Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1312
Lillebroren min har vurdert å kjøpe denne mobilen siden den skal tåle alt mulig.
Så han lurte på om jeg kunne skrve her og se om det er noen som har noen personlig erfaring eller kjenner noen som har den kunne kommet med et par kommentarer om den.
Litt om positive og negative sider g hvor dere kjøpte den fra.
Han vil kjøpe fra England iden pund prisen er lav for tiden.

Takk
Albert
Jeg har selv en Sonim XP3 Quest som i bunn og grunn er akkurat samme telefon som Land Rover S1. Dette er en god arbeidstelefon som tåler virkelig røff behandling, og er perfekt å bruke med hansker på. Siden dette er en arbeidstelefon, er det viktig å huske på at teknologien på denne telefonen ligger langt bak andre.
Da jeg mottok telefonen oppdaget jeg fort at batterikapasiteten var langt fra den som ble oppgitt av Sonim - telefonen måtte lades opptil flere ganger om dagen. Jeg antar at dette skyldes at batteriet var mer eller mindre defekt i utgangspunktet.
Etter noen ukers røff bruk med daglig utsettelse for vann, støv og skitt, ville den ikke lengre la seg slå på. Batteriet ville ikke lengre ta lading, så jeg antar det er defekt. Heldigvis dekker Sonims 3-årsgaranti alt, så nå venter jeg på nytt utstyr.

Minus:
- Dårlig kamera. Ser for meg mange arbeidssituasjoner hvor et godt kamera er nyttig.
- Ingen MMS-støtte. Dette er for min del et stort, stort minus. Det er mange arbeidssituasjoner hvor MMS er nyttig.
- Utdaterte menyer og funksjoner. Disse minner om Sony Ericsson omkring 2003.
- Etter å ha utsatt telefonen for vann må den tørke helt for at høyttaleren skal fungere skikkelig. Slurver man med dette hører man nesten ingenting.
- Litt stor og klumpete, men det må man nesten bare forvente.

Pluss:
- Veldig robust telefon. Tåler vann, støv, skitt, fall, slag etc. Skjermen var tilnærmet ripefri etter uker med røff behandling.
- Mikrofonen filtrerer ut mye støy. Det er tilnærmet problemfritt å holde en samtale i et støyende miljø, for eksempel i et maskinrom.
- Speakeren er utrolig effektiv. Dette viste seg å være nyttig for min del, ettersom telefonen ble så ofte utsatt for vann at den vanlige høyttaleren ikke dugde. I ett tilfelle i et maskinrom måtte jeg legge fra meg telefonen noen meter unna for å ha hendene ledige, det var fortsatt problemfritt å høre og bli hørt.
- Lykten er veldig nyttig. Den lyser godt, og er utrolig kjekk i mange situasjoner.
- Sonims 3-årsgaranti dekker alt, inkludert fukt og uvettig behandling. Dette var for min del en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte telefonen, noe som viste seg å være nyttig. Opplever du feil på telefonen, blir den reparert eller byttet ut med en ny. For min del kjøpte jeg den fra cdon.com, og de sendte meg papirer for gratis retur.
- GPS-støtte med medfølgende programvare. Dette er jo også nyttig, men det er for meg et mysterium at de legger til GPS, men ikke MMS.

Alt i alt en fantastisk arbeidstelefon, men i grunn ikke en vanlig brukstelefon. Jeg aner ikke hvilke behov lillebroren din har, men jeg regner med at han egentlig ikke har noen særskilte behov for en robust arbeidstelefon. Kanskje han burde vurdere en «vanlig» telefon med mobilforsikring?
Tusen takk for svar.
Har ingen anelse om hva han skal bruke den til
Trodde du mente de nydelige Land Rover Series 1 bilene jeg :P Men mobilen er veldig god den, robust! Jeg skal kjøpe den straks
har sonim xp3 enduro. samme som overnevnte uten cam eller minnekort leser.

har idag faktisk sendt inn min pga software feil som gjorde at den ikke vibrerte og låste seg.
de har ikke oppdateringer på siden sin til tlf og vil at folk sender inn og får ny istedet.

tlf tåler det meste, har overlevd klamme grottetrur opp elver, kajakk padling på havet og vært en uke ifelt med kraftig regnvær og sludd. samt en uke på ekstremsportfestival
mobilen funger dermed utmerket til det bruket og kan på det grunnlaget anbefales med et stort minus.
det er relativt mye feil med disse.
en venn som har en lik som meg og fikk en ny sonim quest tilbake hadde lignende feil som meg.

så + blir:
tåler en GOD del. har enda ikke kalrt å ødelagt den fysisk og jeg har kasta den ned fjellvegger osv osv.
og garantien. DHL hentet tlf min på døra og gav meg en ny på døra.
ingen frakt betalt. og garantien lyder som så: uansett fan hva du gjør får du en ny en uten spørsmål ila 3 år

- blir:
mye feil. bærer preg av å være "ny" på markedet.

konkurentene til denne blir nokia sin nye med ip 54? klassifisering. og samsung sine med samme.
de tåler mindre men har til gjenngjeld epost og mms osv innebygd.
Sist endret av Psych|Com; 22. oktober 2009 kl. 13:49.