Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1697
Har tenkt å kjøpe meg et nytt headsett der såklart lyden er viktigere enn micen. Men fortsatt en brukbar mic. La oss si sånn 70% lyd og 30% mic. Trenger forslag og ser etter personlige erfaringer. Del også gjerne headsett jeg bør styre unna.

Budsjett: 1000 kr.

Gjerne noe som er veldig bra i forhold til pris, og nei går ikke over budsjett med mindre det er MAKS 200 kr over. Takker for forslag på forhånd!

EDIT: Hadde også vært greit med trådløs, hvis det gir "nesten" samme kvalitet som en med tråd.
Sist endret av Nayroun; 14. januar 2014 kl. 13:47.
http://www.komplett.no/cm-storm-siru...headset/761196

Svært fornøgd med disse, både lyden og mikrofonen er god
Trådstarter
Ja, jeg vurderer allerede CM Storm.

Glemte å legge til at jeg trenger et headset som ikke presser så altfor mye på hodet, har et stort et nå som jeg blir sliten/får vondt i hodet av. Kan sitte med headsett i opptil 10+ timer på en god gaming dag og da er komfort en viktig faktor!!
De er litt tunge, men jeg har ikke opplevd å bli sliten av å bruke dem ennå
Ligger rundt ørene så du blir ikke sliten der heller
Sitat av Batterilader Vis innlegg
http://www.komplett.no/cm-storm-siru...headset/761196

Svært fornøgd med disse, både lyden og mikrofonen er god
Vis hele sitatet...
Oi. Nei.

Jeg har hatt disse i noen måneder nå. Har tenkt til å skaffe meg noe alla det som ble linket i første svar. CM Sirus anbefales ikke. De er tunge og kjennes billige ut. Lyden er ikke god. Det er kun bass, alt annet av toner blir elendig pga. den sterke bassen. Mikrofonen er ikke særlig god den heller.
Sitat av Batterilader Vis innlegg
http://www.komplett.no/cm-storm-siru...headset/761196

Svært fornøgd med disse, både lyden og mikrofonen er god
Vis hele sitatet...

Hvor lang er ledningen på dette headsettet?

Har et F.R.E.Q 5 nå som faktisk detter fra hverandre, så trenger et nytt headett.
Vurderer enten Sirius siden det er på tilbud eller KANSKJE G35. Men siden jeg har veldig dårlig erfaring med G930 så vet jeg ikke om jeg vil prøve G35 en gang.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Har et F.R.E.Q 5 nå som faktisk detter fra hverandre
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke forundret.
Cyborg/Saitek/Mad Catz lager det kuleste søppelet.

Selv har jeg en trådløs G930 fra august 2012, og ser at den vil holde i mange år til. Se på dette som en anbefaling Nayroun. Søk litt etter reviews på youtube kanskje.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Astro, Turtle Beach, Razer, Corsair, Cooler Master o.l bare lyser lite lyd for pengene.
Mtp at lyd er den nest viktigste sansen når man spiller vil jeg si det er verdt å legge penger i god lyd, ikke fete LED's og 3DHDWiFISurround23.1-høyttalerelementer.

Har ingen personlig erfaring med det headsettet du linker, men generelt gir headphones(altså uten mic) mye bedre lyd, for samme pris.
Sitat av Nayroun Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har en kamerat som har dette trådløst. Det en en drøm. Sitter lett på hodet og har fantastisk god lyd. Om du er villig til å betale prise anbefales det varmt!
Var for litt siden på jakt etter gamingheadset selv. Jeg endte opp med Beyerdynamic DT990 Pro (uten mikrofon), og er storfornøyd. Mer behagelig headset skal du lete lenge etter.

Jeg kan ikke gjøre annet enn å anbefale den _ultimate_ guiden for kjøp av gamingheadset:
Mad Lust Envy's Headphone Gaming Guide
Sist endret av John B; 15. januar 2014 kl. 00:28.
Sitat av Batterilader Vis innlegg
http://www.komplett.no/cm-storm-siru...headset/761196

Svært fornøgd med disse, både lyden og mikrofonen er god
Vis hele sitatet...
Enig!

