Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 9839
Hei!

Historien går slik; Det startet da jeg leste om det nedlagte mentalsykehuset i Drammen her på forumet. Tok med to kompiser og dro dit. Tydeligvis hadde jeg litt mer baller da jeg var på vei dit, for når vi kom frem og stod og så opp den store nedlagte bygningen kl 23:30 var det ikke mye mot jeg hadde i meg. Men 2 timer tur nektet jeg å kaste bort.

Uansett, etter mye frem og tilbake fant vi en åpen dør som vi listet oss inn i. Var mye ikke spess der. Så bestemte meg for å ta meg en tur til andre etasje. De andre stod nede og ventet mens jeg gikk opp. Gikk veldig fort ned igjen for å si det sånn. For å beskrive settingen, det var bekmørkt, jeg brukte mobillommelykta og det var veldig veldig stille. Det var veldig varmt den dagen, som var igår.
Anyways; så ville jeg gå ned. De andre stod fortsatt å venta ved inngangen mens jeg gikk ned, var visst lengre ned enn jeg trodde. Men gikk hele veien ned. Var ikke mye jeg så der, til jeg så på filmen som jeg linker til litt lengere ned.

TLDR: Dro til mentalsykehus, ned i kjelleren fanget kameraet mitt en røykaktig skikkelse som umulig kan ha vært pusten min siden det var varmt.

Døm selv.

http://www.youtube.com/watch?v=0mfLfNAlwPw

(1:50 jeg går ned i kjelleren)

http://i.imgur.com/FAAXBWJ.jpg

Tok pause i filmen. Ser ut som et ansikt...

Hva tror dere det er?
Sist endret av Thraxes; 28. juli 2013 kl. 00:59.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Støv eller redigering ser det ut som på iPad iaf.
Trådstarter
Kan love deg at det ikke er redigering. Se filmen, det ser ut som røyk, ikke støv. Skremte vettet av de folka jeg viste den til når jeg kom hjem ihvertfall. Ha ha... Bare jeg ikke blir hjemsøkt.
I svarte satan, har du lagt på den ''wwwooooooh'' lyden i redigeringen?
Skremte livskiten ut av meg som satt på med latterlig høyt volum i fullskjerm for å komme litt i Ue stemning.
Sist endret av ZELDUR; 28. juli 2013 kl. 01:04. Grunn: Gramatikk.
Så filmen...
Bare... wow.

Ser hva det er nå... det er damp fra kjeften din.
Sist endret av Rolsen Royce; 28. juli 2013 kl. 01:05.
Ser fake ut
Det er gjenferdet til en hund som går igjen der.
Trådstarter
ZELDUR: Har ikke redigert noe i filmen. Har ikke lagt på noe effekter..

Rolsen Royce: Var det jeg også trodde, men det var varmt der. Og det kom ikke litt damp ut når jeg sa "Herman var her" andre gang. Så ble litt skeptisk.
De som sto oppe og ventet sto ikke tilfeldigvis og tok seg en røyk? For meg ser det bare ut som røyk eller en støvsky som driver forbi i trekken som tydeligvis er der, og virker som du er rimelig oppjaget allerede før du ser røyk/støvskyen som driver forbi, så er nok bare hjernen din som spiller deg et puss.
Sitat av Thraxes Vis innlegg
ZELDUR: Har ikke redigert noe i filmen. Har ikke lagt på noe effekter..

Rolsen Royce: Var det jeg også trodde, men det var varmt der. Og det kom ikke litt damp ut når jeg sa "Herman var her" andre gang. Så ble litt skeptisk.
Vis hele sitatet...
Det kan likevel dreie seg om kondens mtp. den høye lufttemperaturen du beskriver.
Jo, større temperaturforskjeller mellom møtende luftstrømmer desto lettere kondenseres fuktigheten i luften.

Så, kan dette være tilfelle her?
F.eks. blanding av luft utenfra med luft inne? Luft fra ventiler? Trekk?
Sitat av Thraxes Vis innlegg
ZELDUR: Har ikke redigert noe i filmen. Har ikke lagt på noe effekter..

Rolsen Royce: Var det jeg også trodde, men det var varmt der. Og det kom ikke litt damp ut når jeg sa "Herman var her" andre gang. Så ble litt skeptisk.
Vis hele sitatet...
Det har jeg desverre veldig vanskelig for å tro.
For mitt utrente øye ser det der akkurat ut som alle andre falske spøkelsesvideoer på nettet.

