Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2273
Hei!

Kommer her og ikke bare hos mine nærmeste venner for litt råd utenfra.

Har levd et moralsk anstendig liv frem til for en liten stund siden, da jeg preget av rus hadde sex med en annen dame.

Er forøvrig en ung mann med «prestisjejobb» og alt annet på stell.

Til info skjedde dette etter noen år i forholdet, hvorav det var preget av turbulens og usikkerhet fra tidligere forhold fra fruen sin side som satte preg her.

Er noe jeg angrer enormt på både mtp. forholdet men og fordi det trosser egen moral og verdier.

Hun har funnet ut av det, og ønsker ikke mer, kan det virke som. Helt forståelig.

Ønsker ikke noen moralpreken, kan love at tapet av dette i seg selv er lærdom nok. Men kommer her for å høre noen andres meninger om hva som kan gjøres for å redde noe slikt, om det er mulig? Erfaringer, tanker?

Takker
Etter erfaring er det aldri mulig å redde noe slikt. Den grunnleggende tilliten i forholdet er nå borte, og uansett hvor hardt man vil det så kommer den aldri tilbake.

Det er klart man kan prøve, har gjort det selv. Men det er totalt bortkasta tid, det blir aldri det samme igjen.
Gjør deg selv en tjeneste, lær av det og kom deg videre.
Sist endret av etos02; 26. september 2022 kl. 16:19.
Har en bror som har vært utro (gift 10 år+, 3 barn), og han er fortsatt sammens med kona si. Der har forholdet vært en stor berg og dalbane helt siden start, men de har valgt å være sammen på grunn av barna, uavhengig hvordan forholdet er. De fikk for så vidt barn nummer 3 etter utroskapen skjedde.

Men på generelt grunnlag tror jeg forhold kan svært sjeldent reddes etter noe sånt har skjedd. Jeg hadde iallefall kastet ut kona på dagen om hun hadde vært utro.

For så vidt enig i det etos02 skriver over her.
Vet om tre par hvor mannen har vært utro, de har barn og er fortsatt sammen. Jeg er overbevist om at forholdene til samtlige skal gå dukken. 3-10 år gir jeg de. Jeg tror det er en stor karamell å svelge for mange og jeg tror at damene som godtar utroskapen føler at de ikke klarer å være aleine. Jeg tror at hvis dama de sier hu ikke klarer å godta det så bør du være stolt over at hu er så sterk. Forholdelen med at det blir slutt nå og ikke om 10 år er at du får mulighet til å starte på nytt med engang og ikke "kaste" bort år med fruen som ender med samlivsbrudd uansett (ofte)...
Sist endret av Drugsarebadmkey; 26. september 2022 kl. 16:50. Grunn: skrivefeil
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Vet om tre par hvor mannen har vært utro, de har barn og er fortsatt sammen. Jeg er overbevist om at forholdene til samtlige skal gå dukken. 3-10 år gir jeg de. Jeg tror det er en stor karamell å svelge for mange og jeg tror at damene som godtar utroskapen føler at de ikke klarer å være aleine. Jeg tror at hvis dama de sier hu ikke klarer å godta det så bør du være stolt over at hu er så sterk.
Vis hele sitatet...
Eller kanskje de føler de ikke kan splitte familien og setter barnas beste først?
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Jeg tror det er en stor karamell å svelge for mange og jeg tror at damene som godtar utroskapen føler at de ikke klarer å være aleine.
Vis hele sitatet...
"Separasjonsangst" er blitt en folkesykdomm.
Har vært borti dette. Jeg var utro, gjorde det slut å ble sammen med den nye dama. Angret ganske snart og hun tok meg faktisk tilbake.
Tilliten var selvsagt lav i lang tid og jeg har måtte jobbe for å vise meg verdig. Det som gjorde at det gikk var at både hun og jeg forsto hvor hjertet mitt (vet det høres litt kårni ut)virkelig hørte hjemme. Nå har det gått 15 år å vi er fortsatt sammen. Jeg angrer fortsatt som en gris. Hvordan kunne jeg såre henne slik?

