Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3272
Hei. Ble huka inn av snuten etter en fuktig runde på byen i helga. Hadde tatt MDMA og kokain, samt røyka hasj dagen før. De tok bare blodprøve, siden jeg ikke måtte pisse og oppførte meg så fikk jeg dra uten å pisse.

Husker ikke at jeg ble pågrepet, husker ikke at jeg skrev under på noe avhørsnotis, husker kun at jeg kødda med de og at jeg sa jeg ikke hadde tatt noe.

Det kommer jo til å dukka opp ting på den blodprøva, så jeg tenkte at hvis jeg legger inn en anmeldelse på at jeg ble dopa ned på uteplassen så blir det for mye til at snuten gidder å følge opp?

Noen som har erfaring eller tips her så setter jeg pris på det.

Har aldri blitt dømt for noe før, og hadde ingenting på meg av narko eller brukerutstyr.
Bare å nekt på alt. Si du ikke aner noe om noe dop, hvis de tar det opp. Ikke lag en lang å vag løgn. Bare stå på at du aldrig har tatt dop.
Sist endret av sukkersyke; 29. april 2019 kl. 22:11.
Trådstarter
33 7
Okei, hva vil det ende i da? Holder det ikke for dem å ha positiv blodprøve?
Jo, men de kan henlegge saken hvis du er heldig. Kan hende de må prioritere ressusjene på viktigere saker. Alt å vinne, ingen ting å tape.
Hei Max Mekker.

Hjelper å vite hva som var grunnen til at du ble huka inn av politiet, og hva du har sagt til dem den kvelden.

Om vi tar utgangspunkt i at du ble huka inn av den grunn at du framsto ruset på andre ting en alkohol da du var ute på byen. Så er det meget usannsynlig at politiet tar saken videre om du nekter for å ha inntatt noe, så fremt du ikke blir tatt med stoff på deg da såklart

Med en positiv blodprøve kan politiet kun bevise retten utover enver rimelig og fornuftig tvil at du hadde inntatt narkotika den aktuelle dagen. Men for å få deg dømt må dem også kunne bevise at du har utvist nødvendig skyld ved inntak av narkotikaen.

Når du da hevder å ha handlet uaktsomt ved inntaket av rusmidlene ved at feks noen på utestedet kan ha puttet narkotikaen i drinken din (som du har blitt er påvist for) ved at den har stått ubevoktet en kort periode mens du feks var på do.

Det vil være troverdig nok for at retten utover enhver rimelig og fornuftig tvil ikke kan utelukke at det du sier er sant. Politiet har ingen beviser som kan bevise det motsatte.

Så om du nekter, blir saken bare henlagt
Sist endret av Goni; 30. april 2019 kl. 02:53.
Svarene som kommer her er ønsketenkning og har ingen tråd i virkeligheten.
Du vil aldri klare og komme unna med å påstå at noen droppa thc, mdma og cola i drinken din. Bare glem det.

Mitt beste tips til (en muligens) neste gang vil være å tilstå før det blir tatt blod eller urinprøve.
En tilståelse kan du alltids trekke tilbake innen 2uker(?), og uten den har de ingen bevis om du unngår urin/blodprøve på stedet. Trekker du den etter feks 1 uke vil også (i de fleste tilfeller) alle bevis være ute av blodet om de skulle finne på å tvinge deg med på blodprøve når du fjerner tilståelsen.
Urinprøve kan du fysisk nekte å gjennomføre, men blodprøver er påtvunget og kan tas med tvang.
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Svarene som kommer her er ønsketenkning og har ingen tråd i virkeligheten.
Du vil aldri klare og komme unna med å påstå at noen droppa thc, mdma og cola i drinken din. Bare glem det.

Mitt beste tips til (en muligens) neste gang vil være å tilstå før det blir tatt blod eller urinprøve.
En tilståelse kan du alltids trekke tilbake innen 2uker(?), og uten den har de ingen bevis om du unngår urin/blodprøve på stedet. Trekker du den etter feks 1 uke vil også (i de fleste tilfeller) alle bevis være ute av blodet om de skulle finne på å tvinge deg med på blodprøve når du fjerner tilståelsen.
Urinprøve kan du fysisk nekte å gjennomføre, men blodprøver er påtvunget og kan tas med tvang.
Vis hele sitatet...

