Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 681
Hei trenger hjelp med dette

Prøver å sette opp Asus AC68U som en repeater, jeg har ruter fra som får nett via fiber telenor DG2200TN er navnet på routeren. Får til å koble fra Asus 2.4 GHZ eller 5 GHz til DG2200TN 2.4 GHZ og får da maksimalt 100 mbps opp og ned fra asus routeren som ligger i kjøkkenet. Hvis jeg prøver å koble med Asus routeren til DG2200TN sitt 5 GHz får jeg ikke nett fra asus routeren. Jeg kan ikke skjønne hvorfor, noen som har forslag?
Jeg dreiv og forska på det samme en gang i tiden, og mener å huske at jeg fant et option i grensesnittet for telenorruterne (både DG2200TN, forgjengeren Zyxel P8702N og dens forgjenger Zyxel P2812) om å sette ruteren i repeater-mode.

Med andre ord må du i såfall bruke Asus-ruteren som "hoverruter" (koblet til modemet, med DHCP påslått), og dra en kabel fra en av LAN-portene på Asusruteren til en av LAN-portene på DG2200TN, samt at DHCP må være avslått på DG2200TN.

Håper det ikke ble en alt for rotete forklaring.
Hvis du vil at han skal dra kabel så kan du jo likegodt sette Asusen som kun aksesspunkt...