Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5199
Hei freaks!

Til der som har lyrica på resept, er jeg nysjgerrig på om hvordan dere fikk det og hva slags dose.
Lyrica brukes mot smerter eller angst eller epilepsi.
Smerter vil være enkleste veien. Jeg har det for nervesmerter i lårene og ryggen.

Så en av disse grunnene trenger du for å få det. Lyrica er heller ikke medisin som tar langt tid før du får det. Veldig mye brukt.
Dose kan være alt fra 25mg til 300mg. Jeg har 300mg. Men bruker det ikke, rusen er rar, føles bare ut som du er brisen... wtf nei takk
Sist endret av OxySmile; 9. februar 2022 kl. 01:47. Grunn: Legger til mere.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ut ifea nicket ditt oxysmile, vil du si det er på samme linje som oxy og få utskrevet, eller er terskelen høyere der?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ut ifea nicket ditt oxysmile, vil du si det er på samme linje som oxy og få utskrevet, eller er terskelen høyere der?
Vis hele sitatet...
Terkselen er mye høyere for å få oxy ja
Man skal vel ikke bli rusa på medisiner man trenger vel, Oxysmile. Eller?
Sist endret av Superspurv; 9. februar 2022 kl. 10:07.
Jeg får 75mg ved behov for angst. Prøvd mye medisiner, gått på stesolid, har rushistorikk. Lyrica 75mg er vel det eneste morsomme jeg kan få virker det som. Siden det er en så lavdose og kun ved behov, mener alle legene jeg har vært borti at det er en grei medisin for meg. ber kun om en 100x pakke i året. 75mg hjelper så klart ikke mot angst så jeg øker doseringene og har i realiteten bare 2-3 uker med lyrica i året.

Inntrykket mitt er at alle legene jeg har vært borti ser fortsatt på lyrica på som et C-prep og skriver det ganske fort ut.
Sist endret av skrpappa; 9. februar 2022 kl. 11:38.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ut ifea nicket ditt oxysmile, vil du si det er på samme linje som oxy og få utskrevet, eller er terskelen høyere der?
Vis hele sitatet...
Terskelen for Oxycodone er høyere ja. Men det er lege fra lege og sak til sak. Jeg personlig fikk 3 medisiner, de fungerte ikke mot smertene. Måtte nesten slutte jobben. Fikk Oxycontin og Oxynorm, det hjelper og er i 100% jobb

Så ja, terskelen er høyere men det spørs også... Har du en ung fersk lege som nesten får angstanfall bare du nevner Ibux, ja da er det bare å gi opp, men har du en erfaren lege da er det enklere.
Min erfaring

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Man skal vel ikke bli rusa på medisiner man trenger vel, Oxysmile. Eller?
Vis hele sitatet...
Det stemmer Skal bare ruse seg på medisiner man ikke trenger. HEHEHEHEHEHE. Vel. Eller.
Sist endret av OxySmile; 9. februar 2022 kl. 20:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er Lyrica på samme nivå som Oxy? Kan jeg virkelig ikke tenke meg.
Anonym bruker
"Målløs Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av andan Vis innlegg
Er Lyrica på samme nivå som Oxy? Kan jeg virkelig ikke tenke meg.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke i nærheten. Terskelen for å få det er ikke i nærheten i det hele tatt. Rusen er ikke i nærheten i det hele tatt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dere som får lyrica på resept: måtte dere levere urinprøver i forkant av at dere begynte på det?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dere som får lyrica på resept: måtte dere levere urinprøver i forkant av at dere begynte på det?
Vis hele sitatet...
Nei.
Men det er ikke kult å ta lyrica. Litt som alkoholrus, bare kjipt.
Seponering er også jævlig kjett.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av nogaz Vis innlegg
Nei.
Men det er ikke kult å ta lyrica. Litt som alkoholrus, bare kjipt.
Seponering er også jævlig kjett.
Vis hele sitatet...
Det er nå ikke kult å ta noe medisiner i det hele tatt, men det fins faktisk en og annen som kan ha livskvalitetsmessig fordel av det allikevel. Vet at vi er på freak men tror til og med her at opptil flere her inne får lovlig utskrevet medisin, for helt reelle helseplager. Noen bruker den sikkert til og med som foreskrevet. I shit you not.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg fikk lyrica mot Gad (general anxiety disorder, generell angst) - for sikkert... 12 år siden.

Jeg *hater* lyrica nå idag - men det er bare fordi jeg har prøvd phenibut og synes den gir like god funk og mindre bivirkninger enn Lyricaen.

Og det eneste som skjedde, for min del del - da det ble et b-prep, var at jeg ikke lengre fikk de på blåresept og vedtak.

Skal ikke være umulig å få det ut idag altså - og ihvertfall ikke hvis den gad-greia enda står som grunnlag for å få de ut


...og hvis ikke, så har da vel de aller fleste av oss noen vondter som *kan* tolkes som nervesmerter - og vipps så oppfylte man kravene for å få ut Lyrica

(Og Epilepsi også - er enda en grunn til å få det ut, er bare den gad-greia jeg ikke er helt sikker på er grunnlag lengre...)
Jeg fikk resept ettersom jeg sliter med smerter etter mange kirurgiske inngrep. Det antas at endel av problematikken er nervesmerter, og jeg hadde også veldig god effekt av Lyrica da vi testet det ut. Har forsøkt over to perioder, men dessverre reagerer jeg allergisk og utvikler angioødem så jeg har måtte slutte. Egentlig veldig synd, da jeg og sliter noe psykisk og følte det hjalp på det i tillegg.