Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 614254
Sitat av Big Boss Vis innlegg
Det sto ikke tilfeldigvis Hot Spar på skiltet over butikken?
Vis hele sitatet...
Jo, det er fullt mulig! Når du sier det, så bringer det tilbake et minne av et slag. Forslag?
Happy Buddha
En hvit mann kjører i bilen sin fordi han så kona ligge med en annen. På veien hopper det en mørkudet mann inn i bilen å peker en pistol mot hodet hans. Han gasser på og mer har jeg ikke.
Mener å huske at "Nothing to lose" har en scene lik den du beskriver: http://www.imdb.com/title/tt0119807/
Happy Buddha
Sitat av Zepplin Vis innlegg
Mener å huske at "Nothing to lose" har en scene lik den du beskriver: http://www.imdb.com/title/tt0119807/
Vis hele sitatet...
Vi takker deg masse, da kan filmkvelden begynne!
Det jeg kan huske av filmen er at en gutt/jente ble mobbet av en gruppe, gutten/jenta løp opp i et tre og ble kasta stein på. Personen i treet falt ned og døde, etter det blir mobberne "hjemsøkt" mange år etterpå hvis jeg ikke tar feil.
Beskrev denne filmen i "Repo Men"-tråden min for et par dager siden, men prøver her også:

Leter etter en film som sannsynligvis er 10-12 år gammel(eller mer).

Settingen er i fremtiden, og siden planeten er overbefolket er det kun lov til å ha 1 unge per ektepar. Vi møter en familie som har en unge allerede(tror jeg), og dama er gravid. De skal prøve å rømme sør(?)over for å slippe unna myndighetene. Men på veien, tidlig i filmen, blir de stoppet i kontroll, dama blir scannet, og de finner ut at hun er gravid. Deretter kaster de far og mor(vet ikke om de hadde unge og/eller hva som skjedde med den) i et fengsel under bakken. Filmen videre er diffus, men jeg vet at de skal prøve å komme seg ut av fengselet. Det eneste jeg husker fra fengselet er at det er under bakken, og at det er noen store våpen som hindrer folk i å bare spassere ut. Disse våpnene er så vidt jeg husker automatiske, så de skyter på alt som kommer i nærheten.

Noen som kjenner igjen beskrivelsen?
Sitat av Noorac Vis innlegg
Beskrev denne filmen i "Repo Men"-tråden min for et par dager siden, men prøver her også:

Leter etter en film som sannsynligvis er 10-12 år gammel(eller mer).

Settingen er i fremtiden, og siden planeten er overbefolket er det kun lov til å ha 1 unge per ektepar. Vi møter en familie som har en unge allerede(tror jeg), og dama er gravid. De skal prøve å rømme sør(?)over for å slippe unna myndighetene. Men på veien, tidlig i filmen, blir de stoppet i kontroll, dama blir scannet, og de finner ut at hun er gravid. Deretter kaster de far og mor(vet ikke om de hadde unge og/eller hva som skjedde med den) i et fengsel under bakken. Filmen videre er diffus, men jeg vet at de skal prøve å komme seg ut av fengselet. Det eneste jeg husker fra fengselet er at det er under bakken, og at det er noen store våpen som hindrer folk i å bare spassere ut. Disse våpnene er så vidt jeg husker automatiske, så de skyter på alt som kommer i nærheten.

