Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1352
Jeg skal anskaffe meg en laptop, men har et begrenset budsjett på 4000-5000,-. Laptopen skal ikke brukes til spill, men ser for meg at jeg bør ha minst 8GB ram og et ok skjermkort da jeg kommer til å bruke Phostoshop på den, ønsker også 17.3" skjerm.

Jeg har sett det ligger mye ute på finn, men laptopene i prisklassen jeg er ute etter er ofte noen år gamle, noen ganger dukker det opp laptoper som er opp til 6 år gamle. Dette går meg til å lure på om jeg kanskje vil få et like bra produkt om jeg bare kjøper en ny laptop, da det sikkert har skjedd mye på så mange år. I tillegg er det usikkerhet i forhold til om eksempelvis skjermkort kan bli ødelagt når PCen er så gammel.

Det er vanskelig å vite fremtiden til en brukt laptop, men jeg lurer allikevel på om dere har noen tips? Har lagt inn lenker på et par kandidater jeg har funnet på finn.no nedenfor.

Lenovo G70-35 17.3" bærbar PC - 2500,-
HP Pavilion G7 2353SO - 3200,-
ASUS ROG G73JW Gaming laptop - 4800,-

Hva tenker dere?

Har også funnet ny laptop fra expert her:
HP Notebook med 17,3" HD+ skjerm og 8 GB minne - 4490,-

Jeg vet ikke hvordan denne stiller seg mot finn.no alternativene?
Sist endret av simchris; 17. juli 2016 kl. 18:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Like greit å kjøpe en ny en i den prisklassen, spess siden du ikke skal bruke den til noe særlig krevende oppgaver.
Kjøp nytt, da har du reklamasjon.
Kjøp nytt. Mindre problem og sannsynlig en bedre PC til samme pris hvis du ikke innehar en god porsjon flaks. Lykke til!
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Kjøp nytt, da har du reklamasjon.
Vis hele sitatet...
Så sant produktet er kjøpt i Norge og gyldig kjøpskvittering følger med så har man det på ett brukt kjøp til produktet er 5 år gammelt fra kjøps dato. Og er fælt få som har en laptop i det budsjettet der i 5 år. Ville selv anbefalt å se etter brukt hvis man ikke har hastverk.
På data hadde jeg ikke vurdert brukt engang, med mindre jeg kjenner tidligere eier og dens bruk veldig godt.
En PC blir veldig fort utdatert. 1 år gammelt er allerede steinalder.
Pluss du arver tidligere eiers problemer med mindre du kan reinstallere Windons fra grunnen igjen.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
På data hadde jeg ikke vurdert brukt engang, med mindre jeg kjenner tidligere eier og dens bruk veldig godt.
En PC blir veldig fort utdatert. 1 år gammelt er allerede steinalder.
Pluss du arver tidligere eiers problemer med mindre du kan reinstallere Windons fra grunnen igjen.
Vis hele sitatet...
Utdatert etter ett år? Har skjedd veldig lite på CPU fronten de siste 6 åra. Kanskje litt mer på laptop fronten mtp strømbruk, varme og integrert skjermkort på cupen, men ikke mer enn det. Hadde ikke brydd meg om PCen hadde hatt i7 3xxx eller i7 4xxx. Reinstallere Windows hadde jeg ikke sett på som ett hinder engang da dette er gjort på 1 time. Er også vanskelig å "slite" ut en laptop. Er vell i så fall slitasje på ramma osv. Så en test linus tech tips hadde gjort på ett gammelt gtx 480 som var brukt hardt med overclock og høyere spenning mot ett uåpnet evga gtx 480 begge to skjermkortene hadde identisk fps og temperatur.
Uvaksinert 👍
kjøp nytt, i hvertfall når det gjelder bæbart.
De fleste laptopper blir ubrukelige etter 1-2 år, fulle av støv, går varme, batteriet blir dårlig +++.. ville definitivt kjøpt en ny en.
Trådstarter
Tusen takk for svar! Tror nok jeg ender opp med denne da