Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5309
Hei! trenger svar ganske fort.
En kompis av meg ble tatt på pissings i militæret. De tok telefonen hans og fant bilder/meldinger som er ganske åpenbare på facebook. Der kommer jeg inn i bildet. Under avhøret viste de meldingene med meg og lurer derfor på om dette kan få konsekvenser for meg. Det er jo bare meldinger og bilder så kan jo nektes vis jeg er clean, men orker de bruke resurser på å ta alle han har hatt samtaler med. Det er ingenting over vanlig sms, og facebook er vel noe de egentlig ikke kan bruke mot meg uten grunn i forkant? Bør jeg forvente et avhør snart og hva bør jeg gjøre?
Sitat av Hinsides Vis innlegg
Nei titegn
Vis hele sitatet...
titegn ???????
Det kommer kanskje litt an på hvor i landet du bor, men her jeg kommer fra så tar politiet rassia for slikt.

Groveste tillfelle jeg har vært borti her jeg bor var da en kamerat ble tatt med litt shit på seg på gaten, så tok politiet rassia hos de 2 personene som han hadde ringt sist på kontakt listen... vet faen ikke om dem har lov til det, men dem mente det selv ihvertfall

Anyways, det blir nok ihvertfall ett avhør om ikke annet tror jeg da. Men er du ren så kan du komme deg unna.
Mest sannsynlig så kommet du deg unna med å være ren og nekte å forklare deg

Hva er det som står på meldingene og hva er det på bildene? Det er nok viktig at vi får vite for at noen her kan kunne hjelpe deg best mulig
Sist endret av Alge; 19. april 2017 kl. 23:52.
Sitat av Alge Vis innlegg
Det kommer kanskje litt an på hvor i landet du bor, men her jeg kommer fra så tar politiet rassia for slikt.

Groveste tillfelle jeg har vært borti her jeg bor var da en kamerat ble tatt med litt shit på seg på gaten, så tok politiet rassia hos de 2 personene som han hadde ringt sist på kontakt listen... vet faen ikke om dem har lov til det, men dem mente det selv ihvertfall

Anyways, det blir nok ihvertfall ett avhør om ikke annet tror jeg da. Men er du ren så kan du komme deg unna.
Mest sannsynlig så kommet du deg unna med å være ren og nekte å forklare deg

Hva er det som står på meldingene og hva er det på bildene? Det er nok viktig at vi får vite for at noen her kan kunne hjelpe deg best mulig
Vis hele sitatet...
Bor i Trondheim og det var bilder som viste at vi cannabis og bilder av meg med en J haha. Er nok ren til dess, men så lenge jeg nekter så håper jeg at alt kommer til å gå fint. Siden dette er i militæret så er det vel andre regler kanskje?
Vist jeg ikke tar feil så blir saken bare sendt til ditt lokale politidistrikt.
Men om det bare var bilde av en J så kan du bare si det er kødde bilde og bare vanlig røyk osv..

Lurer mest hva som sto på meldingene?

En ting som er bra er at du bor på en stor plass, så de går nok mye mindre tillverks enn hva de ville gjort der jeg bor
Sist endret av Alge; 20. april 2017 kl. 00:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Alge Vis innlegg
Vist jeg ikke tar feil så blir saken bare sendt til ditt lokale politidistrikt.
Men om det bare var bilde av en J så kan du bare si det er kødde bilde og bare vanlig røyk osv..

Lurer mest hva som sto på meldingene?

En ting som er bra er at du bor på en stor plass, så de går nok mye mindre tillverks enn hva de ville gjort der jeg bor
Vis hele sitatet...
Tør egentlig ikke tenke på hva det stod. Fks ''Faen så ute du var i går'' ''dude vi røyker hos deg i måren'' Men så var det og syykt mye tull. Og meldinger er bare noe de vil bruke for å få deg til å tilstå. Er vel ikke håndfaste beviser. Sier nok bare at Vi later som vi røyker og at alt er tobakk.
For ikke så mange år siden ble en kompis tatt for dealing på lavt nivå i Trondheim, og telefon ble beslaglagt. Førte til razzia hos 10+ personer han hadde snakket med weedrelatert. Skal sies at alle disse var mid-tenåringer (inkl dealeren), så kan være stor del av grunnen. Har ikke hørt om at lignende har skjedd siden heller. De som ikke hadde weedrelaterte ting hjemme og var clean fikk heller ingen straff. Vet lite om snutens metoder så kan ikke si mye om du bør være redd eller ei, men er du clean og ikke har noe hjemme regner jeg med det skal gå fint Og ikke gi dem noe om de skulle ta kontakt. Mener også politiet ikke har krav på tilgang til telefon sånn generelt, men kansje noen kan hjelpe meg å klarere den?
Forebyggende det, Pleasure.

Tviler på at de gidder hive seg rundt etter, TS pga. noen bilder, men det er strengt tatt umulig svare på.

Men skjønner ikke helt greia. Ble Onkel koblet inn pga en positiv prøve i militæret?
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Men skjønner ikke helt greia. Ble Onkel koblet inn pga en positiv prøve i militæret?
Vis hele sitatet...
Ja. Klart det
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Forebyggende det, Pleasure.

Tviler på at de gidder hive seg rundt etter, TS pga. noen bilder, men det er strengt tatt umulig svare på.

Men skjønner ikke helt greia. Ble Onkel koblet inn pga en positiv prøve i militæret?
Vis hele sitatet...
Helt sant! Det er jo faktisk helt bortkastet tid å hanke inn ungdommer som røyker på fritiden. Then again så er det akkurat det politiet er kjent for haha
Skjønner man har blitt gammel.

