Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 7549
Trodde aldri det skulle skje meg men jaja her er vi. Sovet i bil over helgen p.ga min kjære mor fant ut at jeg røykte weed og oppfatter meg nå som en total narkoman som har kastet bort hele livet.

Er 18 men har begynnt omigjen på vgs for å gå yrkesfag så tenkte jeg skulle prøve å skaffe meg jobb på kveldstid og evt. hybel, men stusser da over den ene delen av en jobbsøknad hvor man skriver adressen sin. Jeg er ikke offisielt kastet ut eller hjemløs, i med at posten min vil nokk enda bli sendt til hvor jeg bodde.

Vil det minske sjansene mine å få jobben med la det stå blankt? Hva er egentlig formålet med å oppgi adresse på CV? Er det rett og slett bare best å skrive det uansett?

Vet det høres jævlig dramatisk ut og det er genuint bare en teit opplevelse men er rett og slett usikker på om hun slipper meg tilbake inn igjen ihvertfall i nær framtid så trenger tips. Ikke veldig keen på å gå til politi eller NAV, ikke at det hadde gjort noe med tanke på at jeg er 18.

Håper dere har en uansett fin helg
Nav blir riktig adresse for deg. Jeg ville brukt den gamle adressen inntil videre.

Kjipt situasjon. Håper du finner gode løsninger du er ikke narkoman for om du bruker litt weed.
Adressen er bare for at det skal se korrekt ut. Kommunikasjon blir elektronisk.
Så lenge du går på videregående skole så har dine foreldre forsørgelsesplikt selv om du er 18 år. Du kan faktisk be om offentlig fastsettelse av bidrag fra foreldrene dine utbetalt til din konto. Det vil vel neppe senke konfliktnivået med din mor, poenget mitt er vel bare at man kan ikke fraskrive seg foreldreansvaret fordi du er myndig. Drar du til NAV vil du mest sannsynlig bli informert om dette og du vil også kunne få hjelp til å få fastsatt bidrag.
Har du ikke bosted, er det 3 løsninger på posten. 1: Lei en postboks. 2: Bruk Poste Restante. 3: Avtal med en venn/kamerat/annen familie og få sendt posten dit.
Sist endret av ivar_oslo; 20. august 2022 kl. 21:54. Grunn: Skriveleif
Om du lar det stå blankt tror jeg ingen i norge vil tenke at den 18-åring bor på gata, hvis de spør kan du vel bare si at du er midt i voksenlivflyttinga
Søk hjelp hos nav,ta opp skolen og fucking NAIL IT, vis din mor at tilogmed folk som tar hasj sprøyter klarer seg her i livet, så får hun kanskje opp øynene.
Ditt Navn
C/O Navn på en venn.
Venns adresse.

Det betyr Care Of og benyttes når noen ikke har adresse i en by de trenger post til eller rett og slett ikke har bosted. Jeg var to uker uten sted å bo for et par år tilbake og fikk posten gjennom C/O.
Er ingen fare med å bruke hjemmeadresse din. Vil tro at mesteparten av kommunikasjon skjer via tlf og e-post.
Du drar litt vell kjappe konklusjoner synes jeg, det er langt fra sikkert at en arbeidsgiver finner deg interessant nok til å faktisk i det hele tatt ta kontakt tilbake med deg.


Gi moren din litt tid til å blidne til.
Sitat av SmokeBuddah17 Vis innlegg

Vet det høres jævlig dramatisk ut og det er genuint bare en teit opplevelse men er rett og slett usikker på om hun slipper meg tilbake inn igjen ihvertfall i nær framtid så trenger tips. Ikke veldig keen på å gå til politi eller NAV, ikke at det hadde gjort noe med tanke på at jeg er 18.

Håper dere har en uansett fin helg
Vis hele sitatet...
Post; lei en postboks og bruk den. Bolig. Enten bo i bilen eller leie hybel. Penger; jobb.

Hva tenker du at du skal hos politiet? Angi deg selv og ta din straff? For du kan ikke anmelde morra di, hun har ikke gjort noe ulovlig.

Fikser du deg jobb og hybel selv og inviterer morra di hjem til deg på middag ser hun jo selv at du ikke er "fullstendig narkoman". Da kan du leve ditt liv, jobbe, fikse skole og røke ved behov og du kan ha en ok forhold til din mor.
Anbefaler deg å kutte ut all kontakt med din mor. Det er helt sinnsykt og 100% uholdbart å gjøre slikt mot sitt eget barn på et så trivielt grunnlag.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis du hadde blitt overfalt, utnyttet eller på andre måter skadet under utkastelsen så tviler jeg på at samfunnet vil se på blide øyne med mor, heller ikke mor selv.