Meget bra.. Skulle tenkt ut no sånn selv i gamle dager
Worst case så ender han vell opp med 4000kr i bot og 30 dager.
Bare vær glad de ikke fikk tak i mobilen din du
Trådstarter
33 7
Hjelper å vite hva som var grunnen til at du ble huka inn av politiet, og hva du har sagt til dem den kvelden.
Vis hele sitatet...
Husker som sagt ikke, men mistenker at utevakten så meg å dro meg med ut til politiet. De mente jeg hadde innrømt det da de arresterte meg, men husker de spurte meg senere og da nekta jeg gjentatte ganger.

Om vi tar utgangspunkt i at du ble huka inn av den grunn at du framsto ruset på andre ting en alkohol da du var ute på byen. Så er det meget usannsynlig at politiet tar saken videre om du nekter for å ha inntatt noe, så fremt du ikke blir tatt med stoff på deg da såklart
Vis hele sitatet...
Hadde tatt mye molly så jeg så jo helt fucked ut.

Med en positiv blodprøve kan politiet kun bevise retten utover enver rimelig og fornuftig tvil at du hadde inntatt narkotika den aktuelle dagen. Men for å få deg dømt må dem også kunne bevise at du har utvist nødvendig skyld ved inntak av narkotikaen.
Vis hele sitatet...
Gjentok flere ganger til betjentene at jeg ikke hadde TATT noe, men at jeg åpenbart er rusa.
Når du da hevder å ha handlet uaktsomt ved inntaket av rusmidlene ved at feks noen på utestedet kan ha puttet narkotikaen i drinken din (som du har blitt er påvist for) ved at den har stått ubevoktet en kort periode mens du feks var på do.

Det vil være troverdig nok for at retten utover enhver rimelig og fornuftig tvil ikke kan utelukke at det du sier er sant. Politiet har ingen beviser som kan bevise det motsatte.
Vis hele sitatet...
Har jo sannsynligvis tre forskjellige drugs i blodet, men vet ikke om det er noe bevis for at jeg har tatt det eller blitt rusa ned?
Hvis det er noen som helst mulighet til å komme heldig ut av situasjonen så vil nok det vil ligge i å ha is magen og vente til du kan få tak i resultatet fra blodprøven. Jeg vil tro at en advokat kan hjelpe deg der. Nå skal det selfølgelig også sies at hvis du har tatt kokain og MDMA samme kvelden så er det ikke sannsynlig at resultatet kommer til å være heldig, sorry kompis. Og muligheten til å ha "blitt dopet ned" kan du se lenge etter.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Nekt til det blir tåpelig og litt til

Jeg opplevde noe lignende, sa bare at jeg bomma en rar røyk på en fest.

De skjønner det er løgn, men lag deg en liten historie og hold deg til den, boom, henlagt.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Nekt, saken blir 80% sikkert henlagt selv om du har stoff i blodet.
Jeg har en liknende sak på meg nå, med 4stk benzo (Diaz, riv xan, rypp, hver av dem tilsvarende over 1.2promille samt 0.7 thc og kokain og Tramadol. Jeg har ikke inntatt dette og det er det heller ingen som kan bevise. Bør jeg altså nekte for bevisst inntak og anta noen har gitt meg en flaske med no i og en rar Sig? For jeg fikk en flaske vann men er vel ikke coke og thc i vann? Noen råd?
Sist endret av Bluesky_; 1. mai 2019 kl. 09:45.
Sitat av Max Mekker Vis innlegg
Husker som sagt ikke, men mistenker at utevakten så meg å dro meg med ut til politiet. De mente jeg hadde innrømt det da de arresterte meg, men husker de spurte meg senere og da nekta jeg gjentatte ganger.


Hadde tatt mye molly så jeg så jo helt fucked ut.


Gjentok flere ganger til betjentene at jeg ikke hadde TATT noe, men at jeg åpenbart er rusa.

Har jo sannsynligvis tre forskjellige drugs i blodet, men vet ikke om det er noe bevis for at jeg har tatt det eller blitt rusa ned?
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig og si, men som andre sier bare nekt. Har vært i en lignende situasjon men da dreide det seg om rivotril ( klonazepam) og amfetamin. var i retten selv og ble frifunnet.

