Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3054
Hei, jeg har brukt endel rusmiddler opp igjennom. Alt fra opiater til psykedelika, anestetisk medisin, til benzodiazepiner. Den dag idag føler jeg hjernen min er bare graut. Klarer ikke å konsentrere meg, eller ha fokus over lang tid. Dette går altså utover jobben. Jeg bruker minimalt med rusmiddler den dag idag, spiser opptil 10 tabletter med diverse benzodiazepiner i året. Er det noen som kjenner seg igjen?
Ti tabletter i året er vel ikke den verste mengden du kunne spist. Når begynte hjernen å føles som en graut? Hvor gammel er du og hva jobber du med? Trener du? Spiser du sunt og variert. Dama er medisinstudent, men begrenset hvor mye tips vi kan gi deg med infoen vi har.... Alle har perioder hvor livet svinger litt, men om dette er vedvarende, ville jeg nok gjort noen tiltak for å forbedre situasjonen. Kanskje en tur til legen for å sjekke noen verdier i blodet kunne vært på sin plass. Flotters at du bruker minimalt med rusmidler i dag. At du strekker deg så langt som å spørre freak om hjelp er jo et tegn på at du vil få det bedre, men kanskje en lege vill vært bedre egnet å rådføre seg med. Lykke til med grauten
Jeg synes du skal ta deg en tur til legen og utelukke andre ting. Det er flere medisinske tilstander som kan gi følelsen av "brain fog", og det er også noen slike problemer som kan trigges av rusmisbruk og dårlig livsstil. Et stoffskifte på bærtur gir f.eks. brainfog enten det er høyt eller lavt.

Når det er sagt, så opplever jeg det som at flerårig hasjmisbruk forandret meg relativt mye og gjorde meg litt dummere, men dette er selvfølgelig en helt subjektiv opplevelse.
Sitat av Susa Vis innlegg
Når det er sagt, så opplever jeg det som at flerårig hasjmisbruk forandret meg relativt mye og gjorde meg litt dummere, men dette er selvfølgelig en helt subjektiv opplevelse.
Vis hele sitatet...
Det er nok en subjektiv opplevelse. Kjenner flere amerikanere som jobber i akademia som har brukt cannabis i 15-20 år uten at de har skilt seg særlig ut fra sine kolleger. Nå er det jo litt mindre stigma rundt det der borte, og jeg tror ditt eget syn på det har mye med følelsen rundt det.

Hvis du hver dag føler at du er en knarker som bryter loven og blir sett ned på av andre, så tror jeg selvfølelsen din forderves.

Tror også det er for lett å gi rusmidler skylda for ting med deg selv du ikke er fornøyd med. Lettere enn å vurdere at det faktisk kan være personen du er. Lett å si at du hadde vært en myyye bedre person i dag hadde bare ikke hasjen ødelagt deg for livet.
Ironi: å avfeie andres anekdotiske erfaringer ved å trekke inn anekdotiske erfaringer man har hørt om fra andre.

