Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 10403
Noen som har erfaring med å få et tall på fødselsnummeret på kortet til å se ut som et annet tall? Ta for eksempel hvis man har et 4-tall på slutten, og gjør tallet litt utydelig med tusj slik at det blir oppfattet som et ett-tall, og dermed blir 3 år eldre på kortet.. kunne dette la seg gjøre? Tenkte det kunne være litt realistisk, siden de bare ser noen sekunder på et kort i butikken/polet.. noen som faktisk har prøvd dette?
De som er -94 kan handle både alkohol og tobakk, hvorfor risikere dokument forfalskning?
Folk som er f.eks født i 1994 kan enkelt bruke passer (ja, skole passer) til å skrape vekk deler av 4 tallet for å få det til se ut som et ett tall. Vær forsiktig så du ikke skraper alt for dype riper i kortet, etterpå, så skraper du baksiden av kortet (der fødselstallet er) mot en betong vegg eller lignede for å få kortet til å se litt slitt ut. Dette gjorde jeg før i tiden. (født i 1994)
Hvis du virkelig er en 94'er så er du gammel nok for alkohol og tobakk, og kan få noen andre til å kjøpe for deg sterkere drikker (sprit). Dessuten kommer du inn på mange utesteder selv om du er 18-19.

Vær så snill og ikke drit på leggen med dokumentforfalskning - altså dét å bli tatt for det. << Dokumentforfalskning straffes strengt i Norge, særlig konsekvensene i etterkant med f.eks tap av jobbmuligheter er harde og ikke noe å kimse over. Blir du tatt kan du kanskje angre i årevis på det og det er noe du neppe ønsker.
Du er ikke 17, og du har mest sannsynligvis ikke et enormt behov for å komme deg inn på 20-årssteder.

Les også det Luci Tristis skrev, kloke ord..
Sist endret av aeon_illuminate; 27. september 2013 kl. 03:16.
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
De som er -94 kan handle både alkohol og tobakk, hvorfor risikere dokument forfalskning?
Vis hele sitatet...
Jo, men det finnest et utvalg som har 20 års aldersgrense.

Sitat av Hutch Vis innlegg
Folk som er f.eks født i 1994 kan enkelt bruke passer (ja, skole passer) til å skrape vekk deler av 4 tallet for å få det til se ut som et ett tall. Vær forsiktig så du ikke skraper alt for dype riper i kortet, etterpå, så skraper du baksiden av kortet (der fødselstallet er) mot en betong vegg eller lignede for å få kortet til å se litt slitt ut. Dette gjorde jeg før i tiden. (født i 1994)
Vis hele sitatet...
Ja, tenkte på dette først, såg ut på kortet som om det var en overflate man måtte komme igjennom før man kom til tallet. Men funker vel for meg hvis det funket for deg:>
Hvis du ikke vil ha riper, å få det til å se mer profft ut så hell litt stearin over når du er ferdig og bruk en mynt (1 krone helst) for å fjerne over-belegget med stearin.
Deretter ta litt zalo på stearinen så den blir litt mykere. På denne måten så får du en blank overflate som ikke vekker mistanke.

Kan brukes på byen og i butikker, men blir veldig lett avslørt under UV lys.
Sitat av bottknott Vis innlegg
Hvis du ikke vil ha riper, å få det til å se mer profft ut så hell litt stearin over når du er ferdig og bruk en mynt (1 krone helst) for å fjerne over-belegget med stearin.
Deretter ta litt zalo på stearinen så den blir litt mykere. På denne måten så får du en blank overflate som ikke vekker mistanke.
Vis hele sitatet...
pft. blank neglelakk ftw!
I mine yngre dager klipte jeg av opp en gammelbankkort å stjal 1tallet. brukt flere timer med å pusse den så tynn som mulig. deretter finjusterte jeg kanter å annet som kan oppdages.

Feks:
2102"83" så la jeg 1tallet over 3 på slutten av 83. kjørte den gjennom en maskin som satt på et usynlig lag. jeg viste at dette var risikabelt å bruke, så jeg dro å kjøpte meg en pengbok som har et kinda vindu.

Hver gang jeg viste min legitimasjon viste jeg pengboken uten mulighet å ta den ut derifra fungerte hos alle å brukte den ca 4ganger uken.
Ble 1gang tatt fordi h*n viste alderen min fra før så jeg tok kortet å sprang
Sitat av KaiN Vis innlegg
I mine yngre dager klipte jeg av opp en gammelbankkort å stjal 1tallet. brukt flere timer med å pusse den så tynn som mulig. deretter finjusterte jeg kanter å annet som kan oppdages.

Feks:
2102"83" så la jeg 1tallet over 3 på slutten av 83. kjørte den gjennom en maskin som satt på et usynlig lag. jeg viste at dette var risikabelt å bruke, så jeg dro å kjøpte meg en pengbok som har et kinda vindu.

Hver gang jeg viste min legitimasjon viste jeg pengboken uten mulighet å ta den ut derifra fungerte hos alle å brukte den ca 4ganger uken.
Ble 1gang tatt fordi h*n viste alderen min fra før så jeg tok kortet å sprang
Vis hele sitatet...
Ikke verst skrapte tallet om til et 1-tall, viste seg å funke ganske bra!
Har selv skrapet bort og brukt 0.75mm vannfast tusj. Tok sandpapir over resten av talla og kortet for å få det til å se slitt ut og la så kontaktpapir over for glatt overflate. Ikke prøvd lagde for morroskyld men ser ekte ut.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Mange gode tips her! Mulig å gjort det med et 98`er kort..? Dog kortet er visa elektron, men ved å ha det inni en lommebok med "vindu" syntest nok ikke det ?
Men husk, blir du tatt for dette kan det få følger i ditt senere liv. Jeg ble tatt med skrapt legitimasjon på det utested for noen år tilbake. Måtte i avhør og fikk 6k i bot og dokumentforfalskning på rullebladet.
Vi gjorde dette når vi var mindre..Bytta ut 6 tallet og fikk det til å se ut som 0. Vi brukte en passer (sånn som du lager sirkler med i matematikk på skolen) og skrapte forsiktig og brukte en veldig tynn sprittusj til å tegne sånn at det så ut som 0.
Funka som faen når vi skulle kjøpe oss sigg det

Er litt rart at så mange gikk på det tho...6 år forskjell..
Sist endret av random72742; 9. november 2013 kl. 12:26.
Prøvde meg på det samme eng gang jeg og, den enkleste måten å skrape bort tall på kortet er å bruke fyrstikk hoder. Jeg gjorde det på kortet mitt og det ble ingen synlige merker, klarte ikke å lage et tall som så ekte ut etterpå tho.. Om du skal lage en overflate som ser bra ut kan du prøve å bruke hår spray, funker bra sålenge du har kortet tørt i følge en anna thread angående dette. :-)
Få noen til å kjøpe for deg. Hvis noen gnåler om hvem som kjøpte til deg så sier du at du kjøpte sjøl og ikke ble bedt om leg i butikken.