Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  280 29218
Hadde satt pris på en invite før jeg kjøper spillet
Sitat av pLaNfOrge Vis innlegg
Hadde satt pris på en invite før jeg kjøper spillet
Vis hele sitatet...
du kan få invite av meg, men så vidt eg har skjønt det så skjer ikkje det før 14. mars.
Her har vi noen høydepunkter fra Testing i Editoren!
http://www.youtube.com/watch?v=7LPn_jixgTQ
kommer kansje til å uploade noe fra Wasteland, men servere vi spillte på var alt for ustabile
Nordlænning!
SimenGaming's Avatar
Trådstarter
Forresten noen av dere som har problemer med spillet ala crasher når du spiller f.eks wasteland?
Sitat av SimenGaming Vis innlegg
Forresten noen av dere som har problemer med spillet ala crasher når du spiller f.eks wasteland?
Vis hele sitatet...
haha, japp! prøver no å vertify game cache.

ser ut som da funka, eller så var det at serveren restarta.
Et par screenshot fra idag

http://visedeg.no/images/ezmdtluuhrxnmss39r1t.jpg

http://visedeg.no/images/l1tfcufkom77gei37j7s.jpg

http://visedeg.no/images/c2zh0rx0ix3jey8cs1yg.jpg

http://visedeg.no/images/nu8ij8fafx9nh4fxwxr.jpg

http://visedeg.no/images/n91atfroqqekhw9fh608.jpg

http://visedeg.no/images/12nh4ntzy3ebhbqezaue.jpg

http://visedeg.no/images/zg0wdrlcy8z06kfrdm0.jpg
Sitat av cloudyminded9 Vis innlegg
Har i5, et msi GTX670 PE og 8gb ram. Klarer dette klare high settings da?
Vis hele sitatet...
Har samme oppsett, hvis du får testa det en gang hadde det vært flott om jeg fikk vite hva slags fps du får
De to littlebirdene våres og en pansra bil i fyr og flamme etter at en person sprengte de.
Skal ikke nevne navn...
ABJELLS!!
Sitat av aleks505 Vis innlegg
Har samme oppsett, hvis du får testa det en gang hadde det vært flott om jeg fikk vite hva slags fps du får
Vis hele sitatet...
skal klare ultra med 50-60++ fps på singleplayer.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
skal klare ultra med 50-60++ fps på singleplayer.
Vis hele sitatet...
Takk, hva er greia med fps i mp? Er helt sinnsykt lavt i mp på arma 2, men på singleplayer går jeg noen ganger opp i 100.. Håper det blir fiksa før full release
Sitat av aleks505 Vis innlegg
Takk, hva er greia med fps i mp? Er helt sinnsykt lavt i mp på arma 2, men på singleplayer går jeg noen ganger opp i 100.. Håper det blir fiksa før full release
Vis hele sitatet...
ser ut som det handla om serverane som ikkje er effektive nokk. har spelt med ein del frå freak, der eine hoster ein server med 30 spelara, og når vi restarta serveren gjekk vi opp sån 5-10 fps, og då var det ingen på serveren omtrent.

Også ser det ut til at når fleire folk er innan for ein 100-200 meter av kvarandre så dropper framesa igjen.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
ser ut som det handla om serverane som ikkje er effektive nokk. har spelt med ein del frå freak, der eine hoster ein server med 30 spelara, og når vi restarta serveren gjekk vi opp sån 5-10 fps, og då var det ingen på serveren omtrent.

Også ser det ut til at når fleire folk er innan for ein 100-200 meter av kvarandre så dropper framesa igjen.
Vis hele sitatet...
Grunnen til framedropsa dine er 560'en. Har stabil frame, men lav (hva er greia?), uansett hva som skjer og uansett hvor mange jeg er med. MP såklart!

Vet at render distance har mye å si, men på multiplayer så er det serveren som setter dette. Jeg lurer på hvordan man endrer dette når man er den som hoster serveren fra sin maskin? Endrer seg IKKE om jeg endrer i instillingene mine og har ikke funnet noe i noen .ini fil.

Skal sjekke hvor mye load jeg har på gpu og cpu neste gang jeg spiller.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Liker å ha god flyt i spill så jeg har forsket litt.

Oppsett: Intel Xeon W3670 3.3Ghz , 24gig ram og Radeon 7970 3Gb.
Har prøvd å endret mange av de grafiske innstillingene men endt opp på noe sånt:
bilde
bilde2

Mye som ikke burde stå på der men spillet går akkurat like bra eller dårlig uansett. Selv med antialasing og antiostopic filtering som vanligvis kan droppe en pc.

Hostet en server med wasteland.
1-26 spillere ~40-35fps
26-35 spillere ~30fps
50 spillere ~ 10-15fps på dette tidspunktet var ikke det spillbart.

