Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 13969
Sitat av magnet Vis innlegg
dette er jo 100% troll. egentlig ganske enkel resonnering. med mindre man går inn for å være verdens mest naive person.

men kult at du oppdaterte trollen 10 år etterpå med å smøre tjukkt på
Vis hele sitatet...
Godt observert.
Sitat av magnet Vis innlegg
dette er jo 100% troll. egentlig ganske enkel resonnering. med mindre man går inn for å være verdens mest naive person.

men kult at du oppdaterte trollen 10 år etterpå med å smøre tjukkt på
Vis hele sitatet...
la oss håpe det. alternativet er for far out.

Da er dette såkalt long troll?
Sist endret av _abc_; 3. juni 2022 kl. 07:52.


Sitat av magnet Vis innlegg
dette er jo 100% troll. egentlig ganske enkel resonnering. med mindre man går inn for å være verdens mest naive person.

men kult at du oppdaterte trollen 10 år etterpå med å smøre tjukkt på
Vis hele sitatet...
Sist endret av DanishtheMenace; 3. juni 2022 kl. 13:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om dette skulle vise seg å være tilfelle, at trådstarter ikke bare spiller med for å fremstå som et troll etter å ha blitt fullstendig nedslaketet på brutalt vis uten at mods eller crew griper inn, så ser jeg ærlig talt ikke underholdningsverdien i dette.

Late som om man forgriper seg på en hjerneskadet pasient for deretter å få så ørene flagrer - hvor i helvete er humoren her?
Sitat av DanishtheMenace Vis innlegg
Fortsatt i jobben! Ble sak med kommunen, men de kunne i grunn ikke bevise noe som helst. Så, det at hun ikke kunne gjøre rede for seg ble i grunn til en fordel for meg. Selv om det var utrolig frustrerende at hun ikke kunne dele sin kjærlighet med meg med andre. Men, kjærligheten tok dessverre slutt da foreldrene flyttet henne til et nytt hjem (som jeg fortsatt ikke vet hvor er )
Vis hele sitatet...
Så, det at hun ikke kunne gjøre rede for seg ble i grunn til en fordel for meg.

Åja så bra for deg, men om hun ikke kan gjøre rede for seg så kaller jeg det voldtekt. Æsj, eller er jeg urimelig nå?
Sitat av Knask Vis innlegg
Late som om man forgriper seg på en hjerneskadet pasient for deretter å få så ørene flagrer - hvor i helvete er humoren her?
Vis hele sitatet...
terge på seg et hav av folk online bak et anonymt brukernavn.
man kan jo synes det er sært, men jeg skjønner absolut at noen gjør sånt.

det er meningen du skal bli triggered (noe du ble), å trollet er den som ler, ikke du.

ts er jo garantert et annet aktivt medlem på forumet. (eller en lurker)
Trolling på tiende året. Vi snakker jo en dedikert troller. Tenk innsatsen det kreves for å ta en long troll. Huske hva han skrev og hvor han skrev, finne tilbake til den og oppdatere.

Alternativt er jo fyren en klassisk overgriper helt uten anger og empati. Og da burde noen ta tak. kanskje noen burde tips politiet for sikkerhetsskyld? Er det ikke troll er det jo viktig at fyren fjernes fra stillingen.
Sist endret av _abc_; 3. juni 2022 kl. 17:30.
Sitat av magnet Vis innlegg
terge på seg et hav av folk online bak et anonymt brukernavn.
man kan jo synes det er sært, men jeg skjønner absolut at noen gjør sånt.

det er meningen du skal bli triggered (noe du ble), å trollet er den som ler, ikke du.

ts er jo garantert et annet aktivt medlem på forumet. (eller en lurker)
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener, men reaksjonene man oppnår her er akkurat hva man forventer og dermed ser jeg ikke hva som er så underholdende med det.

For meg blir det litt som å snike seg innpå noen, fike til vedkommende som intetanende står med ryggen til og deretter le og kose ræva av meg når jeg ser raseriet som oppstår etterpå.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tenk innsatsen det kreves for å ta en long troll. Huske hva han skrev og hvor han skrev
Vis hele sitatet...
tenk innsatsen det kreves for at både foreldre, sykehjemmet og kommunen skal misstenke overgrep, deretter flytter de ikke fru hjerndød.

foreldrene??? (skrevet i flertall tilogmed 2 mennesker som ikke bryr seg altså) de finnes ikke må du skjønne.

jobben??? lar han fortsette å være alene med vedkommende etter en så grov misstanke?
nei, denne jobben finnes heller ikke.

"Men, kjærligheten tok dessverre slutt da foreldrene flyttet henne til et nytt hjem"

tilslutt! altså en uviss lang tid senere tar foreldrene affære, når ikke kommunen og sykehjemmet kan bevise

jeg vet ikke om du er forelder, men jeg behøver ikke noe saksbehandlingstid eller bevis.

at ts som henger på forumet til vanlig, kom tilfeldigvis over sin tidligere trollpost å bestemte seg for å logge inn å dra den siste der... det er jo kult da.
BRAND ∞ STRONG
Har faktisk ikke tenkt over dette før.
Hvordan rutiner er det på sånne steder f.eks omsorgsboliger, med tanke på de ansatte og hvordan de jobber?
De er jo i ganske tett kontakt med og ofte også steller/vasker folk som er til dels er ute av stand til forsvare
eller passe på seg selv.