Fikk positiv prøve selv. Enden på visa er at jeg ikke ble tjenestedyktig. Sto heller ikke noe annet enn at jeg var funnet ikke tjenestedyktig i brevet fra militæret. Antok selv at det var pga. at man er døv på det ene øret, men har i ettertid lest journal hos fastlege, der det var påpekt.

Du får bare ligge lavt en tid framover, lonley. Er ikke så mye annet du kan gjøre vil du være sikkert på at det ikke blir noe krøll

Skulle det i tilfelle ha blitt noen reaksjon fra Onkel, så ville jeg antatt at det har skjedd rimelig kjapt etter at de fant det som hadde blitt skrevet, bilder. Dukket opp på døra kort tid etter at kompisen din ble huka.
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Skjønner man har blitt gammel.

Fikk positiv prøve selv. Enden på visa er at jeg ikke ble tjenestedyktig. Sto heller ikke noe annet enn at jeg var funnet ikke tjenestedyktig i brevet fra militæret. Antok selv at det var pga. at man er døv på det ene øret, men har i ettertid lest journal hos fastlege, der det var påpekt.

Du får bare ligge lavt en tid framover, lonley. Er ikke så mye annet du kan gjøre vil du være sikkert på at det ikke blir noe krøll

Skulle det i tilfelle ha blitt noen reaksjon fra Onkel, så ville jeg antatt at det har skjedd rimelig kjapt etter at de fant det som hadde blitt skrevet, bilder. Dukket opp på døra kort tid etter at kompisen din ble huka.
Vis hele sitatet...
Så du fikk ikke noe på rullebladet? Hvordan var prosessen? Han fikk beskjed etter avhøret om at de tok det videre til politiet... er dette et godt tegn?
Det er 18 år siden jeg var på sesjon. Leste det først i journalen nå i år. Nei, ingen reaksjon.

Men det var sikkert nok den gang. Påviste de cannabis i urinen ble man kvalifisert som ikke tjenestedyktig. Uten at Onkel ble koblet inn.

Jeg kan ikke svare for om det er noe godt tegn, eller ikke Men skulle tro at Onkel hadde tatt kontakt, skulle de gidde bruke ressurser på alle som har påvist cannabis i urinen på sesjon. Kan legge til at jeg har en bekjent jeg har handlet fast fra her i Trondheim i over 10 år. Han har blitt huka flere ganger med tekstmeldinger/FB der vi har pratet ganske åpent. Jeg har aldri blitt kontaktet av Onkel av den grunn.
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Det er 18 år siden jeg var på sesjon. Leste det først i journalen nå i år. Nei, ingen reaksjon.

Men det var sikkert nok den gang. Påviste de cannabis i urinen ble man kvalifisert som ikke tjenestedyktig. Uten at Onkel ble koblet inn.

Jeg kan ikke svare for om det er noe godt tegn, eller ikke Men skulle tro at Onkel hadde tatt kontakt, skulle de gidde bruke ressurser på alle som har påvist cannabis i urinen på sesjon. Kan legge til at jeg har en bekjent jeg har handlet fast fra her i Trondheim i over 10 år. Han har blitt huka flere ganger med tekstmeldinger/FB der vi har pratet ganske åpent. Jeg har aldri blitt kontaktet av Onkel av den grunn.
Vis hele sitatet...
Da får eg bare holde meg clean til kompisen min har fått vite noe mer. Så skal jeg huske å oppdatere her underveis
Sitat av lonleyfighter Vis innlegg
Det er ingenting over vanlig sms, og facebook er vel noe de egentlig ikke kan bruke mot meg uten grunn i forkant?
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan de ikke bruke det mot deg? Jeg vil si at det kan gi skjellig grunn til mistanke, og dermed åpne for bruk av maktmidler.
Er ikke dette overskudsmateriale som polisen i utgangspunktet ikke skal bruke for å inkriminere tredjepart for bagateller? Bergenspolitiet fikk vel litt tyn etter de aksjonene på skoler i Bergen hvor de brukte informasjon på mobiltelefoner til å huke inn høyrepolitiker Erik Skutle for å ved et tilfelle ha røyket hasj.
Hva mener du med overskuddsmateriale? De tok beslag i en telefon hos siktede, og på telefonen fant de informasjon. Hvorfor skal de ikke kunne benytte seg av denne informasjonen for å opprette ny sak?

Begrensninger på bruk av overskuddsinformasjon er kun relevant i noen få tilfeller. Ikke i en sak som denne.
Tror TS kan ta det ganske så med ro.

Har ingen bekjente som har fått Onkel på døra pga. kjøp av mindre mengder f.eks.

Forebyggende, ja, men da prater vi på mindreårige. Vi bor i samme by. Tror nok Onkel prioriterer annerledes. Huke de som selger, ikke oss som patter litt på pipa for egen del av og til.

Det går vel heller andre veien. En som blir tatt for tilfeldig røyking. Onkel går over telefonen fordi de vil ha fatt på den som har solgt vedkommende reven/dopet.
Sist endret av ImnotEmo.; 23. april 2017 kl. 13:34.
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Tror TS kan ta det ganske så med ro.

Har ingen bekjente som har fått Onkel på døra pga. kjøp av mindre mengder f.eks.

Forebyggende, ja, men da prater vi på mindreårige. Vi bor i samme by. Tror nok Onkel prioriterer annerledes. Huke de som selger, ikke oss som patter litt på pipa for egen del av og til.

Det går vel heller andre veien. En som blir tatt for tilfeldig røyking. Onkel går over telefonen fordi de vil ha fatt på den som har solgt vedkommende reven/dopet.
Vis hele sitatet...
Dette hjalp på! Har eksamen nå og det siste jeg trenger å tenke på er om popo'n kommer på døren