Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 7834
Lenge siden jeg har postet noe UE nå
Da har jeg og kompiser vært på tur igjen, har vel ikke så mye å skrive egentlig.

Kos dere med bildene ihvertfall. og filmen

Video link

Bilder
Sist endret av Luci Tristis; 1. april 2013 kl. 00:00.
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
Lenge siden jeg har postet noe UE nå
Da har jeg og kompiser vært på tur igjen, har vel ikke så mye å skrive egentlig.

Kos dere med bildene ihvertfall. og filmen

Video link

Bilder
Vis hele sitatet...
Heftig!! Har selv vært der nede, men kom ikke så langt uten dykkerdrakt...
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
Lenge siden jeg har postet noe UE nå
Da har jeg og kompiser vært på tur igjen, har vel ikke så mye å skrive egentlig.

Kos dere med bildene ihvertfall. og filmen

Video link

Bilder
Vis hele sitatet...
Kult.

Hvor ligger denne bunkeren i forhold til Ullern videregående skole? (Som miderligtidig ligger i bygge til christiania tekniske skole(jeg går der nå btw))
Vet hverken hvor ullern vgs eller chr. Tek. Skole ligger. Men denne bunkern lugger rett ved vika / amerikanske ambassade
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
Vet hverken hvor ullern vgs eller chr. Tek. Skole ligger. Men denne bunkern lugger rett ved vika / amerikanske ambassade
Vis hele sitatet...
Glemte å nevne at Ullern vgs ligger i Cort adelers gate 30.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Veldig kult, Luci Tristis! UE på høyt nivå dette!
Er dette fra turen jeg hørte om fra H*****, eller er dette en gang etter?
Er det kun dette, eller går det lengre inn? Har dere gått inn den trange gangen og inn den lille døra som dere nevner i videoen? Funnet noe trapp som går videre nedover?

Offtopic: Lo godt av samtalen deres der nede
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Glemte å nevne at Ullern vgs ligger i Cort adelers gate 30.
Vis hele sitatet...
Jeg tok en titt i et av friminuttene - inngangen er bak bygget som ligger parallelt med hovedbygget til Ullern.
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Veldig kult, Luci Tristis! UE på høyt nivå dette!
Er dette fra turen jeg hørte om fra H*****, eller er dette en gang etter?
Er det kun dette, eller går det lengre inn? Har dere gått inn den trange gangen og inn den lille døra som dere nevner i videoen? Funnet noe trapp som går videre nedover?

Offtopic: Lo godt av samtalen deres der nede
Vis hele sitatet...
Hvis H har fortalt om cort adlers gate, så er det nok det du har hørt, jeg alene gikk inn den trange gangen, må ligge på rygg for å komme igjennom.

Hvis det er noe trap der som går ned, så mulig den går ne di gulvet under vannet, H hadde med lasermåler, så han har funnet ut arealet på hele bunkern, trappa vi kom til, går inn til det ene bygget.

Anngående den samtalen, så skylder jeg på han paranoide jævln bak meg, som ikke holder kjeft under filming......
Utrolig kult at du har tatt både bilder og film :-)
Alltid spennende med UE fra slike historiske steder, vi må aldri glemme det som har skjedd i fortiden.
På grunn av at fortiden vil alltid være med å forme fremtiden.

"Mennesket tilbringer sitt liv med å resonnere over fortiden, beklage seg over nutiden og skjelve for fremtiden"
Antoine Rivarol
Det ser virkelig ikke sunt ut der nede
Dette var interessant, video og bilder...

Dere var ikke redde for å tråkke i blinde i f.eks. et høl i golvet? (trapp, luke etc)??



Trodde først dere gikk i vadebukse, men så høye vadebukser finnes vel ikke.
Er det våtdrakt? (og er våtdrakt noe som holder en tørr?)....nei, det må være tørrdrakt.
Ellers blir det vel kaldt de første minuttene.

Står stedet åpent altså? Uforsvarlig i så fall med tanke på barn, men barn går vel ikke løse i Oslo lenger...

Det hvite som i videoen ser ut som sopp/mugg ser ut som gammeldags glassvatt på bildene.
Den gamle hvite glassvatten hadde lange glassfibre i motsetning til den gule dagens.

Viser filmen at dere går ned et sted og opp et annet?

