Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1443
Min nye Xiaomi redmi 9c mister nettet/går til E(som er ett nett mellom 2 og 3G) av og til, og går så til roaming, før den etter en liten stund går tilbake til 4G igjen. Dette skjer regelmessig ca hvert 12. minutt, og eg må bytte telefonen hos Elkjøp om eg ikke klarer å rette dette opp.

Andre som opplever det samme ?
Sist endret av Hoppeliten; 24. juli 2022 kl. 17:51. Grunn: Feilstaving.
Jeg har Xiaomi Mi 11 og har opplevd de siste dagene (siden jeg oppdaterte til Miui 13) at jeg mister nettet hele tiden. Dette er dog wifi, og jeg er i utlandet, så vet ikke hvordan det er med 4G. Får ikke sjekket før august.
Prøv å lås den til 3g eller til operatør , har samme greia på hytta i Sverige..
Funka for meg
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Har du rett APN? Jeg har telia, og da må jeg endre APN fra netcom til telia etter at jeg har installert custom rom eller lignende.
Sitat av afen Vis innlegg
Har du rett APN? Jeg har telia, og da må jeg endre APN fra netcom til telia etter at jeg har installert custom rom eller lignende.
Vis hele sitatet...
Skal undersøke APN. Curstom rom har eg ikkje peiling på hva er ?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Curstom rom har eg ikkje peiling på hva er ?
Vis hele sitatet...
om du har hacket telefonen slik at du kan kjøre andre programmer en det den er ment for og har andre rettigheter.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
om du har hacket telefonen slik at du kan kjøre andre programmer en det den er ment for og har andre rettigheter.
Vis hele sitatet...
Har ikke hacket telefonen min nei =). Den kom i posten fra Elkjøp for 2 uker siden og er helt ny.

************


Hadde kontakt med Operatøren min som ga meg disse instruksjonene:

Jeg beklager problemene du opplever med mobildata, dette skyldes som regel en feil på innstillingene. Her er en veiledning for å registrere de riktige innstillingene (Merk at menystien kan variere noe):

1. Gå til innstillinger.
2. Velg Tilkoblinger.
3. Velg Flere nettverk / mobilnett
4. Velg Tilgangspunktnavn
5. Velg MER (øverst i høyre hjørne)
6. Velg Tilbakestill til standard og Nullstill
7. Velg LEGG TIL (øverst i høyre hjørne)
Fyll ut underkategoriene med oppgitt informasjon for Mobildata. (Husk å skille mellom små og store bokstaver)

Navn: ice.net
APN: ice.net
MCC: 242
MNC: 14
APNxtype: default,supl
APN Protokoll: IPv4 / IPv6

Trykk på menyknappen opp til høyre ("..." / "mer") og velg "Lagre". Gå til "Legg til" på nytt og fyll inn følgende for MMS:

Navn: mms.ice.net
APN: mms.ice.net
Brukernavn: mms
Passord: ikke angitt
MMSC: http://mms
MMSxproxy: 10.10.10.10
MMSxport: 80
MCC: 242
MNC: 14
APNxtype: mms
APN Protokoll: IPv4 / IPv6

Trykk på menyknappen opp til høyre ("..." / "mer") og velg "Lagre".

Skru nå av og på telefonen og send en MMS til deg selv, for å aktivere de nye innstillingene.
Husk at mobildata og dataroaming må være aktivert for å kunne sende og motta MMS.


************
Disse instruksjonene tok eg med til Elkjøp som eg har betalt 399 kr for support-avtale hos . De prøvde lenge og mye og om igjen og flere ganger, tom. byttet hoved-sim på stedet - men ga opp til slutt og sa eg kan bytte inn telefonen igjen til en annen (og anbefalte at eg velger annen type mobil-telefon når eg bytter).

Og Xiaomi Norge svarer ikke på messenger =/
Sist endret av Hoppeliten; 25. juli 2022 kl. 11:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.