Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1936
Anonym bruker
"Rask Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg blir trolig snart kastet ut fra stedet jeg leier (utestående husleie), og har ingen mulighet til å finne meg et nytt sted å bo med det først, da jeg ikke har penger til depositum, så jeg trenger tips til et sted jeg kan squatte for en periode i Oslo-området mens jeg sparer opp til depositum.

Er også interessert i lenker til eksterne kilder angående temaet, samt post på Freak om slike ting.
Kontakte Blitz miljøet? :P
Anonym bruker
"Rask Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, det er kanskje en mulighet?? Kan man kontakte de digitalt, eller må man stikke innom de selv?
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får ringe Blitz kundeservice og bestille en bruker til saksbehandlingssystemet for squats. Pleier ikke å ta så lang tid
Hva med å kontakte NAV og be om nødhjelp?
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Krype til korset hos mor og/eller far da eller kræsje på sofaer til kompiser noen dager av gangen. Snylte over lengre tid er vanskelig så du bør innblande nav for å stille som garantist for depositum og prøve å inngå kontrakt et annet sted. Kanskje et billig kollektiv eller hybelhus siden den skyldende husleia i nåværende kåk vil fortsette å gjelde og rente seg så du må få nedbetalt den og.
Klimafiendtlig troll
Nordmarka. Er ikke kaldt enda, og stort sett trygt.
Hvorfor akkurat i Oslo? Du er kanskje derfra?
Hvis ikke, så er det vel en mulighet å se på mindre byer rundt, vil jo være billigere å bo, pluss kanskje mulig å få seg jobb?
Anonym bruker
"Rask Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg jobber i Oslo, så må nesten bli i det området. Ellers takk til alle særiøse og usæriøse tips og forslag!
Kjøp et ok telt og den beste soveposen du har råd til. Legg mest spenn i posen.
Kanskje mulig å finne brukte telt?

Flere av byens t-bane linjer fører deg rett til skogs og bruker du noe tid på å
finne et litt skjult sted hvor det ikke ferdes folk står teltet relativt trykt.

Mange arbeidsplasser har dusjmuligheter, bla. fordi folk sykler til jobb.
Hvis ikke, bruk offentlig bad.
Or you know, gå den voksne veien og skaffe depositumlån i banken for så å fikse ny leilighet som du faktisk betaler leien på.
Tips.
Hvis budsjettet ditt er 0 kr. så låner biblioteket ut tur utstyr.
Men da er du jo limitert til utlånsperioden og de har sikkert begrensninger på hvor
mange ganger etter hverandre du kan låne slik at flest mulig får tilgang.