Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5080
Hva er værst med tanke på Jensen som i sin jobb har "tystet" og fått mange dømt, eller og tyste på Jensen?

Nå vet jeg ikke hvordan det er i fengsel, men har en fornemmelse av at tystere ikke er særlig høyt respekterte. Vedrørende Jensen og Cappelen saken har jeg et inntrykk av at ingen kommer til og få det lett i forhold til sine medfanger. Hva tror dere andre?
Ut i fra de reaksjonene han har fått av folk som har møtt opp utenfor rettslokalene for å hetse han, så virker det vel som om han kan møte på problemer i fengselet.

Nå får vi håpe fengselsvesenet setter han et sted der han ikke møter på kriminelle han har hatt historie med.
Men han slår meg som en type som klarer å tilpasse seg miljøet i et fengsel ganske bra og kommer til å klare seg.
Jensen kommer til å få det hardt uansett hvor mye han prøver å tilpasse seg. Cappelen blir vel ikke straffet så hardt for tystinga da det bare er tystet på politi lederen Erik Jensen. Mange som er glad Jensen er dømt nå, spesielt alle som har blitt dømt pga. han.
Pipestilk
Trådstarter
Men tenk på all den kvalitets cannabissen Jensen har bringt over grensen og som vi sikkert har inhalert mange av oss her inne? Det må vel være mulig at enkelte takker han for de fine kosestundene
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Men tenk på all den kvalitets cannabissen Jensen har bringt over grensen og som vi sikkert har inhalert mange av oss her inne? Det må vel være mulig at enkelte takker han for de fine kosestundene
Vis hele sitatet...
Der trekker du den vel litt langt. Cappelen innførte hasjen, Jensen tipsa om når det var trygt. Det blir vel også litt forenklet, men sånn ca. i hvert fall.

Jensen kommer nok ikke til å sitte med folk som røyker litt gress, men heller de som har fått tyngre straff kanskje fordi Jensen har fått tips som har fått de inn dit. De folka, eller eventuelt vennene deres, blir nok ikke så vennlige mot Jensen. Men som ID-Brikke sa så burde han jo ikke bli plassert med folk som sitter inne på grunn av hans jobb.
Politiet innførte jo 50kg hasj for å buste Metkel Betews og mistet kontrollen på hvor de 50kg ble av, om de i det hele tatt brydde seg da.. ingen som ble straffet for det.. tydeligvis skjønner dem hvor lite farlig hasj er og syns selv at 50kg ikke gjør noe, men ta folk som røyker gir god statistikk og penger i kassa..
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Men tenk på all den kvalitets cannabissen Jensen har bringt over grensen og som vi sikkert har inhalert mange av oss her inne? Det må vel være mulig at enkelte takker han for de fine kosestundene
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro at kvalitet var noe av det siste de tenkte på. Jeg vil anta at profitt var det største (om det ikke eneste) de hadde fokus på.

Så du kan heller spørre deg hvor mye dritt som folk har fått i seg takket være dette nettverket da det kan være blandet inn alskens mulig dritt i hasjen for å øke profitten.

Tror ikke de gjorde det for kjærligheten og kulturen rundt cannabis.
Sitat av PoorEdward Vis innlegg
Jeg vil tro at kvalitet var noe av det siste de tenkte på. Jeg vil anta at profitt var det største (om det ikke eneste) de hadde fokus på.

Så du kan heller spørre deg hvor mye dritt som folk har fått i seg takket være dette nettverket da det kan være blandet inn alskens mulig dritt i hasjen for å øke profitten.

Tror ikke de gjorde det for kjærligheten og kulturen rundt cannabis.
Vis hele sitatet...
Ser ut som det ofte penger å tjene på å ha fornøyde kunder
Mannen forteller at Cappelen at han kunne velge fra en rikholdig meny når han handlet med narkobaronen. Hasjtypene han handlet gikk under kallenavn som «F12», «B7», «BMW» og «Mexico».