Så prøvde jeg egen dedicated server for wasteland.
Da har jeg rundt 40 fps helt opp til 30 spillere.

Mens på vanlige public servere med 50 slots og lignende ligger jeg kansje på 20-25fps.

konklusjon:
Spillet krever ekstremt mye cpu kraft og tror det mangler litt optimalisering.
Hvor mange som er med per game utgjør størst forskjell.
Viewdistance /drawdistance utgjør størst forskjell ellers.

Og så har de med seg problemet fra ARMA II med att vist server sliter kan klientene på serveren få dårlig framerate. HYL.

Søk på host: norway om dere vil være med.
Skal holde server oppe ofte men ikke 24/7
Sist endret av Alphanio; 10. mars 2013 kl. 11:25.
Da har vi fått opp en egen server, og vi har fått til nattid på den
Søk på dette i filter om dere vil spille med/mot oss!

Sons of Valor - 404 Wasteland
Sitat av Toseki Vis innlegg
Da har vi fått opp en egen server, og vi har fått til nattid på den
Søk på dette i filter om dere vil spille med/mot oss!

Sons of Valor - 404 Wasteland
Vis hele sitatet...
vi har også såtte opp ein liten klan
Er det noen som leker seg med editoren ennå? Det gjør hvertfall jeg. Hadde vært artig å sett andres bidrag, å kanskje spille et custom mission?
har aldri orka å tukle med editoren, gjor dette aldri på arma2, men ja, støtter det med andres bidrag, og eit custom game ein gong i blandt
Driver å lager noen helikopter oppdrag for både dag og natt.
Hovedsakelig på øving av landing, letting og transport av tropper, samt skyting på npcer med angrepshelikopter.
Vet ikke når jeg føler de er ferdige, men kan sikkert laste opp på armaholic og dele link når det er respektabel kvalitet på oppdraget
Når vi først snakker om helikoptere, I showcase missionet slet jeg med å få lock-on på de hunter bilene. Noen ganger funket det og andre ikke

Er det noe spesielt man må gjøre?
Driver på med et rimelig stort multiplayer mission;
BLUFOR er tvunget av alle camps på Stratis og har satt opp en midlertidig base på den lille øya Pythos (like utafor Kamino Firing Range). Derifra er de nødt til å kjempe tilbake alle campene fra OPFOR.
Hvordan du velger å utføre dette er helt opp til deg. Du vil få muligheten å stjele kjøretøy for vidre transport så fort du har gått i land å "tatt ut" første base/camp.
Du er "Last Chance", som jeg også har valgt å kalle missionet. Har respawns tilbake til øya Pythos med intervall på 30 sekunder.
Sist endret av WayGone; 12. mars 2013 kl. 02:22.
Deler noen bilder av når meg bare tuller rundt i sandbox/editor mode.

Testet ut makshøyde med helikopter, det visste seg å være 5300m!


Testet ut maksfart fra makshøyde med helikopter, kom opp i 530 km/t


Nattraid på fiendtlig posisjon ved stranden


Flyr forbi fyrtårn uten nightvision, nydelige lyseffekter!


Wasteland spilling:

Et helikopter som får gjennomgå en ufrivillig Nlaw


Ser utover Airfield sammen med Abjells og Toseki.


Toseki sprenger helikopter med C4, tar med seg Abjells i slengen!
Tenkte og spille noen timer i kveld, noen som joiner?

Logger vel på i 6-7 tiden.

Send en PM hvis du vil spille!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Når er release på spillet egentlig?
Sitat av Lima Vis innlegg
Når er release på spillet egentlig?
Vis hele sitatet...
Beta i juni-ish, release i Q3 2013
Kan dele screenshot overview Stratis av missionet mitt "Last Chance" jeg fortalte litt om, men noe mer detaljert vil jeg ikke dele om jeg ikke er nødt.
Er forsovidt langt i fra ferdig. Begynte for kun 2 dager siden eller noe slikt, men begynner å ligne noe jeg har lyst på. Er rimelig god skill overall på alle AI også. Man må være litt forsiktig på hva man gjør først så man ikke går på en smell.
Sitat av WayGone Vis innlegg
Kan dele screenshot overview Stratis av missionet mitt "Last Chance" jeg fortalte litt om, men noe mer detaljert vil jeg ikke dele om jeg ikke er nødt.
Er forsovidt langt i fra ferdig. Begynte for kun 2 dager siden eller noe slikt, men begynner å ligne noe jeg har lyst på. Er rimelig god skill overall på alle AI også. Man må være litt forsiktig på hva man gjør først så man ikke går på en smell.
Vis hele sitatet...

Dette ser ganske lovende ut!


