Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3176
Anonym bruker
"Lystig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når rusen blir det eneste som betyr noe. Bruken blir sett på som destruktiv/farlig av andre. Daglig bruk, lite søvn og minimalt med næring så kroppen føles ødelagt å som om jeg når som helst kollapser helt (er snakk om speed). Men med en gang jeg kjenner stoffet er på vei ut blir jeg så dårlig at jeg må bare få i meg mer. Blir jo nå nesten like ofte dårlig (både psykisk og fysisk) av stoffet også, men velger heller det ovenfor å stoppe bruket. Begynt å se selv hvordan hele livet mitt bare blir mer å mer ødelagt pga rusen. Både økonomisk, relasjoner med familie & venner, «bo» gatelangs i dagesvis osv. Men klarer fremdeles ikke velge det å slutte, vil ikke ligge det fra meg. Og det gir bare ikke mening. Hvorfor vil jeg ikke slutte når jeg ser selv hvor ødelagt jeg, livet mitt og alle rundt meg blir..? Klarer ikke finne noe motivasjon, vilje eller styrke til å stoppe, klarer/vil ikke gi slipp. Det med at jeg er kommet dit at jeg føler jeg absolutt ikke har lyst å slutte en gang gir bare ikke mening for meg i det heletatt.
Så spørsmålet er vel egentlig: Er det bare jeg som er helt fucked up, på tryne, dum/ødelagt i hode, eller har andre vært i samme situasjon å følt på de samme tingene?
morkakespisende
Det er vanskelig å nå nykterhet fra et ruset/"ødelagt" ståsted, man trenger liksom rene og hjelpsomme omgivelser for å komme seg over det, med relativt lang restitusjonstid for amfetamin. Kjenner noen SOM IKKE ER MEG som trengte flere dager i 'strømsparingsmodus' på sofaen for å kicke, og så er det også det å unngå fristelsen, eller andre som ikke vet bedre. Hvis du vil bli bedre, så mener jeg at universet vil levere deg clues/styre deg i riktig retning. Håper du finner deg et sted å friske opp. Lykke til
Jeg har det HELT likt. Amfetaminen har ødelagt meg helt - jeg kan gå flere dager uten søvn og mat, det verker og gjør vondt i alle muskler og ledd, jeg hallusinerer og blir til tider en paranoid jævel, jeg har blitt avstumpet for følelser og prioriterer rusen over alt og alle. Å gå på skole for å fullføre vgs etter mange år bakpå var min første prioritet ifjor, men jeg klarte ikke engang å vente til etter skoletid for å ruse meg, så jeg ble kastet ut. Jeg har alltid hatt et godt forhold, sett opp til og respektert min mor som enda lar meg bo hjemme - nå er jeg ute hele dagene og når jeg først kommer hjem er det bare for å sove og spise maten hun lager, og det ligger sprøyter overalt på rommet mitt.

Jeg har blitt et ufyselig menneske, og jeg får ikke engang noe for det. Rusen er ikke det samme lenger. Veldig ofte vet jeg at 'dersom jeg tar denne smellen kommer jeg til å bli verre, kvalm, svimmel, begynne å hallusinere og kanskje trigge en rusutløst psykose igjen", men jeg ender opp med å ta den uansett. Jeg klarer bare ikke å stoppe, jeg er så avhengig av denne dritten at jeg lar den ødelegge livet mitt.

Jeg har gått i poliklinisk behandling i lang tid nå uten hell, så jeg har endelig fått fingeren utav ræva og søkt om nivåbytte (å legges inn på rehabilitering). Det er vel det eneste rådet jeg kan komme med. Jeg har egentlig ikke motivasjon, men har blitt truet med 10-2 så lenge nå at jeg rett og slett bare vil vise at jeg gjør en innsats. Hvem vet, kanskje endrer jeg mening underveis og finner motivasjonen? Eller kanskje jeg ender opp med å skrive meg ut etter 2 dager, jeg vet ikke, men det skader i hvert fall ikke å prøve.
Anonym bruker
"Lystig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av m0lly Vis innlegg
Jeg har det HELT likt. Amfetaminen har ødelagt meg helt - jeg kan gå flere dager uten søvn og mat, det verker og gjør vondt i alle muskler og ledd, jeg hallusinerer og blir til tider en paranoid jævel, jeg har blitt avstumpet for følelser og prioriterer rusen over alt og alle. Å gå på skole for å fullføre vgs etter mange år bakpå var min første prioritet ifjor, men jeg klarte ikke engang å vente til etter skoletid for å ruse meg, så jeg ble kastet ut. Jeg har alltid hatt et godt forhold, sett opp til og respektert min mor som enda lar meg bo hjemme - nå er jeg ute hele dagene og når jeg først kommer hjem er det bare for å sove og spise maten hun lager, og det ligger sprøyter overalt på rommet mitt.

