Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4070
Politiet har tatt en iPhone 12/ iPhone x og en Huwaei y6 2019 modell i beslag. De for ikke koden av meg. Da truet de med å sende til Dpa som ikke klarte å åpne opp. Deretter ble de sent inn til Kripos som har hatt de i snart 3 måndter. Nå jeg frykter ikke noe men det er noe bilder og video av ex og nåværende kjæreste som jeg ikke ønsker at dem skal se. Noen her som har erfaring og kan være til hjelp. Har vanlig bilder ute på tlf photo mappa på iphone 12 og x men på huwaei y6 2019 så har jeg alle bilden på (Photo vaulten) så kalt kryptert app som kreves passord for å komme seg inn etter man har låst opp tlf. Setter pris på deres svar. Takk!!!

Yaya
Sist endret av Peppoh; 1. mai 2022 kl. 22:59. Grunn: Endring .
Skjønner ikke helt, trenger du hjelp med info. om grisene kan hente ut bildene på tlf. eller evt. måte å slette dem på?

Ble tatt for en mellomstorgreie men de klarte ikke å bryte seg i galleriet på min krypterte kanal, men bilder på vanlig album fikk de ut.
Lako
Trådstarter
4 1
Stemmer. Lurte på om de kan kneppe noe som er kryptert Bilde app og kan Kripos åpne 6 sifret huwaei y6 2019 model?

Og kan politi hente inn gammel Snapchat historisk?
Sist endret av Peppoh; 1. mai 2022 kl. 23:05. Grunn: Skrivefeil
Har ikke erfaring med Kripos men orgen i politet er ikke i stand til å knekke koden, måten de jobber på er å «suge» ut info. fra tlf. Som jeg skjønte så er det sånn tysk programvare de bruker.

Nå vet jeg ikke om saken din, men å knekke krypteringen din vil kreve mye ressurser så vil si du er noenlunde trygg.
Lako
Trådstarter
4 1
Det er vold, bortføring og narkotikasalg jeg er anmeldt for
Sitat av Peppoh Vis innlegg
Det er vold, bortføring og narkotikasalg jeg er anmeldt for
Vis hele sitatet...
Da tror jeg onkel er villig til å bruke litt resurser.

Jeg vet ikke hvor mye Snapchat lagrer, men det de har blir levert ut hvis onkel begjærer det.
Så lenge du ikke bruker passord som ordbokogtall altså noe som kan bruteforces lett og du ikke har noe snusk på vanlig bilder og snap så er du ganske trygg, med mindre du har brukt en tulle app som ikke er seriøs.

Det kan hende appen du har brukt blir litt redd når de får brev fra onkel blå men om du har brukt noen seriøse så tror jeg du er ganske trygg.

dog mtp det du er anmeldt for så kan du banne på at de prøver alt de kan iværtfall.
Snap- Du kan gå inn via appen og be om å få laste ned all data de har lagret på deg.
Ring *#21# bare for å se over

*#21*# va rett ikke d andre
Sist endret av Rognkjeksa; 2. mai 2022 kl. 03:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Rognkjeksa Vis innlegg
Ring *#21# bare for å se over

*#21*# va rett ikke d andre
Vis hele sitatet...
Da kan du også høre at de starter og stopper opptak av samtalen, små klikk og ekko..

Seriøst tror du virkelig en sjekk av viderekobling har noe med moderne avlytting å gjøre..
Kripos kan vel åpne opp dette greit? Er vel ekstremt kyndige folk til sånt der.
Sa jeg at det vises moderne avlytting,sa bare for å se du kan se om smser du sender havner andre plasser
Sist endret av Rognkjeksa; 2. mai 2022 kl. 13:21.
Lako
Trådstarter
4 1
Kl
Nå har ikke dette hendt meg. Men såvidt jeg vet så kommer ikke politiet inn på firmwaren som iphone bruker. De kan selvfølgelig gjette seg frem til passordet. Så det er jo opp til deg. Når det gjelder huawei så vet jeg ikke.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av anonfreakv2 Vis innlegg
Når det gjelder huawei så vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Mener å ha hørt det være en bekymring for at Kineseren har bygd inn en "bakdør" i Huawei telefonene
for å spioner på Vesten, men det kommer nok ikke Norsk politi til gode.
Sist endret av vindaloo; 3. mai 2022 kl. 09:21.