Jeg har jobbet en del med barn og da er det ofte lagt opp til at mann alltid skal være minst to. Både for å minske
faren for overgrep eller vold, men også for den ansattes del skulle de få urettmessige beskyldninger mot seg.
Denne tråden er et perfekt eksempel på hvorfor freak har vært dalende de ti siste årene. Kvinneguiden er den veien -->
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Denne tråden er et perfekt eksempel på hvorfor freak har vært dalende de ti siste årene. Kvinneguiden er den veien -->
Vis hele sitatet...
Følger gjerne den veien jeg, men tror faktisk ikke at det finnes en guide for kvinner. Da hadde ikke så mange menn slitt med å forstå seg på de.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Denne tråden er et perfekt eksempel på hvorfor freak har
vært dalende de ti siste årene.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg tar feil og at det egentlig er lagt ned mye jobb i å redigere bort innlegg fra tråden, hvis ikke må jeg nok ta på meg
deler ansvaret for dette. Når det nesten er en fulltidsjobb å slette det jeg skriver er det begrenset hva som blir igjen til
tråder som promoterer voldtekt.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Drøyt.

Men, noe jeg har lurt på, halvveis off-topic; hvor ligger grensa for hvem man kan være med, dersom den ene personen er hjerneskadet/underutviklet osv?
Kan jeg som 30årig mann være sammen med f.eks en 20-åring med down syndrome?
Er det andre sykdommer som sette grenser hvor mye av privatlivet man selv kan avgjøre?
Vis hele sitatet...
Det er et godt spørsmål. Man snakker jo om informert samtykke og samtykkekompetanse. Dersom det juridisk sett kan være grunn til å tro at en part utnytter en annen (det vil være nok at den ene personen har en utviklingshemmingsdiagnose), så ligger du nok tynt an i retten, dersom du enten innrømmer å ha hatt seksuell omgang med vedkommende eller det foreligger bevis for noe slikt.

Så jeg må si det er trist å høre at trådstarter her fremdeles har denne jobben, og fremdeles ikke forstår at han helt åpenbart begikk et overgrep. Ut i fra hvordan han beskriver pasienten, så virker det svært lite sannsynlig at vedkommende kan ha noen form for samtykkekompetanse og god nok forståelse for situasjonen. Kunne i det hele tatt vedkommende motsette seg trådstarters handlinger?

Hva sa ledelsen om handlingene dine, trådstarter? Hvorfor fikk du beholde jobben?

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har faktisk ikke tenkt over dette før.
Hvordan rutiner er det på sånne steder f.eks omsorgsboliger, med tanke på de ansatte og hvordan de jobber?
De er jo i ganske tett kontakt med og ofte også steller/vasker folk som er til dels er ute av stand til forsvare
eller passe på seg selv.

Jeg har jobbet en del med barn og da er det ofte lagt opp til at mann alltid skal være minst to. Både for å minske
faren for overgrep eller vold, men også for den ansattes del skulle de få urettmessige beskyldninger mot seg.
Vis hele sitatet...
Det har vært mange vonde saker opp igjennom, og det er nok veldig mye mørketall, dessverre. Jeg har jobbet med utviklingshemmede i snart 12 år, vært innom diverse insititusjoner og boliger, og samtlige har noen vonde historier om folk som har utnyttet seg av brukere seksuelt.

Jeg jobber selv på et dagsenter, hvor vi selvsagt fokuserer mye på etisk riktig utførelse av jobben (det er jo helt essensielt), samt transparens i stellsituasjoner (dvs, vi er ofte to som utfører stell). Men systemet er absolutt ikke idiotsikkert, og vi burde helt sikkert ha gjort mer, men dagsenter for utviklingshemmede er ikke høyest opp på prioriteringslista for politikere (snarere tvert i mot), og det er ikke lett å få tak i gode ansatte, så overgrep mot denne pasientgruppen må man dessverre se for seg at kommer til å fortsette, med mindre man virkelig ønsker å løfte hele feltet og spytte inn penger for å bemanne med gode nok folk som er skikket til jobben.

Jeg har selv forsøkt å få en kollega fjernet fra jobben pga maktmisbruk (dog ikke seksuelt), men kommunen jeg jobber i er vanligvis svært tafatt i slike sliker, det koster dem for mye så fremt ikke bevisene er helt krystallklare.
Sist endret av Kenosis; 5. juni 2022 kl. 13:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
TS høres ut som han har overtalt seg selv til at det var greit å ligge med en pasient som han selv sier ikke han snakke for seg. Og etter 10 år virker det fortsatt som om han ikke lærte noe av det. Synes det er skremmende at du fortsatt får jobbe videre der. Dette er virkelig noe det rareste jeg har lest her inne :P tror ikke TS får så mye sympati her inne.
Nå er det jo sånn at TS har, tatt rollen som troll, det er jo selvfølgelig sånn at vi andre kan ikke vite om han valgte troll-rollen fordi han skjems eller fordi han faktisk trollet, men jeg liker å prøve å se det gode i folk, så da blir det sånn at, ait var det troll, funny, var det ikke troll men han skjems så mye at han later som det var det er det vinn vinn, tror i alle fall at han tenker seg om 3 ganger før han begir seg ut på en intim reise med en grønnsak igjen
Sist endret av Kloakk; 5. juni 2022 kl. 17:58.
▼ ... over en måned senere ... ▼
æsj fyfaen. håper ikke jeg blir grønnsak og du blir min assistent as.
Sitat av krystalljenta Vis innlegg
æsj fyfaen. håper ikke jeg blir grønnsak og du blir min assistent as.
Vis hele sitatet...
Plottwist: Det er TS som er hjerneskada og ikke den andre part. Neida bare tuller..
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Plottwist: Det er TS som er hjerneskada og ikke den andre part. Neida bare tuller..
Vis hele sitatet...
Hjerneskada er jo faktisk et kompliment hvis han mener at han har hatt et forhold til en som ikke kan gjøre rede for seg