Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  349 58028
Det kommer ann på. Er det pen graffiti, som veldig mange taggere driver med, eller er det sånn amatørtagging "Free World - Blablabla" tekst.

Hvis det er ditt hjem så ville jeg føkka dem opp :P ellers ville jeg nok latt dem drive på, hvis det er et bilde. (Ikke sånn strippekvinne med alt flusha frem), men noe kreativt laget.
Longboarder
zitare's Avatar
jeg har selv drevet med graffiti i flere år ( aldri noen tagg på et random bygg) og jeg har flere ganger blitt sett i det jeg holdt på og kun blitt truet en gang. Det skal sies at jeg så og si kun holder på med bilder. (så og si aldri skrift)
Sitat av zitare Vis innlegg
jeg har selv drevet med graffiti i flere år ( aldri noen tagg på et random bygg) og jeg har flere ganger blitt sett i det jeg holdt på og kun blitt truet en gang. Det skal sies at jeg så og si kun holder på med bilder. (så og si aldri skrift)
Vis hele sitatet...
elsker slik grafitti, gjør triste tunneler vakre spør du meg. har aldri drevet med grafitti sånt sett, og jeg har ikke kreativiteten deres. men stå på bilde-taggere
zitare: random biler i gaten? isåfall veldig respektløst, gå heller for en kommunal "random" vegg enn en uskyldig bil, er ikke alle som syntes pieces er noe fint, og lakkering koster en formue for de fleste

edit: leste feil, er ikke edru
Sist endret av pyth0n; 27. juli 2011 kl. 04:38.
Såpekoker av rang
Tommel opp!
Sitat av Hatebreeder Vis innlegg
Lite spørsmål til dere som ikke driver med graffiti. Du er ute en kveld/natt på vei til/hjem fra fest etc. Og du for øye på en som tagger, hva gjør du? Ville du reagert anerledes om det var en "tagger" eller om de var fler?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde nok breivika hele gjengen!
Sist endret av hemmeligegreier; 29. juli 2011 kl. 00:19.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg hadde nok breivika hele gjengen!
Vis hele sitatet...
For det første:
Usaklig bruk av verbing(å ta et substantiv eller navn å gjøre det om til et verb). Ikke moro.

For det andre:
GLHF. Mange av graffiti-artistene som driver aktivt er gutter som du ikke har kjempelyst til å tulle med. Skulle likt deg se "breivike" denne gjengen

....(01:00)
Sitat av moret Vis innlegg
For det første:
Usaklig bruk av verbing(å ta et substantiv eller navn å gjøre det om til et verb). Ikke moro.

For det andre:
GLHF. Mange av graffiti-artistene som driver aktivt er gutter som du ikke har kjempelyst til å tulle med. Skulle likt deg se "breivike" denne gjengen

....(01:00)
Vis hele sitatet...
Jeg synes jeg var ganske festlig!

De der er jo bare noen tynnfeite slasker da. Ikke har de våpen heller.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg synes jeg var ganske festlig!

De der er jo bare noen tynnfeite slasker da. Ikke har de våpen heller.
Vis hele sitatet...
herregud så dumt
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
For det første:
Usaklig bruk av verbing(å ta et substantiv eller navn å gjøre det om til et verb). Ikke moro.

For det andre:
GLHF. Mange av graffiti-artistene som driver aktivt er gutter som du ikke har kjempelyst til å tulle med. Skulle likt deg se "breivike" denne gjengen

....(01:00)
Vis hele sitatet...
for meg blir ikke det kunst. mer hærverk. de burde bruke fritiden på og lage noe skikkelig
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg hadde nok breivika hele gjengen!
Vis hele sitatet...
Litt off-topic men:
Folk tar ned tv-spill fra hyllene for å vise respekt til offrene som ble "breivika"
Er det ikke litt imot reglene da å bruke morederens navn som en internett spøk? o.O
Festlig du er!...

