Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1174
Leker meg rundt i FL studio fra tid til annen, føler jeg fikk til et ganske brukbart produkt etter å ha lekt altfor lenge med imogen heap's vocal sample av Headlock. Den slår inn etter cirka 1 min.

Setter pris på feedback! Her er sangen.
Sist endret av Juicekongen; 10. juni 2014 kl. 01:52.
Var nesten så jeg krysset ut før trommene begynte. "introen" ville jeg redigert kortere av den grunn. Det ble for ensformig og rett og slett for lenge på det samme. Når trommene traff, ble det litt mer trøkk i over-all lyden. Blir litt for slapt synes jeg. Prøv og lek litt med forskjellige trommetakter, forskjellige keys osv. for litt mere variasjon.
Er jo helt klart at du har et øre for musikk, men trenger litt øving. Stå på
Liker lengden på introen. Uten den blir det ikke noe "suspense" I det hele.
At det overall er litt "slapt" er vell poenget slik jeg forstår det?
果実男爵
Juicekongen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lonelycrab Vis innlegg
Liker lengden på introen. Uten den blir det ikke noe "suspense" I det hele.
At det overall er litt "slapt" er vell poenget slik jeg forstår det?
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt, det skal jo liksom være en slags ambient feel til det, men jeg vil for all del unngå at den blir kjedelig.
Takk for feedback folkens
Sist endret av Juicekongen; 10. juni 2014 kl. 11:19.
Dette likte jeg veldig godt! Noe jeg kunne hørt på til vanlig.
Godt å se at flere er into denne type musikk!

Kan jeg spørre hvor du får vocals/acapellas fra?
Sist endret av KanadeDesu; 10. juni 2014 kl. 17:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
果実男爵
Juicekongen's Avatar
Trådstarter
Sitat av KanadeDesu Vis innlegg
Dette likte jeg veldig godt! Noe jeg kunne hørt på til vanlig.
Godt å se at flere er into denne type musikk!

Kan jeg spørre hvor du får vocals/acapellas fra?
Vis hele sitatet...
Det jeg pleier å gjøre er å søke på "acapella + random artist navn" på YouTube for å så laste det ned med YouTubeMP3. I mitt tilfelle så brukte jeg "Imogen Heap - Headlock"

Etter det så fucker jeg opp vocalene så mye som mulig, snur de baklengs, tar ned pitch, legger til reverb og chopper det opp med Slicex i FL Studio.
Sist endret av Juicekongen; 10. juni 2014 kl. 19:18.
Ville kortet litt inn på begynnelsen. Noen deler der som kjør den kjedelig.
Det er også en akord der jeg ville byttet. Tipper det er den med flest svarte tangenter.
Når trommene begynner blir den veldig bra. Utnytt dette mer i sangen.
Liker ikke at den fader på slutten. Skrump inn på lyder til det ikke er flere igjen isteden.

Kaizen