Men jeg tviler på at jeg hadde gitt tilgivelse på samme måte.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Jeg tror det er en stor karamell å svelge for mange og jeg tror at damene som godtar utroskapen føler at de ikke klarer å være aleine.
Vis hele sitatet...
For mange er det nok sånn. Andre igjen tar lettere på det. Det er ikke noe fasitsvar her. Har selv vært i forhold som fint har overlevd utroskap (men likevel har gått dukken av andre årsaker).
Sitat av V75123 Vis innlegg
det var preget av turbulens og usikkerhet fra tidligere forhold fra fruen sin side som satte preg her.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med dette, egentlig? Hadde hun vært utro i et tidligere forhold elns?
Jeg mener fortsatt at det finnes en spesiell plass i helvette for utro partnere, og jeg klarer ikke å se for meg at det finnes folk som tar så lett på det som de sier.

Utroskap kan skyldes på mye rart. Dårlig selvtillit, dårlig sexliv, mangel på oppmerksomhet eller mistanke om utroskap fra den andre siden. Men uansett årsak så bunner det jo i at du er et feigt søplemenneske om du går gjennom med det. For guds skyld slå opp først, for de som er svake til sinns så kan utroskap gjøre ting med deg du ikke visste var mulig.

Når det er sagt, så tror jeg heller ikke på "once, always" greiene. Menneskelig å tabbe seg ut, umenneskelig å la det skje igjen.
Sist endret av etos02; 26. september 2022 kl. 17:42.
Har opplevd dette selv for ikke så lenge siden. Vi var riktig nok sammen kun ett år, men hun dro ut på byen og de to ukene var rare og skjønte det var noe. Hun hadde hatt sex med en annen den helgen på byen.

Jeg droppa kjerringa. Så klart er veldig kjipt for var veldig glad i hun, men jeg er så mye mer verdt slike mennesker.. Jeg klarte heller ikke å se på hun likt, hun var bare en jente som jeg ikke kjente lenger.

Jeg har tro på at det finnes gode jenter der ute, selvom jeg må ærlig si at noe har skjedd med samfunnet.
Jeg vil ikke forsvare utroskap. Men det er i følge en del undersøkelser svært mye vanligere en man skulle tro. Selv forholder jeg meg monogam på mine eldre, men det er mennesklig å feile.Tilgi deg selv i det minste. . Ellers tror jeg egentlig ikke vi mennesker generelt er født hundre prosent monogame. Det er bare synd at det blir lett et offer av det dersom man sviker noen. Og det går like mye utover ens egen samvittighet. Dere kan uansett komme over det med rett innstilling.



https://www.nettavisen.no/nettavisen.../f/5-95-546126
Sitat av V75123 Vis innlegg
Har levd et moralsk anstendig liv frem til for en liten stund siden.
Vis hele sitatet...
Ja det er lett å gi seg selv gode karakterer.

Sitat av V75123 Vis innlegg
Er forøvrig en ung mann med «prestisjejobb» og alt annet på stell.
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager har det med saken å gjøre

Sitat av V75123 Vis innlegg
Ønsker ikke noen moralpreken..
Vis hele sitatet...
Teiteste jeg hører og som regel kommer det fra de som fortjener det mest.
Kjip situasjon.

Enten går du for at forholdet er tapt og legger alt dette bak deg. Kanskje gjøre noe refleksjoner rundt bakenforliggende grunner til at du faktisk var utro.

Eller tar du kampen. At alle dine valg og bruk av energi går til å vinne tilbake tilliten og forholdet. Risken her er at det kan være meningsløst. En voksen samtale rundt det kanskje?

Det er bare du som vet hvilke valg du tar som har størst verdi for deg.

Lykke til!
Sist endret av reklame; 27. september 2022 kl. 00:05.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ja det er lett å gi seg selv gode karakterer.



