Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3949
Hei,
kort forklart har jeg begynt å oppleve angst lignende symptomer(føles som blodtrykkfall, høy og kraftig puls samt typ tunnelsyn) når jeg bruker cannabis/hasj.

Sammenheng:
Jeg har benyttet meg av cannabis som primær rusmiddel de siste 5-6 årene, samt at jeg har røyket av og til 2 års tid før dette.
Nå nylig hadde jeg et tilfelle etter jeg gikk 10 dager uten bruk, som en pause etter langvarig semi dagligdags bruk. Tilfellet består av at jeg hadde røyket, og ikke no enorm mengde, selv ikke mtp pausen, plutselig merket noe som føltes som blodtrykksfall i kroppen. DVS det føltes ut som blodet sank/rant ned fra hodet og nedover i kroppen fort. (dette var ca 5-10 minutter etter ferdigrøykt). Deretter fikk jeg smalere og smalere synsfelt helt til dette ble tatt over av svarte prikker som økte i synsfeltet til det føltes ut som det svartnet for meg. Heldigvis hadde jeg en kompis med meg slik at jeg kunne berolige megselv med at jeg ikke var alene. Pulsen min gikk til himmels og man kunne lett kjenne hjerte banke hvis man rørte meg på brystet eller generelt på overkroppen. Jeg ble helt bleik og kaldt, samt klam og svett på hele kroppen. Jeg besvimte aldri helt, men det var definitivt ikke langt unna. (har aldri besvimt så veit ikke nødvendigvis helt hvordan det er uansettt.)
Etter 10 minutters hvile gikk følelsen så godt som helt vekk og etter å ha slappa av litt gikk jeg for å legge meg.
Dagen etter skjedde en lignende hendelse ca 3 timer etter jeg hadde stått opp, da også i sammenheng med bruk av cannabis. Denne gangen var følelsen slik at det bygde seg opp i kroppen og jeg måtte reise meg og ta litt frisk luft før vi var halveis gjennom jointen. Følelsen vedvarte og forverret seg hver gang jeg tenkte på det og ga seg ikke på 20 minutter ca. Ringte ambulanse da jeg begynte å bli virkelig nervøs. Først når ambulansepersonell kom ca 10 min senere, begynte pulsen min å gå ned og jeg følte meg ikke like "på kanten". Blodtrykk og EKG viser ingen fare, men jeg blir med til legevakt for sikkerhetsskyld og for å kanskje finne ut av noe. satt hos Legevakten hele denne dagen men finner ikke ut av noe.
Dagen etter merker jeg det litt i kroppen fortsatt men ikke stort. Blir med kompiser å tar et par pils og et par joints uten at dette var no stort problem.

Problemet oppstår i etterkant da jeg prøvde å røyke igjen 2-3 dager senere, hvor det virker som fjernhetsfølelsen direkte blir byttet ut med angstfølelse og jeg klarer ikke unngå å føle som om blodtrykket mitt faller, får høy og kraftig puls og tilogmed tunnelsyn og letthet i hodet hvis jeg fokuserer på følelsen.

Noe sier meg at dette ligger helt på psykologisk nivå, hvor jeg er "redd" for at det skal skje igjen eller lignende. Men jeg klarer ikke å komme meg over følelsen, men blir heller nesten fanget i å ikke prøve å tenke på det.

Lurer egenltig på om noen her har opplevd noe lignende eller om noen har noen tanker om situasjonen. For per nå kan jeg så vidt trekke på en joint før samme følelsen kommer tilbake og gjør hele situasjonen ekstremt ubehagelig. Ikke det at jeg MÅ røyke, men ønsker å kunne benytte et rusmiddel for å koble av og er ikke fan av alkohol.
Håper det går ann å følge det jeg beskriver. På forhånd takk til alle svar.
Høres ut som du bare leter etter en unnskyldning til å fortsette med et lite bærekrafrig rusmisbruk/bruk.

Mitt tips: slutt å røyke eller i hvert fall ta en pause, evt røyk mindre av gangen og undersøk grunnene til at du absolutt MÅ røyke
Jeg kjenner meg igjen i situasjonen - dog fra tidlig i min karriere med røyking.
Det er nok akkurat som du sier, psykologisk. Du får "panikk" når du merker pulsøkning og hjertebank, blir redd for å besvime og går deg fast i en ekkel opplevelse.