Jeg har blitt et ufyselig menneske, og jeg får ikke engang noe for det. Rusen er ikke det samme lenger. Veldig ofte vet jeg at 'dersom jeg tar denne smellen kommer jeg til å bli verre, kvalm, svimmel, begynne å hallusinere og kanskje trigge en rusutløst psykose igjen", men jeg ender opp med å ta den uansett. Jeg klarer bare ikke å stoppe, jeg er så avhengig av denne dritten at jeg lar den ødelegge livet mitt.

Jeg har gått i poliklinisk behandling i lang tid nå uten hell, så jeg har endelig fått fingeren utav ræva og søkt om nivåbytte (å legges inn på rehabilitering). Det er vel det eneste rådet jeg kan komme med. Jeg har egentlig ikke motivasjon, men har blitt truet med 10-2 så lenge nå at jeg rett og slett bare vil vise at jeg gjør en innsats. Hvem vet, kanskje endrer jeg mening underveis og finner motivasjonen? Eller kanskje jeg ender opp med å skrive meg ut etter 2 dager, jeg vet ikke, men det skader i hvert fall ikke å prøve.
Vis hele sitatet...


Uff sykt, som om jeg skulle sagt det selv! Litt greit å vite at jeg ikke er alene om å ha det akkurat sånn, selvom jeg så absolutt ikke unner deg eller noen andre å ha det slik!

Går poliklinisk og gått i lang tid uten hell jeg også. Har og vært innlagt avrusning tidligere men begynt på igjen å igjen.
Så tingen her er jo nå at de allerede har søkt om å få meg inn på tvang. Å går nå å venter å er livredd for at det skjer.. Er liksom klar til å ture langt avgårde når som helst hvis søknaden godkjennes. Selvom jeg vet jeg absolutt ikke burde stikke hvis det skjer. Får bare panikk, hode kortslutter å aner ikke hva jeg skal gjøre når jeg trenges opp i et hjørne slik som nå på en måte. Er bare et nervevrak 24/7.

Håper virkelig du klarer å finne motivasjon til å legge deg inn frivillig, bli der å klarer å komme deg ut av dette dritet!
Du er ikke alene. Jeg vet akkurat hvordan det er å falle i amfetaminens klør. Jeg valgte å ruse meg fremfor å være tilstede med venner, familie og kjæreste (eks nå, da bruket mitt ble for tungt) på den tiden. Alt som ikke handla om amfetamin ble ned prioritert. Regner med at du hadde en viss kontroll før, så sklei det mer og mer ut? Var slik for meg hvertfall. Begynte i det små, kanskje en gang i uka eller en gang i måneden. Brukte det ofte for å få litt ekstra "dra hjelp" når det kom til husarbeid eller andre ting hvor jeg følte jeg trengte ekstra fokus.

Sakte men sikkert så brukte jeg det oftere, begynte å ta høyere doser, og ga litt mer faen i om jeg fikk sove eller ei. Noe som jeg var flink med til å begynne med, alltid sove på kvelden. Kjente at mine gamle interesser forsvant etterhvert. Klarte ikke å spille spill lenger uten amfetamin, fikk ikke til å gjøre noe produktivt med dagene mine uten det, ble bare sittende å glo om jeg gikk tom. Skjønte jo ganske tidlig at bruket mitt var problematisk, men det tok lang tid før jeg skjønte hvor problematisk det faktisk var. Faktisk så skjønte jeg vel aldri hvor alvorlig det faktisk var før jeg gikk på en skikkelig smell.

