Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3282
Hei! Lurer på om det er noen her med erfaring rundt det å leie bil over lengre perioder her.

Jeg skal nedover Europa med noen kamerater i akkurat underkant av tre uker. Vi trenger en bil med 5 seter og stort baggasjerom (plass til trommesett, gitarer, forsterkere osv) pluss en syvseter hvor baggasjerom ikke blir så viktig.

Ser etter noe rimelig, men det viktigste er at bilen går ned og opp igjen. Annen info er at den eldste som har lappen er 20 år og har hatt den i to år. I tillegg har et par andre lappen men er under 20.

Om det er relevant kan jeg si hvilke land vi drar innom også. Men vi blir på veien i ca 2,5 uker. Si ifra om noen vet om noen rimelige som kanskje kan gi noe tilbud eller pakke-pris på to store biler siden det er en litt større tur.
En seksseter med stort bagasjerom (brukt som turnébil av mange) og en 8-seter i 3 uker med fri kjørelengde ligger på 16 000kr tilsammen. /Oslo Rent-A-Wreck
Sist endret av Lily Bowen; 15. februar 2013 kl. 13:19.
Det hørtes jo ikke gale ut i det hele tatt egentlig. Takk for tips. Dessverre er ingen av oss over 23 år.

Hvor sketchy tror dere det er om vi får en kamerat av oss som er over 23 til å leie den? Så bruker vi den.
Så om det skulle hende noe så betaler jo vi det selvfølgelig. Men at leien står i hans navn. Er det sketchy business?
Sist endret av Herbman; 15. februar 2013 kl. 13:53.
Umh,
1: dere trenger ikke være 23 år for å leie.
2: ring til kontoret.
3: ikke prat om sketchy business, kanskje noen som svarer her faktisk jobber der ...hint.
Hehe. På Bergen sitt Rent-A-Wreck bilutleie står det at det er 23 års, men at det varierer i de ulike delene av landet.
Har du funnet aldersgrensen i Oslo?
Dude. Jeg sitter på jobben nå. Altså Oslokontoret. Vi har ikke aldersgrense, men man må ha hatt førerkort i over et år.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Å, veldig interessant. Når det er fri kjørelengde, betaler man da per kilometer også?
Veldig hyggelig at de ikke har så høye betingelser i Oslo.
Når det er fri kjørelengde betaler man ikke per kilometer. Igjen. Ring ned. Jeg jobber neste fredag. Får du en dude på tråden spør du etter den ene jenta der.
Den er grei. Det er nok bare jeg som har hørt mye rart av andre.
Takk!
Ønsker du virkelig leie bort bil til en person som kaller seg herbman, og som klarte å overse hintet om hvor du jobbet selv når du skrev ..hint.?

Jeg ser for meg han bli forsøkt vinket inn av politiet på Autobahn i Tyskland, for å stappe armen ut av vinduet og vinke lykkelig tilbake... Hei, Hei!
Jeg stjeler tråden litt her jeg, hvis det er greit:

Hva er den laveste aldersgrensen for å leie bil i Norge?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Jeg stjeler tråden litt her jeg, hvis det er greit:

Hva er den laveste aldersgrensen for å leie bil i Norge?
Vis hele sitatet...
Vel, som sakt over har Rent-a-Wreck i Oslo 19 års grense (om du tok lappen da du var 18 da), og er usikker på om noen andre leier ut til noen som har hatt lappen i under ett år. (merk at dette ikke er fakta, men synsing fra min side)
Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor noen som helst leier fra Rent-A-Wreck.. Å leie en >1 år gammel bil fra Budget/Avis/Sixt med fri kilometer er jo BILLIGERE enn å leie et 15 år gammelt vrak derfra..
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor noen som helst leier fra Rent-A-Wreck.. Å leie en >1 år gammel bil fra Budget/Avis/Sixt med fri kilometer er jo BILLIGERE enn å leie et 15 år gammelt vrak derfra..
Vis hele sitatet...
Nja, en vw touran hos hertz i 3 uker ble jo alene nesten 15000kr, pluss 9 seter som blir enda dyrere igjen, så totalt hos hertz blir over 30 000kr.
Sitat av Uklar Vis innlegg
Nja, en vw touran hos hertz i 3 uker ble jo alene nesten 15000kr, pluss 9 seter som blir enda dyrere igjen, så totalt hos hertz blir over 30 000kr.
Vis hele sitatet...
Joda, du klarer jo helt sikkert å finne NOEN som er dyere, men hvorfor i alle dager skal jeg f.eks betale 895,- døgnet for å leie en gammel og sliten stasjonsvogn hos Rent-A-Wreack når jeg kan leie en splitter ny i 3 dager for 1200 hos Budget?
Sist endret av petterpan2; 24. februar 2013 kl. 03:18.
Om dere er lur så kjøper dere heller et vrak enn å leie ett.
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Om dere er lur så kjøper dere heller et vrak enn å leie ett.
Vis hele sitatet...
Sikkert artig når bilen til 15 000kr stopper nede i Europa, langt unna verksted og noen som snakker engelsk.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Joda, du klarer jo helt sikkert å finne NOEN som er dyere, men hvorfor i alle dager skal jeg f.eks betale 895,- døgnet for å leie en gammel og sliten stasjonsvogn hos Rent-A-Wreack når jeg kan leie en splitter ny i 3 dager for 1200 hos Budget?
Vis hele sitatet...
3 uker leie for en stor stasjonsvogn fra Gardemoen:

