Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3493
Hei

Jeg bare lurer på hvilke land jeg kan bestille Melatonin fra, og hvordan jeg kan unngå at sendingen blir stoppet i tollen ?

Har dessverre blitt stoppet en sending fra USA nå. Med DHL.
Ser det på trackingen.

Jeg kan bruke Posterestante-adresse i Sverige.
Sikker på du ikke mener melanotan nå?
Har du god tid ville jeg simpelthen spurt en venn eller bekjent som skal på ferie til USA om å kjøpe med melatonin til deg fra Walmart. Ellers er det vel Post Restante i Sverige som blir mest safe tenker jeg.

@freebird Jeg tipper melatonin. F.eks i USA er melatonin å få kjøpt må matbutikken uten resept, og anbefales av "alle" for lettere søvnplager. I Norge er det reseptpliktig og vanskelig å få tak i.
Jeg kjøpte melatonin fra iHerb.com. Kom i posten uten problem.
Du kjøper det på apoteket i Norge. Si til legen din at du har: forstyrret døgnfase syndrom.
Ut ifra nysgjerrighet; bruker dere Melatonin for søvnproblemer? Hvis så; hvorfor ikke dra til legen og få resept?
Hvorfor tar du deg ikke bare en tur til fastlegen din og spør om han kan skrive ut en resept til deg? Jeg har inntrykk av at leger ikke er spesielt restriktive hva melatonin angår.
Jeg har fått melatonin på resept tidligere, men det er helt sykt dyrt i Norge. Har kjøpt fra iHerb i over ett år nå.
Hvis du sliter med søvn kan det være verdt å prøve Zonat gjennom legen. Det er en sterk antihistamin utifra hva jeg har forstått og funket bedre enn melatonin for meg.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Ut ifra nysgjerrighet; bruker dere Melatonin for søvnproblemer? Hvis så; hvorfor ikke dra til legen og få resept?
Vis hele sitatet...
Sitat av elsa Vis innlegg
Jeg har fått melatonin på resept tidligere, men det er helt sykt dyrt i Norge. Har kjøpt fra iHerb i over ett år nå.
Vis hele sitatet...
Same. Jobber 2-3 uker nattskift i strekk, så bruker melatonin for å snu døgnet tilbake.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Relevant Vis innlegg
Ut ifra nysgjerrighet; bruker dere Melatonin for søvnproblemer? Hvis så; hvorfor ikke dra til legen og få resept?
Vis hele sitatet...
Nei hvorfor ikke det? Kan det kanskje ha noe med at de vi får her til lands, som er veldig svake koster en 230kr for 30 stk. Kontra de du får fra USA som er 1,5x mer potent og du får 100 av dem for en femtilapp?
Trådstarter her....takk for alle svar!
Det er akkurat det som er problemet. Det er svindyrt å få den på resept av lege.
Jeg har brukt en lavere dose Surmontil i mange år for søvnvansker. Jeg vet ikke om det er fordi jeg begynner å bli eldre, men jeg kjenner at jeg ikke tåler den så godt lenger. Er slapp og fortsatt trett når jeg må stå opp, og jeg tror det skyldes overheng av Surmontilen. Rene sovemedisiner vil jeg ikke ha. Er redd for å bli avhengig.
Det er derfor lyst til å prøve ut Melatonin for å se hvordan det fungerer på meg. Etter som jeg har forstått så skal den ikke gi så mye bivirkninger.

Men så var det å få den over landegrensen da...??

Hei Elsa, fra hvilket land og nettsted kjøper du melatonin ? Har sendingene aldri blitt stoppet i tollen ?
Sist endret av Timotei; 6. november 2018 kl. 02:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har antageligvis mer melatonin enn jeg har igjen netter å sove.. og jeg er så vidt jeg vet ikke døende :P

Låner tråden litt jeg..
Er innførsel av Kratom(eller andre stoffer som KAN gi rus, feks phenibut) og melatonin like strengt?
I og med at begge deler rammes av legemiddelloven så stiller det vell likt?
Jeg har ikke sjekket om Kratom spesifikt går under narko eller legemiddelloven, men phenibut går hvertfall under sistnevnte lov.

Sitat av dazezone Vis innlegg
Hvis du sliter med søvn kan det være verdt å prøve Zonat gjennom legen. Det er en sterk antihistamin utifra hva jeg har forstått og funket bedre enn melatonin for meg.
Vis hele sitatet...
Dette gjelder vell Seroquel også.. det er ett antipsykotisk stoff, men i «lave» doser har det kun den antihistamine effekten. Uten tvil den kraftigste sovemedisinen jeg har prøvd.
Sist endret av Hater; 6. november 2018 kl. 07:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dama fikk nylig utskrevet melatonin av legen. Hun jobber ofte kveld eller natt og synes det er vanskelig å snu døgnet noen ganger.