Sitat av Claryn Vis innlegg
Oi. Nei.

Jeg har hatt disse i noen måneder nå. Har tenkt til å skaffe meg noe alla det som ble linket i første svar. CM Sirus anbefales ikke. De er tunge og kjennes billige ut. Lyden er ikke god. Det er kun bass, alt annet av toner blir elendig pga. den sterke bassen. Mikrofonen er ikke særlig god den heller.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har noe feil på dine, evt stilt din EQ eller volum på alt for feil. Har ikke sterk bass i min og mikrofonen er noe av det klareste jeg har hørt innen "gaming-headsett". Kompissene mine jeg gamer med trodde først jeg brukte ekstern mikrofon før jeg sa jeg hadde storm sirius. Evt, har du noe feil med dine USB.


Ledningen er kjempe lang (ca 2m fra pc til lydkort, og 1,5m fra lydkort til headsett) og headsettet har eget lydkort der du kan stille på alle individuelle høytalere; center, front, back og bass.
Dette er et ordentlig surroundheadsett, da det har 4 (!!!! ) høytalere og 1 bass i HVER klokke... Har ikke hadd bedre spillopplevelse med headsett før, ever.

Folk sier de er tunge, men det hører med når det er så mange elemeter i det. Du får 2 forskjellig puter med headsettet; ett sett "performance pads" som er av jukseskinn som skal skjerme lyden utenifra å stråle lyden rett inn i ørene dine om du har dem riktig på, og et par "comfort pads" som er mer komfertabel og å ha på over lengere tid, men slipper både inn og ut lyd.

GODT kjøp!

De kjennes absolutt ikke billige ut, da rammen er laget av aluminium, og resten er av hardplast.
Sist endret av WayGone; 15. januar 2014 kl. 01:16.
Låner tråden litt jeg.

Er på utkikk etter et headsett jeg kan bruke på PS4. Utvalget er kanskje ikke så stort til PS4 enda, men må da finnes noe som er verdt å kjøpe

Headsettet må (selvfølgelig) ha veldig bra lyd. Er glad i bass, men siden dette skal være til gaming så må ikke bassen være alt for dominerende. At headsettet er solid er et stort pluss. Mic er ikke så viktig.

Budsjett er 2500kr.
Takk på forhånd
@obscure;
for ditt budskjett ville jeg gått for ASTRO GAMING A40 Svart Med Tråd.

om du er villig til å gå 200kr opp er dette noe for deg:
ASTRO GAMING A50 trådløst BF4

Er dessverre ikke så stort utvalg innen PS4 enda
Sitat av WayGone Vis innlegg
@obscure;
for ditt budskjett ville jeg gått for ASTRO GAMING A40 Svart Med Tråd.

om du er villig til å gå 200kr opp er dette noe for deg:
ASTRO GAMING A50 trådløst BF4

Er dessverre ikke så stort utvalg innen PS4 enda
Vis hele sitatet...
Skal se litt nærmere på det
Sitat av Batterilader Vis innlegg
http://www.komplett.no/cm-storm-siru...headset/761196

Svært fornøgd med disse, både lyden og mikrofonen er god
Vis hele sitatet...
+1 på den, de er helt rå
Hadde tenkt å anbefale deg Corsair Vengeance 2000, men ser dette er nå byttet ut med en ny utgave som jeg ikke har testet, Corsair Vengeance 2100. Forgjengeren er jeg i hvertfall utrolig fornøyd med. Det sitter utrolig godt, selv over lengre tid, mic'en er utrolig god, og lyden har jeg ingenting å utsette på. Det er trådløst, og jeg har ingenting å utsette på levetiden. 8-10 timer batteri er null stress, er det tomt plugger man bare i ledningen enten man bruker det eller ikke.
Trådstarter
Tror jeg går for http://www.komplett.no/astro-gaming-...5728#!tab:info

Noen som vet om noen butikker rundt i Trondheim som selger dette så jeg slipper å bestille over nett og vente?