Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1756
Jeg har nå hatt en iphone 3gs i 2.5-3 år, batteriet begynner å kjenne tidens tann og jeg har en sprekk over beskyttelseglasset som ligger over selve skjermen.

Jeg er litt usikker på om jeg skal overhale 3gs`en min eller kjøpe ny, men jeg har godt med penger så jeg har jo litt lyst på ny telefon også da
Jobbsituasjonen min har endret seg litt, så jeg er ikke sikker på om 3gs møter de nye kravene mine heller.

Jeg vil ha en ganske stor telefon, fordi jeg må skrive en del tekstmeldinger og har klumpefingrer - og ikke minst norsk tastatur.
Må også kunne ha mailkontoer, både jobbmailen og privatmail.

Når det kommer til selve kontaktlisten på telefonen så trenger jeg at man kan lage kontaktlister, og underlister på de eksisterende listene.
Litt vanskelig å forklare men, la oss si: jeg må ha en kontaktliste over lastebilsjåfører. Der er alle lastebilsjåførene jeg har på lista mi. Så trenger jeg underlister under "lastebilsjåfører" der der står hvem som 1) har kran på bilen 2) kan kjøre asfalt 3) hvem som har maskinhenger.

hva tror dere jeg skal ha meg ? Jeg må være tilgjengelig 24/7 365 dager i året, så jeg vil ha en som er litt driftssikker også

Kan også nevne at jeg har fritt budsjett.
Sist endret av UngarEffect; 25. januar 2012 kl. 15:25.
Siden du er litt "business", kan du jo gå for Samsung Note Den er svææær. Selv om jeg er hardbarka Applefan og har 4s, frister det å kjøpe en Note for å teste. Kan ikke kvitte meg med 4s!
Sist endret av mo3; 25. januar 2012 kl. 15:29.
En sånn dyr direktør telefon du snakker om, er nok Samsung Galaxy Note. Passer perfekt, har den selv. Det er ikke noe og plukke på, den har også fått 6er av alle store aviser.
Merk at Note har 5,29" skjerm - dette kan være jævla tricky å få ned i en liten bukselomme.
Har du vurdert Windows Phone 7? Har selv HTC Titan med 7.5 Mango, veldig fornøyd så langt. Funker flott med gmail, exchange, facebook o.l - kontaktlister er jeg usikker på ettersom jeg ikke har bruk for det.
jeg har også vurdert der svæære samsungen, men jeg er ikke helt sikker på om jeg kan få stablet kontaktlista mi som jeg vil ? anyone ?

Jeg er litt litt eplefantast når det kommer til mobiltelefoner - og er veldig godt vant med 3gsen min. Blir jeg å bruke lang tid på å lære meg the way of samsung ? Blir kansje litt mye stress med nye ansvarsområder på jobb og i tillegg en telefon man sliter litt med og må bruke 5 min for å skrive sms ?
Sitat av nightLook Vis innlegg
Merk at Note har 5,29" skjerm - dette kan være jævla tricky å få ned i en liten bukselomme.
Vis hele sitatet...
Jeg har Galaxy Tab 7, og den får jeg lett ned i joggebukselomma mi
Sist endret av KRS93; 25. januar 2012 kl. 16:40.
Gikk fra Iphone 3gs til Samsung Galaxy Note, og den er fantastisk! Iphonen virker som en leke i forhold. Skjermen er stor og har en sykt bra oppløsning, batteriet på den er også veldig bra! Varer 2 dager med mye bruk! men den er enorm så den passer ikke alle, men den passer fint i joggebukse lomma mi. Men kunne ikke tenke meg og bytte tilbake nå! liker også at android er åpent så du kan installere det du vil.
Sist endret av veghov; 25. januar 2012 kl. 16:43.
Sitat av veghov Vis innlegg
Gikk fra Iphone 3gs til Samsung Galaxy Note, og den er fantastisk! Iphonen virker som en leke i forhold. Skjermen er stor og har en sykt bra oppløsning, batteriet på den er også veldig bra! Varer 2 dager med mye bruk! men den er enorm så den passer ikke alle, men den passer fint i joggebukse lomma mi. Men kunne ikke tenke meg og bytte tilbake nå! liker også at android er åpent så du kan installere det du vil.
Vis hele sitatet...
brukte du lang tid før du fikk apple ut av fingrene og kunne bruke samsung for det den er verdt ?