Dette er å gamble med sitt eget barn.
Antageligvis i fortvilelse og sinne
Sist endret av meaculpaUIO; 21. august 2022 kl. 23:18.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Anbefaler deg å kutte ut all kontakt med din mor. Det er helt sinnsykt og 100% uholdbart å gjøre slikt mot sitt eget barn på et så trivielt grunnlag.
Vis hele sitatet...
Javel? Vi snakker en ung, voksen mann her. Fyren er fylt 18 og voksen nok til cannabis.

Han burde vel heller skjerpe seg og enten fikse livet, dvs skaffe bolig, jobb og fikse skolen. Evt. go snakke med mor og love henne at han kutter ut cannabis sålenge han bor hos henne.

Er det virkelig sinnsykt at en 18 åring klarer seg selv? Hvor er verden på vei egentlig?

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hvis du hadde blitt overfalt, utnyttet eller på andre måter skadet under utkastelsen så tviler jeg på at samfunnet vil se på blide øyne med mor, heller ikke mor selv.

Dette er å gamble med sitt eget barn.
Antageligvis i fortvilelse og sinne
Vis hele sitatet...
Huff ja, bedre med puter under arma da?

Gamble? Voksen nok til krig og lappen. Ikke til og ta ansvar for seg selv?
Når er en ok alder for utflytting fra gutterommet? 39?
Sist endret av _abc_; 22. august 2022 kl. 07:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
_abc_, hva snakker du om? Folk sier det er et bedritent trekk å sparke ungen ut i kulda over en joint. Fordi det er et bedritent trekk.

Ingen sier at 18-åringer ikke kan klare seg selv, hvor leser du det?
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Javel? Vi snakker en ung, voksen mann her. Fyren er fylt 18 og voksen nok til cannabis.

Han burde vel heller skjerpe seg og enten fikse livet, dvs skaffe bolig, jobb og fikse skolen. Evt. go snakke med mor og love henne at han kutter ut cannabis sålenge han bor hos henne.
Vis hele sitatet...
Man er ikke på kjøret fordi man konsumerer et rusmiddel som er minst halvparten så skadelig som alkohol. Punktum. At du og andre dinosaurer ikke klarer å forstå resultater av nyere forskning er ikke alle andres problem.

Et gyldig argument kan være at det er ulovlig, på samme måte som homofili var ulovlig for 50 år siden, men da tar du heller en liten alvorsprat med barnet ditt og forklarer at du ikke ønsker å huse kriminell aktivitet og gir h*n en advarsel først.

Vedkommende er myndig, men er først og fremst hennes barn og vil alltid være det. Hun har 100% seg selv å klandre når det blir ensomme dager på gamlehjemmet litt lenger frem i tid..
Sist endret av Juicekongen; 22. august 2022 kl. 13:01.
BRAND ∞ STRONG
Foreldre generelt er vel ikke akkurat kjent for å ta gode og gjennomtenkte valg i møte møte med hendelser i
ungdommers liv og spesielt hvis det er noe de ikke forstår og i tillegg frykter.

Vi får håpe hun evner å se klarere etter hvert, at dette ikke bare ødelegger for relasjonen dere imellom, men
også at det å kaste deg ut ikke er så lurt hvis hun fryktet at å røyke hasj automatisk sender deg rett i avgrunnen.

Skulle det bli sånn at du flytter tilbake og hun eventuelt stiller et krav om at du ikke skal røyke i hennes hjem så syns jeg du bør respektere det.
Noen regler må man nestene bare godta når man bor hos andre.
Søk lån/stipend hos lånekassen asap. Jeg ville hørt om det er noen andre du kan bo hos midlertidig, har du ikke en kompis med hybel eller noe?

Ja, det vitner om eksepsjonelt umoden følelsesregulering å kaste ut sønnen, eller hvem som helst andre for den saks skyld, i affekt. Men det er altså fullt mulig å greie seg helt fint på egenhånd når man er 18, så lenge man gidder å ta ansvar for det. Det innebærer av og til å gjøre ting man ikke er "keen" på, som å gå til NAV og få ordnet en akseptabel bosituasjon midlertidig og få noen tips til hvordan du stabler på beina et økonomisk voksenliv på kort varsel. Å være uavhengig av foreldre kommer med noen fordeler også. Man kan ikke være barn når det passer og voksen når det passer.
Sist endret av *pi; 22. august 2022 kl. 23:34.