Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4033
Hei. Er det en ting som har overasket meg de siste årene, er det mengden bitterhet og hat som finnes i graffitimiljøene I landet. IRL har jeg relativt gode opplevelser, noen som er veldig klar over at de er "store", også mange fine, ydmyke, fine folk. Likevel, når jeg har postet bilder på forumer etc. kommer kommentarer som "verste toy graffen jo. Det er søppel. Lever sikkert på den ene shoutouten fra mast". «toy, toy, toy.» Har løpt med flere kings som fucker med det samme jeg postet, (ikke meg, ville aldri) men jeg skjønner ikke.

Er det personlighetene graff tiltrekker seg? Det er like wack som å skulle hate på en som lærer seg å skate, fordi man er bedre selv liksom. En ekte en ville hypet, kanskje vist noen tips. Vet graff har tiltrukket seg myyye forskjellig.. Jeg er bare overrasket over hatet jeg mottok fordi jeg postet noen faktiske tags og ikke bare skriving på skjerm på jodel sin graff kanal. Flere slettet kommentarene over natten, var bare drittslenging.

Noen som kan opplyse meg? Hvorfor er hatet så sterkt? Skjønner folk er tvilsomme til nye, men han jeg har postet har vært mad forsiktig, fulgt de «regler» som er, og vært forsiktig med å ikke tråkke på tær.


Man vet jo ikke om de som kommenterer har tatt i en kanne, eller bare sitter på rommet og skriver på ark.. Men likevel, har kompiser som har blitt banket med jernrør på lovlig vegg av folk dobbelt så gamle som de.. må man bevise seg skikkelig for å ikke bli hatet på?
Det høres ut som dyptgående issues som ikke burde tas personlig.


Jeg opplevde Graff inkluderende. Det er 15 år siden pluss så det er lenge nå.


Høres bittert ut ja
morkakespisende
*FOLK* generelt kunne bare vært mer positive og oppmuntrende men det er jo det som gjør hele livet morsomt! Tenk når du har fortsatt i mange år og kvaliteten snakker for seg selv. Morsomt! HA!
Hvis vi ser på andre små miljøer med sterk lokal tilknytning, som ofte er organisert i gjenger og som driver med ulovlig aktivitet
er det vanlig at disse er veldig åpne og inkluderende?

Blant folk som driver med kunst generelt finner man også mange med store svingninger i følelsene.
For å si det litt enkelt kan det veksle mellom å være nærmest manisk og med et veldig oppblåst ego til å sippe over rødvinen.

Det ligger vel også dypt i denne kulturen at alt må være veldig "real".
Hvis mast disser deg så er du i Oslo da eller?

Det er ganske kjent i det miljøet at det er et visst hierarki. Og mange opererer som gjenger heller enn bare folk som liker å male sammen.

Vet om folk som har fått juling for å male på feil T-banestasjon.

Du må vel bare øve og prøve å bli kjent med noen som kan introdusere deg for folk så går det seg til vett.
Graff miljøet er ganske fucka hvis du spør meg. Du må være ganske herda og crazy for å bli respektert av de som har holdt på en stund. Kjør din egen greie og vis folk at du er på et annet nivå med graffen, så får du respekt til slutt. Tatt i betraktning at du beveger deg til en viss grad innenfor de "reglene" og kulturelle barrierene som finnes i graff miljøet.
Det er vel sånn det stort sett "alltid" har vært i dette miljøet.
Du skal ikke tro du er noe, har du ikke laget hundre wholecars kan du ikke bruke "one" i tagen din, alt kommer av det knallharde imaget man gjerne prøver å bære når man er hiphop/"real".
Men alt hardnet veldig til etter "krigen" med Oslo Sporveier, trenger du kontekst kan du se Norske Beefer på NRK, de har en episode dedikert til detta.

Kings er vel bare drittlei av alle kidsa "som er innom" miljøet når de prøver å finne seg selv, rett etter de har hørt på Metallica å vært metal-head noen måneder, før de fant ut at det heller ikke var noe for dem..

hilsen en pensjonert en
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare å gi faen og fortsette å male, så lenge du ikke går over folk, og utvikler stilen din så trenger du egentlig ikke blande deg med forumer eller sosiale sirkler. Helt unødvendig med sosial media og høre på hatmeldinger når poenget bare er å være oppe, kan det leses så har du vunnet uansett
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er mye shitkasting på Jodel, særlig fra Oslo graffere. Oslo graffere poster bare jodeltegninger og svada.

Har inntrykk av at det kun er writers fra Tønsberg som faktisk legger ut ekte saker.

Post gjerne mer, setter pris på mer aktivitet i Jodel kanalen
Så, miljøet er kun forbeholdt writers?
Jeg tenker om folk flest ser ned på en, så er man et rasshøl selv.
Enkelt og greit.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Har alltid ville drevet med grafitti, kan være så sykt pent. Men jeg suger til å tegne, begynte å skate isteden da
Vis hele sitatet...
Samme her,sugde på brett også jeg da
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er tullinger overalt, ingenting å bry seg om Vis respekt, så får du respekt. Fokuser på å utvikle stilen din og legg litt sjel i det, ha det gøy og se på det som et eventyr! Det er kun hva du gjør det til.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Hvis mast disser deg så er du i Oslo da eller?

Det er ganske kjent i det miljøet at det er et visst hierarki. Og mange opererer som gjenger heller enn bare folk som liker å male sammen.

Vet om folk som har fått juling for å male på feil T-banestasjon.

Du må vel bare øve og prøve å bli kjent med noen som kan introdusere deg for folk så går det seg til vett.
Vis hele sitatet...

Mast er the homie
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Graffiti miljøet er ett ganske annerledes miljø, du skal Leite lenge etter noe mer «real». Mange som risikerer liv, helse og frihet for dette, temmelig hardcore greier egentlig. Det kan virke som den drøyeste gatekeepingen i verden, men på grunn av at det er såpass risky med tanke på tysting og så videre så må du virkelig bevise deg selv før du blir godtatt. Når folk drar samme signaturen i årtier så kan man ikke belage seg på renspikka flaks når det kommer til hvem man stoler på. Mange som brenner seg med damer og/eller i fylla.
All ære til de som holder det gående, og spesielt de som ikke bare maler for instagrammen.. men det har jo blitt litt sånn at hvis man ikke har bildene på IG så er det nesten synonymt med at man ikke maler. Det blir på en måte som en CV. Greit å ha for de som ikke er superkjendiser.

En annen ting er når man reiser rundt i verden. Det er ingenting som slår det å hooke opp med writers å bare gå batshit insane.

Graffiti til jeg dør <3
Hva er 730? Er den universal? Tenker ikke på dagens 730.no men det var kanskje noe annet en gang?

Google sier dette:

730 means "Crazy." The term derives from the "730 motion," which is a court process filed by a defendant seeking an examination by a psychiatrist in order to determine the defendant's mental fitness to proceed to trial.
Sist endret av Majao Gibensis; 15. april 2023 kl. 00:06.