Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 799
Kjøpte nylig jabra elite 7 pro og de har en ip rating på IP57.

Betyr det att jeg kan dusje med de?
Jabra skriver IP57, der 5 er for støvtetthet og 7 er Kortvarig neddykking i vann

Ville ikke dusjet med disse, skulle du få vannskade vill de ikke dekke dette på garantien siden de kan si at disse kun er ip 57

nå fant jeg ikke mer spesifikk enn IP57, ser bare på andre enheter som skryter av IP68 som egentlig betyr ikke at de tåler dette for det.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvis de er klarert for kortvarig "dynking" burde de takle dusjen. Lenge siden jeg så på IPxx-definisjonene, men er rimelig sikker på at "vannsprut" som i en dusj er lavere rating enn x7.

Klart, det er jo alltid et spørsmål hvor mye man har lyst til å stole på slikt.

Se også: https://www.jabra.com/blog/waterproo...-an-ip-rating/
Nå er jeg på tynn is, men normalt er det 4-5 bar trykk i vannet som kommer ut av krana.
En dusj stråle er ikke det samme som vannsprut i denne sammenheng. Jeg mener på at man bør ha IP67 om produktet skal være vanntett i en dusj stråle.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Da er det jo uansett greit, siden x7 (første siffer er irrelevant for vann) ifølge linken skal tåle å senkes på <1m dyp i en halvtime.
Sitat av robhol Vis innlegg
Da er det jo uansett greit, siden x7 (første siffer er irrelevant for vann) ifølge linken skal tåle å senkes på <1m dyp i en halvtime.
Vis hele sitatet...
Ja det stemmer.
Jeg skrev 67 av gammel vane siden det er vanskelig å lage noe som er 7-er på væske og kun 5 på støv.
Sist endret av random105675; 20. oktober 2022 kl. 15:51.