Det er det som er så jævlig skummelt med amfetamin. Når du først har blitt vandt til å være "super human", så er det ingenting som kan sammenlignes lenger. Om du har en hobby som du likte å drive med før, så vil amfetamin ofte gjøre at du mister interessen for det, med mindre du også tar amfetamin. Det påvirker alle aspekt av livet, man sammenligner alt med den unaturlige, hyper stimulerte seg. Er nesten som om hjernen tror at det er den nye "normalen". Kjente selv at jeg mistet interessen for hobbier selv når jeg tok amfetamin etterhvert. Alt det handla om var bare å få i meg mer, til tross for at det ofte føltes jævlig ut å ta.

Hadde selv lyst til å slutte når det gikk så langt, men hva var det å gå tilbake til? Ting som ga meg glede før, ga meg ikke glede lenger. Mine opplevelser av ting og syn på livet hadde blitt forgiftet av amfetamin. Det eneste som "hjalp" var mer amfetamin. Så da fortsatte jeg da, selv om jeg ønsket å slutte.

Helt ærlig, om jeg ikke hadde gått på den smellen som jeg gjorde, så hadde jeg nok hatt huet under vann fremdeles mtp avhengighet av amfetamin. Ga f som bare det mot slutten da jeg ikke så frem til å gjøre noe annet enn amfetamin. Endte opp med at jeg var våken i 2-3 dager, sov 5-8 timer, 2-3 dager til, repeat... Kom til min siste bender da jeg hadde vært våken i 4 døgn og da smalt det.

Flyalarmen gikk, Norge var i krig. Familien min hata meg, og huseier skulle kaste meg ut. Jeg løp rundt i nabolaget med sinne som jeg aldri har opplevd tidligere. Folk snakka dritt om meg fra alle kanter. Jeg skrek, banna og hadde tenkt til å fly på min egen familie. Jeg så folk som fulgte med på det og igjen, snakka dritt. Jeg hadde blitt psykotisk, men skjønte ikke det selv enda. Grøsser bare av å tenke tilbake på det. Man kan si jeg var heldig, da psykosen bare varte i 3 dager (selv om jeg sov og slutta å ta mer!). Dog, jeg fortsatte å høre stemmer litt lenger enn det igjen. Andre rusmidler dro meg tilbake til dagen jeg fikk psykose. Huet mitt var svidd, mildt sagt.

Det var det som skulle til for at jeg klarte å slutte, hvertfall i en periode. 8 måneder gikk jeg uten amfetamin etter at det skjedde. Aldri opplevd noe så skummelt og fjernt før i mitt liv. Det positive med det var at jeg klarte å snu livet mitt rundt etter det, hvertfall delvis. Det skumle med det er at jeg føler at jeg aldri har klart å komme tilbake til den personen jeg en gang var. Plages fremdeles av at ting ikke er like givende som det en gang var før amfetaminen. Den dag i dag så sammenligner jeg fremdeles mitt edrue liv med mitt høye liv på amfetamin. Dette skjedde i begynnelsen av 2020, psykosen altså.

Skulle ønske jeg hadde noe silvet bullet eller noen gode råd for deg, men har dessverre ikke det. Som sagt, eneste grunnen til at jeg klarte å ta meg sammen var at jeg pushet det altfor langt og skremte meg selv av det. Det som er synd er at da er det ofte litt sent. Skaden er gjort, og det vil ta lang tid før hjernen kommer i balanse igjen.

Om jeg skulle gitt noe råd til deg, så ville det vært å slutte før du drar det så langt som jeg gjorde. Men skjønner at det er enklere sagt enn gjort. Huet ditt er nok i ubalanse av bruket ditt og da tenker man ikke klart. Som du sier, du føler du bør slutte og du ønsker det og, men amfetaminen har dessverre fordelen her. Ikke for å være pessimist, ønsker bare å vise forståelse.