OT: For å si det slik. Dette er en sinna tagger(ca. 03:56) http://www.youtube.com/watch?v=en_Hzucd1RI

Og dette er en tagger med våpen, som du sier de ikke har!

http://www.youtube.com/watch?v=fSS-9...eature=related
Sitat av MalM Vis innlegg
Litt off-topic men:
Folk tar ned tv-spill fra hyllene for å vise respekt til offrene som ble "breivika"
Er det ikke litt imot reglene da å bruke morederens navn som en internett spøk?
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt hva irrasjonelle handlinger gjort av butikker har med saken å gjøre.

Hvis en moderator sier at det er uakseptabelt å bruke et ord for å vise hva man mener om taggere, må jeg selvsagt føye meg etter det. Jeg er ikke ute etter å bråke med moderatorene her. Men så langt har de ikke sagt noe.

OT: For å si det slik. Dette er en sinna tagger(ca. 03:56) http://www.youtube.com/watch?v=en_Hzucd1RI
Vis hele sitatet...
Haha, for en latterlig tapergjeng. Åtte stykker, og så blir de redde for en gamling i frakk.

Og dette er en tagger med våpen, som du sier de ikke har!

http://www.youtube.com/watch?v=fSS-9...eature=related
Vis hele sitatet...
Nå snakket jeg om de bleikfeite slaskene i den første videoen. Hvis noen av dem har våpen, er det jo enda større grunn til å ta dem først.
Sitat av zeicko Vis innlegg
for meg blir ikke det kunst. mer hærverk. de burde bruke fritiden på og lage noe skikkelig
Vis hele sitatet...
Nå må du huske på at ikke alle som driver med graffiti lager fete piecer på 10 timer. Den største delen av graffiti har alltid vært bombing, du kommer ikke unna det. Dette er graffiti, ikke "kunst". Om du ikke liker denne formen for graffiti er det helt fett for meg, men dette er røttene,

ALL/FOS-gutta har aldri vært med for å lage "noe skikkelig". Jeg tror ikke det interesserer dem rett og slett. Mitt inntrykk er at det er beinhard bombing de finner gøy.
Men, når man ser de jobbe så ser du at de har helvete til can control. Det er dyktige folk med streken, og det lyser skills lang vei. Dette er faktisk noe skikkelig, det er skikkelig bombing.

Dessuten er det ingen som noensinne har laget en stor piece uten først ha slengt opp et par throw-ups først.
Jeg ville har ringt til purken umiddelbart. Hadde ikke røpet meg, bare sittet i smug og observert til politiet kommer
Kjørte faktisk på et par drittunger som tagget næringslokalene til min far, hvis de faktisk kunne tagge noe fint så ville jeg latt meg selv bli facinert, men disse jævlene har ikke peiling på hva de driver med. Eksempelvis går de rundt og skriver PoT på vegger med svart spray, det er ikke noe kunst det er vandalisme.
åssen jeg hadde reagert spørs helt på hvor mange det hadde vært, hva de hadde tagget og hvor de hadde gjort det, hadde det vært en person som virkelig kunne grafitti kunsten så hadde jeg gått hen til han og beundret verket sitt.
hadde det vært en person som hadde bare skrevet noe sånn som'' fuck utlendinger/politiet'' eller noe sånt så hadde jeg nok reagert med å gå hen til han og snakke med han om hvorfor han ikke lærer seg ordentlig grafitti kunst istedenfor å dumme seg ut med å leke tøff.
hadde det vært gjenger som hadde tagget noe dumt noe så hadde jeg kanskje ringt politiet.
og hadde de tagget noe ordentlig ra noe så hadde jeg stått der og beundret det.
Det spørs på om det er en 10åring som sprayer en stor kuk på en fin vegg eller om det er 2 eller 3 proffe som lager noe epic.

