Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 5525
Jeg bor i et hybelkompleks og deler gang, bad og kjøkken med tre andre og leier gjennom SiO. For et par uker siden fikk vi en ny nabo som bor vegg i vegg med meg. Han bruker å være lenge oppe og sover mesteparten av dagen. Problemet er at han spiller HØY arabisk teknopop og TV på natta da det skal være ro, og jeg sover vanligvis ganske tungt. Siden det bare er jeg som er plaget da jeg er den eneste av oss som har rom ved siden av ham har jeg flere ganger bedt vennlig om han kan skru ned volumet. Dette varer da kun et par minutter. Har tre ganger ringt SiO, men uten noen virkning.
Nå lurer jeg på hvilke alternative metoder jeg kan bruke? Jeg kunne klippet av coaxkabelen som går gjennom gange, men det vil vaktmesteren reparere med en gang. Hvis jeg stikker en tynn nål gjennom kabelen, vil det forstyrre TV-signalene? Finnes det noen slags superkraftig fjernkontroll som går gjennom vegger og vindu?
Er åpen for nesten alle forslag. Gidder ikke å flytte...
Hver gang han hører på musikk går du til rommet hans og spør om du kan sitte der og høre på sammen med han.
Hvis du gjør det hver gang og er supermegaduper irriterende så slår han nok av av seg selv.
Kjøp denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2724
Bor et hull i veggen!

Og kjør den arbaiske musikken surt for han!
JA men herregud da? Annmeld han til purken, ellers så kan du lage fake varsel om hvis han ikke respekterer husreglene så må han flytte ut !!!! Det funker noen ganger på utlendinger som er n00bz
Dra ut lydkortet fra pcen? Eller, herp det Da blir det nok ikke noe mer arabisk tekno i den hybelen, nei
Hvis han er så barnslig at han skrur opp volumet etter to minutter og ikke har forståelse for at andre sover, så snakk med de andre du bor med og organiser et "husmøte" hvor dere kan konfrontere ham med problemet. Hvis ikke det går så legg mer press på SiO, og få dem til å hjelpe. Ikke ødelegg utstyret hans, det forverrer bare problemet.
Sist endret av Butchern; 3. november 2009 kl. 17:19.
Spill enda høyere musikk >_<
Bank på døren, be om å få komme inn en liten tur. (vet ikke om det er best å gjøre dette når han spiller musikken eller på dagtid.)
Så snakker du med han om livet, søvn osv.
Be om å få høre på musikken og se på TVen. - Interesser deg for han
Kanskje dere deler interesser/ideologi e.l.
Legg så frem saken på en rolig måte som han ikke kan misforstå.
Anbefal han evt. et godt headset.
Forklar han hvordan reglene er, og at han risikerer å bli kastet ut. (husro kl 23)
Gjør han oppmerksom på at du har kontaktet SiO, og at de kommer til å reagere hvis klagingen din vedvarer.
Om du føler at dere er på bølgelengde, vil han mest sannsynlig ta praten til etteretning.
Hvis dette ikke hjelper, tror jeg det er best å invitere han inn til deg på middag f.eks.
Bli bedre kjent med han, og hvis han da ikke respekterer deg er det på sin plass med en liten nabokrig

Lykke til!
Spill høy musikk på dagene når han sover. Hvis han klager så bør han være oppegående nok til å se ditt problem og kutte ned spillingen.
Sitat av Oddish Vis innlegg
Ingen med elektrobakgrunn som har en idè?
Vis hele sitatet...
Fjernkontroller bruker IR og IR krever at det er innen synsrekkevidde. Da må du enten få satt opp en sender inne hos ham, eller lage et hull i veggen.

Tror vel heller ikke at du vil minke musikkmengden ved å ødelegge tv-signalet hans...
Dokumenter bråket hans. Skriv opp tider, ta opptak etc, og gå til politiannmeldelse.

Mas på SiO inntill de truer han med utkastelse.

Saml sammen noen kamerater og skrem livskiten ut av han (bare ikke gjør noe som han kan misrepresentere til skikkelig vold)
Har du i det hele tatt spurt han om han kan dempe seg, bruke headphones eller skru helt av?
Om du har gjort dette, men fortsatt har problemer, så ta det opp med bobestyrer.