Hvordan er kostholdet ditt? Har du vitaminmangel, drikker du nok vann, sover du skikkelig om nettene?

Mekk mindre jointer eller kun røyk litt om gangen, og slapp helt av - dette er ikke noe å få noia for.
Min bror sliter mye med det samme som deg, men han har klart å lære hodet at dette er bare tull å henge seg opp i.
Gi deg mens leken er god. Legg røyken på hylla. Det der kan bli verre også.
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Høres ut som du bare leter etter en unnskyldning til å fortsette med et lite bærekrafrig rusmisbruk/bruk.

Mitt tips: slutt å røyke eller i hvert fall ta en pause, evt røyk mindre av gangen og undersøk grunnene til at du absolutt MÅ røyke
Vis hele sitatet...
takk for svar, men tror ikke du fikk med deg hva jeg skrev.. jeg skrev ikke at jeg MÅ røyke, men at jeg helst vil ha et rusmiddel som jeg kan benytte til avkobling og da jeg ikke setter stor pris på rusen fra alkohol og ikke er spesielt interessert i å prøve andre typer rusmidler ser jeg på cannabis som er godt alternativ.(hvertfall ettersom jeg ikke har hatt noen problemer med det de siste 7 åra :P )

Sitat av G86NO Vis innlegg
Jeg kjenner meg igjen i situasjonen - dog fra tidlig i min karriere med røyking.
Det er nok akkurat som du sier, psykologisk. Du får "panikk" når du merker pulsøkning og hjertebank, blir redd for å besvime og går deg fast i en ekkel opplevelse.

Hvordan er kostholdet ditt? Har du vitaminmangel, drikker du nok vann, sover du skikkelig om nettene?

Mekk mindre jointer eller kun røyk litt om gangen, og slapp helt av - dette er ikke noe å få noia for.
Min bror sliter mye med det samme som deg, men han har klart å lære hodet at dette er bare tull å henge seg opp i.
Vis hele sitatet...
Takk for fin input! Har kjørt blodprøver, urinprøver osv hos fastlegen og alt ser fint ut utenom vitamin D mangel. Ser ikke helt sammenhengen der, samt at jeg har tatt vitamin D tabletter uten noen effekt på situasjonen, så antar stadig at det ligger mer samme stedet som du sier med broren din ja.

Sitat av NodSquad Vis innlegg
Gi deg mens leken er god. Legg røyken på hylla. Det der kan bli verre også.
Vis hele sitatet...
Har du eller noen du kjenner lignende opplevelser, eller er det bare noe du mener ?
Sist endret av Flander5; 11. september 2018 kl. 18:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
kan høres ut som nikotinoverdose sammensatt med angst man vanligvis utvikler etter langvarig bruk.

Kjenner igjen følelsen, du tenner jointen, kjenner du blir ruset også treffer det deg.

Kunne anbefalt en pause
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjedde med meg etter flere år. Gikk aldri over. Anbefaler deg å slutte...jeg prøvde å fortsette og ser tilbake på deb tiden med en veldig dårlig følelse.
Sitat av fluxx Vis innlegg
kan høres ut som nikotinoverdose sammensatt med angst man vanligvis utvikler etter langvarig bruk.

Kjenner igjen følelsen, du tenner jointen, kjenner du blir ruset også treffer det deg.