Noen spennende funn utover selve stedet?

"her sånn må du krysse en ledning...den som stikker opp her...".

Er den tykke svarte med blå strek så er det vannledning. Noen har ville pumpe opp vannet helt opplagt.


Jeg ser rustne bjelker i himlingen. Hva er over der? Opp i dagen?
Er det opp i en bygning så ville jeg som eier sørget for drenering av vann og tørrere luft.

Men jeg har i bakhodet fra reportasjer tidligere, at det er en åpen plass oppå denne bunkeren, men kanskje ikke helt. Hvor stort er komplekset igjen...?
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Fikk ikke sett hverken bilder eller video? Er det fjernet? Vil gjerne se.
Sitat av Mechie Vis innlegg
Dette var interessant, video og bilder...

Dere var ikke redde for å tråkke i blinde i f.eks. et høl i golvet? (trapp, luke etc)??



[COLOR="Red"]Den første turen inn var i vadere, men vi anså risikoen for det du nevner ( falle i ett hull etc) med vadere til å være livsfarlig. Vadere fulle av vann er ingen ønskesituasjon. Vi byttet derfor til tørrdrakter å gikk inn ført uten elektronisk utstyr.. Med tørrdrakt ville det være mulig å svømme om man skulle "miste bakken" under seg.[/COLOR]

Trodde først dere gikk i vadebukse, men så høye vadebukser finnes vel ikke.
Er det våtdrakt? (og er våtdrakt noe som holder en tørr?)....nei, det må være tørrdrakt.
Ellers blir det vel kaldt de første minuttene.


[COLOR="red"]Tørrdrakt ja, men kaldt likevel[/COLOR]


Viser filmen at dere går ned et sted og opp et annet?

[COLOR="red"]Dette stemmer, vi gikk ned "Hovedinngang" og kommer opp inne i bygget ved siden av som nå er leiligheter og kontor etc. Det er nok derfor de har forsøkt å drenere som du nevner med den vannledningen. Den er sort med blå strek[/COLOR]



Jeg ser rustne bjelker i himlingen. Hva er over der? Opp i dagen?
Er det opp i en bygning så ville jeg som eier sørget for drenering av vann og tørrere luft.

[COLOR="red"]Ja, dette er rett opp til en bakgård i Cort Adlers gate[/COLOR]

Men jeg har i bakhodet fra reportasjer tidligere, at det er en åpen plass oppå denne bunkeren, men kanskje ikke helt. Hvor stort er komplekset igjen...?
Vis hele sitatet...
[COLOR="red"]Vi er igang med å tegne ett nøyaktig kart over denne bunkeren da det ble foretatt nøyaktige mål med lasermåler[/COLOR]
Får kun beskjed om at video er fjernet og for å se bildene må jeg ha passord...
Sitat av Harkeey Vis innlegg
Får kun beskjed om at video er fjernet og for å se bildene må jeg ha passord...
Vis hele sitatet...
Hos meg funker bildene, men ikke videoen.
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Fikk ikke sett hverken bilder eller video? Er det fjernet? Vil gjerne se.
Vis hele sitatet...


Video måtte redigeres noe, ny utgave ligger her;


http://www.youtube.com/watch?v=I4j_dCiAE8I
Sitat av Arrakiss Vis innlegg
Video måtte redigeres noe, ny utgave ligger her;


http://www.youtube.com/watch?v=I4j_dCiAE8I
Vis hele sitatet...
Denne videoen er privat.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Denne videoen er privat.
Vis hele sitatet...


Sorry, my bad...
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Denne videoen er privat.
Vis hele sitatet...
Funker helt fint for meg da
Sitat av robojot Vis innlegg
Funker helt fint for meg da
Vis hele sitatet...
Når du prøvde hadde det vell blitt fikset da…
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Fikk ikke sett hverken bilder eller video? Er det fjernet? Vil gjerne se.
Vis hele sitatet...
Bilde linken funker som den skal. Arrakiss har lastet opp videon på nytt. En av mine ue folk.
fin tur under oslo, en litt mer menneskelig ue-reportasje enn standarden, hvor det kun er musikk eller pusting.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette er kult, ingen tvil om det.
Frem med betongsagen...
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ncrete_saw.jpg
Sist endret av Mechie; 4. mars 2014 kl. 12:22.