En ting du ikke burde gjøre er å "ta igjen". Det gjør man ikke før alle anstendige metoder er forsøkt (flere ganger).
Hva med en Bluetooth fjernkontroll? En slik universal en
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Hva med en Bluetooth fjernkontroll? En slik universal en
Vis hele sitatet...
Funker ikke når mottageren er IR.
Spør SiO om de kan kalle han inn til møte med deg, han og ledelsen for hyblene. Jeg har vært på et slikt møte før, og det fungerer veldig bra.
Hallo!?! Fjernkontroll,nytt headsett, be han om å komme ut ? Det du gjør er å banke på og sier hvis ikke kan sjerper seg så tar du kontakt med UDI :-)
UDI har da ingen ting med denne saken å gjøre? Skal UDI beslaglegge den arabiske musikken?
Jeg vil tro et brev til SiO er mer virkningsfullt enn å ringe. De skal ordne denslags.

Apl3x: UDI kaster ikke ut utvekslingsstudenter fordi de spiller høy musikk. (Jeg vet mange hverdagsrasister elsker å tro det, men de fleste utlendinger oppholder seg ikke ulovlig i Norge.)
Sitat av Poopur Vis innlegg
Spør SiO om de kan kalle han inn til møte med deg, han og ledelsen for hyblene. Jeg har vært på et slikt møte før, og det fungerer veldig bra.
Vis hele sitatet...
Han sier selv at han har flyttet rundt på studentbyen 2 ganger før, noe også SiO har sagt på grunn av de samme problemene jeg nå opplever. Virker som om SiO ikke gidder å bry seg lengre. Fra det jeg har erfart gjennom kommunale SiO fra før så er dette ikke noe nytt.

Sitat av luni Vis innlegg
Jeg vil tro et brev til SiO er mer virkningsfullt enn å ringe. De skal ordne denslags.

Apl3x: UDI kaster ikke ut utvekslingsstudenter fordi de spiller høy musikk. (Jeg vet mange hverdagsrasister elsker å tro det, men de fleste utlendinger oppholder seg ikke ulovlig i Norge.)
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du har bodd på Kringsjå studentby, men det jeg har hørt gjennom medstudenter så er det mange asylsøkere og ulovlige utlendinger der. Det er ganske lett å få seg hybel gjennom SiO. Man trenger ikke å være student.
Men det får være en annen sak.
Sitat av jokke91 Vis innlegg
Skal UDI beslaglegge den arabiske musikken?
Vis hele sitatet...
Jeg lo litt der

Siden det er snart jul, kan du jo kjøpe et flott sett med in-ear-headset til han, gjorde det med broren min ifjor fordi han var så sinnsykt irriterende, nå er det stilt i hus
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Jeg lo litt der

Siden det er snart jul, kan du jo kjøpe et flott sett med in-ear-headset til han, gjorde det med broren min ifjor fordi han var så sinnsykt irriterende, nå er det stilt i hus
Vis hele sitatet...
Skal å foreslå headset, men det får han betale selv. Dessuten tviler jeg på om han gidder det.
Ta strømmen til hele hybelkomplekset og legg deg igjen.
Støtter den!
Sitat av skolms Vis innlegg
Ta strømmen til hele hybelkomplekset og legg deg igjen.
Vis hele sitatet...
Ja, og spikre igjen døra hans slik at han ikke får strømmen på igjen på en stund!