Kunne anbefalt en pause
Vis hele sitatet...
takk for input ! jeg bruker nikotin til daglig så antar det ikke er med det å gjøre, men veldig likt det du sier etter. Pause har jeg tenkt, men har ikke lyst til å løpe fra problemet, vil heller finne en løsning.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjedde med meg etter flere år. Gikk aldri over. Anbefaler deg å slutte...jeg prøvde å fortsette og ser tilbake på deb tiden med en veldig dårlig følelse.
Vis hele sitatet...
Takk for svar ! håper alt står bra til med deg nå! jeg har ikke lyst til å gjemme bort problemet da jeg ikke kommer til å unngå at jeg tenker på det igjen fremover i tid hvis jeg ikke kommer til bunns i det. Da vil jeg heller ta problemet fatt og finne ut hva som faktisk forrersaker problemet og jobbe meg gjennom det på et vis.
Sist endret av Flander5; 11. september 2018 kl. 19:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Flander5 Vis innlegg
vil ha et rusmiddel som jeg kan benytte til avkobling og da jeg ikke setter stor pris på rusen fra alkohol og ikke er spesielt interessert i å prøve andre typer rusmidler ser jeg på cannabis som er godt alternativ.
Vis hele sitatet...
Forstår deg godt og håper vi slipper unna diskusjonen om Alkohol vs. Cannabis
Hvis du vil fortsette å bruke cannabis er det vel lurt å se om du kan ordne deg noe nye typer. Kanskje dyrke noe selv med mye cbd?
Hva om du kun vaper? Uten å blande med øl eller andre ting. Nikotin og brente materialer er ikke akkurat oppskriften på en god high spør du meg. Tom mage funker også dårlig.
Folk er forskjellig, jeg bruker cannabis hver dag men kan ikke bruke for mye og må holde meg i form. Hvis ikke får jeg trøbbel.
Høres for meg ut som at du har fått noen blodtrykksfall som kan skje når man røyker også har du kjørt skikkelig noia på det. I ettertid så får du sikkert små panikkanfall av røykingen fordi cannabis i seg selv kan trigge dette, særlig når du har noia for blodtrykksfall i tankene allerede.
Dette er ikke noe som er fysisk skadelig, men du burde begynne å røyke litt mindre om du får angst av cannabis. Neste gang du røyker så prøv å roe deg ned med at dette ikke er noe farlig.
Sitat av Flander5 Vis innlegg
takk for svar, men tror ikke du fikk med deg hva jeg skrev.. jeg skrev ikke at jeg MÅ røyke, men at jeg helst vil ha et rusmiddel som jeg kan benytte til avkobling og da jeg ikke setter stor pris på rusen fra alkohol og ikke er spesielt interessert i å prøve andre typer rusmidler ser jeg på cannabis som er godt alternativ.(hvertfall ettersom jeg ikke har hatt noen problemer med det de siste 7 åra :P )



Takk for fin input! Har kjørt blodprøver, urinprøver osv hos fastlegen og alt ser fint ut utenom vitamin D mangel. Ser ikke helt sammenhengen der, samt at jeg har tatt vitamin D tabletter uten noen effekt på situasjonen, så antar stadig at det ligger mer samme stedet som du sier med broren din ja.



Har du eller noen du kjenner lignende opplevelser, eller er det bare noe du mener ?
Vis hele sitatet...
Det er fra egen erfaring og gikk ikke over. Kanskje det funker med en lang pause noen måneder eller år men for min del er cannabis nogo
Sitat av Flander5 Vis innlegg
takk for svar, men tror ikke du fikk med deg hva jeg skrev.. jeg skrev ikke at jeg MÅ røyke, men at jeg helst vil ha et rusmiddel som jeg kan benytte til avkobling og da jeg ikke setter stor pris på rusen fra alkohol og ikke er spesielt interessert i å prøve andre typer rusmidler ser jeg på cannabis som er godt alternativ.(hvertfall ettersom jeg ikke har hatt noen problemer med det de siste 7 åra :P )
Vis hele sitatet...
Joda, det er bare så typisk alle som bare "vil kose seg litt" med et "bedre" alternativ som gir dem angst og noia. Derfor jeg tillot meg å være litt slesk.

