Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4661
Jeg er ikke noe særlig stor fan av Anime, men har kommet over en serie jeg likte veldig godt som het The Melancholy of Haruhi Suzumiya. Sett begge sesongene og lurer på om andre har gode forslag til lignende anime

Bruk også denne tråden til å diskutere hvilken anime du ser og hvorfor du ser akkurat den serien

Selv liker jeg ikke så godt kjent anime som naruto og one piece. Det bare fynker ikke for meg
Death Note (episk!), Claymore (action) og GTO (rå humor). Liker du sport har vi Eyeshield 21 (amerkansk fotball) og Prince of Tennis (gir seg selv).
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Må si jeg er ikke noe stor fan av fighting/sport, hehe. Mystikk og humor er genialt! Og anime skal sees på japansk, mener nå jeg

Sitat av Restyle Vis innlegg
Death Note (episk!), Claymore (action) og GTO (rå humor). Liker du sport har vi Eyeshield 21 (amerkansk fotball) og Prince of Tennis (gir seg selv).
Vis hele sitatet...
Skal sjekkes ut, takk
Sist endret av Kognito; 6. oktober 2011 kl. 00:08.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Love Hina er hyserisk
Og Shaman King er innmari kult! (i mangel på bedre ord..)
Dragon ball!
Sist endret av AirBlaster; 6. oktober 2011 kl. 00:15.
B gata K hei var en personlig slager, seksuell humor og masse pervo moro.

Deathnote var bra i begynnelsen, så skjedde det noe jeg hadde håpet på HELE serien, men så fucket forfatteren meg i ræva. Gidder ikke spoile, men FAEN så skuffet jeg ble.

Ellers er Naruto og Bleach en sikker vinner, det er en god grunn til at de er populære, og det er ikke at de suger akkurat.

Elfen Lied anbefaler jeg på det sterkeste, blodig, action, bra historie, sexy damer med katteører, rosa hår og usensurerte pupper.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Vil anbefale Fullmetal Alchemist: Brotherhood. Denne er veldig utpreget "shounen", typiske trekk er mye fighting. Jeg lover deg at det er kult, og det er i hvert fall ikke svære roboter inne i bildet. Storyen er bra, det er tonnevis av BADASS characters, og det er IMO nesten perfekt lengde på 64 episoder. Ikke for langt, men langt nok til å dekke historien bra.

Higurashi no Naku Koro ni er en litt mer horror-preget serie som består av tre sesonger - noe av det sære her er at andre del (HnNKn "Kai") er et slags "svar" på den første serien: den fyller ut detaljer og ting man ikke fikk svar på i første del. Del 3 har jeg ikke sett.

For tiden ser jeg også på serien Monster - jeg er bare litt over halvveis, men den virker bra så langt.

På komediefronten... tja, jeg kunne anbefalt Azumanga Daioh - det er slice-of-life, noe mange synes blir kjedelig, men det har en sær humor som jeg personlig liker godt. Denne fokuserer mer på character-basert humor, og mange av dem er morsomme på helt forskjellige måter. Jeg tror det finnes noe å like for alle.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Om noen kunne ha funnet en anime som har en jente som hovedperson eller semi-hovedperson og som er blant annet supernatural, mystikk og komedie. Finner sted i "nå-tiden", og ikke i gamle dager/fremtiden. Ingen bruk av sverd, slossing, våpen - litt er greit. Takk om noen gidder å prøve å hjelpe meg :P

Registrerte meg også på desu.no, får se om jeg finner noe hjelp der også
Sist endret av Kognito; 6. oktober 2011 kl. 00:27.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Kognito Vis innlegg
Om noen kunne ha funnet en anime som har en jente som hovedperson eller semi-hovedperson og som er blant annet supernatural, mystikk og komedie. Finner sted i "nå-tiden", og ikke i gamle dager/fremtiden. Ingen bruk av sverd, slossing, våpen - litt er greit. Takk om noen gidder å prøve å hjelpe meg :P

Registrerte meg også på desu.no, får se om jeg finner noe hjelp der også
Vis hele sitatet...
Hmm. Aldri sett anime med de kravene du stiller. Nermeste må vel vere hentai
Sitat av robhol Vis innlegg
det er tonnevis av BADASS characters
Vis hele sitatet...