Melder meg frivillig om du trenger en "bug tester".
Sitat av WayGone Vis innlegg
Kan dele screenshot overview Stratis av missionet mitt "Last Chance" jeg fortalte litt om, men noe mer detaljert vil jeg ikke dele om jeg ikke er nødt.
Er forsovidt langt i fra ferdig. Begynte for kun 2 dager siden eller noe slikt, men begynner å ligne noe jeg har lyst på. Er rimelig god skill overall på alle AI også. Man må være litt forsiktig på hva man gjør først så man ikke går på en smell.
Vis hele sitatet...
Jeg blir gjerne med å spiller/tester missionet, ser spennende ut
Sitat av WayGone Vis innlegg
Kan dele screenshot overview Stratis av missionet mitt "Last Chance" jeg fortalte litt om, men noe mer detaljert vil jeg ikke dele om jeg ikke er nødt.
Er forsovidt langt i fra ferdig. Begynte for kun 2 dager siden eller noe slikt, men begynner å ligne noe jeg har lyst på. Er rimelig god skill overall på alle AI også. Man må være litt forsiktig på hva man gjør først så man ikke går på en smell.
Vis hele sitatet...
er det støtte for fleirspelar, eller er det såtte opp som at du skal spele aleine?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
En del ting igjen å gjøre men jeg er i startfasen av å lage soldater i norsk skogscamo.
http://i.imgur.com/9C0tUy6.jpg
Nordlænning!
SimenGaming's Avatar
Trådstarter
Sitat av Quakecry Vis innlegg
En del ting igjen å gjøre men jeg er i startfasen av å lage soldater i norsk skogscamo.
Vis hele sitatet...
Nice! Bare en sånn BTW så bruker norske soldater coyote-fargede vester både for skog og ørken nå (http://upload.wikimedia.org/wikipedi...conscripts.jpg). Hadde vært stilig om du fikk med hk-416 og!
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Ja er fullt klar over det, men er jo trossalt 2035 så kan jo være noe nytt HK416 er nok litt utenfor mitt fagområde for øyeblikket..
Nordlænning!
SimenGaming's Avatar
Trådstarter
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Ja er fullt klar over det, men er jo trossalt 2035 så kan jo være noe nytt HK416 er nok litt utenfor mitt fagområde for øyeblikket..
Vis hele sitatet...
Ja tenkte ikke over at det var framtidsbasert, men hva med å legge til noe som dette: http://www.armaholic.com/page.php?id=19218. Er jo det FSK bruker (c8 hvis noen vil krangle på det) hvis du får til:P
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Den må jeg egnetlig ha tillatelse fra vedkommende som la den ut til å gjøre, ergo det enkleste er at dere eventuelt laster den ned selv. Bildet jeg postet er egentlig bare work in progress. Skal få farget vesten i så coyote som mulig, legge til litt patcher og kanskje freaken også, han må jo få plass.
Nordlænning!
SimenGaming's Avatar
Trådstarter
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Den må jeg egnetlig ha tillatelse fra vedkommende som la den ut til å gjøre, ergo det enkleste er at dere eventuelt laster den ned selv. Bildet jeg postet er egentlig bare work in progress. Skal få farget vesten i så coyote som mulig, legge til litt patcher og kanskje freaken også, han må jo få plass.
Vis hele sitatet...
Freaken på skuldra hadde vært kult, gleder meg i alle fall
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Ja freaken skal på skuldra han men er som sagt min første texturemod og jeg fant egentlig bare et dårlig google bilde av skogscamoen så da ble den deretter.
Nordlænning!
SimenGaming's Avatar
Trådstarter
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Ja freaken skal på skuldra han men er som sagt min første texturemod og jeg fant egentlig bare et dårlig google bilde av skogscamoen så da ble den deretter.
Vis hele sitatet...
Flott! Hva bruker du for å modde soldater?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av SimenGaming Vis innlegg
Flott! Hva bruker du for å modde soldater?
Vis hele sitatet...
photoshop primært.
Fargen på uniformen ser veldig lys ut.
Funker ARMA3 MP for dere nå ?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
@Bobbo ja skal ikke si noe på det.
En litt oppdatert versjon
http://i.imgur.com/gWTMqjE.jpg
Veldig kult prosjekt, det eneste jeg har å tilføye er at fargene er ganske svake.
Akkurat som om de skulle vært solbleket eller noe i den duren.
Hadde vært spennende å se hvordan det blir med litt mer intense farger, men alt til sin tid.