(Jeg haaater folk som spiller høy musikk slik at det plager andre)
Hvis ikke varsling fungerer, og han sover på dagen, så kan du jo sette på den jævligste sangen du vet om på repeat med passende volum, for så å ta turen ut, til han tar hintet.. Om dine naboer klager på deg, så kan du forklare dem situasjonen og få dem til å hjelpe deg med å øke presset på han forbanna idioten av en nabo du har..
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av nilsern Vis innlegg
Hvis ikke varsling fungerer, og han sover på dagen, så kan du jo sette på den jævligste sangen du vet om på repeat med passende volum, for så å ta turen ut, til han tar hintet.. Om dine naboer klager på deg, så kan du forklare dem situasjonen og få dem til å hjelpe deg med å øke presset på han forbanna idioten av en nabo du har..
Vis hele sitatet...
Når man kjemper mot idioti er det greit å unngå å være en like stor idiot. Man bør i det minste prøve "diplomatiske kanaler" før man bestemmer seg for å sette i gang såpass store mengder bråk at enda fler blir forstyrret.
Hadde en som techno-freak som bodde over meg i fjor. Han hadde det med å skru opp lyden veldig om natta. Da hjalp det å banke med en stokk i taket. Om han skrudde opp etter en stund, banka jeg et par ganger til, til han skrudde ned til et overlevbart nivå. Går jo an å prøve.
Sist endret av jokke91; 3. november 2009 kl. 22:36.
Sitat av robhol Vis innlegg
Når man kjemper mot idioti er det greit å unngå å være en like stor idiot. Man bør i det minste prøve "diplomatiske kanaler" før man bestemmer seg for å sette i gang såpass store mengder bråk at enda fler blir forstyrret.
Vis hele sitatet...
Akkurat.. Derfor innledet jeg innlegget med å skrive "Dersom varsling ikke fungerer...".
Du kan skru på litt "norsk musikk"(black metal)
da blir det nok stille hos han etter hvert
Funka i hvertfall på naboen min
Sist endret av Falken; 3. november 2009 kl. 23:18.
Sitat av skolms Vis innlegg
Ta strømmen til hele hybelkomplekset og legg deg igjen.
Vis hele sitatet...
Snakker om tilfeldighet. Strømmen gikk over store deler av Nordre Aker like etter at du inn meldingen. Nerdene på Housten UiO konfigurerte ikke ruteren før nå.
Tenkte jeg skulle svare med samme mynt og spille noen grusomme sanger. Må bare sørge for at de andre naboene er på skolen
Noen som har forslag til en "våkne-opp-sang"?
Korn - Twist, like gøy å våkne med!
Korn - Wake Up Hate
Suicide Silence - Wake Up. Helt forjævlig sang.
Sist endret av Damnom; 4. november 2009 kl. 11:37.
Hvis SiO driter i det, så kan du helt fint ringe til politiet. Da får han først en advarsel, og så, hvis de må komme tilbake, tar de med seg "vitale deler" av anlegget hans.
Lady Gaga - Poker Face, rett og slett en JÆVLIG sang

Bring me the Horizon, funker fett når du skal ha noen til å holde kjeft, spesielt Pray for Plagues

El Chombo - Chacarron
Sist endret av Deadlock Radium; 4. november 2009 kl. 12:09.
Av irriterende sanger holder jeg en knapp på Lene alexandre - boobs are okay
Kalle klovn-sangen! Den er fæl!

Synes også du kanskje bør kjøpe deg et større anlegg så du kan spille enda høyere musikk! Ja, åsså kan du kanskje tenne på hele kåken, for da skjønner han at du virkelig mener det! Og hvorfor har ingen nevnt å stappe dop og gift i all maten hans?!?
Sitat av luni Vis innlegg
Kalle klovn-sangen! Den er fæl!

Synes også du kanskje bør kjøpe deg et større anlegg så du kan spille enda høyere musikk! Ja, åsså kan du kanskje tenne på hele kåken, for da skjønner han at du virkelig mener det! Og hvorfor har ingen nevnt å stappe dop og gift i all maten hans?!?
Vis hele sitatet...
Tenkte jeg bare skulle svare med samme mynt som jeg skrev tidligere...
Sitat av Oddish Vis innlegg
Tenkte jeg skulle svare med samme mynt og spille noen grusomme sanger. Må bare sørge for at de andre naboene er på skolen
Noen som har forslag til en "våkne-opp-sang"?
Vis hele sitatet...
Michael Jackson - This is it
Sitat av Oddish Vis innlegg
Snakker om tilfeldighet. Strømmen gikk over store deler av Nordre Aker like etter at du inn meldingen. Nerdene på Housten UiO konfigurerte ikke ruteren før nå.
Tenkte jeg skulle svare med samme mynt og spille noen grusomme sanger. Må bare sørge for at de andre naboene er på skolen
Noen som har forslag til en "våkne-opp-sang"?
Vis hele sitatet...
Denne er fra south park. Mest fæle og irriterende sangen noensinne. Bare sett på replay du

