Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3015
Hei

Jeg har kommet i en lei situasjon. Laderen til Hp'en min er ikke tilgjengelig. Er det noe jeg kan gjøre, eller bruke for å få ladet den?

Å skru opp pc'en er null problem.
Du må ha lader for å lade opp batteriet, eventuelt putt i et full oppladet batteri.
Dockingstasjon?
Insane
Trådstarter
Hva er en en dockinstasjon?

Tenkte jeg skulle høre med dere freaks om det fantes en MacGuyver løsning på dette.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
hvis du har en variabel spenningskilde(for guds skyld DC) kan du koble pluss fra kilden, til pluss på laderingange, og det samme med minus. spenningen skal være satt til 18.5V som er standar spenningen på probook laderen

husk og bruk et voltmeter til og lese av spenningen, da de som er på de variable spenningskildene som regel ikke er helt presise
Egyptisk Tempelkatt
Sorry as, bare å gi opp. Alle metoder som "kan" fungere i en viss tidsperiode er farlige og kan smelte/ sette fyr på batteriet.

Lån deg en lader
Insane
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
hvis du har en variabel spenningskilde(for guds skyld DC) kan du koble pluss fra kilden, til pluss på laderingange, og det samme med minus. spenningen skal være satt til 18.5V som er standar spenningen på probook laderen

husk og bruk et voltmeter til og lese av spenningen, da de som er på de variable spenningskildene som regel ikke er helt presise
Vis hele sitatet...

Interessant.
Jeg skal se om jeg har nødvendig utstyr.
Tusen takk.
Sitat av ZiwYall Vis innlegg
Interessant.
Jeg skal se om jeg har nødvendig utstyr.
Tusen takk.
Vis hele sitatet...
Nødvendig utstyr vil nok i de aller fleste tilfeller være en laptop-lader.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Judaz Vis innlegg
Nødvendig utstyr vil nok i de aller fleste tilfeller være en laptop-lader.
Vis hele sitatet...
Merk, ikke hvilken som helst lader, ettersom forskjellige typer og produsenter har andre ladeverdier, eksempelvis høyere eller lavere spenningsnivå, bruk av feil lader til utstyr kan ødelegge utstyret.
En annen lader? Jeg fikk til å bruke HP lader i Aceren min, men kontakten i Pc-en ble veldig varm.
Insane
Trådstarter
Sitat av Zyke Vis innlegg
Merk, ikke hvilken som helst lader, ettersom forskjellige typer og produsenter har andre ladeverdier, eksempelvis høyere eller lavere spenningsnivå, bruk av feil lader til utstyr kan ødelegge utstyret.
Vis hele sitatet...
La oss anta at jeg har en annen lader som gir 18.5 V.
Den passer jo ikke inn i åpningen. Hvordan?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av ZiwYall Vis innlegg
La oss anta at jeg har en annen lader som gir 18.5 V.
Den passer jo ikke inn i åpningen. Hvordan?
Vis hele sitatet...
ledninger :P
Sitat av Zyke Vis innlegg
Merk, ikke hvilken som helst lader, ettersom forskjellige typer og produsenter har andre ladeverdier, eksempelvis høyere eller lavere spenningsnivå, bruk av feil lader til utstyr kan ødelegge utstyret.
Vis hele sitatet...
Minst 95% av alle laptoper på markedet lades med 19V DC. Det er stort sett bare strømstyrken og kontakten som er forskjellig, og så lenge strømstyrken er tilstrekkelig har det ikke noe å si om den er forskjellig fra den originale laderen. Det er derfor det selges universalladere med løse tiper man kan bytte etter hva slags PC man har.

Tidligere ble noen Toshiba-maskiner levert med 15V adapter, men jeg tror det er helt slutt på det nå.

HP ProBook leveres uansett alltid 19V DC, 65W eller 90W.