Noen som kjenner igjen beskrivelsen?
Vis hele sitatet...
Children of Men med Clive Owen
Sitat av toxicity Vis innlegg
Children of Men med Clive Owen
Vis hele sitatet...
Nei, ikke den. Dog var det dette svaret jeg fikk sist gang også. Som sagt så jeg filmen for 10-12 år siden, den ble sannsynligvis lagd før 2000-tallet. Så den på tv, så egentlig antar jeg at den er fra starten/midten av 90tallet.
Sitat av Noorac Vis innlegg
Nei, ikke den. Dog var det dette svaret jeg fikk sist gang også. Som sagt så jeg filmen for 10-12 år siden, den ble sannsynligvis lagd før 2000-tallet. Så den på tv, så egentlig antar jeg at den er fra starten/midten av 90tallet.
Vis hele sitatet...
"The Last Child" kom ut i 1971 men tenkte jeg skulle nevne den, da handlingen ligner veldig på det du beskriver.
Sitat av caperno Vis innlegg
"The Last Child" kom ut i 1971 men tenkte jeg skulle nevne den, da handlingen ligner veldig på det du beskriver.
Vis hele sitatet...
Hmm, prøvd å lese litt rundt på nettet om handlingen i "The Last Child", ser ikke ut til at dette er riktig film dog. Finner ikke nok informasjon om fengselsdelen, så skal ikke nekte for at det kan være den(har ikke funnet torrent for å verifisere heller).

I den jeg tenker på er fengselsdelen helt essensiell, dette med at de prøver å rømme til et annet land er bare de første(ca) 10 min. Filmen oser av tidlig nittitallet også så vidt jeg husker. Mener han typen er typisk god til å sloss, klatre og skyte, og må sikkert sloss med gjenger nede i fengselet etc(for å spesifisere litt nærmere(så vidt jeg husker) likner dette fengselet ganske mye på fengselet i "Chronicles of Riddick").
Sitat av Noorac Vis innlegg
Hmm, prøvd å lese litt rundt på nettet om handlingen i "The Last Child", ser ikke ut til at dette er riktig film dog. Finner ikke nok informasjon om fengselsdelen, så skal ikke nekte for at det kan være den(har ikke funnet torrent for å verifisere heller).

I den jeg tenker på er fengselsdelen helt essensiell, dette med at de prøver å rømme til et annet land er bare de første(ca) 10 min. Filmen oser av tidlig nittitallet også så vidt jeg husker. Mener han typen er typisk god til å sloss, klatre og skyte, og må sikkert sloss med gjenger nede i fengselet etc(for å spesifisere litt nærmere(så vidt jeg husker) likner dette fengselet ganske mye på fengselet i "Chronicles of Riddick").
Vis hele sitatet...
Fortress.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fortress_(1992_film)

http://www.youtube.com/watch?v=ODeIva2q6gg

Huska ikke navnet på filmen i det hele tatt, men huska at han skuespilleren som spiller Red Forman i That's 70s show spilte fengselsdirektør i den filmen der, så raskt søk på wiki fant jeg filmen.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Fortress.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fortress_(1992_film)

http://www.youtube.com/watch?v=ODeIva2q6gg

Huska ikke navnet på filmen i det hele tatt, men huska at han skuespilleren som spiller Red Forman i That's 70s show spilte fengselsdirektør i den filmen der, så raskt søk på wiki fant jeg filmen.
Vis hele sitatet...
Takker! Har hatt lyst til å se den nesten helt siden jeg så den for første gang, dette blir en bra mandags kveld!=D
Noen som vet hvilken film dette er i fra?http://199.91.152.138/r1j06bx1wurg/qew4ky9pa5phbfn/1343057852134.png
En gammel film som starter med at en gutt blir foreldreløs da faren hans dør i en ulykke under bakken eller noe. Er western relatert. Gutten blir døv og en annen mann adopterer han. Den ender med at denne mannen og gutten ikke har mer kontakt, og at han tar livet av en fyr i en bowlinghall om jeg ikke husker helt feil. Det var en syk film iallefall. Noen ideer?
Sitat av Arisia Vis innlegg
En gammel film som starter med at en gutt blir foreldreløs da faren hans dør i en ulykke under bakken eller noe. Er western relatert. Gutten blir døv og en annen mann adopterer han. Den ender med at denne mannen og gutten ikke har mer kontakt, og at han tar livet av en fyr i en bowlinghall om jeg ikke husker helt feil. Det var en syk film iallefall. Noen ideer?
Vis hele sitatet...
Du rotet litt med handlingen men du tenker på There Will Be Blood.
Hei. leter etter en film som handler om en enslig mann ( muligens en skribent i avis eller noe sånt) som uventet får besøk av datteren på rundt 10 år. så møter han en dame på en kafe eller noe sånt. så spleiser datteren faren og damen. damen var en brunette mener eg,..