Slår den første, klapper for de andre.
Det kommer egentlig helt an på motivet som blir tagget og hvor det tagges. Om det hadde vært på en bolig så ville jeg nok ha anmeldt det. Hadde det vært i en tunnel eller noe lignende hadde jeg nok latt det være. Om det hadde vært for å ytre meninger som ikke er negativt ladet gjør det meg ikke noe. Synes i grunnen at det burde finnes steder hvor det er lovlig med tagging/graffiti. Jeg er veldig glad i street art og synes det er fint å se at det er litt dekorasjon her og der på triste grå murvegger.
Kommer an på hva som ligger i definisjonen "tagger". Om det er en 12-åring som har kjøpt sin første boks med maling fra biltema, som skriver faen på en vegg, eller om det er en jææævli skilla type som lager en skikkelig piece.
Den siste hadde jeg gitt en hundrings og sagt "keep up the good work!"

Skal aldri glømme hvor fett jeg synes det var med veggen på andre siden av Grieghallen mot "festplassen-vannet" da det ble lovlig å tagge der i et år. Var så siiiiiinnsykt mange fete pieces, og aktivitet dag og natt. Håper noe slikt skal gjøres igjen, for nå er veggen bare hvit og kjedelig.
Litt off-topic men følte for å nevne det!
Sitat av CT705 Vis innlegg
Kjørte faktisk på et par drittunger som tagget næringslokalene til min far, hvis de faktisk kunne tagge noe fint så ville jeg latt meg selv bli facinert, men disse jævlene har ikke peiling på hva de driver med. Eksempelvis går de rundt og skriver PoT på vegger med svart spray, det er ikke noe kunst det er vandalisme.
Vis hele sitatet...
Med vilje?
Sitat av CT705 Vis innlegg
Kjørte faktisk på et par drittunger som tagget næringslokalene til min far
Vis hele sitatet...
Nice. (titegn)
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nice. (titegn)
Vis hele sitatet...
Hva faen er det du sier? Lagde ikke denne tråden for at hverdagshelter skulle få et sted å lire av seg alle de tøffe tingene de har gjort mot unger i fritiden sin.

Og til "CT705", du minner meg veldig om utlendingene som knivstakk en kompiss av meg fordi han hadde stjålet en sjokolade i deres fars kiosk, forkastelig.
Hadde ropt "HEI DU DER!" bare for å se reaksjonen.
På skolen vår var det noen som tagget hakekors og ordspill fra nazistene. Da snakker vi over HELE skolen, høytallerne utenfor hadde en bokstav hver som stavet "Sieg Hail!" og alle veggene hadde hakekors, noen hadde julenisser med hahekors på gavesekken osv.

De ble tatt, men vet ikke hva straffen ble.

Det er ikke noe kunst!

MEN! Når skolen fikk seg egen taggevegg, da ble det en vegg full av underverker! Fantastisk å se ungdommen bruke disse boksene til å lage noe så kreativt og fantastisk!
Sitat av Hatebreeder Vis innlegg
Hva faen er det du sier? Lagde ikke denne tråden for at hverdagshelter skulle få et sted å lire av seg alle de tøffe tingene de har gjort mot unger i fritiden sin.
Vis hele sitatet...
Nå var det ikke jeg som kjørte dem ned.

Og til "CT705", du minner meg veldig om utlendingene som knivstakk en kompiss av meg fordi han hadde stjålet en sjokolade i deres fars kiosk, forkastelig.
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å stjele en sjokolade, og å ramponere en haug med eiendommer.
Det er forskjell på å stjele en sjokolade, og å ramponere en haug med eiendommer.[/quote]

Det er kanskje riktig, men det er også en fin likhet i å svare small-time crime med ekstrem vold.
Sikkert andre som også har sagt dette, men ; Det er stor forskjell på tagging og graffiti, da det første er hærverk og det siste er kunst!
Sitat av Armagedd0n Vis innlegg
Sikkert andre som også har sagt dette, men ; Det er stor forskjell på tagging og graffiti, da det første er hærverk og det siste er kunst!
Vis hele sitatet...
Begge deler kan ikke forklares annet enn med hærverk hvis det foregår på noens eiendom (inkl. staten og bedrifter), så fremt du/andre ikke har noen "motsetninger" til det aksepterte og velbrukte definisjonen av uttrykket hærverk.

