Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 7129
Hvordan er det med narkohunder og MDMA og LSD?
Er hundene kun trent opp til å lukte hasj, slik at man da ikke trenger å være redd for bikjer om man smugler andre stoffer?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Skal i utgangspunktet ikke være mulig for narkohunder å lukte lsd og mdma.. _MEN X er stortsett blandet med speed. og det kan de lukte
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Skal i utgangspunktet ikke være mulig for narkohunder å lukte lsd og mdma.. _MEN X er stortsett blandet med speed. og det kan de lukte
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig for hundene å lukte LSD eller MDMA jo. Det er bare det at det ikke er vanlig praksis å lære opp hundene til å lukte LSD, jeg vet ikke hvordan det er med MDMA da jeg ikke har sett uttalelser fra hundetrenere på dette stoffet.
Så det er dumt å si at det er fritt fram på narkotika-fronten.
Takker for svar
Hundene er antageligvis trent opp til å lukte mdma, men lsd er de ifølge felix poker i denne tråden http://freak.no/forum/showthread.php?t=174629&page=3 istand til å lukte, men ikke trent opp til.
Sist endret av Shinobi; 15. april 2011 kl. 11:38.
Sitat av moret Vis innlegg
Det er fullt mulig for hundene å lukte LSD eller MDMA jo.
Vis hele sitatet...
LSD er luktfritt.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
LSD er luktfritt.
Vis hele sitatet...
For mennesker, ikke for hunder: http://leerburg.com/lsdform.htm
Ta en titt her. De selger pulver som etterlikner lukten av LSD, for opplæring av narkobikkjer. Ikke er det en hvilken som helst shady side heller, det er Sigma-Aldrich. LSD er luktfritt for oss mennesker, men hunder har en helt annen form for luktesans, så de kan faktisk lukte stoffet. Det er bare det at de sjeldent lærer opp bikkjene til å lukte LSD, fordi de har helt andre prioriteringer av hvilke stoffer de ønsker å beslaglegge (heroin, kokain, etc).
Sist endret av Moreagain; 15. april 2011 kl. 11:50.
Så hvis man får tak i ren MDMA krystall i utlandet og vil ha med litt å knaske på tilbake...
Minsker sjangsen, men noen hunder er fortsatt opplært til å reagere på det?
Sitat av Shansavãri Vis innlegg
Ta en titt her. De selger pulver som etterlikner lukten av LSD, for opplæring av narkobikkjer. Ikke er det en hvilken som helst shady side heller, det er Sigma-Aldrich. LSD er luktfritt for oss mennesker, men hunder har en helt annen form for luktesans, så de kan faktisk lukte stoffet. Det er bare det at de sjeldent lærer opp bikkjene til å lukte LSD, fordi de har helt andre prioriteringer av hvilke stoffer de ønsker å beslaglegge (heroin, kokain, etc).
Vis hele sitatet...
.

Når jeg ser denne linken din om dette stoffet lurer jeg på, er det noen som faktisk har noe pålitelig informasjon eller kilder som kan bekrefte at narkotikahunder vanligvis ikke trenes opp til å lukte lsd?
Jeg mener hvorfor skulle de nedprioritere det når det regnes som klasse a i uk og schedule 1 i usa bla?
Sitat av Shinobi Vis innlegg
.
Jeg mener hvorfor skulle de nedprioritere det når det regnes som klasse a i uk og schedule 1 i usa bla?
Vis hele sitatet...
Kan ikke så fryktelig mye om dette, men regner med at det har litt med størrelsen på markedet for LSD kontra heroin, kokain/crack cocaine, ecstacy, speed, hasj og andre mer utbredte rusmidler å gjøre. Det er vel de sistnevnte som også står for mesteparten av omsetningen og det er disse organisert kriminalitet tjener mest på, derfor satses det heller på at disse beslaglegges. Det er vel også noen av de sistnevnte som er større samfunnsproblemer enn LSD.
Igjen, har ikke mye greie på dette, men har lest litt rundt omkring og det er det inntrykket jeg har.
Hva med tørket San Pedro?
▼ ... over et år senere ... ▼
Guvernør
EXOwest's Avatar
1 1
MDMA slår ikke ut på "standar" tester, men på mer grundige gjør det det. Hundene kan antageligvis lukte det, du lukter det trossalt ganske godt selv!! Får alt jeg vet kan hunden lukte det som amfetamin.

LSD er luktfritt så langt jeg har hørt. Å må si det høres litt "scetchy" ut at de har et stoff som har lik lukt som et stoff vi ikke kan lukte??? Godt mulig hundene kan lukte det, men vet med sikkerhet om politihund som ikke lukta det! (også opplevd dette med MDMA ved en anledning da)