Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4109
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det var sikkert mange som ikke rakk å være med forrige gang, men fortsatt har lyst til å vise seg fram.

Tidligere konkurranser:

#1 - april 2007 | #2 - mai 2007 - Alkoholholdig drikke | #3 - november 2007 | #4 - juli 2008 | #5 - desember 2008 - Christmas is here | #6 - juli 2010 - Summer edition | #7 - juni 2013 - Quicky - Freaky freaks (FF13)

Tema denne gangen er «etterlign et kjent bilde» - Mona Lisa, Burst of joy, eller andre kjente ting. Inspirert av fb-profilbildeetterlignemannen. Plusspoeng om du ikke trenger å poste originalen sammen med din etterligning. Minuspoeng om dommerne ikke kjenner igjen originalbildet.

Vi benytter helst https://imma.gr/ eller http://picz.no til å laste opp bilder. THUMBNAILS postes i tråden, IKKE fullsize bilder. Disse tjenestene gir deg ferdig BBCode som du kan lime rett inn i posten din, veldig praktisk. Autodisk om du bruker imageshack, bildr.no, tinypic, eller fb.

Regler:

1. Please keep it legal.
2. [COLOR="Red"]INGEN KJØNNSORGANER![/COLOR] Vi er rimelig liberale når det gjelder bildene, men grunnet den varierende alderen på forumets brukere er man nødt til å forby visse ting.
3. Nicket til bidragsyter skal være synlig på bildet, enten på en lapp eller skrevet på annen plass. Bruk fantasien.
4. Vinnerne blir kåret av tilfeldig forbipasserende og Jonta. Dommerne er dermed enten skikkelig seriøse, eller på ingen måte ansvarlige personer. Vet du hva de kan bestikkes med er det ikke umulig at du plutselig boltrer deg i premier.

Frist: 30. juni 2013 kl. 19:53 norsk sommertid.

Premier:

1. plass: Viva la Opium lager en logo for deg. (Han tar forbehold om at han skal bestemme alt, bortsett fra teksten. Tenk på det som fiverr, men uten at du betaler, og at resultatet er ment til å drive deg til krampegråt)
2. plass: Gavekort hos komplett.no
3. plass: Date med Forconin

Om frihetsgudinne, Gabrielle d'Estrées, eller Guernica: Måtte den beste deltakeren vinne.
For å avklare:
1: det er kun krav om et kjent bilde ikke nødvendigvis et maleri?
2: hvor mye redigering er tillatt? Tenker for eksempel på om det gitte bildet faktisk har et "filter" av noe slag, om man da kan prøve å etterlikne det? (Feks. Warhol - "Marilyn 1962")
Sist endret av Lily Bowen; 19. juni 2013 kl. 18:47.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
1: Ja. Hence Burst of joy som eksempel.
2: Bruk skjønn. Legge til blåtone, konvertere til svarthvitt, bruke filtre som gjør at det ligner mer på noe en spesiell fotograf har tatt: Sure. Til nød spør vi om originalen.

Det er en foto/pose-contest, ikke en redigeringscontest.
Teller filmcover som kjente bilder i denne sammenheng?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Kjente bilder er kjente bilder. Hence også frihetsgudinne som eksempel. Abbey Road-etterligning? Go for it. London Calling? Gimme gimme gimme.

Bare bruk skjønn og definisjonene fra UiO-ordbok, og spør her om du er i tvil om det konkrete bildet du tenker på.
Siden jeg ba om konkurranse, må jeg nesten delta.



Vakkert er det ikke, men håper det ikke er så vanskelig å se hva jeg prøver å etterligne.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Det er det ikke MeTheWall. Regner med andre der ute er i god gang med sine egne produksjoner. Vet om noen som har lyst på førstepremien hvertfall.

Trenger ikke være et femtimersprosjekt folkens!
Sitat av Jonta Vis innlegg
Det er det ikke MeTheWall.
Vis hele sitatet...
Da blir det bonus poeng da?

Regner med andre der ute er i god gang med sine egne produksjoner. Vet om noen som har lyst på førstepremien hvertfall.

Trenger ikke være et femtimersprosjekt folkens!
Vis hele sitatet...
Det håper jeg inderlig, for nå er det på tide at det kommer noen flere bidrag. For det er bare dager igjen til fristen går ut, og det er jo en konkurranse, noe som blir vanskelig med bare én deltager.

Så kom igjen freaks, sving dere foran foran kamera og post resultatet i tråden her.
Alt dette ble satt i gang kun for å få et bilde av MeTheWall som garantert vil ruinere hans fremtidige karriere innen hva som helst.

Edit: Bortsett fra en karriere innen modellyrket, selvsagt.
Sist endret av Viva la Opium; 25. juni 2013 kl. 10:51.
Ja, ja. En deltager er ikke mye konkurranse, er ikke interessert i premie mer er heller gøy å poste bilde
I frykt for størrelse får vi legge det i en spoiler...
Vi hadde dessverre ikke mange kostymer, men la gå.

Beklager også litt historiske feil.
Sist endret av nso; 28. juni 2013 kl. 20:51.
Er vel ikke akkurat historisk korrekt dette heller.
Og for de som lurer; ja, det er Sinken som er i begge bildene, pga jeg generelt ikke liker å bli tatt bilde av.

(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Får bare beklage for mine elendige skillz i photoshop, jeg har aldri brukt programmet før i dag, og dette var det beste jeg kunne få til uten å forlate rommet mitt.


Her er originalbildet

Og for å bevise at det faktisk er jeg som er så elendig i photoshop har jeg tatt et bilde som forhåpentligvis vil gjøre litt opp for min dårlige 'shoop. (og kanskje noen bonuspoeng for å være forførende-ish?)

Og ja, jeg barberte meg faktisk for å prøve å etterligne barten mest mulig! (det burde hvertfall være verdig noen bonuspoeng!)
Nå er det bare en drøy time til fristen går ut, så kom igjen og post nå!

(Hvor blir det av ditt bidrag moret?)

PS. Ser nå at fristen har gått ut, så får håpe at fristen blir utsatt i håp om flere bidrag.
https://imma.gr/54247

Sist endret av Bendulf; 3. juli 2013 kl. 05:59.
Morsomme bidrag. MeTheWall har hittil min stemme. Fantastisk!
Gleder meg til flere bidrag å trekke på smilebåndet av!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Etter forespørsel fra MeTheWall utsettes fristen til fredag 5. juli 2013, kl: 17:50. Regner med det fortsatt er da Barne-TV går, og vil ikke at folk går glipp av det om de ikke vil.

Bendulf: Har du et annet bilde av deg med lapp med nick på? Nå kunne det vært hvemsomhelst =)
Tips: Man kan også skrive nick på en gjenstand, kroppen, et speil, en vegg eller i panna for den del. Kun kreativiteten det står på!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Førsteplass går til Sinkens imitasjon av Leonardo da Vincis Nattverden. For sannsynligvis størst innsats.

Andreplass går til MeTheWalls imitasjon av Auguste Rodins Tenkeren. For innsats, snar respons, og referanse til nick. Bildet har allerede blitt sendt til arbeidsgiver.

Tredjeplass til Zykes imitasjon av Borat i mankini. Forconin fikk lyst på deg med én gang, og befinner seg nærmere deg akkurat nå enn på en god stund.

Hverken knivibaguets tolkning av Hamlet, eller EvveDevves spill på Munchs Skrik har unnsluppet dommerpanelets fremragende observasjonsevner, og Bendulf får post-it å skrive nicket sitt på ved første anledning.

Takk til alle deltakere og premiedonorer og jurymedlemmer!