Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2856
hva er beste jobber ved siden av skole for å få litt penger? minst 10 000 kr i måneden hadde vært bra. hvilken jobb ved siden av vgs? er det en enkel som man kan få inn rundt 10 000 kr i måneden? hva med telefonsalg?
Telefonsalg kan utbetale sånne summer i mnd ja, men da må du være villig til å jobbe mye. En god forutsetning for å få mange salg og dermed tjene mye penger, er å være litt mer glad i penger enn de fleste. Hvis man har passe gode tale-evner og sosiale antenner, så er tlf-salg mye opp til en selv om man vil gjøre penger.

Har jobba som det selv i min ungdom og tjente periodevis gode penger, men til slutt ble det en belastning psykisk og prakke på minstepensjonister "gratis" prøver av ditten og datten. Tlf-salg er ikke for alle.
Trådstarter
3 0
har det noe å si hvor mye man selger? får man lønn bare hvis man klarer å selge eller får man lønn selvom man ikke klarer å selge en dritt? og hvis man ikke klarer å selge, får man sparken til slutt??
Sist endret av mr 1; 3. juli 2017 kl. 20:59.
Burde vell egentlig ikke få lønn vist man ikke greier jobben man er ansatt til å gjøre?�� men for å være seriøs, tror man jobber på provisjon og ikke fastsatt lønn��

Skulle være på slutten men forsvant
Sist endret av Reko3; 3. juli 2017 kl. 21:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis man jobber som telefon eller dørselger får man stort sett bare lønn etter provisjon, dvs lønn når du selger noe. Ja du får gjerne fyken om du ikke greier å selge noe. Anbefaler heller å prøve deg som pantegutt på type Rema, hvis du gjør det bra der vil du ha det lett for å få jobb seinere mange steder i landet
Noen telefonsalgsbedrifter opererer med garantilønn i noen måneder før du går over til kun provisjon, mens i andre bedrifter er det kun provisjon fra første stund. Telefonsalg er en bransje som krever pågangsmot selv i dårlige tider, struktur og tykk hud, og sjansen for at man går på trynet om man undervurderer jobben er stor.

Uten å ha noen statistikk å vise til, vil jeg anta at 80% eller mer av de som prøver telefonsalg ikke lykkes. Skulle du likevel ville prøve deg innen telefonsalg er det viktig at du undersøker bedriften grundig først. Det finnes utallige coboy-bedrifter som opererer med utgående salg over telefon. Genuin interesse for salg vil også være av hjelp. Lykke til
Trådstarter
3 0
men hvordan funker jobben? la oss si jeg ringer en person, hva skal jeg si?? skal jeg starte med "jeg selger et produkt som vil forandre livet ditt til en billig pris osv." hva er det jeg skal si???
Sitat av mr 1 Vis innlegg
men hvordan funker jobben? la oss si jeg ringer en person, hva skal jeg si?? skal jeg starte med "jeg selger et produkt som vil forandre livet ditt til en billig pris osv." hva er det jeg skal si???
Vis hele sitatet...
hei, jeg heter "navn" og ringer fra "leverandør av et eller annet" jeg vil gjerne informere deg om "produkt eller tjeneste" osv. er dette noe som interesserer deg?

selve jobben i bunn og grunn går bare ut på å prøve forskjellige replikker som du får levert og håper på at noen gamle mennesker går på og kjøper det.

du vil få sparken ganske fort hvis du ikke selger.
beste jobben en kan ha som deltid f.eks er jo butikk, da du kan få mye kveldsvakter og helgevakter. pluss ferier osv.

mye bedre enn å drive med telefonsalg, som etter min mening er en helt jævlig jobb som tar knekken på deg fortere enn fy.
Sitat av mr 1 Vis innlegg
men hvordan funker jobben? la oss si jeg ringer en person, hva skal jeg si?? skal jeg starte med "jeg selger et produkt som vil forandre livet ditt til en billig pris osv." hva er det jeg skal si???
Vis hele sitatet...
Det er helt avhengig av bedriften og produktene du skal selge. Noen bedrifter opererer med et manus, noen kjører grundig opplæring innenfor salgsforståelse, og i andre kan man risikere å måtte prøve og feile. Det vil være umulig for noen på forumet å fortelle deg nøyaktig hva du skal si, men cluet er å ikke opptre som en stereotypisk telefonselger for da vil du møte mye motgang.

Du kan ta en titt på blant annet Victor Antonio sin youtube-kanal. Der er det mye du kan plukke opp som vil være nyttig som telefonselger.

Du kan si at målet ditt for å få en fornøyd kunde er å finne noen som har behov for produktet du selger, ikke en som bare kjøper. Forsøk å skap en dialog med den du ringer, og klarer du å skape et bilde av hvordan h*n kan tjene på å ha produktet du selger har du kommet lang vei.
Har en kompis som nå ganske nylig har begynt som telefonselger ved siden av skolegangen sin. Slik han beskriver jobben så er det som en berg og dalbane, noen dager går skikkelig bra med mange salg, mens andre dager kan det gå skikkelig dårlig. Så slik jeg ser det må man være forberedt psykisk og ikke gi opp med det første.
Ser det var spørsmål om hva man skulle si, kompisen min har en ferdigskrevet pitch han MÅ forholde seg til.