Lykke til! Håper du klarer å slutte før du snører deg mer inn i det her. Husk at det alltid kan bli verre. Eneste veien som fører mot bedring er å slutte å ta det, men igjen, skjønner godt at det ikke er bare bare. Motivasjon og glede i hverdagen VIL komme tilbake når du slutter, men dessverre så kan det ta lang tid. For noen, 1-2 år. For andre, 6-12 måneder. Høres lenge ut, jeg vet. Bare viktig å ha forventingene i sjakk og ikke forvente at det blir bedre over natta eller neste måned for den saks skyld.
Sist endret av Raging Vlad; 22. august 2022 kl. 09:03.
Anonym bruker
"Lystig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Raging Vlad Vis innlegg
Du er ikke alene. Jeg vet akkurat hvordan det er å falle i amfetaminens klør. Jeg valgte å ruse meg fremfor å være tilstede med venner, familie og kjæreste (eks nå, da bruket mitt ble for tungt) på den tiden. Alt som ikke handla om amfetamin ble ned prioritert. Regner med at du hadde en viss kontroll før, så sklei det mer og mer ut? Var slik for meg hvertfall. Begynte i det små, kanskje en gang i uka eller en gang i måneden. Brukte det ofte for å få litt ekstra "dra hjelp" når det kom til husarbeid eller andre ting hvor jeg følte jeg trengte ekstra fokus.

Sakte men sikkert så brukte jeg det oftere, begynte å ta høyere doser, og ga litt mer faen i om jeg fikk sove eller ei. Noe som jeg var flink med til å begynne med, alltid sove på kvelden. Kjente at mine gamle interesser forsvant etterhvert. Klarte ikke å spille spill lenger uten amfetamin, fikk ikke til å gjøre noe produktivt med dagene mine uten det, ble bare sittende å glo om jeg gikk tom. Skjønte jo ganske tidlig at bruket mitt var problematisk, men det tok lang tid før jeg skjønte hvor problematisk det faktisk var. Faktisk så skjønte jeg vel aldri hvor alvorlig det faktisk var før jeg gikk på en skikkelig smell.

Det er det som er så jævlig skummelt med amfetamin. Når du først har blitt vandt til å være "super human", så er det ingenting som kan sammenlignes lenger. Om du har en hobby som du likte å drive med før, så vil amfetamin ofte gjøre at du mister interessen for det, med mindre du også tar amfetamin. Det påvirker alle aspekt av livet, man sammenligner alt med den unaturlige, hyper stimulerte seg. Er nesten som om hjernen tror at det er den nye "normalen". Kjente selv at jeg mistet interessen for hobbier selv når jeg tok amfetamin etterhvert. Alt det handla om var bare å få i meg mer, til tross for at det ofte føltes jævlig ut å ta.

Hadde selv lyst til å slutte når det gikk så langt, men hva var det å gå tilbake til? Ting som ga meg glede før, ga meg ikke glede lenger. Mine opplevelser av ting og syn på livet hadde blitt forgiftet av amfetamin. Det eneste som "hjalp" var mer amfetamin. Så da fortsatte jeg da, selv om jeg ønsket å slutte.

Helt ærlig, om jeg ikke hadde gått på den smellen som jeg gjorde, så hadde jeg nok hatt huet under vann fremdeles mtp avhengighet av amfetamin. Ga f som bare det mot slutten da jeg ikke så frem til å gjøre noe annet enn amfetamin. Endte opp med at jeg var våken i 2-3 dager, sov 5-8 timer, 2-3 dager til, repeat... Kom til min siste bender da jeg hadde vært våken i 4 døgn og da smalt det.

Flyalarmen gikk, Norge var i krig. Familien min hata meg, og huseier skulle kaste meg ut. Jeg løp rundt i nabolaget med sinne som jeg aldri har opplevd tidligere. Folk snakka dritt om meg fra alle kanter. Jeg skrek, banna og hadde tenkt til å fly på min egen familie. Jeg så folk som fulgte med på det og igjen, snakka dritt. Jeg hadde blitt psykotisk, men skjønte ikke det selv enda. Grøsser bare av å tenke tilbake på det. Man kan si jeg var heldig, da psykosen bare varte i 3 dager (selv om jeg sov og slutta å ta mer!). Dog, jeg fortsatte å høre stemmer litt lenger enn det igjen. Andre rusmidler dro meg tilbake til dagen jeg fikk psykose. Huet mitt var svidd, mildt sagt.