En annen gang ble saken henlagt. Så skader ikke og prøve. Tvilen kommer alltid tiltalte til gode.
Sitat av stangut Vis innlegg
Meget bra.. Skulle tenkt ut no sånn selv i gamle dager
Worst case så ender han vell opp med 4000kr i bot og 30 dager.
Bare vær glad de ikke fikk tak i mobilen din du
Vis hele sitatet...
Tull, ingen blir dømt til ubetinget fengsel kun pga. bruk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Stopper de deg og du virker dopa så vil de umiddelbart tvinne hele systemet rundt deg. De kommer til å prøve alle mulige måter å ta deg på og det stopper ikke der heller. Fordi når du først er i deres synsfelt så vil de alltid stoppe deg lenge etter den første episoden. Så det er jo ikke bare to snut som stopper deg men du blir stoppet av hele systemet. Ikke kom inni deres søkelys det vil ta lang tid å få seg ut igjen.
Sitat av Riksgrns80 Vis innlegg
Stopper de deg og du virker dopa så vil de umiddelbart tvinne hele systemet rundt deg. De kommer til å prøve alle mulige måter å ta deg på og det stopper ikke der heller. Fordi når du først er i deres synsfelt så vil de alltid stoppe deg lenge etter den første episoden. Så det er jo ikke bare to snut som stopper deg men du blir stoppet av hele systemet. Ikke kom inni deres søkelys det vil ta lang tid å få seg ut igjen.
Vis hele sitatet...


Merket det veldig på en kamerat som ble tatt. Han hadde kjørt i minst 2-3 år hver eneste dag, blitt stoppet i rutinekontroll ørten ganger, alltid hatt forsikring og lappen og alt i orden.

Så ble han tatt i forbindelse med noen andre som hadde blitt tatt, og de hadde vekslet noen SMS'er (maks uheldig fyr spør du meg)

Han innrømmet bruk, og gjorde samfunnsstraffen sin og møtte opp til alle timer osv så alt gikk "smertefritt" og "få saken ut av verden så fort som overhodet mulig"

I lang, lang tid etter hendelsen ble han "tilfeldigvis" stoppet på motorveien av sivilpoliti, grundig ransaket bilen osv uten noen som helst grunn eller mistanke. De må ha scannet skiltene.

Hvor lang tid tar det før denne personen er "ute av systemet" - og blitt byttet ut med andre "aktuelle kriminelle" ?

Hvor lang tid tar det før denne personen er "ute av systemet" - og blitt byttet ut med andre interessante "aktuelle kriminelle" ?

Denne saken må ha skjedd rundt 2012/2013 rundt jul.

Tror du han fortsatt er "aktuell" for å bli stoppet av politi som kjører rundt?

Hvor grundige er scannerne til politiet? Samler de på absolutt alle skiltnumre som har vært eid/dukket opp i forbindelse med weed osv?
Sist endret av MrLoveYouAll; 13. mai 2019 kl. 13:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Uff. Ja er man kriminell eller bruker av andra toffer en alkohol i Norge, burde man ikke kjøre før man er ferdig med den perioden.

5 år uten lappen her nå desverre.. Er så kjedelig og kjipt, men forstår politiet også. Rus og bil hører ikke sammen og man er ikke nødevdnig nykter 24 timer etter siste inntak.


Dyr lærepenge, men vil bare råde alle som liker å feste å bruke litt stoff om å bare drite i bil et par år inntil de er ferdig med de. Er så surt å miste lappen på livstid.


El sykkel er jævlig digg da og mye bra offentlig transport. Er jo så dyrt med bil så sparer jo faktisk mye penger nå.

Angående saken hadde jeg nektet. Ikke begynne med at du ble rusa ned. Det hører de hele tiden å drite i.

Bare nekt hele veien og si du ikke aner hvordan det har skjedd og at du festet med ukjente og kjente folk hele kvelden/natta.

Be de ta en ny prøve f. Eks. Sørg for å være nykter da viss du sier det hehe
. Lykke til. En bot for bruk er ikke verdens ungergsng, men kje deilig å få passet stemplet så hadde kjempet for å slippe det om du har reint rulleblad. Ikke noe gøy med skittent rullebladz men for å være ærlig har det egentlig ikke stoppet meg ila løpet livet mitt (5år nykter snart)