da som sagt å få infisert nettverket med virus som er mulig å fjerne.
∮ F dr = 0
Leste om et nytt program som er under produksjon. Det lar det kjøre "fresh OS" for hver bruker. Slik at hver bruker ikke kan infisere systemet for andre brukere. Det jeg ville gjort da er å kjørt noe i den duren. Eller helt cleant OS. Og infiser, så kjører du et program som kan se ALLE endringer på systemet den siste timen. Regedit, filer, prosesser osv. Kanskje en start?
Jeg ville i allefall ha sørget for å ha et "rent" image av maskinene i nettet før du herjer i gang. Så er det ikke så farlig om virusene er mulig å fjerne eller ikke (vel for læringens del så er det vel det) for det er bare å tanke opp maskinene på nytt og så er du i gang igjen.

Ellers er det vel bare ut på nettet og samle inn et par vanlige plager, og eventuelt hva du ønsker å lære bort av fjerning. Personlig plage er vel alle de evindelige søke-verktøyradene som driver og florerer på "folk flest"s maskiner...
Kjører du VMWare har du mulighet til å sette systemene i non-persistent mode. Reset systemene og alle endringer er borte.
VirtualBox er tingen vet du. Vedlagt link er relevant.

http://xkcd.com/350/