Det var det som skulle til for at jeg klarte å slutte, hvertfall i en periode. 8 måneder gikk jeg uten amfetamin etter at det skjedde. Aldri opplevd noe så skummelt og fjernt før i mitt liv. Det positive med det var at jeg klarte å snu livet mitt rundt etter det, hvertfall delvis. Det skumle med det er at jeg føler at jeg aldri har klart å komme tilbake til den personen jeg en gang var. Plages fremdeles av at ting ikke er like givende som det en gang var før amfetaminen. Den dag i dag så sammenligner jeg fremdeles mitt edrue liv med mitt høye liv på amfetamin. Dette skjedde i begynnelsen av 2020, psykosen altså.

Skulle ønske jeg hadde noe silvet bullet eller noen gode råd for deg, men har dessverre ikke det. Som sagt, eneste grunnen til at jeg klarte å ta meg sammen var at jeg pushet det altfor langt og skremte meg selv av det. Det som er synd er at da er det ofte litt sent. Skaden er gjort, og det vil ta lang tid før hjernen kommer i balanse igjen.

Om jeg skulle gitt noe råd til deg, så ville det vært å slutte før du drar det så langt som jeg gjorde. Men skjønner at det er enklere sagt enn gjort. Huet ditt er nok i ubalanse av bruket ditt og da tenker man ikke klart. Som du sier, du føler du bør slutte og du ønsker det og, men amfetaminen har dessverre fordelen her. Ikke for å være pessimist, ønsker bare å vise forståelse.

Lykke til! Håper du klarer å slutte før du snører deg mer inn i det her. Husk at det alltid kan bli verre. Eneste veien som fører mot bedring er å slutte å ta det, men igjen, skjønner godt at det ikke er bare bare. Motivasjon og glede i hverdagen VIL komme tilbake når du slutter, men dessverre så kan det ta lang tid. For noen, 1-2 år. For andre, 6-12 måneder. Høres lenge ut, jeg vet. Bare viktig å ha forventingene i sjakk og ikke forvente at det blir bedre over natta eller neste måned for den saks skyld.
Vis hele sitatet...

Er det ok om jeg sender deg en pm?
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fortsatte å ruse meg selv om jeg visste hvor dårlig det gikk, jeg måtte miste alt for å gi slipp. Hva er terskelen din? hjertestans, psykoser, ingen igjen som har troen på deg, personlig konkurs? Du er ikke ødelagt og du er ikke alene i å ta disse valgene, men det er en ensom og deprimerende livshistorie du skriver for deg selv.

Er alene og med kun et fåtall venner igjen hvor ingen bor i nærheten av meg. Kjæreste og fremtidsplaner forsvant i dragsuget sammen med karriere. Bygger meg sakte opp en ny CV nå med ikke langt fra minstelønn i måneden så går såvidt rundt. Ensomheten sitter i brystet som en fysisk følelse konstant mens jeg ikke er på jobb. Sliter med å tenke at jeg kan jobbe som ingeniør igjen, har lite selvitllit og ødelagte jobbforhold så jobber ufaglært nå. Det trengte ikke gå så langt, men det ble en form for selvskading hvor det ikke fantes noen begrensing for hvor lavt jeg kunne synke lenger. Er rusfri for andre måned nå, men har satt i gang mye på den tiden og livet er definitivt mange ganger bedre selv om det smerter å se resultatet av det hele. Håper virkelig du kommer deg ut av det, livet er ikke perfekt uten rus men det er bedre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det ok om jeg sender deg en pm?
Vis hele sitatet...
Jada, inboksen min er åpen
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du sier det jo delvis selv, men så lenge du ser på det å slutte som noe du "bør/må" gjøre, kommer du aldri til å slutte. Ingen liker å gjøre noe de føler de bør eller må gjøre.

Du skriver også at "Bruken blir sett på som destruktiv/farlig av andre." Inntil du selv gjør deg opp en egen, oppriktig mening kommer du aldri til å slutte. Asossiér med deg selv og rusen, så kan du bedømme selv.
Vil tro flere av de som har holdt på en stund som er relativt funksjonelle brukere av amfetamin kommer til å svare her, for det finnes noen av de - men selv har jeg brukt det i over 20 år og jeg ønsker å dele noen av mine erfaringer her. Første som er når det kommer til å slutte med amfetamin så kommer det en periode på ca 2 uker hvor du vil føle deg fullstendig utladet og du vil ha ett stort behov for søvn og næring. Ofte er det også i denne perioden at angsten er størst, for det er gjerne sånn at det som går opp må komme ned en gang - så alt har sin kostnad. Videre blir det skrevet i ICD-11 om amfetaminavhengighet at det er en periode på 8 uker hvor man vil føle ett større behov for å fylle på med mer sentralstimulerende, så denne følelsen vil også avta etter noe tid.

