Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1600
Jeg leter enkelt og greit etter de råeste hodetelefonene som er å oppdrive for maks 2-3000,-
Noise cancelling er et must, de må fungere optimalt til bærbare enheter og de må dekke hele øret.


Jeg setter stor pris på alle svar
Jeg har ikke spesiell peiling, men mener hvertfall at Dr dre headsetts'ne er enormt bra.
ゴジラ
Brassman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Riverton Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Disse virker som et meget bra alternativ. Noen som vet hvordan lydkvaliteten og byggekvaliteten er i forhold til f.eks Beats eller andre tilsvarende noise cancelling headphones i toppsjiktet?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
har selv dette, har ikke noicecanceling men er så bra isolert at du ikke hører en damn shit! kjempe bra lyd. klar og fin samt dyp bass. funker tilke bra til black metal, som til oprea til techno. samt at det har støtte for 3D lyd
funker fett med alle enhetene jeg har prøv det på
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Jeg har ikke spesiell peiling, men mener hvertfall at Dr dre headsetts'ne er enormt bra.
Vis hele sitatet...
Nope, ekstremt overpriset hodetelefoner.
Har selv Beats Studio, verre isolering av lyden skal du lete lenge etter, kan ikke ha mer en 15% lyd på bussen før alle stirrer på meg og spør om å skru ned, og mamma tror jeg har fått nytt anlegg når jeg har dem høyt på ørene. Kvaliteten på lyden er midt på treet, mange reviews mener det er alt for mye bass. Disse kostet rundt 3000 kroner tror jeg.
Har selv Dr Dre Monster Beats, og de er sykt bra.
Om du først skal legge 2-3000,- i et headsett anbefaler jeg å ta deg en tur på en HIFI sjappe å prøvelytte. Jeg kan på det varmeste anbefale Denon. Denne:

http://www.hifiklubben.no/produkter/...odetelefon.htm

Har hørt både denne og den billigere versjonen til 1300,- Begge parkerer både Dr.Dre Beat, Pioneer og mere.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Har selv Dr Dre Monster Beats, og de er sykt bra.
Vis hele sitatet...
Mener selv at dr dre monster beats er noe drit! kommer aldri til og kjøpe no av de.
mangler noe av det mest elementere innenfor musikklytting. Almenhet! ja du får helt vill bass, men det får da jeg også med mitt senheiser til 2/3 av prisen, bruker EQ og har opplevd at jeg har måtte skru ned bassen, da den blei for intens.
prøv og sett på opera/jass/blues på heasdsettet ditt så finner du ut hvor rassent det egentlig er!
ゴジラ
Brassman's Avatar
Trådstarter
Nå er det veldig tungvint for meg å troppe opp på Hi-Fi klubben. Men jeg har prøvd Bose QC 15, og syntes de var utrolig gode. Men jeg har ikke nevneverdig erfaring med god lyd, så det blir vanskelig for meg å sammenligne.
Noen som vet hvordan de er i forhold til det Denon hodesettet FuNcEd linker til? Trenger man en sånn liten forsterker for å få maks utbytte av dem med bærbare enheter?

Kom gjerne med nye forslag

Takker for alle gode svar og forslag. KP!
Sist endret av Brassman; 8. desember 2011 kl. 20:39.
Beyerdynamic dt770 pro! Ca. 1400 på komplett. Se reviews på head-fi.org
Har store planer om å få testa B&W P5.
En kamerat av meg har disse, og de skal visstnok være helt sinnsykt god lyd i:
http://www.lydogbilde.no/test/audio-technica-ath-m50
http://cdon.no/elektronikk/audio_tec...h-m50-15564570
Sitat av Riverton Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte dette med 100% trygghet til deg, dette headsettet er mest sannsynlig settet med aller best noise canceling på markedet.

Anbefaler deg rett og slett å prøve deg på en hifibutikk/elkjøp om du har mulighet!
Hva er det som får folk til å tro at Beats er så bra? De har ubalansert lyd, er vonde å ha på (etter min mening), har så godt som null lydisolasjon og er kjemepdyre.
Merker som Denon, Sennheiser, Beyerdynamic, AKG eller B&W (+ mange flere, men dette er vel de største) er det du burde gå for hvis du skal ha god lyd. Til en overkommelig pris er vel Beyerdynamic best lyd for pengene, men hvis du vil bruke mange tusen har hvertfall Denon og B&W mye bra.
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Mener selv at dr dre monster beats er noe drit! kommer aldri til og kjøpe no av de.
mangler noe av det mest elementere innenfor musikklytting. Almenhet! ja du får helt vill bass, men det får da jeg også med mitt senheiser til 2/3 av prisen, bruker EQ og har opplevd at jeg har måtte skru ned bassen, da den blei for intens.
prøv og sett på opera/jass/blues på heasdsettet ditt så finner du ut hvor rassent det egentlig er!
Vis hele sitatet...
Kjører uten EQ, det er slik de er best for det jeg hører på, noen ganger setter jeg på bassforsterkning.
Det er selvsagt en objektiv mening, spesielt siden alle har forskjellige musikksmaker.
De Bose-hodetelefonene er litt spesielle, prøvde dem på flyplassen. Eneste som er i kontakt med hodet ditt er tynne ringer rundt øret, og du hører ingenting, utrolig bra noise cancelling og lydkvalitet!!
Såpekoker av rang
Har hatt mitt par Beyerdynamic DT770 i snart 5 år. Produserer musikk, og når jeg ikke produserer hører jeg på, så det har alltid vært veldig viktig å ha noe som låter bra og er komfortabelt over lengre perioder. DT770 innfrir, og selv etter 5 års heftig bruk leverer de fremdeles. Det har kommet flere utgaver i senere tid. 32ohm for bruk på enheter som gir lite kraft (ipod f.eks), 80ohm for studiobruk, eller som en midt-i-mellom løsning, og 250ohm for rent studiobruk, gjerne gjennom en forsterker.

Felles for alle er at de koster like mye og er like komfortable.
Den nevneverdige forskjellen mellom 32ohm-utgaven og 80ohm-utgaven er mindre bass på førstnevnte, men du kan spille høyere på bærbart utstyr.

De gir en utrolig god, slagkraftig bass, samtidig som de tar godt vare på de øvrige frekvensområene.
God plass til ørene, med svært behagelige puter. Stenger lyd ute og musikk inne, og lekker ikke ut til sjenanse for andre passasjerer på f.eks buss. Anbefales. Kan kjøpes hos procom.no eller komplett, som nevnt.

Jeg kommer til å kjøpe de samme neste gang, hands down.

"BEATS" = juggel.
Sist endret av monoid; 8. desember 2011 kl. 21:22.
Om du skal ha Bose QC må du prøve de en stund før du faktisk kjøper dem. Vet det er en del der ute som opplever å få vondt i hodet av det "trykket" som oppstår når du har NC på.

Ellers så er Beyerdynamic DT770 et konge headset.