Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 8989
Hei så saken er sånn at jeg har fått et ultimatum fra skolen for noen måneder siden at jeg må ta en reine pisseprøve hvis jeg skal få lovt å bli utplassert i en bedrift i 3 uker så jeg har bare nektet å ta den.

Så jeg lurer på om de har lovt å kreve av meg at jeg skal gå på skolen i disse ukene?

Takk for svar

Sorry men jeg lagde tråden i feil forum, bare flytt det
Sist endret av TeOry; 4. mars 2014 kl. 12:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sett at du går på videregående sant? Da er det frivillig å møte opp. Møter du ikke opp får du fravær, simple as that. Sett at skolen lager et alternativt opplegg for nettopp deg så gjelder det samme.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hva har denne tråden med graffiti å gjøre?
Sitat av RESpekt Vis innlegg
hva har denne tråden med graffiti å gjøre?
Vis hele sitatet...

ja............


Sitat av TeOry Vis innlegg

[COLOR="Red"]Sorry men jeg lagde tråden i feil forum, bare flytt det [/COLOR]
Vis hele sitatet...
Du veit at veldig mange læreplasser blir sikret I utplasseringsperioder?
Ja, de kan kreve at du skal på skolen istedet for utplassering.

Skolen kan ikke kreve at du må ta urinprøver for å få være utplassert, de kan ikke kreve det uansett hva det gjelder.
Men bedriften du skal til kan selvsagt si at du ikke får komme til dem uten at du tar urinprøver.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Møter du ikke opp får du fravær, simple as that. Sett at skolen lager et alternativt opplegg for nettopp deg så gjelder det samme.???
Sitat av YellowMario Vis innlegg
Ja, de kan kreve at du skal på skolen istedet for utplassering.

Skolen kan ikke kreve at du må ta urinprøver for å få være utplassert, de kan ikke kreve det uansett hva det gjelder.
Men bedriften du skal til kan selvsagt si at du ikke får komme til dem uten at du tar urinprøver.
Vis hele sitatet...

Nei, det kan de ikke.
Rusmiddeltesting regnes som en medisinsk undersøkelse og det er strenge regler for slikt.

Vi hadde to ansatte som røyket hasj et sted jeg jobbet før. Han ene røyket hjemme, aldri på jobb. Nektet å avlegge prøve. Han mistet jobben, gikk til sak (jusstudent ) og fikk full lønn + erstatning.

Han andre karen røyket på jobb. Mistanken var der lenge og kjeften hans var stor. Fikk sparken på minuttet en dag han var synlig ruset. (Jeg tror politiet ble ringt og at han tok prøve.) Gikk til advokat, men kom ingen vei.

Dette var en risikojobb med store maskiner og fare for skade på liv og helse.

Tillegg: Skolen har heller ikke lov til å kreve urinprøve.
Sist endret av hemulen; 2. desember 2014 kl. 16:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.