http://www.youtube.com/watch?v=H1wKLwaGHvQ
Sitat av Oddish Vis innlegg
Snakker om tilfeldighet. Strømmen gikk over store deler av Nordre Aker like etter at du inn meldingen. Nerdene på Housten UiO konfigurerte ikke ruteren før nå.
Tenkte jeg skulle svare med samme mynt og spille noen grusomme sanger. Må bare sørge for at de andre naboene er på skolen
Noen som har forslag til en "våkne-opp-sang"?
Vis hele sitatet...
Knudsen og Ludvigsen - God Morgen Norge. På FULL vreng.
Korn - Wake up hate
Alestorm - Det du finner. (Captain Morgan's Revenge er alltid like morsom!)

Ellers så er jo litt Satyricon eller Dimmu Borgir så absolutt ikke å forakte. Taake funker jo også.. Også må vi jo selvsagt ikke glemme Cannibal Corpse.

Kos deg!


Alternativt kan du sette inn nådestøtet med en gang: Gorgoroth så høyt du bare får det.(Pluss litt til)
Sist endret av Lille Nikotin; 4. november 2009 kl. 12:54.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Alestorm - Det du finner. (Captain Morgan's Revenge er alltid like morsom!)
Vis hele sitatet...
Men Alestorm er jo drittkult

Alle sanger sunget av norske glamourmodeller, Aylar sin "Boys, Boys, Boys", Lene Alexandra sin "My Boobs are OK" og jeg mener Linni Meister lagde en sang en gans som hørtes ut som en smurf på helium.

Advarsel tho, slik drittmusikk kan føre til suicidalitet
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Men Alestorm er jo drittkult
Vis hele sitatet...

Visst pokker er det kult!

Men tror du virkelig at en som digger arabisk technomøl kommer til å sette like stor pris på det?
Du sier noe der

Jeg kan jo bare sende det sinnsykt irriterende søskenbarnet mitt dit da, så løper han fra hybelen i frykt, I promise
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Du sier noe der

Jeg kan jo bare sende det sinnsykt irriterende søskenbarnet mitt dit da, så løper han fra hybelen i frykt, I promise
Vis hele sitatet...
Pris?

Nei faen! Hvis media kommer over dette innlegget kommer de til å si at Freakforum er et nettsted for menneskehandel.
Sitat av spelley Vis innlegg
Pris?

Nei faen! Hvis media kommer over dette innlegget kommer de til å si at Freakforum er et nettsted for menneskehandel.
Vis hele sitatet...
Tar screenshot og sender til DinSide i dette øyeblikk. Dette blir en bra sak!
skulle vært defqon som kom det det forslaget, han har jo fått reklame før i dag

neida, vet ikke hva du kan gjøre, men tatt kontakt med politi som noen inne her sa? hvis SifO driter i det er jo det en mulighet?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg skriver i denne tråden selv om den er gammel, så jeg slipper å starte en ny. Det har seg sånn at jeg har en nabo som er manisk..Det er egentlig ikke et problem, bortsett fra: Det er sol på øye som øker hans seratonin nivå over det normale og han starter sin arbeidsøkt ofte rundt 0700, det er jo forsåvidt greit det også, men ikke i helgene!

Jeg vet det er en regel som sier etter 2300 skal det være stille med mindre man søker om det, men finnes det noe om hvor tidlig man kan begynne? Noe spesielt for helger? Er jo greit at han er uføre og hjemme hver dag, men for noen av oss blir det utrolig irriterende å ikke kunne sove lenge en eneste dag! Og nei ørepropper funker ikke med en sirkelsag rett under vinduet, og nei jeg kan ikke snakke med han, har prøvd dette og det ga null resultat.. Nei jeg flytter ikke=)

Takk
etter kl 7 i verdager og helger, er en uskreven regel. slik har det vertfall vært i alle nabolagene jeg har bod i.
googlet litt å fant denne :


http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/h...land/1.5985355

Ser ut som du har rett på en rolig søndagsformiddag om ikke annet.