Nå er jeg sikkert vanskelig, men jeg har aldri trodd på spøkelser, og blir ikke akkurat overbevist av filmen din.
Jeg syns det er rart du ikke blir redd på filmen når du ser det
Trådstarter
Sitat av Knask Vis innlegg
Det kan likevel dreie seg om kondens mtp. den høye lufttemperaturen du beskriver.
Jo, større temperaturforskjeller mellom møtende luftstrømmer desto lettere kondenseres fuktigheten i luften.

Så, kan dette være tilfelle her?
F.eks. blanding av luft utenfra med luft inne? Luft fra ventiler? Trekk?
Vis hele sitatet...
Kan godt hende. Men det skjedde kun denne gangen gjennom hele filmen. Har mange andre filmer som jeg ikke har lagt ut og det skjer ikke i noen av de andre.. Så begynner å tvile.

Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Det har jeg desverre veldig vanskelig for å tro.
For mitt utrente øye ser det der akkurat ut som alle andre falske spøkelsesvideoer på nettet.

Nå er jeg sikkert vanskelig, men jeg har aldri trodd på spøkelser, og blir ikke akkurat overbevist av filmen din.
Vis hele sitatet...

Kan ikke tvinge deg til å tro på det, men har ikke redigert. Så du får dømme selv egentlig.

Sitat av Labruzzo Vis innlegg
Jeg syns det er rart du ikke blir redd på filmen når du ser det
Vis hele sitatet...
Jeg så det ikke da jeg var der nede. Jeg så det på filmen. Ellers hadde jeg ikke vært her idag om jeg så det der nede. Tror jeg faktisk hadde havnet på mentalsykehus av redsel.
Dette bildet fra http://gamle-lier-mentalsykehus.piczo.com/ har noe lignende i seg.

http://s14.postimg.org/cdccc854h/gjenferd.png
Her på Hedmarken var det tordenvær på fredag kveld. Det kan også hende, at det var ganske lummert i Lier eller Drammensområdet. Når det er lummert, er det varmt og veldig høy luftfuktighet, særlig om natta. Da skal det ikke mye til, før det blir dannet kondens.
Hvis det ikke var gjennomtrekk i kjelleren, synes jeg kondensdotten hadde merkelig bevegelse. Men det er milevis unna, å kunne kalle dette gjenferd/spøkelse! Hadde du sett en persons skikkelse, eller hørt og tatt opp stemmer fra løse lufta, da kan du begynne å snakke.
Her er ett par linker til forklaringer på hvorfor vi ser ansikter der det i realiteten ikke er noe ansikt.
Pareidolia og What makes us see Jesus in a taco, or a human face on Mars?
Sist endret av Veggen; 28. juli 2013 kl. 01:59.
Nå er vi alle her i kapp om å forklare deg at det er fake, uansett ja.
Trådstarter
Sitat av MBTI Vis innlegg
Dette bildet fra http://gamle-lier-mentalsykehus.piczo.com/ har noe lignende i seg. [/IMG]
Vis hele sitatet...
Shit, så ut som det samme greiene. Som noen andre kommenterte kan vi tro det er kondens, jeg personlig tror det ikke er det Jinn eller noe i den form.

Skal ikke lyve, men jeg var veldig veldig redd da jeg var der og jeg har alltid lært å holde meg unna forlatte bygninger og kirkegårder på kvelden.

Noe annet som skjedde var en kråke som skrek et par ganger, da jeg var hjemme og skulle sove stod det en kråke og skrek utenfor vinduet mitt i en time eller no. Skal love deg pulsen min var høyere enn Usain Bolts puls etter 1000 meters løp. Sikkert bare en tilfeldighet.
Sist endret av Thraxes; 28. juli 2013 kl. 02:07.
Det spøkelset der kalles Prince Mild, og følger meg på alle UE-turer...
Dette er et spøkelse ja, du er fucked TS.
http://24.media.tumblr.com/tumblr_mdlri2FlLh1r9mgcvo1_500.jpg

Jeg valgte å tegne litt på det for å vis hva jeg så, ble ett veldig artig utseende på han...

SPOILER ALERT! Vis spoiler

http://i.imgur.com/8TufYP9.png


Fra spøk til revolver, det er nok bare pusten din eller dis, lier er kjent for sin tåke så.
Jeg vil også bare påpeke at jeg ikke trur og har aldri trudd på noe som gjenferd...
Trådstarter
Sitat av zlagther Vis innlegg

Jeg valgte å tegne litt på det for å vis hva jeg så, ble ett veldig artig utseende på han...