– Han hadde mange typer tilgjengelig, fra dårlig til supergod. Jeg holdt meg til det som lå midt på «menyen» hans, sier 37-åringen
Vis hele sitatet...
Kilde

Partiet som kommer i november var av dårlig kvalitet og ble sendt tilbake.
Vis hele sitatet...
Kilde
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjenner en som har hatt en haug med de samme partiene som var avbildet rundt denne saken.
Samme stempler osv.

Litt kult egentlig
Sitat av Solarfields Vis innlegg
Politiet innførte jo 50kg hasj for å buste Metkel Betews og mistet kontrollen på hvor de 50kg ble av, om de i det hele tatt brydde seg da.. ingen som ble straffet for det.. tydeligvis skjønner dem hvor lite farlig hasj er og syns selv at 50kg ikke gjør noe, men ta folk som røyker gir god statistikk og penger i kassa..
Vis hele sitatet...
De gjorde dette for å stoppe brutale kriminelle som blant annet planla drap. De skal ha hindret opptil flere drap ved å gjennomføre denne aksjonen.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
De gjorde dette for å stoppe brutale kriminelle som blant annet planla drap. De skal ha hindret opptil flere drap ved å gjennomføre denne aksjonen.
Vis hele sitatet...
Først av alt - kilde? For det andre imponerer sjeldent "målet helligere middelet", kanskje spesielt når man omgår norsk lov om at politiet ikke kan oppfordre til kriminalitet ved at man bokstavelig talt leier inn dansk politi til å utgi seg for å være russisk mafia og tilby et get-rich-quick-scheme. Andre nasjoner som har bedrevet slikt, bl.a. Canada(på oppdrag fra USA) i det de kalte for "Mr. Big"-strategi har senere gjort det ulovlig. Mye fordi det å lure noen til å gjøre noe kriminelt ikke er særlig etisk, da man lagde de samme kriminelle som man senere dømte.

Hvis de planla drap og politiet visste om dette, kunne de vitterlig tatt de på dette uten å importere hasj. Med mindre jeg har gått glipp av noe du kan gi meg kilde på.
Sist endret av Xasma; 19. september 2017 kl. 00:24.
Jeg vil anbefale folk å lese dommen. Den er både tankevekkende og ganske underholdende.

https://www.nrk.no/norge/les-hele-do...len-1.13694693
Jeg burde nok lese hele dommen før jeg gir et ordentlig svar her - noe jeg sannsynligvis vil gjøre i morgen, men jeg synes derimot det er urovekkende at Jensen får hele 21 år mens Cappelen får 15. Jeg forstår at dette er svært grove narkotikaforbrytelser, og at ingen politimann har vært dømt for noe av en slik skala før, men jeg synes allikevel dommen er altfor streng mot Jensen. Jeg har ingen sympati for politimenn som begår lovbrudd, tvert i mot, men jeg synes at akkurat dette lovbruddet har hatt langt mindre konsekvenser enn hva mange andre politimenn driver med - nettopp å lyve til seg siktelser, ransakelsesorder, og til og med dommer.

Det jeg derimot synes er litt merkverdig er dersom for eksempel Jensen hadde lagt skylden på en annen uskyldig person hele tiden, og en tiltale hadde blitt tatt ut på denne personen, så hadde straffenivået for Jensen (om man ser bort i fra narkotikaforbrytelser) vært mye lavere - det er vel opp til 8 år om jeg husker riktig?

Selv synes jeg det er langt mer alvorlig med politimenn som lyver under ed, og tar ut siktelser basert på løgner mot personer som faktisk ikke hadde blitt dømt ellers. Dette virker det som det er langt mindre straff for, og spesialenheten virker ikke å være veldig interessert i slike saker - ettersom nesten alt som blir anmeldt dit blir henlagt. Det virker nesten som at saken må blåses opp i media før i det hele tatt de iverksetter en etterforskning.
Kjenner flere fra flydroppsaken. Når den eksploderte, kjente jeg Cappelen - ikke personlig, men da var han sett opp til. Hadde jeg bare visst at det var han (og Jensen) som provoserte frem den flyturen med 20 kilo pepper så kunne den saken aldri ha kommet opp. Nå håper jeg at TG og de andre skal få prøvd saken på nytt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjenner en som har hatt en haug med de samme partiene som var avbildet rundt denne saken.
Samme stempler osv.

