Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2050
Hei folkens!

Tenker å kjøpe en litt defekt iPhone 4 av en kamerat.
Problemet er at mikrofonen ikke fungerer, eller skurrer veldig.
Kan jeg bytte mikrofon på den, eventuelt hvor får jeg kjøpt dette?

Takk for svar, ha en god kveld!
Dataelektroniker
SodomInsane^'s Avatar
Howto

Deler

Edit: Ninjaed!
Sist endret av SodomInsane^; 19. februar 2012 kl. 23:05. Grunn: ninja
eBay har det meste av deler til nesten alle, så sant det er relativt nytt og/eller en kjent ting, gadgets og annen elektronikk.

Jeg er sikker på at du finner det du leter etter der billigere enn på linken jonny viste til.

Selv har jeg meget god erfaring med å bestille deler fra eBay, og har reparert og erstattet ting i mye av elektronikken jeg eier. Eksempler er batteri til mobilen min, deler til en PS3 kontroll, mellomdeksel til en mobil jeg skulle selge og en drøss av kabler som alle har fungert utmerket (Dog dette ikke er direkte reparering av apparater, men fortsatt verdt å nevne)
Fikk høre at deler av skjermen og baksiden er knust, har sett på mange skjermer på Ebay. Men er veldig stor forskjell i pris, trur jeg burde går for en OEM skjerm. Noen som har tips? Noen som anbefaler en verktøy pakke fra ebay og?
Håper ikke du betaler mye for den om du må bytte ut alt mulig.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Håper ikke du betaler mye for den om du må bytte ut alt mulig.
Vis hele sitatet...
Jeg får telefonen helt gratis så det er ikke noe problem.
Er nok ikke så veldig enkelt, så jeg vet ikke om jeg ville gjort det..
Du er dum om du kjøper en _defekt_ mobil
Sitat av disneyman Vis innlegg
Du er dum om du kjøper en _defekt_ mobil
Vis hele sitatet...
Han skreiv jo et par hakk over at han fikk den gratis.
Sitat av disneyman Vis innlegg
Du er dum om du kjøper en _defekt_ mobil
Vis hele sitatet...
Det finnes faktisk folk her i landet som er i stand til å reparere ting.. Hørt om det før? Ikke alle er hjernedøde bruk og kastere (neida, du er ikke hjernedød )..

Det er ofte ikke så spesielt vanskelig å reparere elektroniske dupedingser. Spesielt ikke viss de er "modulert". Da snakker vi ofte om å skru opp, ta ut delen og sette inn en ny. Deretter skru sammen og volá!

En defekt mobil trenger derfor ikke å være noe dårlig kjøp. Viss vi snakker om en iphone 4 til noen hundrelapper (her gratis), der feilen er kjent, og reservedeler koster 200 kroner og fingerferdighetene er på plass, snakker vi om en telefon til en verdi av 4000 til under 1000lappen! - Det er da ikke noe dårlig kjøp? Her snakker vi til og med om en gratis telefon..!
-Hold deg for god til slike kommentarer!
Sist endret av Znerk; 21. februar 2012 kl. 20:37.
Sitat av disneyman Vis innlegg
Du er dum om du kjøper en _defekt_ mobil
Vis hele sitatet...
Om man kan det man driver med så er man ikke dum.. har kjøpt defekte iphones og solgt de igjen til over dobbel pris etter at de er reparert jeg.. Siste jeg kjøpte og solgte var en iphone 4 som hadde defekte volumknapper og mute bryter. Kjøpte for 1100, handlet deler for en 50-lapp og solgte for 3200. Så det er gode penger å hente der om man kan det man driver med og iphone 4 er kjempeenkel å skru på i tillegg.
Sist endret av n00man; 21. februar 2012 kl. 21:52.
Forsatt ingen som har noen anbefalinger på skjermer? Er jo alt i fra dette til dette jo.. Hva skal jeg gå for?
har bare gode erfaringer med oem-skjermer fra iholesale

http://www.ebay.com/itm/iPhone-4-Tou...-/180820410067