Det er noe sånt den handler om, kan være den jenta var en hund for alt eg vet, men mener det var en jente..hehe

Jeg så den på tv for mange år siden, men finner den ikke på nettet

Sitat av brav0 Vis innlegg
Hei. leter etter en film som handler om en enslig mann ( muligens en skribent i avis eller noe sånt) som uventet får besøk av datteren på rundt 10 år. så møter han en dame på en kafe eller noe sånt. så spleiser datteren faren og damen. damen var en brunette mener eg,..

Det er noe sånt den handler om, kan være den jenta var en hund for alt eg vet, men mener det var en jente..hehe

Jeg så den på tv for mange år siden, men finner den ikke på nettet

Vis hele sitatet...
Ikke helt samme handlingen som du beskriver, men deler av det du nevner kan minne om I am Sam.
Sitat av Mathias666 Vis innlegg
Ikke helt samme handlingen som du beskriver, men deler av det du nevner kan minne om I am Sam.
Vis hele sitatet...
Det kunne ha minnet om den, bra film det å forsåvidt.
Men er en "normal" fyr den handler om.
Jeg husker veldig lite av det. Men husker godt at det er noe med en kafe, som de sitter på. enten var det mannen eller så var det damen som lagde noe greier for en avis eller noe sånt.

Men takk for forsøket. Håper det finnes flere forslag
Så en film for en stund tilbake, den handlet om en galning som hadde fanga ei gruppe mennesker i ei hole under jorda. Trur galningen var ginger. Målet hans med dette var å få folka som var der til å ete dei andre som døde/vart drepne. Også var det ei dame som overlevde og kom ut.
Sliter med å huske navnet på en film. krim/thriller. handler om en mann som får kona si drept, men selv om alle bevisene peker mot en gjerningsmann, så blir han satt fri. så da tar mannen å gjør noe (husker ikke om det var mord, kidnapping eller hva) for å bevise at rettsystemet er latterlig
Sist endret av plexern; 2. august 2012 kl. 13:02.
Sitat av plexern Vis innlegg
Sliter med å huske navnet på en film. krim/thriller. handler om en mann som får kona si drept, men selv om alle bevisene peker mot en gjerningsmann, så blir han satt fri. så da tar mannen å gjør noe (husker ikke om det var mord, kidnapping eller hva) for å bevise at rettsystemet er latterlig
Vis hele sitatet...
Oops, trykka feil på KP, men når du nevnte filmen nå, så fikk sykt lyst til å se den igjen, men husker selvfølgelig ikke hva den heter selv :/
Nysgjerrigper
Gulosten's Avatar
Sitat av plexern Vis innlegg
Sliter med å huske navnet på en film. krim/thriller. handler om en mann som får kona si drept, men selv om alle bevisene peker mot en gjerningsmann, så blir han satt fri. så da tar mannen å gjør noe (husker ikke om det var mord, kidnapping eller hva) for å bevise at rettsystemet er latterlig
Vis hele sitatet...
Jeg er litt usikker, men kan det være filmen Law Abiding Citizen du snakker om?
Sist endret av Gulosten; 2. august 2012 kl. 15:44. Grunn: Skrivefeil.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Hvilken film er dette fra? http://9gag.com/gag/4939108
Vis hele sitatet...
The Big Lebowski
Sitat av Splittr Vis innlegg
Så en film for en stund tilbake, den handlet om en galning som hadde fanga ei gruppe mennesker i ei hole under jorda. Trur galningen var ginger. Målet hans med dette var å få folka som var der til å ete dei andre som døde/vart drepne. Også var det ei dame som overlevde og kom ut.
Vis hele sitatet...
The hole? http://www.imdb.com/title/tt0242527/
Hei. Jeg leter etter en film som handler om en mann som bor alene og er skallet. Jobber i et stor butikk som han jobber i å framkalle bildene til folk og han har blitt "venn" til den ene familien. Husker dessverre ikke mye mer.
Sitat av BigC Vis innlegg
Hei. Jeg leter etter en film som handler om en mann som bor alene og er skallet. Jobber i et stor butikk som han jobber i å framkalle bildene til folk og han har blitt "venn" til den ene familien. Husker dessverre ikke mye mer.
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0265459/ Bra film.
Tusen takk.
Lurer på hvilken film dette er:

