Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3663
Hei. Lurte på hvor man får kjøpt normale bukser for menn nå for tiden? Tenker på jeans/olabukser, turbukser og penbukser som sitter litt løst. Slik som bukser var før la oss si 2010, cirka. Nå til dags er jo alle bukser i "slim fit".

Jeg hater det og nekter å bruke slike bukser, synes det ser rart ut og det er heller ikke komfortabelt med slike bukser. Har hatt mine bukser i over ett årtiende nå og de begynner å bli utslitt. Men jeg finner ingen nye bukser som ikke er "slim fit". Har vært innom flere klesbutikker, men jeg må bare gå tomhendt ut igjen.
Sist endret av Lommeløkt; 12. februar 2022 kl. 23:48.
Godt spørsmål. Det er nok mye lettere nå, enn det var bare for noen år siden, da skinny jeans begynner å gå av moten igjen. Mange nettbutikker har mulighet for å søke etter fit på bukser, f. Eks. Zalando mener jeg har både regular og loose fit kategorier. Du har alltids Levis 501, og mindre kjente 504 som er ganske rette og løse i fiten. Ellers har carhartt, dickies og wrangler bukser som sitter løsere uten den vanlige slim fit cutten.
Helt forbanna håpløst det sku vært forbudt.
Jeg har endt opp med å kjøpe Lee sine Blake på Carlings. Blir vel til at jeg går i grava med den modellen.
Har blitt sagt at Diesel har noe uten at jeg har sjekker det nærmere.
Nå er det forresten salg også..

https://carlings.com/no/functional/s...PHRASE_SUGGEST
Prøvd dressmann?
Som den hippe trend nissen jeg er kjøper jeg mine bukser på Dressmann.

Regular fit 499kr
Akkurat nå 350kr
Jack&jones har en del forskjellige modeller. Regular fit og loose var noen av de.
Livid, follestad og ferner jacobsen har også en del gode modeller hvis du har lyst til å bruke litt mer penger.
Trådstarter sier ingenting om han er litt over gjennomsnittet over skinka. Jeg har pleid å kjøpe bukser på Dressmann XL, riktignok sikkert den minste størrelsen, men har prøvd et utall busker som ikke har passa i andre butikker.

Var en liten periode innom den lokale BMC (Big mans club) og handla bukser der, men så la de ned...
Jeg pleier å kjøpe regular fit hos match. Til jakt bruker jeg 5.11 bukser kjøpt hos milrab. Slitesterke og gode utebukser.
Cubus har bra bukser, billige, som verken er slim fit eller kjempebaggy
Har kjøpt Levis 501 og 504 i alle år
Nå tror jeg kanskje 504 ikke eksisterer lengre, men kjøpte 501 senest i høst
Jeg synes jeg får bra bukser på Klingel.no. Postordre altså. Må bare lese beskrivelsen NØYE.
Nå for tiden er det jo veldig lett å unngå slimfit. Bare gå inn i hvilken som helst butikk (vel, nesten hvilken som helst).
Spør etter «regular fit», eller noe som tilsvarer regular fit.

De fleste merker for herrer har dette, da mange menn vil ha enkle, klassiske buksefasonger.

Som denne:

https://www.matchfashion.no/herrekla...tended-details

Eller denne: (rette ben er en fordel hvis du ikke liker at buksebenet går inntil benet ditt)

https://www.matchfashion.no/herrekla...tended-details
Sist endret av Susannne Ufør; 14. februar 2022 kl. 16:59.
Er ikke så enkelt som at alle som ikke er slim fit, ikke er slim fit.
De fleste bukser har blitt mye tynnere spesielt rundt leggene og det er helt håpløst å gå med.
Eneste jeg har funnet som er lik de buksene som var i 2000-2010 er arbeidsbukser… da har du vaffal refleks
Tiger of sweden har i alle fall to modeller som heter Pistolero og Nico. De er ikke slim fit på noe vis. Replay har også noen modeller men husker ikke navn i farta.


Og ellers så har de aller aller fleste butikker som selger jeans modeller som er regular fit. Og som flere sier så er jo dette virkelig trendy akkurat nå, så veldig merkelig om du ikke skulle klare å finne deg bukser nå.

Happy jeans hunting ��
Sist endret av KarlsenK; 15. februar 2022 kl. 08:50. Grunn: Skrivefeil
Diesel sin modell Belther er ganske streit.
Session sine bukser fra merket Montage, de har alt fra slim fit, regular fit og loose fit som er skikkelig baggy. Sjekk ut i lokal ession sjappe eller nettbutikken. Ellers finner du mye av passformen du ser etter i skatebutikker generelt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg synes jeg får bra bukser på Klingel.no. Postordre altså. Må bare lese beskrivelsen NØYE.
Vis hele sitatet...
Da har Klingel gått konkurs. :-(
Sitat av Lommeløkt Vis innlegg
Hei. Lurte på hvor man får kjøpt normale bukser for menn nå for tiden? Tenker på jeans/olabukser, turbukser og penbukser som sitter litt løst. Slik som bukser var før la oss si 2010, cirka. Nå til dags er jo alle bukser i "slim fit".

Jeg hater det og nekter å bruke slike bukser, synes det ser rart ut og det er heller ikke komfortabelt med slike bukser. Har hatt mine bukser i over ett årtiende nå og de begynner å bli utslitt. Men jeg finner ingen nye bukser som ikke er "slim fit". Har vært innom flere klesbutikker, men jeg må bare gå tomhendt ut igjen.
Vis hele sitatet...
Hvis du vil ha baggy bukser anbefaler jeg Sweet sktbs. Har 3 eller 4 par av de og skal kjøpe et nytt etterpå, Du kan finne de på junkyard 500-600 kr
Bonprix.no har bra og billige bukser. De har mange som ikke er slim fit, og mange med stretch. Kvaliteten er bra, har en god del bukser derfra.
Sitat av Lommeløkt Vis innlegg
Nå til dags er jo alle bukser i "slim fit".
Vis hele sitatet...
Tror du ikke helt henger med, no offense. Slim fit var vel inn for 10 år siden. Nå bruker jo alle Gen Z / zoomers (Dvs ungdommen og unge voksne) baggy bukser as fuck.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Tror du ikke helt henger med, no offense. Slim fit var vel inn for 10 år siden. Nå bruker jo alle Gen Z / zoomers (Dvs ungdommen og unge voksne) baggy bukser as fuck.
Vis hele sitatet...
har rocka baggy siden dag 1
jack and jones - lose fit / COMFORT MIKE
Junkyard.no