Budget: 8500kr
Hertz: 15300kr
Rent a wreck: 18795kr

Så utifrå det så har du rett. Ville jeg gått for budget.

Ble faktisk litt overrasket over hvor billig budget er.

Merk. At jeg tok døgnpris(895kr) hos rent a wreck ganget med 3 uker, så det kan bli litt billigere siden du leier såpass lenge, men tviler på at det blir billigere enn budget.
Sitat av Uklar Vis innlegg
3 uker leie for en stor stasjonsvogn fra Gardemoen:

Budget: 8500kr
Hertz: 15300kr
Rent a wreck: 18795kr

Så utifrå det så har du rett. Ville jeg gått for budget.

Ble faktisk litt overrasket over hvor billig budget er.

Merk. At jeg tok døgnpris(895kr) hos rent a wreck ganget med 3 uker, så det kan bli litt billigere siden du leier såpass lenge, men tviler på at det blir billigere enn budget.
Vis hele sitatet...

Hva er kjørelengden hos Budget? Hvilke forsikringer er inkludert? Er veiassistanse inkludert? Kommer bilen med full tank? Må man fylle opp tanken når man leverer den?

Alt dette er faktorer som spiller inn på pris.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Sikkert artig når bilen til 15 000kr stopper nede i Europa, langt unna verksted og noen som snakker engelsk.
Vis hele sitatet...
Ville absolutt ikke kjøpt en bil som dere har brukt for til 15 000 og dratt ut på langtur i Europa. Ville heller anbefale dere og leie en bil i Sverige, og kjøre over til Norge kun for og hente folk/utstyr. (er egentlig ikke lov) og så dratt på tur. Er MYE billigere og leie bil i Sverige...
Sitat av Uklar Vis innlegg
Merk. At jeg tok døgnpris(895kr) hos rent a wreck ganget med 3 uker, så det kan bli litt billigere siden du leier såpass lenge, men tviler på at det blir billigere enn budget.
Vis hele sitatet...
Kult å faktisk kunne gruse slike antagelser med 100% sikkerhet:
En stasjonsvogn i 3 uker koster 6900kr hos Gardermoen/Lillestrøm.
På kontoret i sentrum koster den 5500kr i vintersesongen.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Hva er kjørelengden hos Budget? Hvilke forsikringer er inkludert? Er veiassistanse inkludert? Kommer bilen med full tank? Må man fylle opp tanken når man leverer den?

Alt dette er faktorer som spiller inn på pris.
Vis hele sitatet...
Du får med forsikring med egenandel på Max 10 000kr trur jeg, kan kjøpe bedre forsikring for å minske denne. Vei assistanse er alltid inkludert, litt usikker på hvordan det er i utlandet. Bilen kommer med full tank å det anbefales å levere med full tank da det koster deg 25% ekstra å ikke gjøre det.

Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Kult å faktisk kunne gruse slike antagelser med 100% sikkerhet:
En stasjonsvogn i 3 uker koster 6900kr hos Gardermoen/Lillestrøm.
På kontoret i sentrum koster den 5500kr i vintersesongen.
Vis hele sitatet...
Som sagt jeg tok utgangspunktet på døgnpris på nettet og jeg sa det kom sikkert til å bli billigere siden du leier den lengre.
Jeg ville heller spart opp noen kroner om dere kan det. Høres ut som dere er noen som skal på tur hvertfall. Da må det vel være billigere å kjøpe f.eks for 4000kr hver og selge igjen å få igjen 3500kr pr pers når dere er ferdige..