Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2739
Hei, jeg er en gutt på 14 år som skal konfirmeres 3. Mai, jeg har bestemt meg for å bruke max 14 tusen kr på en gaming laptop, jeg skal kjøpe det fordi veldig mange av vennene mine skal kjøpe pc etter konfen, og jeg er en ganske så ivrig gamer som ofte har lan parties. Jeg har kikket litt på razer blade 14, men er usikker på hvordan jeg skal få den sendt til norge, så jeg trenger litt hjelp til å finne en gaming laptop til rundt 14 tusen, jeg gamer for det meste wow, og mmo spill, jeg vil helst at den skal være 15" og kunne drive wow på ultra settings, om dere vet om noe som dekker behovene så hadde det vært flott!
Ikke kjøp noe Razer/Alienware dritt. Det er bare lys og plastikk for mye penger.
Hvis du MÅ ha laptop gå for noe av multicom, http://www.multicom.no/Kunshan-P157S...0042/p10626157 (denne er ett godt valg)

Men anbefaler stasjonær pc da du vil få MYE mer for pengene. Og du kan alltids bygge en "liten" stasjonær hvis du ofte drar på lan.
Sist endret av iColdman; 4. april 2014 kl. 18:24.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Kjøp en ordentlig stasjonær PC istedenfor en laptop som som oftest har problemer og er "utdatert" innen relativt kort tid. Hvor mye bedre er det ikke at kameratene dine har pleb laptops også kommer du med en ordentlig god stasjonær PC?
Zilladilla
Trådstarter
12 1
Takk for raske svar, vil nok ikke bygge min egen pc fordi jeg er ganske avehngig av å ha med meg laptopen rundt omkring

Hvis jeg kjøper windows 8 til multicomen, vil det da øke ytelsen på laptopen? Er litt usikker men jeg har bare hørt at windows 8 gjør pcen raskere enn hvis du har windows 7
Sist endret av Mathiasgamer01; 4. april 2014 kl. 18:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tro meg, stasjonær er bedre selvom du ikke bygger selv. Det høres kanskje ut som mere stress om mtp. lan, men det er egentlig ikke det!
Zilladilla
Trådstarter
12 1
Sitat av Kriis Vis innlegg
Tro meg, stasjonær er bedre selvom du ikke bygger selv. Det høres kanskje ut som mere stress om mtp. lan, men det er egentlig ikke det!
Vis hele sitatet...
Hvordan skal jeg få med en stasjonær i en skolesekk? De veier jo en del og trenger masse utstyr med seg
Ville ha anbefalt denne her da: https://www.komplett.no/msi-gs60-156-full-hd/812944. Koster kanskje en tusenlapp mer en du tenkte, men er verdt det. Den blir lett å ta med seg i en skolesekk med tanke på at den kun er under 2centi tykk og veier under 2 kg.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Mathiasgamer01 Vis innlegg
Takk for raske svar, vil nok ikke bygge min egen pc fordi jeg er ganske avehngig av å ha med meg laptopen rundt omkring

