Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4742
Hei Freakere!
Her om dagen gjorde jeg en katastrofal feil. Jeg hadde vært hos en kompis å røyket, og valgte å sette meg i bilen. Jeg ble stoppet av sivilpoliti en liten stund senere. De ble umiddelbart oppmerksom på lukten og at jeg var nervøs. De fant ca 25 gram, og jeg ble tatt med til legevakten for blodprøve osv. Det ble førerkort beslag, og jeg er anmeldt for ruskjøring og besittelse.
Dette er første gang jeg er i kontakt med politiet, og jeg lurer veldig på hva som skjer videre. Hvor lang tid pleier behandlingen av slike saker å ta, og hva kan jeg forvente av straffereaksjoner? Setter pris på alle seriøse svar!
Tusen takk på forhånd
Ville regnet med 21dager i buret, 1,5x månedslønn i bot, og 2 år uten lappen.

I tillegg må du nok levere urinprøver i årevis.
Sjeldnere ettersom tiden går.

Behandlingstid varierer jo avhengig av hvilken politidistrikt du tilhører men for meg tok det kun ett år. Så enda et år til soning.
Kan ta et års tid. For dette får du nok bot og fengsel, men kanskje en betinga dom om du er heldig.
Sist endret av celtseus; 13. juni 2019 kl. 12:11.
Volt's Avatar
Trådstarter
12 1
Mulig å få omgjort til fotlenke om det er lang soningskø?
Kompis ble tatt med 50g, omgjort til 0.8 i promille. Ble samf.straff og en saftig bot. Selvfølgelig 1 års pisseprøve. Tror promillen avgjør litt her
For promille fra 0,5 - 1,2 er det vanlig med betinget eller ubetinget fengsel.

1,2 og høyere gir som regel ubetinget, så det kommer jo veldig an på promille.

Kilde
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Kompis ble tatt med 50g, omgjort til 0.8 i promille. Ble samf.straff og en saftig bot. Selvfølgelig 1 års pisseprøve. Tror promillen avgjør litt her
Vis hele sitatet...
Hva du blir tatt med kan ikke omgjøres til promille. Det blir som om du hadde 3 liter sprit i bagasjerommet. Får ikke promille av det. Du kan få problemer av å ha narkotika på deg, men ikke omgjort til promille, eller hva mener du?
Sitat av Jonna113 Vis innlegg
Hva du blir tatt med kan ikke omgjøres til promille. Det blir som om du hadde 3 liter sprit i bagasjerommet. Får ikke promille av det. Du kan få problemer av å ha narkotika på deg, men ikke omgjort til promille, eller hva mener du?
Vis hele sitatet...
Kompisen hans hadde sikkert røyka og verdiene av thc i blodet etter påfølgende blodprøve blir regnet ut til promille.
alt avhenger av promillen du har ifølge straff, så de kommer til å regne om promille fra thc. hadde du bare røyket? eller drokket også? vet du om du røyket mye den dagen? er ikke sikkert promillen blir så høg,om du bare hadde røyket.