Står fortsatt for tipsene da: ta litt pause eller kontroller i hvert fall mengdene og frekvensen på røykinga bedre.
Få opp toleransen! Røyk deg så fjern at du får dødsnoia og passer ut, vokne opp og hiv deg deretter over kebaben. Omfavn cannabis og døden. Tenk at om du dør mens du er fjern dør du lykkelig!
Nå er det fornuftig å gjøre deg selv en tjeneste ved å legge røyken på hylla før du drar på deg en værre angstlidelse.
Får også angst av cannabis. Velger derfor å holde meg helt unna, noe du også bør gjøre.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei igjen ! Takk for alle svar BTW !!
Tenkte bare å komme med en avsluttende kommentar her. Jeg har nå gått en stund uten å bruke cannabis før jeg nå forrige dagen deltok igjen. Dette var fordi jeg hadde opplevd lignende følelser som denne "angstfølelsen" i urelaterte situasjoner til cannabis. Feks ved møte med sjefen på jobben og lignende. Jeg hadde en gravende følelse om at det hele kom av det jeg ville beskrevet som "postraumatisk angst" der jeg i all hovedsak opplevde angst som et direkte resultat av at jeg var redd for ("angsten") at noe lignende skulle skje igjen. Spesielt i situasjoner der det hadde vært ugunstig å besvime eller lignende. Derfor gikk jeg forrige dagen inn i en "bring it on" mentalitet for å enten gå fult gjennom og besvime og oppleve dritten igjen, eller for å ikke være redd for det lenger. Viste seg at dette hjalp ekstremt og hadde så godt som ingen problemer med å holde meg i tipp topp gjennom kvelden. Virker som om dette var løsningen for meg, ettersom jeg aldri har besvimt før og var helt ukjent med følelsen og fikk et ordentlig sjokk i systemet. Nå som jeg tenker over at det faktisk ikke er farlig å få høy puls osv så tenker jeg ikke no spesielt over det og med det unngår jeg situasjonen i det hele !
Summert: Jeg kom meg ut av det ved å gå noen runder med meg selv og skjønne at jeg lagde situasjonen i mitt eget hue. Deretter klarte jeg å "skru av" de angstskapende momentene i tankegangen ved å nesten le av megselv når jeg skjønte at dette lignet på pskylogisk selvskading :P
Gikk med et tankekjør selv for noen år siden. Kom frem til samme konklusjon til slutt, psykologisk selvskading.

Anbefaler deg å bruke vaproizer om du har valgt Mary J som ditt rusmiddel. Da har du muligheten finne en temperatur for å balansere ut de forskjellige virkestoffene til du finner din greie. Mye cleanere highs, en del mer økonomisk (gikk selv fra 2g/kveld til cirka 0.8) og bedre for kroppen.

Selv bruker jeg PAX3 og Volcano, det er noen fantastiske duppedingser.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
De aller fleste som har røyket fast har kjent på denne følelsen i ulik grad, men det er fortsatt svært viktig å ta det på alvor. Det virker som om mange tenker at de bare må "venne" seg til det og "lære seg å nyte cannabis igjen", noe som forsåvidt er en naturlig reaksjon. Man vil jo ikke slutte med noe man liker og det er derfor fristende å tenke at det bare er kortvarig (noe det også kan være, men fortsatt ikke et bett noen burde ta) både meg selv og flere andre begynte å merke ubehag det var vanskelig å sette fingeren på, men fortsatte å røyke som vanlig, inntil det ble verre og verre, og tilslutt utløste et heavy panikkanfall, som markerte starten depersonalisering og angstlidelser jeg tviler på at kommer til å forsvinne for godt. Syns det er skummelt med alle som blankt fornekter at cannabis kan ha uheldige virkninger, som sikkert er en grunn til at mange fortsetter å røyke seg verre i blind tro om at det ikke kan skje noe galt.

Jeg vet ikke om det bare er meg, som ikke har vært på Freak mer enn et par år, og kan la det gå uker mellom hver gang jeg sjekker innom. Men jeg har sett MANGE tråder som er nærmest idetiske med denne, og føler jeg kan si ganske sikkert at de dukker opp oftere nå enn det de bare gjorde for et par år siden. Jeg røyker jo ikke lenger, så er ikke så oppdatert på hvor kraftige sakene folk flest kjøper er, men det kompisene mine røyker i dag er ihvertfall i en helt annen liga enn det vi så på som godsaker for 6-7 år siden. Vil jo ttippe ubalansen mellom CBD og THC er den viktigste faktoren. CBD er faktisk noe jeg har fått veldig sansen for ettersom det merkbart roer angsten og har en del andre benefits de som bare vil ha en unskyldning til å røyke seg fjerne liker å henvise til når de kaller det "medisinen sin". Hvis du absolutt skal begynne å røyke igjen vil jeg derfor anbefale å kjøpe ren CBD-olje du kan bruke ved siden, som vil dempe den "psykose-highen". Smartest er det selvfølgelig å legge hele greia på hylla- Hvertfall inntil videre.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare å legge det fra deg før det går for langt. Da er det så enkelt at røyking ikke er noe for deg lenger. Kan jo prøve å vente noen måneder og se om en pause kan løse det verste, for så å røyke og ny og ne, men mitt tips er å legge pipa på hylla for godt.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mumrikken Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Fin artikkel. Dessverre er jeg en av de som som regel får angst av weed. Kjipt, men sånn er det. Så jeg måtte droppe det helt ...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fin artikkel. Dessverre er jeg en av de som som regel får angst av weed. Kjipt, men sånn er det. Så jeg måtte droppe det helt ...
Vis hele sitatet...
Jeg slet med litt av det samme for noen år siden.