Well, en fyr som alltid drar av seg klærne og en master/sensei figur som spyr opp blod fra tid til annen.
Bad ass indeed

Jeg bumber forslaget, Fullmetal Alchemist er episk, angrer IKKE på at jeg så hele sulamitten på rappen, så og si uten pause.
angel beats! kan vel kansje passe deg.. http://myanimelist.net/anime/6547/Angel_Beats!

btw my anime list er en veldig g rei side for å finne nye animer\manga å holde styr på hva du har sett og hva du vill se
Med dine krav, kan kanskje B gata K hei være en grei serie?
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Skal se death note Ser ganske bra ut.

Edit: får se hva som er best av love hina, death note, b geta h kei og angelbeats. Takktakk, mye kjekt her
Hvorfor har ingen sagt desse?

Soul eater - er bare mindblowing egentlig, litt teit slutt men men.. action!

Taiga? tror jeg grein i 3 episoder. slice of life og love!

Mongolian chop squad? Om en gutt som begynner i det små med gitar og ender med og få platekontrakt og skape ett band, helt fantastisk serie

Full metal alchemist seriern er suveren!

Ergo proxy! "mindfuck" serie, vanskelig og følge med på, mye som skjer!

Min persjonlige favoritt " Eureka 7 " www.youtube.com must see!

det jeg kom på i farten :P

bra du ser en bra serie, utrolig spennende! jeg likte slutten i forhold til hva andre gjorde! gle deg!

Sitat av Kognito Vis innlegg
Skal se death note Ser ganske bra ut.

Edit: får se hva som er best av love hina, death note, b geta h kei og angelbeats. Takktakk, mye kjekt her
Vis hele sitatet...
Hvis du bare vil a ren komedie burde du se Golden Boy, gammel klassiker som får deg til å le høyt.

Hvis du vil se noe med gambling er Kaiji noe av det beste jeg har sett.

Eller så kan du sjekke ut "Code Geass", mange kaller det death note med mechas og det ikke så langt unna sannheten. Er 2 sesonger på 25 episoder hver.

For action og en veldig bra serie generelt, Darker than Black. Er satt i nær fremtid der to "porter" har åpnet seg og det kommer fram mennesker med forskjellige "super-krefter" som følge av disse. Har en jente i bi-hovedrolle
Sitat av Kognito Vis innlegg
Må si jeg er ikke noe stor fan av fighting/sport, [...]
Vis hele sitatet...
Da må du nesten sjekke ut Hajime No Ippo! Episk anime som følger "Ippo" som begynner med boksing.
Sist endret av Restyle; 6. oktober 2011 kl. 11:25.
Shinryaku!? Ika Musume - utrolig morsom og søt serie
Ao No Exorcist - litt mørk men veldig fin story
og jeg stemmer også for soul eater, beste animen jeg har sett.
Du kan jo også sjekke ut Studio Ghibli. Har laga en del bra Anime-filmer.
Death note og fullmetal alchemist er å anbefale!
Har ikke sett mye anime, men GANTZ hadde meg helt hekta.
Litt teit til tider, men alltid mystisk og veldig uforutsigbart.
Personlige farvoritter:
Death Note
Elfen Lied
Blood +
Gintama
Loveless
Ghost Hound
Claymore
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Begynt på Death Note. sett rundt 8 episoder til nå. Kanskje ikke akuratt det jeg letet etter, men fornøyd ble jeg nå uansett! Utrolig spennende
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Sett 27 episoder av Death Note nå...

Sitter bare å lurer på hva faen som skjedde med den fengende introen. Huff, nå må jeg jo skippe hele introen

Og plottet ble jo snudd helt rundt etter rundt 20 episoder? Hva er det som skjer!?
Sitat av Kognito Vis innlegg
Sett 27 episoder av Death Note nå...

