Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1053
De siste dagene har nettet vært veldig ustabilt. Jeg har prøvd å resette alt som går ann å resette, men det har ikke blitt noe bedre.

Om jeg skrur av routeren og modemet i noen timer så funker nettet i kanskje 10-15 min men ikke noe lenger.

Verken kabel eller trådløst funker.

Jeg har også prøvd å koble meg rett til modemet, men dette funker heller ikke.

Dette problemet startet etter at vi hadde slipt hele gulvet i stua der modemet og routeren står. Så jeg har en liten mistanke om at routeren og modemet er fult av støv/sagflis.

Det er så merkelig at det bare funker i noen minutter.

Nettet er levert av Canal Digital..

Noen som vet hva dette kan være?
Det kan være som du sir, mye sagflis/støv inni dem som. Da vil de produsere varme, og muligens skru seg helt av eller stoppe forskjellige egenskaper for å beskytte seg selv. Prøv å skru dem opp, evt om du har en kompressor kan du prøve å blåse dem rèn hvis du er redd for å miste garantien om du skrur de opp.
Trådstarter
Sitat av WayGone Vis innlegg
Det kan være som du sir, mye sagflis/støv inni dem som. Da vil de produsere varme, og muligens skru seg helt av eller stoppe forskjellige egenskaper for å beskytte seg selv. Prøv å skru dem opp, evt om du har en kompressor kan du prøve å blåse dem rèn hvis du er redd for å miste garantien om du skrur de opp.
Vis hele sitatet...
Akuratt nå funker nettet. Jeg har akuratt bryti opp hele driten (modemet) og brukt kompressor for å blåse den ren.

Blir spennende å se hvor lenge nettet virker nå.

Det er dette modemet det er snakk om https://kabel.canaldigital.no/Kundes...Thomson-modem/

Regner med at jeg får nytt, eller så er det sikkert ikke så altfor dyrt.
Sist endret av Debet; 7. juli 2014 kl. 00:37.
Sitat av Debet Vis innlegg
Det er dette modemet det er snakk om https://kabel.canaldigital.no/Kundes...Thomson-modem/

Regner med at jeg får nytt, eller så er det sikkert ikke så altfor dyrt.
Vis hele sitatet...
Har et slikt et selv, om jeg ikke tar feil er det bare teleleverandøren som leverer disse. Har ikke sett noen slike solgt på nettet noensteds. Har du internettet via en coaxial kabel?
Sist endret av WayGone; 7. juli 2014 kl. 00:41.
Trådstarter
En slik som du kan se på dette bilde.

http://puu.sh/9ZLMa/93d9ef8997.jpg

Om du var det du mente da?
Yes, akkurat slik en.
Om problemet vedvarer så kan du ringe Canal Digital, så sender de en installatør for å bytte ut det modemet. Hvis du ikke vil vente på installatøren, kan du spørre hvilket montørfirma de bruker, og dra rett på kontoret til de med det gamle og bytte.
Gjorde dette selv da jeg hadde masse problemer med at den ikke klarte å levere full internett linje.
Kom forsovidt en installatør noen dager senere og byttet ut kontakten i veggen, da det viste seg å være en gammel type. Nå vet jo ikke jeg alder på din installasjon, så vet ikke om det er vesentlig.
Lykke til iallefall. Du er nå enda på nett iallefall
Trådstarter
Det har snart gått en halvtime og jeg har fortsatt nett (ny rekord). Men nå sitter jeg med et fuckings modem uten deksel... Får vel ringe å spørre om jeg kan få et nytt modem. Er upraktisk med et modem uten deksel, stygt og farlig er det også.

Grunnen til at jeg brøyt opp dekselet og ikke skrudde var fordi det var noen mongolide skruer som ikke passet til noen av skrutrekkerne/unbrakonøkkelene og alt det andre verktøyet jeg hadde. Hvorfor kan de ikke bare bruke vanlige skruer...? Skulle ikke tro det var nødvendig å bruke vinkelsliper på ting som dette...
Sist endret av Debet; 7. juli 2014 kl. 01:22.