Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2713
morkakespisende
Hvis jeg har et åpent sår og en hund slikket det
kommer det bajs i såret? bare si ifra
tenker da hovedsaklig på at hunder kan slikke seg i sørstjerna
ikke det at jeg er redd for dritt men
hvis det faktisk er skadelig er det jo ingen poeng i å gjøre slikt
Sitat av supranaut Vis innlegg
Hvis jeg har et åpent sår og en hund slikket det
kommer det bajs i såret? bare si ifra
tenker da hovedsaklig på at hunder kan slikke seg i sørstjerna
ikke det at jeg er redd for dritt men
hvis det faktisk er skadelig er det jo ingen poeng i å gjøre slikt
Vis hele sitatet...
Ikke la hunden din slikke deg der du har sår eller i munnen (mange kysser bikkja si)
Sist endret av vindaloo; 6. august 2022 kl. 12:09.
Kommer vell ann på type sår, men tviler på at det er noe videre helsebringende.
Er det et lite sår tror jeg ikke at det har noe betydning.
Nå er det jo anbefalt å ta stivkrampe viss du blir bitt av et dyr slik at hudbarrieren ødelegges ( at du begynner å blø)

Dyr har masse bakterier i spyttet sitt som ikke er bra å få i blodet.

Du burde ringe legevakten å høre, evt høre hvor lenge det er siden forrige stivkrampe vaksine

Og blir du hoven eller rød på såret etter dette bør du iallefall oppsøke legevakten
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Greit å holde spytt unna sår. Både hunde- og for den saks skyld menneskespytt svømmer med bakterier.
morkakespisende
Trådstarter
Bra svar alle <3

Sitat av Junkhead Vis innlegg
Og blir du hoven eller rød på såret etter dette bør du iallefall oppsøke legevakten
Vis hele sitatet...
Dette riktig for man burde benytte seg av legevakten når man trenger. Hvis man blir rød/hoven drar man på legevakten. Jeg kan dog med glede meddele at jeg bare regenereres. Jeg bare regenereres! Regenereres.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Hvis jeg har et åpent sår og en hund slikket det
kommer det bajs i såret? bare si ifra
tenker da hovedsaklig på at hunder kan slikke seg i sørstjerna
ikke det at jeg er redd for dritt men
hvis det faktisk er skadelig er det jo ingen poeng i å gjøre slikt
Vis hele sitatet...
Det er hunder som kan gi det alvorlig sepsis ved å slikke sårene dine. Jeg lar aldri en hund borti sår, ikke etter jeg så hun som mista både hender å føtter etter å ha latt hunden slikka i et lite sår.

Hunden gir kanskje ikke sepsis, men en type streptokokker som kan føre til sepsis igjen om jeg ikke husker feil. Dokumentar fra discovery elns.
Sist endret av NokErNok; 6. august 2022 kl. 15:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Bra svar alle <3



Dette riktig for man burde benytte seg av legevakten når man trenger. Hvis man blir rød/hoven drar man på legevakten. Jeg kan dog med glede meddele at jeg bare regenereres. Jeg bare regenereres! Regenereres.
Vis hele sitatet...

Kos deg videre i psykosen din
Jeg ble slikket i ett sår av familiehunden i barndommen og jeg har enda alle lemmer inntakt. Gikk helt sikkert greit men la det bli med denne gangen.


I 2022 bekymrer vi oss for alt og jeg gidder ikke å sitte å lage ekstra bekymringer for noen
https://www.nbcnews.com/news/amp/ncna1091676

Hunder (som oss) har en ganske heftig samling av mikroorganismer i munnhule/spytt. De har også en tendens til å ville slikke på sår, da det er deres eneste måte å «rense» sår på. Det funker bra for dem, men vi må huske at de har en annen bakterieflora enn oss, så det som funker for dem vil i noen tilfeller gi infeksjon hos menneske.

Som regel vil det sikkert gå bra, men det er ikke å anbefale om en f.eks har nedsatt immunforsvar, diabetes eller bare er skikkelig uheldig. Anbefaler såpe og vann eller pyrisept i stedet så er man på den sikre siden.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
I 2022 bekymrer vi oss for alt og jeg gidder ikke å sitte å lage ekstra bekymringer for noen
Vis hele sitatet...
Til en vis grad enig, men nå var jo sånn at han spurte og som et generelt råd kan man vel være enig om at
munnen til hunder bør holdes unna åpne sår eller? Selv om det gikk bra med deg
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Junkhead Vis innlegg
Kos deg videre i psykosen din
Vis hele sitatet...
Nåja, litt regenerering er da bare menneskelig og ikke psykotisk i det hele tatt. Sånn hvis man legger godviljen til.
Sist endret av robhol; 6. august 2022 kl. 17:31.
Æsj. Sier det seg virkelig ikke selv at man ikke skal la en hund slikke sårene dine?


Hundefolk ass.
Du vil ikke ha Capnocytophaga canimorsus i kroppen
Like trygt som det ville ha vært å slikke telefonskjermen sin tipper jeg.
Du tar nok ingen skade.
Katteeiere blir klort hele tiden uten at det gjør noe særlig skade, hunder er da ikke så mye verre?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Slikk på det selv, det er naturens anbefaling.