sitter å "hviler" på kjøp-knappen på komplett.no en blueversjon av samsungen.. Bruker disse mini sim btw ?
Vel det tok vel en dag eller 2 og bli vant Android kunne nå ikke tenke meg og bytte tilbake! sitter nå og venter på Android 4.0 oppdateringen som kommer i 2012 q1 . Btw blue versjonen er ikke blå såvidt jeg kan se på min. Og nei den bruker ikke micro sim!
sony ericson xperia mini pro
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
...kontaktlister, og underlister på de eksisterende listene.
Vis hele sitatet...
Kan ikke huske å ha sett noe slikt på min Galaxy S2, men det flotte med smarttelefoner er at det finnes apps for absolutt alt. Dersom noe slikt mot formodning ikke skulle finnes, så kan du jo alltids ansette en frilanser fra india.
Om selv det skulle feile så kan du navngi grupper som "Lastebilsjåfør - Kran", Lastebilsjåfør - Asfalt" etc, burde ikke være noe problem med så stor skjerm

Forøvrig fulgte det med adapter fra minisim til vanlig sim på S2, så antar det gjør det på Note også.
Samsung Galaxy S2 er vel regnet som den beste smarttelefonen nå for tiden. Stor skjerm og mye kraft. Hvis du ikke vil ha en liten tablet i stedet.
For min del så hadde jeg først en Iphone 3gs, kjøpte meg så en HTC Desire HD for å prøve android og den type mobil. Jeg gikk raskt tilbake til Apple og er fornøyd eier av Iphone 4s nå.
Sitat av okkla Vis innlegg
sony ericson xperia mini pro
Vis hele sitatet...
bare fordi du prøver å overtale noen til å kjøpe den burde du bannes fra forumet, permanent

Sitat av KRS93 Vis innlegg
Jeg har Galaxy Tab 7, og den får jeg lett ned i joggebukselomma mi
Vis hele sitatet...
nå høres ikke dette ut som en som løper rundt i joggebukse
Sitat av okkla Vis innlegg
sony ericson xperia mini pro
Vis hele sitatet...
De folka jeg har møtt som har klaga over mobilen sin mest er ikke de med gammel nokia eller en iphone med ødelagt skjerm, det er de med sony ericsson xperia mini pro.

Og ferdig..


Til trådstarter.

Samsung galaxy nexus.
Sitat av okkla Vis innlegg
sony ericson xperia mini pro
Vis hele sitatet...
hadde du bytta inn ferrarien din i en sliten saab?

Har selv Android tlf og stor forrnøy med den, men det der xperia mini greiene må være noe SE lagde i fylla imo.

Har 2 S2 selv, en hvit og en svart og kan anbefale den tlf på det varmeste. Den har ikke skuffet meg EN gang enda. Full mulighet for grupperinger i kontaktliste så vidt jeg kan se nå.
Kjøpte Galaxy Note for litt siden å er sykt fornøyd. Den er litt stor, men den blir bare "mindre" for hver dag Passer i lumma.
Note blir for svær. Gå for en 4,7 tommer i stedet. Kanskje en med Windows hvis du føler deg litt vill.
HTC Desire HD er ALT du trenger.

Beste mobilen jeg har hatt, knuser Iphone lett!!
HTC Desire HD blir aaaaltfor diger.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
HTC Desire HD blir aaaaltfor diger.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke så veldig stor? Helt passe størrelse.
Sitat av SjokoMelk Vis innlegg
Det er jo ikke så veldig stor? Helt passe størrelse.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vert mer ening! Som TS sier han er ute etter en større mobil siden han har feite fingre. Jeg har selv store hender og mobilen passer meg da perfekt.
Sitat av Commendatore Vis innlegg
HTC Desire HD er ALT du trenger.

Beste mobilen jeg har hatt, knuser Iphone lett!!
Vis hele sitatet...
For gammal.
Har selv galaxy 2, og sambo har siste Iphone. Bruker begge, og overgangen mellom Android til apple og motsatt.....
La meg si det slik: jeg kan forstå at Apple saksøker google for å ha plagiert operativsystemet .)

Anyways, begge er gode og avanserte telefoner med hovedsakelig velprøvd teknologi nå. Synes vi begge har telefoner som er pålitelige. Selv om jeg må innrømme at min gamle Galaxy 1 hadde endel issues.
Dog lå de fleste(men ikke alle) i Android 2.1 OS.
Samsung Galaxy S2 har samme skjermstørrelse om HTC Desire HD. Tror kanskje jeg ville gått for førstnevnte hvis man trenger stor skjerm.

Sitat av kampspurv Vis innlegg
La meg si det slik: jeg kan forstå at Apple saksøker google for å ha plagiert operativsystemet .)
Vis hele sitatet...
Ja, det er fordi Apple er desperate fordi Android banker iOS. Og Apple stjeler selv som ravner, men klager alltid over at andre stjeler ideer fra dem selv om dette bare er tull.
Har selv S2, og får stadig høre at skjermen er så stor: 4,3" er en del større enn iPhone. Evt. kan du gå for Samsung Galaxy Note, som iallefall er stor! :-)