Forøvrig kan det nevnes at graffiti kan/er ofte dritkult, så fremt det ikke foregås på noens eiendom.
Sist endret av Dibsent; 11. august 2011 kl. 03:51.
Orker ikke å gå igjennom tråden, men det er egentlig mange faktorer som spiller inn på hva jeg hadde gjort.

Jeg bor for tiden på en lite befolket kommune, så jeg er ikke så redd for å møte på taggere fra tunge kriminelle miljøer rundt her, som driver med slikt.

Jeg blir forbanna, ringer politi/skremmer vekk taggerene

1. Grafitti på hus, biler, kommunebygg, bedrifter
2. "Grafitti" hvor det bare er noen bokstaver som beskriver en gjeng.
3. Små kidz som er store i kjeften hvis du skulle gå forbi mens dem drev med taggingen (Litt dårlig argument kanskje, men det får duge)
4. Skriving på buss-seter/tog-seter eller ja... Seter..
5. Noe jeg liker UTROLIG dårlig, tagging på asfalt!!

Jeg bryr meg ikke
1. Bygninger som er nedmalt med dårlig grafitti i fra før
2. Tunneler, hvor personen som tagger faktisk gjør en god "jobb"
3. Trebenker eller noe som ikke koster all verden for å erstatte, da det blir tagget, eller skrevet noe rabbel på disse etterhvert uansett.
Sitat av Hatebreeder Vis innlegg
Det er kanskje riktig, men det er også en fin likhet i å svare small-time crime med ekstrem vold.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke når alt annet har feilet. Slike pøbler skjønner tydeligvis bare voldens språk.
Sist endret av hemmeligegreier; 11. august 2011 kl. 05:21.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
I dag fikk vi en fin kommentar fra ei dame som gikk forbi:
"Tegn fint da," så smila hu og gikk videre x)
Sitat av FOX Vis innlegg
I dag fikk vi en fin kommentar fra ei dame som gikk forbi:
"Tegn fint da," så smila hu og gikk videre x)
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=8cDAr2qkKGo
Har faktisk bare sett en person tagge hele livet mitt, var rett ved Blitzhuset, en jente som sto og tagget på en stein midt på dagen, var et rart syn.
Jeg går ikke og stikker weed under nesen til folk akkurat, så jeg synes at det var merkelig å se noen stå og bryte loven på offentlig gate med mange personer tilstede.
Dreiv med både tagging og graff i mine yngre dager,dukka opp en hverdagshelt i ny og ne som hadde en mening om hva jeg/vi dreiv med... gikk som regel ikke så jævlig bra for de som stakk nesa si i min/vår bizz..

Vill man (kanskje) havne på sjukhus fordi man prøver og oppdra andres kids...?
leke borgervern...?
snut..?
hørt om folk det har gått ganske i dass med fordi dem har prøvd og stopp (taggere) la sånt være opp til snuten,dem får betalt for risken!! Og det er en risk å prøve og stoppe en kriminell handling,noe alle veit?

Ja jeg har dysleksi,gjerne påpek det og hev deg selv hvis du får et kick av det!
Sitat av Commendatore Vis innlegg
hev deg selv hvis du får et kick av det!
Vis hele sitatet...
Fikk du ett kick når du banka opp de som ikke syntes noe om vandalismen deres, kanskje? Tøff du.
Hadde det vært det snakk om stygge krusseduller, hadde jeg ledd.
Hadde det vært snakk om pene bilder, hadde jeg gitt personen et smil.
Sitat av Commendatore Vis innlegg
Dreiv med både tagging og graff i mine yngre dager,dukka opp en hverdagshelt i ny og ne som hadde en mening om hva jeg/vi dreiv med... gikk som regel ikke så jævlig bra for de som stakk nesa si i min/vår bizz..

Vill man (kanskje) havne på sjukhus fordi man prøver og oppdra andres kids...?
leke borgervern...?
snut..?
hørt om folk det har gått ganske i dass med fordi dem har prøvd og stopp (taggere) la sånt være opp til snuten,dem får betalt for risken!! Og det er en risk å prøve og stoppe en kriminell handling,noe alle veit?