Sitter bare å lurer på hva faen som skjedde med den fengende introen. Huff, nå må jeg jo skippe hele introen

Og plottet ble jo snudd helt rundt etter rundt 20 episoder? Hva er det som skjer!?
Vis hele sitatet...
Hva er det siste som skjedde?
Det skjer ganske mye mot slutten, noen ting er forvirrende, noe er drit kjedelig. Masse lange spekulasjons scener.. :/
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Hva er det siste som skjedde?
Det skjer ganske mye mot slutten, noen ting er forvirrende, noe er drit kjedelig. Masse lange spekulasjons scener.. :/
Vis hele sitatet...
Sayu ble kidnappet. Death note mot hu. En rakett ble skytt ut fra en ørken. Skjer så mye nå
Sist endret av Kognito; 12. oktober 2011 kl. 01:06.
Sitat av Kognito Vis innlegg
Sayu ble kidnappet. Death note mot hu. En rakett ble skytt ut fra en ørken. Skjer så mye nå
Vis hele sitatet...
Hvem har dødd av viktige personer?
Det stedet i ørkenen er jo basen til han småkjipe kompisen til Mello, er det ikke?
Kan anbefale Hellsing OVA, Hunter X Hunter og Gantz.

Så veldig mye på anime da jeg var yngere. La med en liste over hva jeg kommer på å ha sett i farta. Blitt noen timer =P
Denpa Onna to Seishun Otoko - Jente som har vrangforestillinger om at hun er ett romvesen.

Elfen Lied - Jente som er en ny rase av humanoider som kan drepe folk med usynlige armer.

Jigoku Shōjo - Jente som bruker magiske krefter til å sende mennsekr som har blitt forbannet til helvette.

School Rumble - Komedie om en jente som er forelska i en gutt.

Serial Experiment Lain - Om en jente og internet, resten er mindfuck.

Shigofumi - Jente som jobber som ett postbud for de døde.

The Girl Who Lept Through Time - Tittelen sier alt.

Burde være nok jenter i "Nå-tiden" for deg.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Haha, det er nesten så jeg må se alt 2 ganger bare for å få med meg om det jeg så faktisk skjer i Death Note. Underteksten kan gå veldig fort til tiden, og da må jeg bare spole litt tilbake for å se det på ny eller pause for å lese hele teksten.

Rar, men spennende serie. Takk til de som anbefalte serien

Sitat av olaPola Vis innlegg
Hvem har dødd av viktige personer?
Det stedet i ørkenen er jo basen til han småkjipe kompisen til Mello, er det ikke?
Vis hele sitatet...
Mello drepte nettopp nesten hele teamet til N. N og "Second L" aka Light skal samarbeide nå. Light er både "Kira og L" nå, men det jeg ikke skjønner helt er hvor Mello og N kom fra. Var liksom litt random at to 15åringer fra et av Watari's barnehjem i England skulle plutselig bli sånne "superskurker" eller hva nå enn de er.

Hadde det ikke vært for en oppsumering-episode der Light forklarte alt han hadde gjort de siste 10 episodene hadde jeg rett og slett sett ut som et stort spørsmålstegn nå
Sist endret av Kognito; 12. oktober 2011 kl. 02:11.
Sitat av Kognito Vis innlegg
Mello drepte nettopp nesten hele teamet til N. N og "Second L" aka Light skal samarbeide nå. Light er både "Kira og L" nå, men det jeg ikke skjønner helt er hvor Mello og N kom fra. Var liksom litt random at to 15åringer fra et av Watari's barnehjem i England skulle plutselig bli sånne "superskurker" eller hva nå enn de er.

Hadde det ikke vært for en oppsumering-episode der Light forklarte alt han hadde gjort de siste 10 episodene hadde jeg rett og slett sett ut som et stort spørsmålstegn nå
Vis hele sitatet...
Det at Mello og Near bare kom inn i serien er det latterligste jeg har opplevd i anime generellt. Hva faen er pointet med å drepe en elsket og kjær karakter, for så å sette inn en klone? Latterlig..
Deadman Wonderland, Gurren Lagann, Code Geass, FMA Brotherhood = kvalitetsanime!
Sitat av olaPola Vis innlegg
Det at Mello og Near bare kom inn i serien er det latterligste jeg har opplevd i anime generellt. Hva faen er pointet med å drepe en elsket og kjær karakter, for så å sette inn en klone? Latterlig..
Vis hele sitatet...
Near og Mello er ikke kloner. Watari driver jo å fostrer opp supersmarte barn til å bli enda smartere. Når you know who dør, i midten av serien er ikke det rart at de skal putte inn noen til å ta over tronen for å bekjempe ondskapen videre.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Near og Mello er ikke kloner. Watari driver jo å fostrer opp supersmarte barn til å bli enda smartere. Når you know who dør, i midten av serien er ikke det rart at de skal putte inn noen til å ta over tronen for å bekjempe ondskapen videre.
Vis hele sitatet...
Jaja, greit nok at de må drepe "you know who" ellers blir det altfor langstrukkent, men å sette inn en person som er nesten helt lik på alle måter blir litt for dumt synes jeg.