Valgte selv å ta et års pause, for så å plukke det opp igjen. Valgt bort brunt og tobakk, og bruker heller vaporizer på lavere temperaturer (mer CBD, mindre THC), fungerer helt ypperlig for min del.
Etter fem år som daglig røyker fikk jeg plutselig og voldsom angst en gang ute på byen, og slik fortsatte det hver gang jeg røyka fra den dagen. Det var jo ganske kjipt når røyking var det primære gjøremålet som jeg brukte all fritid til og jeg var i en omgangskrets der alle var på samme måten. Det var ganske utenkelig for meg å slutte, jeg visste rett og slett ikke hva annet jeg skulle ta meg til. Jeg oppdaget at jeg satt fast i et latterlig kjedelig liv hvor nesten ingen ting skjedde og at jeg måtte røyke for å ikke dø av kjedsomhet.

Så jeg ga meg ikke uten kamp! Jeg brukte sikkert tre år på å slutte helt, enda det ikke ga meg noe glede lenger.. Først prøvde jeg selvsagt å bare fortsette som før, men angsten slo meg helt ut hver gang. Og den ble verre! Det gikk ihvertfall ikke an å røyke og gå ut sånn som jeg hadde gjort før, og etterhvert gikk det ikke å sitte med gode venner i en rolig stue heller, for vennene ga meg angst også. Så jeg begynte å røyke med bare kjæresten min. Til han også ga meg angst. Så røyka jeg alene.. isolerte meg i leiligheten og holdt meg hjemme for å kunne røyke. Da begynte jeg for alvor å skjønne at dette var helt på trynet. Og angsten ble fremdeles verre og begynte å slå inn dagen etter også og ødela for meg mens jeg forsøkte å jobbe eller studere. Så når selv det å være helt alene ikke løste noe som helst var det ikke mange alternativer igjen.

Til slutt tok jeg endelig til vettet og ga opp hele greia. Jeg skjønte at jeg måtte gjøre mer enn å bare prøve å la være å røyke. Jeg begynte å være mer aktiv, tok kontakt med gamle venner og fant på ting å gjøre for å få tiden til å gå. Trening var gull verdt fant jeg ut også. I begynnelsen var det slitsomt og jeg sprakk mange ganger, men så gikk det seg til med tid og stunder.

Nå har det gått mange år. Jeg har forsøkt å røyke igjen med ujevne mellomrom, og fremdeles dukker angsten opp. Nå tenker jeg at det er like greit. Livet i stonertåke er ikke så mye å trakte etter uansett, jeg har det mye bedre uten.
Sitat av Mumrikken Vis innlegg
Jeg slet med litt av det samme for noen år siden.

Valgte selv å ta et års pause, for så å plukke det opp igjen. Valgt bort brunt og tobakk, og bruker heller vaporizer på lavere temperaturer (mer CBD, mindre THC), fungerer helt ypperlig for min del.
Vis hele sitatet...
Hvordan får du økt CBD ratio med lavere temperatur? CBD fordamper ved høyere temperatur enn THC.
Hvordan vet du at det du damper inneholder CBD? Kan det være at du opplever en roligere high fordi du utnytter terpenoidene bedre ved lavere temperatur?
Sitat av Susa Vis innlegg
Etter fem år som daglig røyker
Vis hele sitatet...
Røyk med måte

Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Hvordan får du økt CBD ratio med lavere temperatur? CBD fordamper ved høyere temperatur enn THC.
Hvordan vet du at det du damper inneholder CBD? Kan det være at du opplever en roligere high fordi du utnytter terpenoidene bedre ved lavere temperatur?
Vis hele sitatet...
Blandet litt her, beklager.

Høyere temperaturer (over 200C) vil aktivere en større andel cannabioder som har effekt på kroppen (CBD, CBN, CBC);
Lavere temperaturer vil aktivere en større andel cannabioder som har effekt på tanker og bevissthet (THC).