Når gutten var liten i filmen, så hadde han en skoboks, som han laget et kikkehull inn i. Inni skoboksen, så hadde han hengt opp en mus som var kuttet opp. Slik som på dette bildet:

http://www.lulztruck.com/32608/dissected-mouse/
Film jeg så når jeg var liten. Animert film, hvor dinosaurer plutselig gravde seg opp fra bakken. Det var også noen røde hunder involvert. Har lett og lett, men ikke funnet svaret. Er også en annen film jeg har lyst å få tak på, som madammen har sett. Den handler rett og slett om et angrep fra en gigantisk pupp. De beseiret den til slutt ved å pakke den inn i en BH. I kid you not! Madammen sverger på at den er ekte.
Et skudd i mørket, kanskje, men jeg prøver. Min far hadde tatt opp denne filmen med VHS på midten av nittitallet, jeg tror det i hovedsak dreide seg om en slags fest, og James Belushi (tror jeg) var en av hovedpersonene. På et tidspunkt løper han inn på et rom (muligens et hotellrom) hvor det sitter en utrolig veldreid rødhåret dame helt naken og forsøker å forføre ham. Han har vanskelig for det, og trekker seg, derfor kan det hende det dreier seg om et slags utdrikningslag eller lignende.

Det er egentlig det eneste jeg husker fra filmen (var vel rundt 10-11 år og spolte fram og tilbake på denne scenen, haha). Har vært inne på både Animal House og Parallel Lines, men jeg er usikker på om det er noen av de. Sliter med å finne denne rødhårede skuespilleren.

Noen tips?

Edit til den over; Godt mulig det var Bill Murray og ikke James Belushi, jeg blander alltid de to.
Sitat av Nekran Vis innlegg
Er også en annen film jeg har lyst å få tak på, som madammen har sett. Den handler rett og slett om et angrep fra en gigantisk pupp. De beseiret den til slutt ved å pakke den inn i en BH. I kid you not! Madammen sverger på at den er ekte.
Vis hele sitatet...
Kan vell ikke være noe annet enn dette.
Sist endret av M3talll; 13. august 2012 kl. 22:35.
Sitat av Daisuk Vis innlegg
Et skudd i mørket, kanskje, men jeg prøver. Min far hadde tatt opp denne filmen med VHS på midten av nittitallet, jeg tror det i hovedsak dreide seg om en slags fest, og James Belushi (tror jeg) var en av hovedpersonene. På et tidspunkt løper han inn på et rom (muligens et hotellrom) hvor det sitter en utrolig veldreid rødhåret dame helt naken og forsøker å forføre ham. Han har vanskelig for det, og trekker seg, derfor kan det hende det dreier seg om et slags utdrikningslag eller lignende.

Det er egentlig det eneste jeg husker fra filmen (var vel rundt 10-11 år og spolte fram og tilbake på denne scenen, haha). Har vært inne på både Animal House og Parallel Lines, men jeg er usikker på om det er noen av de. Sliter med å finne denne rødhårede skuespilleren.

Noen tips?

Edit til den over; Godt mulig det var Bill Murray og ikke James Belushi, jeg blander alltid de to.
Vis hele sitatet...
Jeg fant, jeg fant! Tom Hanks var mannen, dette er filmen;

http://www.imdb.com/title/tt0086927/
Husker jeg så en film for noen år siden, som jeg ikke husker hva het. Var noen barn som finner noe rare greier på stranda, så får de superkrefter, noen som vet?
Hei igjen freaks.