De kunne vertfall fått inn en person som har LITT forskjellig personlighet. Serien burde vært avsluttet etter "you know who" dør.
Sitat av Kognito Vis innlegg
Jaja, greit nok at de må drepe "you know who" ellers blir det altfor langstrukkent, men å sette inn en person som er nesten helt lik på alle måter blir litt for dumt synes jeg.

De kunne vertfall fått inn en person som har LITT forskjellig personlighet. Serien burde vært avsluttet etter "you know who" dør.
Vis hele sitatet...
Du om det, jeg liker serien uavhengig av hvem som tar over. Near er jo ikke akkurat lik L. Mello er heller ikke en direkte kopi. Eneste jeg ikke liker med den serien er avsluttningen.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Du om det, jeg liker serien uavhengig av hvem som tar over. Near er jo ikke akkurat lik L. Mello er heller ikke en direkte kopi. Eneste jeg ikke liker med den serien er avsluttningen.
Vis hele sitatet...
Jeg syntes avsluttningen er fantastisk. Hele den siste scenen hvor alt brister er rett og slett genial.

Jaja, greit nok at de må drepe "you know who" ellers blir det altfor langstrukkent, men å sette inn en person som er nesten helt lik på alle måter blir litt for dumt synes jeg.

De kunne vertfall fått inn en person som har LITT forskjellig personlighet. Serien burde vært avsluttet etter "you know who" dør
Vis hele sitatet...
Jeg er delvis enig. I mine øyne klarte aldri serien å ta seg opp etter denne hendelsen. Dog uten denne litt tamme forstettelsen hadde vi ikke fått den fantastiske slutten.

Det ville vært mulig å legge slutten til scenen hvor L står over graven og skratt ler ustabilt. Hele den slutten hvor de innleder til N og M, altså før de kommer inn i bildet. Min mening iaf.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Du om det, jeg liker serien uavhengig av hvem som tar over. Near er jo ikke akkurat lik L. Mello er heller ikke en direkte kopi. Eneste jeg ikke liker med den serien er avsluttningen.
Vis hele sitatet...
Direkte kopi er å ta i, enig der. Men at han er et alen av samme stykke skal man ikke stikke under en stol.

Overdrevent smart unge, blå jeans og hvis genser, liker barnslige ting og snakker sløvt.

Skulle egentlig ønske at you know who aldri døde, og en litt mer maktamp aktig stemning hadde vist seg.
One Piece, som enkelt er den beste animen jeg har sett. Den er rett og slett fantastisk.
Naruto hvis du elsker fillere.
Bleach er ganske kult.
Rurouni Kenshin er også ganske kult.
Death Note er kult frem til episode 25 ca.
Husker ikke hva resten av animene jeg har sett heter :c
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
One Piece, som enkelt er den beste animen jeg har sett. Den er rett og slett fantastisk.
Naruto hvis du elsker fillere.
Bleach er ganske kult.
Rurouni Kenshin er også ganske kult.
Death Note er kult frem til episode 25 ca.
Husker ikke hva resten av animene jeg har sett heter :c
Vis hele sitatet...
uhm, så du sier at bleach ikke har fillere? Har vel mye mer enn Naruto!
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
uhm, så du sier at bleach ikke har fillere? Har vel mye mer enn Naruto!
Vis hele sitatet...
Joda, Bleach har fillers, men det er fillers som er fult mulig å se.
De siste episodene av Naruto er jo rett og slett jævlig dårlig.
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Joda, Bleach har fillers, men det er fillers som er fult mulig å se.
De siste episodene av Naruto er jo rett og slett jævlig dårlig.
Vis hele sitatet...
Nei, det er omvendt, i bleach lager de jo en serie av fillers der de bygger storyline, og den suger jo utgått ballesvette! Naruto fillerne er jo ikke gøy å se på, men er ikke så jævlig kjedelig som i bleach!
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Joda, Bleach har fillers, men det er fillers som er fult mulig å se.
De siste episodene av Naruto er jo rett og slett jævlig dårlig.
Vis hele sitatet...
Må si meg enig med Petter her, høyere kvalitet på fillerene i Bleach enn i Naruto. Er ganske grei enighet om dette rundt om på foraer også, at Bleach sine fillere er bedre enn Naruto sine.

Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
Nei, det er omvendt, i bleach lager de jo en serie av fillers der de bygger storyline, og den suger jo utgått ballesvette! Naruto fillerne er jo ikke gøy å se på, men er ikke så jævlig kjedelig som i bleach!
Vis hele sitatet...
Dette er jo en av de tingene som gjør Bleach sine fillere bedre, de lager ikke bare hjernedød underholdning for 20 minutter, de skaper en historie bak fillersene ved å la de ha en underliggende storyline. Forstår ikke hvordan du kan se på dette som negativt.
Sist endret av Jorg; 19. oktober 2011 kl. 21:06.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Sett hele Death Note serien nå. Sinnsykt bra, med untak av et par detaljer i plottet rundt episode 23. Men synes at de fikk til en god slutt fordeom! 8/10
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Husker jeg så Death Note, og likte det godt helt til noen og tyve episoder, da bare dabbet det av helt for min del...

Har lest gjennom hele tråden, og av det jeg leser og det jeg selv har sett tror jeg du veldig godt kommer til å like (til tross for at den bryter med noen av kravene du har stilt) Code Geass utrolig godt. Hvis du likte all mindgamingen i Death Note burde du definitivt også ta en titt på Akagi, og den litt mer jordnære Kaiji.

Andre ting jeg kan anbefale på det sterkeste er Eureka Seven og Tengen Toppa Gurren Lagann. Sistnevnte er sannsynligvis noe av det beste jeg har sett i hele mitt liv, og om det går an å blande rangering av filmer og serier, ville jeg rangert den like høyt som noen av mine favorittfilmer! Hvis du ser den og den faller i smak burde du også se filmen Redline, som ble sluppet for ikke altfor lenge siden etter 7 år med håndtegnet animasjon, utrolig bra film med et like bra soundtrack!

Tror forresten også du ville likt filmen The Girl Who Leapt Through Time.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Husker jeg så Death Note, og likte det godt helt til noen og tyve episoder, da bare dabbet det av helt for min del...

Har lest gjennom hele tråden, og av det jeg leser og det jeg selv har sett tror jeg du veldig godt kommer til å like (til tross for at den bryter med noen av kravene du har stilt) Code Geass utrolig godt. Hvis du likte all mindgamingen i Death Note burde du definitivt også ta en titt på Akagi, og den litt mer jordnære Kaiji.

Andre ting jeg kan anbefale på det sterkeste er Eureka Seven og Tengen Toppa Gurren Lagann. Sistnevnte er sannsynligvis noe av det beste jeg har sett i hele mitt liv, og om det går an å blande rangering av filmer og serier, ville jeg rangert den like høyt som noen av mine favorittfilmer! Hvis du ser den og den faller i smak burde du også se filmen Redline, som ble sluppet for ikke altfor lenge siden etter 7 år med håndtegnet animasjon, utrolig bra film med et like bra soundtrack!

Tror forresten også du ville likt filmen The Girl Who Leapt Through Time.
Vis hele sitatet...
Takk! Masse god informasjon. KP til deg!

Skal sjekke ut alle de forskjellige seriene/filmene du nevnte.
Full Metal Alchemist anbefales på det sterkeste Både brotherhood og den vanlige, de er driiit bra
Circuit Breaker
Extraneous's Avatar
Lucky Star er jo vel og bra Morsom anime!