Gå til legen ts. Kanskje har du ødelagt huet ditt med rus. Eller kanskje rusa du deg fordi huet ditt var ødelagt.
Men kanskje det kan fikses.
Beklager, dårlig utdypning på innlegget mitt. Jeg røyket hasj hver dag fra jeg var 17-23. Var stein 24\7, røykte før jeg dro på jobb, imens jeg var på jobb, og etter. Jeg selv mistenker det er hasjen som har "fogget" til hue. Men hvem vet..
Da jeg var 18-19 fikk jeg en kjærlighet for amfetamin og tyngre stoffer. Jeg spiste/sniffet, eller pumpet rektalt alt jeg kom over. Å sånn holdt jeg på frem til jeg var 23, det var ikke endag uten at jeg var blodrusa å ganske tura. Nå har jeg vært "nykter" (unntatt de 10 pillene med benzodiazepiner i året) i 2.5 år. Hue mitt var ikke ødelagt før jeg begynte å ruse meg. Og jeg føler ikke hue mitt er ødelagt nå eller, men alt er jævla groggy.. Skal ta meg entur til legen såklart, men ville bare høre litt. Bruker forøvrig 25mg quetiapin for å sove på, det har jeg gjort i 2,5 år nå.
Sitat av Narkotikum Vis innlegg
Og jeg føler ikke hue mitt er ødelagt nå eller, men alt er jævla groggy.. Skal ta meg entur til legen såklart, men ville bare høre litt. Bruker forøvrig 25mg quetiapin for å sove på, det har jeg gjort i 2,5 år nå.
Vis hele sitatet...
Jeg kan se for meg at quetiapinen(seroquel) fint kan bidra til du føler deg groggy og tåkete. Vet at den kan gi den opplevelsen du beskriver. Sånn jeg har forstått det er seroquel en av de mer "hardcore" SSRI-ene, kanskje du kan prøve noe annet som gjør at du føler deg litt mer opplagt?
Sist endret av Duun; 28. januar 2017 kl. 20:50.
Dersom du var 17 år når du begynte å ruse deg, vet du vel egentlig ikke helt hvordan hodet ditt var før du begynte å ruse deg.
Hva er det som er "foggy" egentlig? Dersom du har vært mye ruset i flere år er det jo ikke så veldig merkelig at man har litt hull i hukommelsen. Hendelser smelter inn i hverandre, man er høy mye og glemmer å leve naturlig.

Selv prøver jeg å ha pauser hvor jeg lufter hodet mitt og holder meg unna rusmidler slik at jeg kan kjenne på livets realiteter innimellom. Det er for eksempel veldig forfriskende å gå tur i skogen, fjellturer, ta en helg på hytta etc og bare være med seg selv og filosofere over livet. Yoga er også veldig bra for å ta en pust i bakken.

En annen idé kan jo være å stimulere deg selv intellektuelt, slik at hjernen får brukt seg litt. Gå på debatter, forelesninger, meetups og andre eventer. Ikke bare se, delta og involver deg selv. Prat og diskuter interessante temaer med likesinnede, skriv blogg-inlegg og delta i debatter. Gjør research og fordyp deg i temaer. Ta inn informasjon og analyser det!

Hjernen er nok foggy fordi den savner stimulus!
Hjernen trenger stimulus som kn^tte sier. Quetiapin kan også gjøre deg litt tåkete og groggy dagen etter, selv om 25 mg er en liten dose. Du kan prøve å seponere gradvis?
Sist endret av bendiks; 29. januar 2017 kl. 10:57.
Nå kan jeg snakke om erfaring fra den tid jeg selv var på din alder over en ca like lang tidsperiode. Jeg levde tidvis ganske heftig med druger og i blant mye alkohol(som er blant verstingene). Lenge etter at jeg sluttet så gikk jeg og kjente på det at jeg følte meg tåkete og ukonsentrert. Jeg tror nok det kan stemme at man reduseres, men samtidig kan tanken på dette skape en innbilt reaksjon. De årene du har ruset deg er en del, men ingenting sammenlignet med tyngre brukere som i åresvis har vært heftig på kjøret dag ut og dag inn. Basert på det meste av hva som finnest av forskning, så reparerer hjernen og leveren seg selv, men til et visst punkt vel og merke. Mitt råd er at du begynner og trene, og gjerne noe du liker å trene. Det behøver ikke være at du pumper jern, det kan være kampsport,yoga eller mye annet. Da skiller hjernen ut en del dopamin som igjenn balanserer seratonin med mange andre naturlige kjemikaljer, som igjenn vil gjøre at du øker fokuset ditt.



PS: Den dag i dag har jeg superfokus og en hjerne som virker optimalt.

http://www.webmd.com/brain/news/2005...eth-users-quit
Sist endret av pipestilk; 4. februar 2017 kl. 23:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.