SPOILER ALERT! Vis spoiler

http://i.imgur.com/8TufYP9.png


Fra spøk til revolver, det er nok bare pusten din eller dis, lier er kjent for sin tåke så.
Jeg vil også bare påpeke at jeg ikke trur og har aldri trudd på noe som gjenferd...
Vis hele sitatet...

Hahaha, du ga meg en god latter med den tegningen. Så faktisk akkurat det samme. Kan anbefale deg å ta en tur dit hvis du vil oppleve skrekk og gru. Dra når det er mørkt ellers forsvinner litt av poenget. :P
Sist endret av Thraxes; 28. juli 2013 kl. 02:28.
Skal få med noen kompiser dit en dag, de har ikke fått helt sansen for urbexing enda...
Hør med TVnorge
Folkefiende
Toaru's Avatar
Var fett å se på klippet uansett! Veldig stemningsfullt! Skvatt til og med når røyken kom
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Er det bare jeg som ikke ser noe?
Du er ikke den eneste som får besøk av spøkelser. For å si det enkelt, så har ikke du sett noe spøkelse.

http://bildeopplaster.no/2D9
Crap, bare ventet på det skriket, og exorcist-jenta da du gikk ned trappene. Stemningsfull video, det skal du ha...
Røyken derimot, var nok ikke så scary som jeg hadde forventet. Stemmen din og røyken som kommer ut synkronisert, så det er nok lite nytt å høre i fra den andre siden i dag også.
Jeg og 4andre dro på et ghost hunt, det var en forlatt bygning (sier ikke mere) hvor og når...
Vi søkte gjennom hele bygget (Alle rommene) vi fant ingenting. vi bestemte oss for og avslutte men kompisen ville ikke gi seg, jeg va påvirket på alkohol mens kompisen var edru. jeg var kul som en bjørn uten retningssans.
vi filmet alt med 3videokamera både tv og amatør spectra kamera. under søket med meg og kompisen går vi ned til kjelleren.

Kompisen min er kjent for å være ganske fryktløs og respektløs. jeg er kjent for idioten som aldri sir nei til noe.
Vi setter oss ned på ett rom i kjelleren hvorpå kompisen min startet og være respektløs. grunnen til at vi valgte kjelleren va pga (gammelt politibånd). vi tenkte at noe må ha skjedd.
Kompisen kaller til jævelen mens jeg sitt der å filmer shiten...

Vi sitt stille i snær halvt minutt før vi høre en satans dunk i kjelleren, lyder fra glass blir knust til fotstep. vi går forsiktig mot lyden som følger opp trappen.
Ut av det blå blir jeg vridd kneet mitt midt på gulvet, drar rett i bakken med videokamera med et hyll.
fikk en jævlig stor følelse at noe ikke ville at vi skulle være hær, så vi pakket tingene å satt kursen hjemover. par timer etterpå høre vi at veien dit va blitt stengt pga sneskred..
Fikk en skikkelig ugel følelse. både sneskredet også at lokalfolkene advarte oss med og IKKE plage dem..


har sett gjennom videoen med frame for frame.. sett ting som ikke helt hører med men så aldri noe røyk/damp.. utenom når jeg fyrte på rød3
Sist endret av justastonedhuman; 28. juli 2013 kl. 13:27.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg
Det kan likevel dreie seg om kondens mtp. den høye lufttemperaturen du beskriver.
Jo, større temperaturforskjeller mellom møtende luftstrømmer desto lettere kondenseres fuktigheten i luften.

Så, kan dette være tilfelle her?
F.eks. blanding av luft utenfra med luft inne? Luft fra ventiler? Trekk?
Vis hele sitatet...
Akkurat, det kan være hvilken som helst av disse naturlige forklaringene. Mange av dem høres kanskje noe usannsynlige ut så folk som trur på spøkelser og annet skrømt avviser dem gjerne veldig fort.
Men hvis du tenker over det så er det vel uendelig mer sannsynlig med en av disse forklaringene er riktig enn at det er ånden av et dødt menneske trasker rundt på et gammel sykehus i form av en dampsky.

Folk hopper gjerne til den mest usannsynlige konklusjonen av dem alle først når dem møter noe dem ikke kan forklare.
TS: Lastet opp en noe ala det samme som din. bare din ser mere proft ut hehe

http://www.youtube.com/watch?v=dHo3YgFul9w