Ja jeg har dysleksi,gjerne påpek det og hev deg selv hvis du får et kick av det!
Vis hele sitatet...
Lyst til å prøve å forstå hva som foregår oppi hodet til en slik gangster som du utgir deg for å være; utøvde dere også denne volden, som du forøvrig prøver å rettferdiggjøre, mot politiet også? Hvis ikke, hvorfor?
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Lyst til å prøve å forstå hva som foregår oppi hodet til en slik gangster som du utgir deg for å være; utøvde dere også denne volden, som du forøvrig prøver å rettferdiggjøre, mot politiet også? Hvis ikke, hvorfor?
Vis hele sitatet...
"Hardinger" finner du overalt, spesielt på nettet.
Commendatore prøver kanskje å utgi seg for å være "gangster", men drit nå i å pirke så jævlig! Godta at noen folk kommer med drøye historier her, fra begge sider. Tidligere i tråden var det jo en kul fyr som hadde "kjørt ned et par drittunger som tagget næringslokalene til min far".

Fakta er: noen hverdagshelter gir juling, andre hverdagshelter får juling.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Hatebreeder Vis innlegg
Commendatore prøver kanskje å utgi seg for å være "gangster", men drit nå i å pirke så jævlig! Godta at noen folk kommer med drøye historier her, fra begge sider. Tidligere i tråden var det jo en kul fyr som hadde "kjørt ned et par drittunger som tagget næringslokalene til min far".

Fakta er: noen hverdagshelter gir juling, andre hverdagshelter får juling.
Vis hele sitatet...
fakta er: alle kan være tøffe over internett*
Må nesten bare si at jeg faktisk begynte å le ettesom denne tråden fortsatt skrives på! Fett.
Sitat av Hatebreeder Vis innlegg
Commendatore prøver kanskje å utgi seg for å være "gangster", men drit nå i å pirke så jævlig! Godta at noen folk kommer med drøye historier her, fra begge sider. Tidligere i tråden var det jo en kul fyr som hadde "kjørt ned et par drittunger som tagget næringslokalene til min far".

Fakta er: noen hverdagshelter gir juling, andre hverdagshelter får juling.
Vis hele sitatet...
Jaggu, der har du meg en gangster på nett! godt du tokk pointet..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Hatebreeder Vis innlegg
Lite spørsmål til dere som ikke driver med graffiti. Du er ute en kveld/natt på vei til/hjem fra fest etc. Og du for øye på en som tagger, hva gjør du? Ville du reagert anerledes om det var en "tagger" eller om de var fler?
Vis hele sitatet...
Det kommer veldig annpå som folk sier her, skriver en 11 åring '' Føkk '' på en vegg hadde jeg mest sansynlig tatt kanna hans. Er det en ''pro'' ville jeg slått av en prat (?) Kommer annpå om han ser ut som en voldtekts mann eller om han ser koselig ut!
hadde bare brydd meg, hvis det var mitt som ble tagget på
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Lettet Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde ikke brydd meg, kansje spurte om å få låne en can eller om de trenger ekstra utkikk viss de har noia, hehe.
Har alltid likt graffiti, syns både tags å fargerike piecer gir sjel til betongjungelen vi lever i.
Hadde gitt tommelen opp, med mindre h*n tagger "fuk skool" eller noe lignende med svart sprayboks.
Hva med å sette opp et skilt eller å ha på seg vegarbeider-aktig uniform a?
bare gått videre.
Sist endret av Vench; 29. april 2020 kl. 01:41.
Møtte faktisk to graffere på vei hjem fra byen midt på natta. De så nok at jeg var fillefjern og ga meg fistbump og var veldig hyggelige. Er nok smartest av dem å være hyggelige, så er det mindre sjangse for at folk blir skremt og ringer snuten.
De lagde noen okei fete pieces, så jeg syns bare det var ålreit. Smilte og sa god kveld videre, hyggelige folk

Hadde nok ikke brydd meg noe særlig om det bare var punks heller, og de hadde trolig bare løpt når de så meg.