Hun fikk inntrykket av at det er mye lettere å få slike medisiner om man jobber turnus og spesielt hvis du har en stillingen krever at du er uthvilt og skjerpet på jobb.

Det hender jeg låner litt av henne når jeg har snudd døgnet i helgen. En pille to timer før jeg legger meg og jeg sover som et barn.
Sist endret av Pope; 6. november 2018 kl. 08:16.
Har kjøpt fra iHerb før med DHL uten problem. Kunne sikkert fått resept på det, men da får man 40 piller for 200kr, kontra 100 piller for 40kr fra USA
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Disse har ingen effekt hos meg, men kjenner noen som synes det er rene vidundermedisinen, testet 100mg uten at noe som helst skjedde.

Men det som kanskje er interessant er at disse vil booster og endre enkelte psykedeliske trips.

De selger Melatonin over grensen, husk det nestegang du skal på harryhandel.
Sist endret av kmsc; 7. november 2018 kl. 01:53.
Sitat av Hater Vis innlegg
Dette gjelder vell Seroquel også.. det er ett antipsykotisk stoff, men i «lave» doser har det kun den antihistamine effekten. Uten tvil den kraftigste sovemedisinen jeg har prøvd.
Vis hele sitatet...
Jo, men slik jeg forsto av legen min så er Zonat av det mildeste på markedet. Seroquel brukes jo for annet enn kun søvn også og sier meg skeptisk til anti-psykotiske medisiner selv i lave doser. Sovemedisin generelt kan være litt skumle greier.
Melatonin er klassifisert som kosttilskudd, og har ingenting med narkolovgivning å gjøre. Hvis det stoppes er det pga generelle importregler. Det fåes på såkalt registreringsfritak, som i praksis er en slags erklæring legen fyller ut fordi det ikke er formelt godkjent som kosttilskudd ... tåpelig og tungvint system, men som mange sier her, du får så mye du vil av fastlegen din.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
Melatonin er klassifisert som kosttilskudd, og har ingenting med narkolovgivning å gjøre. Hvis det stoppes er det pga generelle importregler. Det fåes på såkalt registreringsfritak, som i praksis er en slags erklæring legen fyller ut fordi det ikke er formelt godkjent som kosttilskudd ... tåpelig og tungvint system, men som mange sier her, du får så mye du vil av fastlegen din.
Vis hele sitatet...
Nei det er feil. Melatonin er klassifisert som legemiddel og er oppført som det https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...999-12-27-1565

Registrerinsfritak kreves ikke da det i norge føres som circadin, men jeg vet likevel hva du sikter til, denne prosessen forekommer sjelden/aldri.
Uvaksinert 👍
Sitat av kmsc Vis innlegg
Nei det er feil. Melatonin er klassifisert som legemiddel og er oppført som det https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...999-12-27-1565

Registrerinsfritak kreves ikke da det i norge føres som circadin, men jeg vet likevel hva du sikter til, denne prosessen forekommer sjelden/aldri.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke når Circadin kom, men min sønn fikk Melatonin som vi hentet på apotek og det var da på en søknad. Dette er noen år siden så kan godt hende at det nå er byttet ut med circadin.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av daffe Vis innlegg
Nå vet jeg ikke når Circadin kom, men min sønn fikk Melatonin som vi hentet på apotek og det var da på en søknad. Dette er noen år siden så kan godt hende at det nå er byttet ut med circadin.
Vis hele sitatet...
Ja før i tiden kunne man hente ut litt av hvert fra apoteket, selv i Norge. Men jeg snakker om hvordan det er i 2018, og ikke for 11-12år tilbake. Circadin kom i 2007 afaik
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Cicadin som man gjerne får tror jeg er depo-piller, mens mye av det man får fra f.eks iherb er ikke det. Jeg bruker det til innsovning, og sover godt når jeg først sovner.
Også er det prisen da, er svindyrt i Norge.

Bestiller fra iherb selv, aldri blitt stoppet i tollen. Det er reseptfritt i store deler av EU, tar jeg ikke feil er det da lov å importere til 3mnd forbruk.
Sitat av freebird Vis innlegg
Sikker på du ikke mener melanotan nå?
Vis hele sitatet...
"Noen som vet hvor jeg kan kjøpe paracet?"

Sikker på at du ikke mener amfetamin nå?
"Øko-Terrorist"
Circadin er dyrt ja, men du kan få legen til å skrive en generell resept på Melatonin og skrive en godkjenning på bruk av uregistrert legemiddel(heter nok noe helt annet men orker ikke knote på tlf. for å finne frem), du kan da få pakke med 100stk Melatonin piller(ikke depot) som er langt billigere en Circadin 30pk.