Hvis jeg kjøper windows 8 til multicomen, vil det da øke ytelsen på laptopen? Er litt usikker men jeg har bare hørt at windows 8 gjør pcen raskere enn hvis du har windows 7
Vis hele sitatet...
Slapp av, bære en PC er jo verdt det i forhold til gode ytelsen, og alle andre fordelen du får. Det vil bli mye billigere i tillegg. Ikke kjøp laptop.
Om du kjøper noe lignende til dette, grafikkort cpu og ram vil du kunne få en pc bedre enn noen gamer laptop (som koster 14000) til maks. 8000. Har du en vanlig gymbag får du plass til den og skjerm uten problemer
Sist endret av BaconWeed; 4. april 2014 kl. 19:45.
Zilladilla
Trådstarter
12 1
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Slapp av, bære en PC er jo verdt det i forhold til gode ytelsen, og alle andre fordelen du får. Det vil bli mye billigere i tillegg. Ikke kjøp laptop.
Vis hele sitatet...
Kan ikke tenke meg å måtte bære på skjerm, musematte, mus, tastatur, kabler cam, og selve pc-boksen hver gang jeg skal avgårde, når man bare kan ta med seg en laptop på et par kilo
Men med en stasjoner får du mye bedere performance og du kan jo bare kjøpe en liten arbeids pc.
Sitat av Mathiasgamer01 Vis innlegg
Kan ikke tenke meg å måtte bære på skjerm, musematte, mus, tastatur, kabler cam, og selve pc-boksen hver gang jeg skal avgårde, når man bare kan ta med seg en laptop på et par kilo
Vis hele sitatet...
Men du kan kjøpe en grei gamer laptop i tillegg til en stasjonær om du bruker budsjettet godt, istedenfor å sløse alt vekk på en laptop som kjører dårligere enn en stasjonær til halve prisen
Folkens, det er nå 4 stykker her som sier stasjonær er bedre. Han sier selv at han trenger bærbar så kan ikke folk faktisk komme med forslag på bærbare maskiner?
Kjøp en billig og lett laptop til skole og bygg en spillemaskin til LAN?
Sitat av Mathiasgamer01 Vis innlegg
Kan ikke tenke meg å måtte bære på skjerm, musematte, mus, tastatur, kabler cam, og selve pc-boksen hver gang jeg skal avgårde, når man bare kan ta med seg en laptop på et par kilo
Vis hele sitatet...
Ungdommen nå til dags, da jeg var 16-17 år måtte jeg drasse med meg 15" CRT-skjermen min på 7000 kilo samt. Pentium 166mHz-maskina med maxitower.. Funka det også :P


Men som nevnt tidligere, Multicom-laptopen kan anbefales på det varmeste. Har selv en fra forrige generasjon og den drar det aller meste på max.
Denne vil nok funke greit, så kan du bruke resten på stasjonær eller spare det
Kjøp Mac. Det gir deg status.
Sitat av Hobby Vis innlegg
Ungdommen nå til dags, da jeg var 16-17 år måtte jeg drasse med meg 15" CRT-skjermen min på 7000 kilo samt. Pentium 166mHz-maskina med maxitower.. Funka det også :P
Vis hele sitatet...
Var som jeg skulle sagt det selv, hver eneste gang jeg har vært på lan i mine yngre dager var det vel en kjempe CRT + stort kabinett, var aldri noe problem
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Du angrer på at du kjøper laptop. Tenkte akkurat det samme som deg... så istedenfor å oppgradere min stasjonære etter konfirmasjonen ble det en laptop. De er helt elendig når man er vant til stasjonær osv. Min ble liggende å støve etterhvert for mine gamle stasjonære var kraftigere enn den.

Nå hvis jeg skal på lan må jeg ha meg følgende: 15 kg tungt kabinett (Fractal Design R2), 27" skjerm, tastatur, mus og egen strømforgreiner. Man for en opplevelse som er utrolig mye bedre.
Det er forsåvidt helt fair å ville gå for gaming laptop. Et problem er dog at ytelsen faller fort, antakeligvis på grunn av varmeutvikling og problematikk knyttet til det. Du får en ganske grei gaming laptop til 7-8 000. De er dog alt annet enn lette, så "bærbar" blir et litt relativt begrep Jeg ville ikke brukt så mye mer penger enn det var jeg TS, som antakeligvis ikke har så gode muligheter til å tjene skikkelige penger på en god stund fremover (litt spekulativt, men...).

Multicom har visstnok svært gode gaming laptoper, ser andre her har anbefalt dem også.
Herregud for et tyt på dere som maser om stasjonær PC. Gutten vil ha en gaming laptop. Er det så vanskelig?
Anbefaler MultiCom selv. Gode maskiner, og er ikke alt for tunge/klumpete.