Kom plutselig på en film her. Husker så å si ingenting av den.
Husker bare slutten så her er den:

De fikk alltid beskjed om at ingenting var i den retningen (På veien)
På slutten så tok han/hun ene personen i filmen å kjørte den retningen.

Plutselig fikk vi se at de ikke var som de trodde. Veit ikke hva jeg skal kalle det, men det var mennesker som lagde disse personene som MINIATYRER osv.

Vanskelig forklart. men sikkert noen av dere som har sett den


Tror også at en av hovedpersonene fikk besøk? av de som lagde dem også som liten som forklarte litt.

Noen som veit?
Åhh, sliter med å huske navnet på en film. Mener det er en Stephen King-film, og at Jack Nicholson spiller forfatter. Han kjører utenfor og blir slått i svime, så kommer det en dame og tar han med hjem, binder han i senga og tvinger han til å skrive ferdig en bok. Noe sånt. Anyone?
Eh, husker jeg så en russisk mafia-film for lenge siden, husker ikke veldig mye av den, men det var en jente som hadde ødelagt motorsykkelen sin, og en russer (mafia) kom bort til henne og fiksa den, russerne de drakk mye etc etc skudddrama
Sitat av Chloroformator Vis innlegg
Åhh, sliter med å huske navnet på en film. Mener det er en Stephen King-film, og at Jack Nicholson spiller forfatter. Han kjører utenfor og blir slått i svime, så kommer det en dame og tar han med hjem, binder han i senga og tvinger han til å skrive ferdig en bok. Noe sånt. Anyone?
Vis hele sitatet...

Misery, med James Caan
Sitat av Tawon Vis innlegg
Jeg leter etter en film av japansk opphav.
Det jeg husker er at det ble foretatt et ran, iscenesatt av en av hovedpersonene og ekspeditøren som jobbet den kvelden.
Ranet gikk galt og ekspeditøren døde av skuddskader (?).
Butikken som ble ranet var en Spar-butikk.

Tipper den er produsert tidlig 2000-tallet.
Vis hele sitatet...
Bumper denne.

Lurer også på en annen film:
Handlingen tar muligens sted i New York. To jenter, som ikke kjenner hverandre fra før, flytter sammen i en leilighet (i en øvre etasje av et bygg). Hun ene blir sykelig besatt av hun andre, og tåler bl.a. ikke at hun treffer en annen kar. Det ender med at en av jentene dør, mye mulig pga. en eller annen kuttskade, i leiligheten. Mener også at innsiden av leiligheten bestod av en del grønnmalte vegger.
Sist endret av Tawon; 20. august 2012 kl. 03:25.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Bumper denne.

Lurer også på en annen film:
Handlingen tar muligens sted i New York. To jenter, som ikke kjenner hverandre fra før, flytter sammen i en leilighet (i en øvre etasje av et bygg). Hun ene blir sykelig besatt av hun andre, og tåler bl.a. ikke at hun treffer en annen kar. Det ender med at en av jentene dør, mye mulig pga. en eller annen kuttskade, i leiligheten. Mener også at innsiden av leiligheten bestod av en del grønnmalte vegger.
Vis hele sitatet...

The Roommate
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Hei igjen freaks.

Kom plutselig på en film her. Husker så å si ingenting av den.
Husker bare slutten så her er den:

De fikk alltid beskjed om at ingenting var i den retningen (På veien)
På slutten så tok han/hun ene personen i filmen å kjørte den retningen.

Plutselig fikk vi se at de ikke var som de trodde. Veit ikke hva jeg skal kalle det, men det var mennesker som lagde disse personene som MINIATYRER osv.

Vanskelig forklart. men sikkert noen av dere som har sett den


Tror også at en av hovedpersonene fikk besøk? av de som lagde dem også som liten som forklarte litt.

Noen som veit?
Vis hele sitatet...


Noen som veit hvilken film dette er? Flere jeg kjenner som husker denne filmen, men ikke hva den het.