Men det er sant det du sier, at hvis man ikke har noe produktivt å ta seg til så er det fort gjort å føle en skikkelig selvforakt etter en runde på peppern, og hvis det blir sånn at du ikke klarer å legge det vekk så er det mulig å få ADHD utredning ved å ta rusprøver i 3 måneder, for så å starte opp en utredning hvor du kanskje kan ende opp med å bli medisinert med sentralstimulerende. Jeg selv har prøvd disse medisinene, og de hjelper veldig godt på å få ro i kroppen, stillhet i hodet og til og med gjør det enklere å få sove siden hodet kan føles roligere mot nattetid.

Når det er sagt, så er det også fint mulig å bruke det i mange måneder i strekk uten å ødelegge kroppen eller dagsformen, men det er ganske viktig å hvile litt innimellom slagene, samt få innpå næring og gjerne også multivitaminer pluss magnesium sånn at du slipper at musklene føles maktesløse eller fullstendig knytt. En annen ting som finnes hvis du sliter mye med angst og paranoia som følge av bruken er en antipsykotika som heter Solian - den er ganske så mild av seg i form av bivirkninger, og fjerner mye av angsten og de paranoide tankene i lave doseringer (50-100mg).

Jeg får ofte høre av folk jeg møter at de aldri kunne sett eller trodd at jeg faktisk var en hardcore rusavhengig, og det er vel mye takket være disse grepene jeg skriver om her.
@molly @ts dere ikke er dumme, svake eller noe annet. Dere er avhengig, rus er en sykdom. Ta imot hjelp og ikke tro at dere fikser dere nykter selv. Det ender bare i selvhat og nederlagsfølelser når sprekken evt. kjem. Og det blir enda vanskeligere og legge det vekk.

Si ja til hjelp og finn krefter til og stå i det når det blir tungt og dere helst vil skrive dere ut og skaffe fix. Dette klarer dere med riktig hjelp.
gjør deg en favør å Ikke gi all skylda på speed, spiser du ikke å minimal søvn så blir speed livet en deprimerende vei å gå. Søk opp hvilke vitaminer å kosttilskud som best hjelper problemmene, når jeg begynnte å speede var livet helvette å fikk ikke bra rus å ga null mening fortsette å selvom gjorde jeg det. å følte meg som et vrak å selvmord tankene ble mer å mer for dagene som gikk forbi. Skjønte jeg ikke kunne ligge inne helle dagen å pempe i meg fast food å shitty entertainment. Begynnte ta kontakt med folk å spise masse vitaminer å kosttilskudd etter research. Å rusen ble helt forskjellig, før var jeg dårlig etter jeg satt smell å ofte sengeliggende med intens kvalme mens nå etter jeg fikk livet på stell uten slutte speede daglig så klarer jeg ansvaret med jobb å skole. Føler meg sjeldent rusa uten ta giga dose lengre men ekke depresiv å sitter ikke alene på rommet 24/7 å syntes synd på meg selv. Min evne konstruere en tanke ekke betydlig svekket lengre etter jeg holder
Du har 3 valg sånn jeg ser
1. Du legger speeden på hylla(krever masse disiplin)
2. Du sosialiserer å bygge opp relasjioner samt du blir bedre med å få vitaminene du trenger +magnesium å ashwaganda daglig demper bivirkning. Styrketrenning kan å hjelpe psyken å gi deg følelse at det du gjorde den dagen faktisk betyde nå(kreves smule disiplin til sove nok resten er lett)
3. Du fortsetter ødelegge relasjioner å livet er endeløss tortur pga skremmende halis å uten evne produsere nok lykkehormoner pga mangelsykdomer(null disiplin men er vanskligst uten belønning for det vansklige)