Litt kult egentlig
Vis hele sitatet...

Skal vel ikke så mye til for og komme over samme typer som gutta innførte når de tar inn flere 100kg pr måned og sprer oppover hele landet.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Først av alt - kilde?
Vis hele sitatet...
For eksempel:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/k...ue/a/23557869/

For det andre imponerer sjeldent "målet helligere middelet", kanskje spesielt når man omgår norsk lov om at politiet ikke kan oppfordre til kriminalitet ved at man bokstavelig talt leier inn dansk politi til å utgi seg for å være russisk mafia og tilby et get-rich-quick-scheme.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke snakk om at målet helliger middelet. Det var en konkret vurdering av at det ville være mer skadelig å la være å gjennomføre aksjonen enn å sørge for at den faktisk ble gjennomført.

Andre nasjoner som har bedrevet slikt, bl.a. Canada(på oppdrag fra USA) i det de kalte for "Mr. Big"-strategi har senere gjort det ulovlig. Mye fordi det å lure noen til å gjøre noe kriminelt ikke er særlig etisk, da man lagde de samme kriminelle som man senere dømte.
Vis hele sitatet...
Det er i utgangspunktet ulovlig i Norge, men kan tas i bruk i helt spesielle situasjoner. Og her ble det ikke laget noen kriminelle. De involverte var tungt kriminelle fra før.

Hvis de planla drap og politiet visste om dette, kunne de vitterlig tatt de på dette uten å importere hasj. Med mindre jeg har gått glipp av noe du kan gi meg kilde på.
Vis hele sitatet...
Hva de kunne og ikke kunne ha gjort får være en politifaglig vurdering.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Dette er ikke snakk om at målet helliger middelet. Det var en konkret vurdering av at det ville være mer skadelig å la være å gjennomføre aksjonen enn å sørge for at den faktisk ble gjennomført.

Det er i utgangspunktet ulovlig i Norge, men kan tas i bruk i helt spesielle situasjoner. Og her ble det ikke laget noen kriminelle. De involverte var tungt kriminelle fra før.
Vis hele sitatet...
Jeg må spørre deg, hva annet enn "målet helliger middelet" er en forklaring som dette:"det er ulovlig, men kan gjøres i spesielle tilfeller"? Du får det ikke mer "målet helliger middelet" enn det der, jeg vil faktisk påstå det er nettopp slik argumentasjon som gjør det argumentet så farlig. Politiet bryter loven for å gjøre det de mener er å opprettholde den, ser du ikke hvor ironisk dette er? Hvis ikke politiet, som er ansatt av fellesskapet for å opprettholde lov og orden, med lovene satt av folkevalgte personer følger loven - hva i satan er systemet verdt? Det er bokstavelig talt helt texas og en mangel på respekt for loven å både gjøre, og forsvare slik oppførsel. Det er en forherligelse av maktinstrumenter og forakt for demokratiet å tillate slikt.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hva de kunne og ikke kunne ha gjort får være en politifaglig vurdering.
Vis hele sitatet...
Du kjøper at vurderingen er korrekt på hvilket grunnlag? Inntil jeg vet at det var nødvendig utifra dommen/rettsdokumenter, kommer jeg til å forfekte at loven er den samme for alle, og politiet kan ikke gjøre unntak for den. Da får de følge prosessene og få lovene på plass for å gjøre det de ønsker.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sent svar, men...

"Målet helliger middelet" er uten begrensning. Det foretas ingen vurdering av hensiktsmessighet, osv. Det er noe helt annet enn denne saken, der det ble gjort nøye vurderinger av skadepotensiale opp mot nødvendigheten av å stoppe disse brutale kriminelle, som også planla opptil flere drap.

Du går ut ifra at politiet ikke fulgte loven her. Jeg lar heller politiet og rettssystemet ta den vurderingen.