Syns det er kult å se norske modder til Arma, stå på!
Sist endret av ZELDUR; 13. mars 2013 kl. 22:33.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Takker ; ) Grunnene til at fargene er som så er at jeg slet med å finne et bilde av norsk camo som var altså bare selve kamoflasjen ala jeg trenger et bilde som dette: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...Vh0y5pNBGnI7hm
og det jeg fant var et på google som ikke var enormt bra desverre.
http://i.imgur.com/FWrWDE0.jpg
Sist endret av Quakecry; 13. mars 2013 kl. 22:41.
freaken må vere større!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! heile borrelås partiet, og kunn på eine sida!
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
freaken må vere større!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! heile borrelås partiet, og kunn på eine sida!
Vis hele sitatet...
Må bare finne ut hvordan jeg får han til å kun være på ene siden, større er jo ikke noe problem dog.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Må bare finne ut hvordan jeg får han til å kun være på ene siden, større er jo ikke noe problem dog.
Vis hele sitatet...
rekner med du kan skru av symetri i photoshop? ved mindre du berre har ein halv texture, og den blir speila i spel motoren?
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
er det støtte for fleirspelar, eller er det såtte opp som at du skal spele aleine?
Vis hele sitatet...
Er satt opp som et multiplayer mission. En squad på 10stk (mulig jeg setter opp slik at det er to squads. Respawndelay på 15 sekunder. Respawn tilbake på øya der du først startet.
Har ikke satt opp enemy respawn enda, men det kommer etterhvert når jeg har funnet ut hvordan jeg skal løse dette på best mulig måte.

Planen med dette missionet er at det skal være never-ending. Krig om Stratis rett å slett. Men til nå er det over når ALLE enemies er utryddet på øya.

Sitat av Snipart Vis innlegg
Dette ser ganske lovende ut!


Melder meg frivillig om du trenger en "bug tester".
Vis hele sitatet...

Sitat av Blåtann Vis innlegg
Jeg blir gjerne med å spiller/tester missionet, ser spennende ut
Vis hele sitatet...
Kan si ifra når jeg føler det er klart for bugtesting da
Blir å skal kjøre dette missionet fra en server 24/7 så er ganske viktig at
alt fungerer som det skal.
Driver selv å lærer meg med editoren osv, men har også tatt på meg et omfattende prosjekt.. nemlig å skape en ny øy! Om noen har erfaring med dette fra før, spesielt med Visitor 3! Gjerne sleng ut en liten kommentar!

Kanskje vi kunne ha laget en egen tråd ang. map editing vist det er flere som har samme interesse/kunnskap?

Driver selv å lærer meg med editoren osv, men har også tatt på meg et omfattende prosjekt.. nemlig å skape en ny øy! Om noen har erfaring med dette fra før, spesielt med Visitor 3! Gjerne sleng ut en liten kommentar!

Kanskje vi kunne ha laget en egen tråd ang. map editing vist det er flere som har samme interesse/kunnskap?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av tjobo Vis innlegg
Driver selv å lærer meg med editoren osv, men har også tatt på meg et omfattende prosjekt.. nemlig å skape en ny øy! Om noen har erfaring med dette fra før, spesielt med Visitor 3! Gjerne sleng ut en liten kommentar!

Kanskje vi kunne ha laget en egen tråd ang. map editing vist det er flere som har samme interesse/kunnskap?

Driver selv å lærer meg med editoren osv, men har også tatt på meg et omfattende prosjekt.. nemlig å skape en ny øy! Om noen har erfaring med dette fra før, spesielt med Visitor 3! Gjerne sleng ut en liten kommentar!

Kanskje vi kunne ha laget en egen tråd ang. map editing vist det er flere som har samme interesse/kunnskap?
Vis hele sitatet...
Når du skal lage map bør du jo se eksempler som taviana, panthera, også videre. Har aldri prøvd meg på å lage map selv, selvom jeg kunne tenkt meg å gjort det engang. Ser bare så alt for tidkrevende ut og ikke har jeg fantasti til det heller.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Når du skal lage map bør du jo se eksempler som taviana, panthera, også videre. Har aldri prøvd meg på å lage map selv, selvom jeg kunne tenkt meg å gjort det engang. Ser bare så alt for tidkrevende ut og ikke har jeg fantasti til det heller.
Vis hele sitatet...
Har kommet så langt at jeg faktisk har produsert selve øya, å har lært utrolig mye i denne prosessen! Nå gjenstår vell "bare" alt det andre.. som faktisk er det som tar tid!

Tips til andre som vurderer å lære seg dette:
- Tålmodighet til de grader (jeg startet fra scratch 4-5 ganger før jeg i det hele tatt fikk mappet mitt inn i spillet/editoren)
- Ikke begynn å produser selve mappet før du forstår måtene div. programmer som Visitor 3 fungerer i forhold til størrelse på terrain, cell size osv
-Tålmodighet igjen..
- Ikke start med et stort map, begynn med et veldig lite, hvor du plasser de forskjellige objektene du skal jobbe med å ser hvordan de fungerer i praksis.
- Les gjennom flere forskjellige tutorialer FØR du begynner på en, da vil du gjerne skjønne litt mer om hva de snakker om.