Hva i alle dager har det med saken å gjøre




Teiteste jeg hører og som regel kommer det fra de som fortjener det mest.
Vis hele sitatet...
Rettferdiggjøring. Han er "ung og dum", sikkert populær blant damene når han har en bra jobb, tenker ikke konsekvenser, derfor er det naturlig å være utro når man har problemer i forholdet fremfor å snakke om problemene og eventuelt gjøre det slutt. Effektiv strategi å såre partneren sin og påføre de emosjonell smerte, for kanskje de blir så hjelpeløse og lei seg at de ikke våger å forlate forholdet. Og så har man en gyllen mulighet til å leke helt etter å ha vært skurk (trøste den man har såret). Late som om man angrer, når det eneste man egentlig angrer på er at man ikke skjulte utroskapen godt nok.

Utroskap er kroken på døra, alltid. Men jeg tror også utroskap kan være uunngåelig, det skjer en dag uansett. Vi er bare mennesker og monogami er ikke naturlig for oss. Hadde det vært det, så hadde ikke så mange vært utro.
Sist endret av Medusa; 27. september 2022 kl. 00:09.
@Medusa
Kanskje.
Syns det hørtes mer ut som unødvendig og malplassert selvskryt.

Sitat av Medusa Vis innlegg
Vi er bare mennesker og monogami er ikke naturlig for oss.
Hadde det vært det, så hadde ikke så mange vært utro.
Vis hele sitatet...
Hvis man er monogame som ikke vet sitt eget beste så.

Monogame Idioter = Fett bandnavn
Sist endret av vindaloo; 27. september 2022 kl. 00:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Alle kan trå i salaten. Det er bare narsisister som er hundre prosent perfekt. Jeg er delvis enig med Medusa at vi alle bare er mennesker og vi gjør ganske mange dumme feil. Som nevnt kjære trådstarter. Tilgi deg selv og be om tilgivelse fra dama. Det tar nok tid, men du viser her i tråden at du har lært av det. Og ingen kommer gjennom livet uten å gjøre feil.
Sitat av aldarico Vis innlegg
Alle kan trå i salaten. Det er bare narsisister som er hundre prosent perfekt. Jeg er delvis enig med Medusa at vi alle bare er mennesker og vi gjør ganske mange dumme feil. Som nevnt kjære trådstarter. Tilgi deg selv og be om tilgivelse fra dama. Det tar nok tid, men du viser her i tråden at du har lært av det. Og ingen kommer gjennom livet uten å gjøre feil.
Vis hele sitatet...
Alle kan skrive at de har lært, uten at de faktisk har det. Han kan bare bevise over tid i forholdet at han har lært, ved å vinne tilliten tilbake, men jeg håper for dama sin skyld at hun går. Å gi noen en ny sjanse etter utroskap er en stor risiko å ta, han visste nok at utroskap var en dealbreaker (derfor holdt han det også skjult, men så fant hun det visst ut, ref. "hun har funnet ut av det") men gjorde det likevel i håp om å ikke bli tatt.

Og ja, vi mennesker gjør dumme feil. Men ikke alt kan tilgis og ikke alt kan aksepteres. Han må gjerne tilgi seg selv, men kan på ingen måte forvente at hun skal gjøre det samme.
Går nok bra, bare å late som det aldri har skjedd. For alt du vet så gjør kjæresten din det samme mot deg. Ikke ta livet for seriøst, lær deg å gi faen.

Funker for mæ
Selv uten utroskap så er det mange som tviler på partneren, når man først har vært utro så er den tvilen permanent til stede og det beste du kan håpe på er at neste partner aldri får høre at du var idiot nok til å være utro.
Lov at du slutter å ruse deg for en lengre periode. Skyld på hennes fortid og turbulens i forholdet og at det kan gå utover arbeid. Du planla det ikke, impulsivitet så derfor slutter du å ruse deg. Og at det egentlig var din skyld som må stå for alt du gjør og har gjort.

Gi henne ett par uker pause uten at du kontakter henne.
Start med blomster og be om ett møte og vær ærlig. Kanskje du også finner ut av at forholdet er ferdig på den tiden.

Var mine råd for å få henne tilbake.