Jeg føler bare at lavere temperaturer gir meg best utbytte. Alle er forskjellige, så her er det ingen fasit. Flere i min omgangskrets som blir mer stresset av sterke, kroppslige highs.

Up till 356°F(180°C): Very light mostly mental medication and best for flavor (great if you still have a lot to do that day);
356°F(180°C) – 392°F(200°C): Great flavor with good medication level, bodily effects will be more apparent;
392°F(200°C) and up: Best if you don’t have anything else to do that day, very strong level of medication, heavy bodily effects.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Mumrikken; 30. september 2018 kl. 18:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jo høyere temp jo mer ligner vapinga på røyking i den forstand at en får i seg ting som strengt tatt ikke er bra for helsa. Det kan jo være noe av forklaringen.
I det siste har jeg testet to forskjellige strains som begge har mindre en 3% THC og mye CBD. Den ene blir jeg litt høy av i en kort periode og får smale øyne. Den andre får jeg bare en CBDish effect av. Denne erfaringen får meg til å fundere over om terpenoidene er veldig viktig for hvordan resultatet blir.
Det jeg hvertfall er sikker på er at det meste av disse problemene folk opplever kunne vært unngått hvis de hadde hatt tilgang til mer fornuftig weed.
Sist endret av KnutAnkhAton; 30. september 2018 kl. 19:16.
Tja, holder meg til god grønt selv.
Kan jo komme av at enkelte røyker alt for mye og.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mumrikken Vis innlegg
Jeg slet med litt av det samme for noen år siden.

Valgte selv å ta et års pause, for så å plukke det opp igjen. Valgt bort brunt og tobakk, og bruker heller vaporizer på lavere temperaturer (mer CBD, mindre THC), fungerer helt ypperlig for min del.
Vis hele sitatet...
Jeg håper det blir sånt for meg også, og at det blir være en ting som skjer innimellom, ikke hver dag
▼ ... noen uker senere ... ▼
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Liten "update". Jeg har selv nå kjøpt ulike typer CBD-oljer. Det første kjøpte jeg i Sverige, og var vanlige dråper som tas oralt. Syns dette funka greit, selv om det er litt vanskelig å klart definere hvordan angsten blir bedre, om det er placebo osv.. men fikk hvertfall sansen for det. Jeg bestilte en annen type, da som e-juice. nærmere bestemt denne



bare i 10ML/100MG CBD (1%), men denne gav meg faktisk mer angst. Jeg leser nå at den innheholder max 0,2% THC også, så jeg lurer på om det kan være skylda. Det høres jo lite ut, men jeg er hypersensitiv mot THC, og har ikke rørt en joint på flere år. Noen som tror dette kan være grunnen? Fikk også en kompis til å hente med en annen type e-juice fra tyskland, men selvfølgelig måtte han helle det over på nesesprayflasker i frykt for å bli tatt i tollen, og tok ikke engang bilde av pakningene, så vet verken sikkert konsentrasjonen av CBD, eller om den er helt THC-fri. Den var hvertfall var dyreste sorten, men er fortsatt litt skeptisk til å prøve den. Leser svært få som mener CBD i seg selv har gitt mer angst, så kan ikke finne noen annen logisk løsning enn at den bittelille mengden THC har gitt utslag. Noen som har noen forslag?
Sist endret av wormhole; 19. oktober 2018 kl. 11:45.
Wormhole, importerte du fra Sverige eller dro du til Sverige? Jeg har lenge vurdert å kjøpe de e-juicene selv men har vært skeptisk til tollen.

Angående disse CBD e-juicene så har jeg lest at de fleste av dem har så pass lite CBD at det har nesten ikke noe å si om man tar det eller ikke. Lurer nesten på om du opplever mest placebo enn faktisk effekt? Mulig jeg tar feil selvfølgelig men føler meg ganske sikker på at det rett og slett ikke er nok virkestoff i de e-juicene til at det gir noe særlig virkning.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Akkuret den bestilje eg fra Sverige, men den juicen fra Tyskland funka som bare det Var riktignok 10% CBD, men så vidt jeg vet var den også fullstendig fri for THC. Mulig det er grunnen, men er litt usikker.

Når det gjelder å bestille, tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. I verste fall blir den returnert/beslaglagt, og alle jeg har hørt bestil har fått den fram uten problemer. Postadressen min er til og med flagget av tollen.