Eneste jeg husker godt er når han/hun kjørte til enden av veien og fant ut at det var INGENTING der.
Så en lavbudsjetts skrekkfilm for et par år siden hvor nesten hele handlingen foregår med dialog frem og tilbake på en videochat. Tror det er et kjærestepar hvor hun har flyttet utenbys for å studere og at de etterhvert finner ut at hun bor i et hjemsøkt hus eller noe lignende. På slutten roter hun rundt på et loft hvor hun finner rare/okkulte skriblinger på veggene og plutselig dukker en demonisk gammel mann opp. Filmen kom mellom 1996 og 1999 så vidt jeg husker. Er det noen som vet tittelen? Tror den er amerikansk eller canadisk.

Sitat av LP88 Vis innlegg
The Roommate
Vis hele sitatet...
Kan vel også være Single White Female?
Sitat av Roman Shower Vis innlegg
Sitat av LP88 Vis innlegg
The Roommate
Vis hele sitatet...
Kan vel også være Single White Female?
Vis hele sitatet...
Er hverken av disse, selv om SWF hadde mange likhetstrekk! Regner med at den er produsert rundt samme tid, da det begynner å bli noen år siden jeg så den.

Edit: Det kan faktisk ha vært SWF, men da jeg så traileren nettopp fikk jeg ingen flashbacks. Dog når jeg leser om plottet på Wikipedia så virker det til å stemme nesten alt for bra...
Sist endret av Tawon; 21. august 2012 kl. 00:25.
*insert tittel her*
Heisann.

Lurer bare på om noen kjenner igjen en film med fallene engler som har mistet vingene sine, og blir sendt til jorden.
Filmen følger Gabriel, som skal jakte på Michael, som da har blitt en type "boss" for ondskap.

Håper det ikke ble for surrete, takk!
kodi4k: Mener du Dogma?


bamboali: Mener du Eastern Promises?
*insert tittel her*
Sitat av dritern3 Vis innlegg
kodi4k: Mener du Dogma?


bamboali: Mener du Eastern Promises?
Vis hele sitatet...
Den er ganske mye nyere en 99 tror jeg.
Tror den er fra 05-06 kanskje 07.
EDIT:
Det er en Thriller/Action.
Sist endret av kodi4k; 22. august 2012 kl. 02:01.
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Heisann.

Lurer bare på om noen kjenner igjen en film med fallene engler som har mistet vingene sine, og blir sendt til jorden.
Filmen følger Gabriel, som skal jakte på Michael, som da har blitt en type "boss" for ondskap.

Håper det ikke ble for surrete, takk!
Vis hele sitatet...
Kan det være "Gabriel" eller "The Prophecy II" ?
Tre gutter tar seg inn i et hus. Der treffer de to fine jenter som går med på å ta på hverandre og kysse hverandre, til guttenes store glede. Den eneste haken er at for hver ting jentene gjør med hverandre, må guttene gjøre det samme (eller noe i den duren). Dette skaper stor kleinhetsfaktor mellom gutta, men de er så kåte at de gjør det likevel. I hvert fall til et visst punkt.
*insert tittel her*
Sitat av Tajemnica Vis innlegg
Tre gutter tar seg inn i et hus. Der treffer de to fine jenter som går med på å ta på hverandre og kysse hverandre, til guttenes store glede. Den eneste haken er at for hver ting jentene gjør med hverandre, må guttene gjøre det samme (eller noe i den duren). Dette skaper stor kleinhetsfaktor mellom gutta, men de er så kåte at de gjør det likevel. I hvert fall til et visst punkt.
Vis hele sitatet...
American pie 2
Er ein film eg lurer på ka hetter, men husker desverre ikkje så mykje frå den siden eg såg den på TV for maaaangen år siden ! Alt eg husker er at det var noen som for inn med jordas indre i ein slags slangemaskin, og skulle sprenge en bombe der. Typ Armageddon opplegg ?

Er ikkje mykje og gå på men, håper at noen vett ka film eg tenker på!